Mä oon aina miettinyt että tietääkö näin sanovat ihmiset oikeesti miltä tuntuu kun tulee ykskaks tilanne et oot yksin ja sitten pitäs ruvata rakentaa omaa elämää ja siinä sivussa tulee sata pettymystä lisää. Jos kaikki muu on edes kohtuu hyvin ja siitä onnesta puuttuu se piste iin päältä niin miksi sanotaan et se onni ei löydy toisesta...kun siitähän se just tulis. Itseppä tiedän mikä mut onneliseks sais.
Mutta samapa se,en jaksa nyt ruveta vääntää tästä asiasta enempää.
...mun ei varmaan pitäis..mutta sanon kuitenkin.
Olen samaa mieltä kepsiksen kanssa - onni ei löydy toisesta ihmisestä vaan itsestä.
Se toinen ihminen sitten vain täydentää sitä onnea.
Mä tiedän aika helvetin hyvin mitä on lähteä rakentamaan elämää alusta ja yksin ja just niillä voimavaroilla. Kun aamulla ensimmäinen hengityksen vetokin sattuu. Mutta kun siihen tilanteeseen ei auta jäädä märehtimään, vellomaan, vaan on vain mentävä ja otettava se päivä vastaan. Elettävä. Hengitettävä. Ja piru vie niin helvetin kovasti vielä tunteakin!
Yksin se on rankaa ja raakaa. Mutta. Aikaa myöten se helpottaa. Aikaa myöten oppii myös itsestään paljon. Tunnistaa, että sitä ei todellakaan ole mikään aamuihminen ja käynnistyäkseen tarvii aivan liian paljon kahvia. Tietää, että on aika heikoilla yksinäisenä, on arka ja varauksellinen ja saa hetkessä aikaiseksi suojaavan muurin. Mikä helpottaa vain sen hetken. Ja ennen kaikkea ajan myötä ymmärtää, että kaikki kulminoituu oikeastaan yhteen asiaan.
Itsensä rakastamiseen.
Ja sen kun ymmärtää oikeesti, niin sitten asiat rupeavat hissuksiin järjestymään. Toivokin herää. Ja sitä osaa antaa mahdollisuuksia. Niin itselle kuin muillekin.
Ja niiden mahdollisuuksien joukosta jos vielä sattuu löytämään ihmisen, jonka kanssa juttu luistaa ja jonka kanssa on hyvä, levollinen olla.....niin silloin se "vain" täydentää sitä omaa pirstaleista lähtöistä, yksinäisyyden surusta ja ahdistuksesta tiensä tehnyttä, löytynyttä onnea.
Sitä uskaltaa heittäytyä ja antautua. Sitä on valmis itsensä satuttamiselle. Koska tietää, että siitäkin selviytyy. Hengittämällä. Elämällä. Onni on oma elämä.
...tulihan taas :snotty:
Mutta tinku - :hug: :kiss: