The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä oon aina miettinyt että tietääkö näin sanovat ihmiset oikeesti miltä tuntuu kun tulee ykskaks tilanne et oot yksin ja sitten pitäs ruvata rakentaa omaa elämää ja siinä sivussa tulee sata pettymystä lisää. Jos kaikki muu on edes kohtuu hyvin ja siitä onnesta puuttuu se piste iin päältä niin miksi sanotaan et se onni ei löydy toisesta...kun siitähän se just tulis. Itseppä tiedän mikä mut onneliseks sais.

Mutta samapa se,en jaksa nyt ruveta vääntää tästä asiasta enempää.
Minä ainakin tiedän. Se oikea ihminen voi olla piste iin päälle, mutta minusta tuolla tarkoitetaan sitä, että pitää osata nauttia kuitenkin siitä mitä on jo olemassa ja itsestään. Omaa itseään pitää rakastaa. Elämän onnea ei voi rakentaa toisen varaan. Voihan sen löytää ja menettää silmänräpäyksessä kuten Bitchin ystävälle kävi. Elämä on usein karikkoista. Se on sitten eri asia millä asenteella sitä taltustaa.

:hug: :hug:
 
Mä oon aina miettinyt että tietääkö näin sanovat ihmiset oikeesti miltä tuntuu kun tulee ykskaks tilanne et oot yksin ja sitten pitäs ruvata rakentaa omaa elämää ja siinä sivussa tulee sata pettymystä lisää. Jos kaikki muu on edes kohtuu hyvin ja siitä onnesta puuttuu se piste iin päältä niin miksi sanotaan et se onni ei löydy toisesta...kun siitähän se just tulis. Itseppä tiedän mikä mut onneliseks sais.

Mutta samapa se,en jaksa nyt ruveta vääntää tästä asiasta enempää.
Ei siitä tarvitse vääntää.

Niin se vaan on, jos ei osaa tehdä itse itseänsä onnelliseksi ja odotat että joku muu sen tekisi, vietät onnettomana suurimman osan elämää.

Paskaa tapahtuu elämässä kaiken aikaa, oli suhdetta tai ei. Se on se itsensä löytäminen ja ne mitkä tuo iloa elämään se niin sanottu elämän salaisuus.

Sillä että pistää oman onnellisuuden vaikkapa kumppanin varaan hyvin todennäköisesti vain tuhoaa suhteen ennenpitkää. Kun taas se oma elämä, itsenäisyys, elämän intohimot, harrastukset, elämykset, ne on mitkä saa hyvän pohjan elämälle ja ruokkii suhteenkin kestämistä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30128943:
Minä ainakin tiedän. Se oikea ihminen voi olla piste iin päälle, mutta minusta tuolla tarkoitetaan sitä, että pitää osata nauttia kuitenkin siitä mitä on jo olemassa ja itsestään. Omaa itseään pitää rakastaa. Elämän onnea ei voi rakentaa toisen varaan. Voihan sen löytää ja menettää silmänräpäyksessä kuten Bitchin ystävälle kävi. Elämä on usein karikkoista. Se on sitten eri asia millä asenteella sitä taltustaa.

:hug: :hug:

Mä olen tavattoman kyyninen ihminen kun ajattelee, että mulla on ollut tuo sama mies 30 vuotta eikä ole mitään syytä olettaa etteikö olisi jatkossakin ellei tietysti kupsahda. Siitä huolimatta mulle on tosi tärkeää osata itse hoitaa talon asiat ja pärjätä taloudellisesti. Missään nimessä en halua olla kenestään riippuvainen.
 
Mä oon aina miettinyt että tietääkö näin sanovat ihmiset oikeesti miltä tuntuu kun tulee ykskaks tilanne et oot yksin ja sitten pitäs ruvata rakentaa omaa elämää ja siinä sivussa tulee sata pettymystä lisää. Jos kaikki muu on edes kohtuu hyvin ja siitä onnesta puuttuu se piste iin päältä niin miksi sanotaan et se onni ei löydy toisesta...kun siitähän se just tulis. Itseppä tiedän mikä mut onneliseks sais.

Mutta samapa se,en jaksa nyt ruveta vääntää tästä asiasta enempää.
...mun ei varmaan pitäis..mutta sanon kuitenkin.

Olen samaa mieltä kepsiksen kanssa - onni ei löydy toisesta ihmisestä vaan itsestä.

Se toinen ihminen sitten vain täydentää sitä onnea.

Mä tiedän aika helvetin hyvin mitä on lähteä rakentamaan elämää alusta ja yksin ja just niillä voimavaroilla. Kun aamulla ensimmäinen hengityksen vetokin sattuu. Mutta kun siihen tilanteeseen ei auta jäädä märehtimään, vellomaan, vaan on vain mentävä ja otettava se päivä vastaan. Elettävä. Hengitettävä. Ja piru vie niin helvetin kovasti vielä tunteakin!

Yksin se on rankaa ja raakaa. Mutta. Aikaa myöten se helpottaa. Aikaa myöten oppii myös itsestään paljon. Tunnistaa, että sitä ei todellakaan ole mikään aamuihminen ja käynnistyäkseen tarvii aivan liian paljon kahvia. Tietää, että on aika heikoilla yksinäisenä, on arka ja varauksellinen ja saa hetkessä aikaiseksi suojaavan muurin. Mikä helpottaa vain sen hetken. Ja ennen kaikkea ajan myötä ymmärtää, että kaikki kulminoituu oikeastaan yhteen asiaan.

Itsensä rakastamiseen.

Ja sen kun ymmärtää oikeesti, niin sitten asiat rupeavat hissuksiin järjestymään. Toivokin herää. Ja sitä osaa antaa mahdollisuuksia. Niin itselle kuin muillekin.

Ja niiden mahdollisuuksien joukosta jos vielä sattuu löytämään ihmisen, jonka kanssa juttu luistaa ja jonka kanssa on hyvä, levollinen olla.....niin silloin se "vain" täydentää sitä omaa pirstaleista lähtöistä, yksinäisyyden surusta ja ahdistuksesta tiensä tehnyttä, löytynyttä onnea.

Sitä uskaltaa heittäytyä ja antautua. Sitä on valmis itsensä satuttamiselle. Koska tietää, että siitäkin selviytyy. Hengittämällä. Elämällä. Onni on oma elämä.


...tulihan taas :snotty:

Mutta tinku - :hug: :kiss:
 
No kato kun rupesin kunnolla näemmä perseilemään :D....sunnuntai"saarna" pidetty, saa hengittää :D

Vaan - jutellaanko säästä :xmas: - meilläpä löytyy ihan keltaisia koivuja. Kaikki joko pystyn kuolee tai palaa korpuksi eli sais todellakin sataa. Tänne on luvattu tiistaiksi sadetta, jeee, se myös tarkottas sitä että pitää mennä tämän revohkan kans shoppailemaan. Ihan suurella mielenkiinnolla oikein odotan sitä reppukavalkadin läpikäymistä ja varsinkin sitten sitä valinnan tuskaa :rolleyes: :D

Lehmäaivoja pukannee siihen tilanteeseen kun veljekset siinä sitten pistävät parastaan :D
 
No kato kun rupesin kunnolla näemmä perseilemään :D....sunnuntai"saarna" pidetty, saa hengittää :D

Vaan - jutellaanko säästä :xmas: - meilläpä löytyy ihan keltaisia koivuja. Kaikki joko pystyn kuolee tai palaa korpuksi eli sais todellakin sataa. Tänne on luvattu tiistaiksi sadetta, jeee, se myös tarkottas sitä että pitää mennä tämän revohkan kans shoppailemaan. Ihan suurella mielenkiinnolla oikein odotan sitä reppukavalkadin läpikäymistä ja varsinkin sitten sitä valinnan tuskaa :rolleyes: :D

Lehmäaivoja pukannee siihen tilanteeseen kun veljekset siinä sitten pistävät parastaan :D
Voi vaan kuvitella kun nappuloita on useampi tuossa rappujen valkkaus show'ssa. Voi sitä vertailun ja pähkäilyn määrää :D.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Musta taas tuntuu että osaako/uskaltaako sitä joskus taas alkaa rakentamaan jotain uutta jonkun toisen kanssa. Jos sellaista mahdollisuutta edes tulee :D
Kyllähän se yksin onnistuisi mutta kun on lapsiakin matkassa mukana. Ja muutenkin. Tietenkään ei pidä ajatella asioita liikaa etukäteen mutta välillä vaan miettii.
Ja voihan olla että tuollaiset unohtuu siinä vaiheessa kun tulee "oikeanlainen" ihminen "vastaan".
Vielä ei ole tullut sellaista tunnetta vaikka mukavia tyyppejä olenkin tavannut.
Paitsi viime keväänä, ja se juttu kuitenkin jätti jonkinlaiset jäljet sydämeen tai johonkin.
Ehkä vei vähän sitä luottamusta/uskomista sanoihin mitä sanotaan.
Vaikea selittää.
 
Musta taas tuntuu että osaako/uskaltaako sitä joskus taas alkaa rakentamaan jotain uutta jonkun toisen kanssa. Jos sellaista mahdollisuutta edes tulee :D
Kyllähän se yksin onnistuisi mutta kun on lapsiakin matkassa mukana. Ja muutenkin. Tietenkään ei pidä ajatella asioita liikaa etukäteen mutta välillä vaan miettii.
Ja voihan olla että tuollaiset unohtuu siinä vaiheessa kun tulee "oikeanlainen" ihminen "vastaan".
Vielä ei ole tullut sellaista tunnetta vaikka mukavia tyyppejä olenkin tavannut.
Paitsi viime keväänä, ja se juttu kuitenkin jätti jonkinlaiset jäljet sydämeen tai johonkin.
Ehkä vei vähän sitä luottamusta/uskomista sanoihin mitä sanotaan.
Vaikea selittää.
Jalat maassa, pää pilvissä. Paras tapa elää ;)
 
Jee, sadekuuroja ( ja ukkos) luvataan melkein joka päivä ensi viikolla. Toki lämmintäkin vielä.
Joku tietokone-ennuste povailee kyllä taas ei ensi vaan sitä seuraavalle viikolle yhtä lämmintä kuin nyt ollut.
Vois kyllä ennuste mennä vähän pieleen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30129031:
Voi vaan kuvitella kun nappuloita on useampi tuossa rappujen valkkaus show'ssa. Voi sitä vertailun ja pähkäilyn määrää :D.
:D - olet asian ytimessä

Ja ihan saletisti se jotenkin kummallisesti kirvahtaa siihen kilpailutilanteeseenkin, mikä saa sitten satavarmasti sen piikkinsä aikaiseksi siellä autossa, takapenkillä, matkalla kotiin...

...kun sitten ruvetaankin kiekumaan toisen osatessa puolin ja toisin verbalisoidessa sen ultimaattisen totuuden ja terävän arvostelun siitä repusta :headwall:...


..."...mä haluun sen toisen repun!!! Just nyt ja heti!!! Tätä mä en ainakaan ota!!"


|O.....tiistaita yhä odotellessa :D
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
kahvikirahvi
Kyllä meikäkin kuvitteli et jee ydinperhe tekee mut onnelliseksi. Mutta ei se suhde sit vaan toiminut, harmiti tietty erota, mutta nyt koen olevani elämäni kunnossa ja oikeasti onnellinen. Iloitsen niistä asioista mitä on ja teen töitä saavuttaakseni sen mitä haluan. Ja kyllä mä koen olevani sen verran hieno tyyppi että varmana löydän jonkun kivan jonka kanssa haluan sit olla, mutta se tulee kun on sen aika. Ja sama tinkulle, kyllä noin kiva tyttö vielä miehen löytää. Se kolahtaa sitten kun vähiten odottaa. :hug:
 
:D - olet asian ytimessä

Ja ihan saletisti se jotenkin kummallisesti kirvahtaa siihen kilpailutilanteeseenkin, mikä saa sitten satavarmasti sen piikkinsä aikaiseksi siellä autossa, takapenkillä, matkalla kotiin...

...kun sitten ruvetaankin kiekumaan toisen osatessa puolin ja toisin verbalisoidessa sen ultimaattisen totuuden ja terävän arvostelun siitä repusta :headwall:...


..."...mä haluun sen toisen repun!!! Just nyt ja heti!!! Tätä mä en ainakaan ota!!"


|O.....tiistaita yhä odotellessa :D
Olkoon maanantai armollinen ennen sitä :D.
 
Musta taas tuntuu että osaako/uskaltaako sitä joskus taas alkaa rakentamaan jotain uutta jonkun toisen kanssa. Jos sellaista mahdollisuutta edes tulee :D
Kyllähän se yksin onnistuisi mutta kun on lapsiakin matkassa mukana. Ja muutenkin. Tietenkään ei pidä ajatella asioita liikaa etukäteen mutta välillä vaan miettii.
Ja voihan olla että tuollaiset unohtuu siinä vaiheessa kun tulee "oikeanlainen" ihminen "vastaan".
Vielä ei ole tullut sellaista tunnetta vaikka mukavia tyyppejä olenkin tavannut.
Paitsi viime keväänä, ja se juttu kuitenkin jätti jonkinlaiset jäljet sydämeen tai johonkin.
Ehkä vei vähän sitä luottamusta/uskomista sanoihin mitä sanotaan.
Vaikea selittää.
:hug:

Päivä kerrallaan. Ihminen kerrallaan. Suuresti unelmoiden. Vielä suuremmin eläen. tjtn :D
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
IhQ
Täällähän on menty taas syvälliseksi.
Vaan eipä tässä muuta kuin tinkulle ja muille jotka tarvii, isot pusuhalitukset ja tsempitykset!

Ja kirjotin sitten pitkän litanian plaapaplaata vaikkei pitäny..mutta säästän teijät siltä :D
Hetken viel koneella, katon jakson Vampire diaresia loppuun ja nukkuu..jos vaikka kainalopaikka irtois kun ei oo niin tappohiki koko ajan. Jos sitten ei näkis pahoja uniakaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30129047:
Täällä mitään viileätä ole :kieh:.

Sitten joskus kun tulee oikeasti viileätä heitän lenkkarit jalkaan ja vedän ainakin kahden tunnin lenkin. Ja nautin siitä hikisyydestä ja raittiista ilmasta.
Juuri tänään katselin kun joku oli lenkillä +30 asteen auringonpaisteessa, huh.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä