mies lähti!!

• Viestiketjun aloittaja apuva! !
  • Ensimmäinen viesti
no joo
Eli sulle on ok että kumppani lähtee yöllä (tai ihan milloin vaan..) ja jättää lapset keskenään, ilmoittaa vaan sulle että juu matkalla ollaan..
Kyllä. Kun ennalta on tiedossa, että lähtee reissuun, niin jos nyt jonkun tunnin aikaistaa lähtöä, niin ei meidän liitto siihen kaadu. Niin tiukkaa liekaa en haluaisi itsellenikään.

Ja tuon ikäisten lasten kanssa, kun on vielä sopinut heidän kanssaan että asia ok, niin kyllä voisi muutamaksi tunniksi heidät jättää keskenään. Kuitenkin nukkuvat, lähinnä. Ja kouluikäisillä pitäisi olla jo ihan järkeä päässä, ettei heitteillejätöstä kyse todellakaan ole.

Ylireagoit.

no joo
Entä jos olisitte sopineet että sä lähdet tiistaina kolmelta kaverin kanssa mökille, mutta kaveri tuleekin jo puolelta päivin hakemaan sua? Sanotko kaverille, ettet lähde ollenkaan jos se ei odota kolmeen vai lähdetkö mukaan ja ilmoitat matkalta miehelle että tuli aikataulumuutos? Entä jos miehesi nostaisi hirveän metelin siitä, että lähdit pari tuntia aiemmin ilman että olitte siitä sopineet?

Aika tiukkaa.

vierass
Juuri näin..Ja anuo jos mitkä ovat mielestäni isoja asioita elämässä.

Kohta se varmaan väännetään niin, etten anna miehen harrastaa liikuntaa ja olen kontrollifriikki.
Teillä on vaan hieman ongelmia kommunikoinnissa. Ja varmaan kumpikin teistä tuntee olevansa oikeassa. Mies oli ilmoittanut lähtevänsä lauantaina (kuten tekikin), mutta aikaisemmin kuin sinä luulit sen tapahtuvan.

Entä jos olisitte sopineet että sä lähdet tiistaina kolmelta kaverin kanssa mökille, mutta kaveri tuleekin jo puolelta päivin hakemaan sua? Sanotko kaverille, ettet lähde ollenkaan jos se ei odota kolmeen vai lähdetkö mukaan ja ilmoitat matkalta miehelle että tuli aikataulumuutos? Entä jos miehesi nostaisi hirveän metelin siitä, että lähdit pari tuntia aiemmin ilman että olitte siitä sopineet?

Aika tiukkaa.
hyvä veto, kyllä mä ainakin lähtisin, koska tietäisin, että mun lapset ton ikäsenä kyllä pärjää sen muutaman tunnin kotona ilman vahtia. joutuuhan jotku lapset pärjäämään kotona tuon ikäisenä useammankin tunnin, kun vanhemmat on töissä

apuva!!
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30125695:
hyvä veto, kyllä mä ainakin lähtisin, koska tietäisin, että mun lapset ton ikäsenä kyllä pärjää sen muutaman tunnin kotona ilman vahtia. joutuuhan jotku lapset pärjäämään kotona tuon ikäisenä useammankin tunnin, kun vanhemmat on töissä
Mielestäni 5-6h yöllä yksin on eri asia kuin muutama tunti päivällä. Eikä tämä edes ollut koko the pointti, vaan se ettei mies mulle asiasta sanonut että lähtee ja jättää lapset yöksi keskenään.

Tuo mökille lähtemisjuttu on aika ontuva vertaus..Siinäkin voisi soittaa silloin puolisolle että juu, kyyti tulikin ja lähden nyt? Tässä mun kohdalla mies pystyi itse päättämään ajankohdan milloin lähtee ja päätti näin.

Se on oikeastaan ihan sama mitä kukakin asiasta ajattelee, mulle juttu on iso ja loukkaa mua. (mies kyllä tietää ettei tällainen ole mulle ok..).

Eli teille on ihan sama vaikka puoliso tekisikin noin vaan asioita jotka ovat mielestänne "väärin" tai riitelevät ajatusmaailmaanne vastaan?

Mielestäni 5-6h yöllä yksin on eri asia kuin muutama tunti päivällä. Eikä tämä edes ollut koko the pointti, vaan se ettei mies mulle asiasta sanonut että lähtee ja jättää lapset yöksi keskenään.

Tuo mökille lähtemisjuttu on aika ontuva vertaus..Siinäkin voisi soittaa silloin puolisolle että juu, kyyti tulikin ja lähden nyt? Tässä mun kohdalla mies pystyi itse päättämään ajankohdan milloin lähtee ja päätti näin.

Se on oikeastaan ihan sama mitä kukakin asiasta ajattelee, mulle juttu on iso ja loukkaa mua. (mies kyllä tietää ettei tällainen ole mulle ok..).

Eli teille on ihan sama vaikka puoliso tekisikin noin vaan asioita jotka ovat mielestänne "väärin" tai riitelevät ajatusmaailmaanne vastaan?
no en kyllä mitään älämölöö nostas jostain pyörälenkistä, eri asia jos olis ryyppäämään mennyt tai sua pettämään. mutta toki jokainen tyylillään. naiset nyt tekee joka asiasta ison numeron eihän siitä mihinkään pääse

no joo
No mitäs jos mies olisikin soittanut ennen kotoa lähtöään, että hei meenkin jo nyt? Silloinko asia olisi ok?

Ja hei, meinaatko ihan tosissaan, ettei teidän lapset pärjää muutamaa tuntia keskenään, yöllä, nukkuen? Miksei? Olivatko lapset aamulla pahoillaan siitä, että he joutuivat olemaan keskenään, oliko ollut jotain ongelmia, pelottanut?

no joo
No minusta ei ole väärin, että mies lähtee reissuun josta on jo sovittu, ei sekään, jos lähtö vähän aikaistuu ennalta sovitusta. Eikä se riitele ajatusmaailmaani vastaan. Kuten sanottu, toivoisin vastaavaa joustoa tarvittaessa myös itseäni kohtaan. Kun aina ne aikataulut ei toteudukaan ihan minuutilleen, tai tunnilleenkaan.

apuva!!
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30125743:
no en kyllä mitään älämölöö nostas jostain pyörälenkistä, eri asia jos olis ryyppäämään mennyt tai sua pettämään. mutta toki jokainen tyylillään. naiset nyt tekee joka asiasta ison numeron eihän siitä mihinkään pääse
eli toisen mielipiteillä/ kasvatusperiaatteilla/ näkemyksillä ei ole mitään merkitystä? "naiset nyt tekee joka asiasta ison numeron"..?

no joo
eli toisen mielipiteillä/ kasvatusperiaatteilla/ näkemyksillä ei ole mitään merkitystä? "naiset nyt tekee joka asiasta ison numeron"..?
Siis miten niin ei mitään merkitystä? Oikeesti, nyt on kyse siitä, että mies lähtee JO KANSSASI SOVITTUUN reissuun, mutta muutamia tunteja aikaisemmin kuin sinä ajattelit. Kuinka suuri ristiriita se on? Ja hei, eikö sen miehen mielipiteillä/kasvatusperiaatteilla/näkemyksilläkin ole merkitystä, siinä missä sinunkin? Kompromissi?

apuva!!
No mitäs jos mies olisikin soittanut ennen kotoa lähtöään, että hei meenkin jo nyt? Silloinko asia olisi ok?

Ja hei, meinaatko ihan tosissaan, ettei teidän lapset pärjää muutamaa tuntia keskenään, yöllä, nukkuen? Miksei? Olivatko lapset aamulla pahoillaan siitä, että he joutuivat olemaan keskenään, oliko ollut jotain ongelmia, pelottanut?
Kaikki lapset oli jätetty valvomaan kun mies lähti. Nuorin oli sitten nukahtanut jossain vaiheessa.

Jos olisi soittanut, olisin sanonut että ei ole ok. MIes tietää sen, siksikin olen vihainen ja pettynyt toimintaan.

Ensi kerralla voikin sitten lähteä jo kymmenelta illalla, kun "kyllähän ne muutaman tunnin pärjää"..?

Vanhin lapsi ei tykännyt, muttei kommentoi suuresti kun tietää mitä mieltä minä olen asiasta.

apuva!!
Siis miten niin ei mitään merkitystä? Oikeesti, nyt on kyse siitä, että mies lähtee JO KANSSASI SOVITTUUN reissuun, mutta muutamia tunteja aikaisemmin kuin sinä ajattelit. Kuinka suuri ristiriita se on? Ja hei, eikö sen miehen mielipiteillä/kasvatusperiaatteilla/näkemyksilläkin ole merkitystä, siinä missä sinunkin? Kompromissi?
Tässähän menetettiin kompromissin mahdollisuus kun toinen lähti vaan..

• Tykkää
Reactions: kepsis
no joo
Ensi kerralla? Eli oikea ongelma tässä ei niinkään ole tämä viime öinen lähteminen vaan se, että mies jatkuvasti menee ilmoittamatta ja lähtee ryyppäämään jättäen lapsenne keskenään?

Silloin se on ihan eri asia kuin tämä yksi kerta.

Tympii jauhaa paskaa asiasta, jonka perustavanlaatuisia yksityiskohtia ap pimittää. Anna nyt tulla kaikki olennainen, niin voidaan puhua samasta aiasta!!!

apuva!!
Ensi kerralla? Eli oikea ongelma tässä ei niinkään ole tämä viime öinen lähteminen vaan se, että mies jatkuvasti menee ilmoittamatta ja lähtee ryyppäämään jättäen lapsenne keskenään?

Silloin se on ihan eri asia kuin tämä yksi kerta.

Tympii jauhaa paskaa asiasta, jonka perustavanlaatuisia yksityiskohtia ap pimittää. Anna nyt tulla kaikki olennainen, niin voidaan puhua samasta aiasta!!!
"kaiken vanhan lisäksi tämä ei tunnu hyvältä". kommentoin tuolla ekalla sivulla. En siis sen kummemmin ole eritellyt aiempia asioita, parisuhdeterapiat, jne. takana. Aiemmin ei ole näin tehnyt. On kyllä lähtenyt yöllä (baariin) mutta minä olen ollut kotona.

Luottamuspulaa ollut aiemminkin joten siksi ehkä voimakas reagointi. Kirjoitin yöllä puhleimella, niin oli sen verran hankalaa, ettei siihen pitkiä stooreja saanut/ ehtinyt kesken työn.. Että en mä mitään pimitä..

apuva!!
Useinkin? Yhteisesti sovitusti? Ja missä kunnossa tulee kotiin, entä juoko kotona ja minkä verran?
Ei sovitusta, mutta kuitenkin niin että "tiedän" (kun ottaa niin menee baariin, ennemmin tai myöhemmin. osaan kyllä varautua että menee..). Siis ei tarvitse mitään lupia kysellä, menköön vaan..Ei kovin usein, riippuu onko kesä vai talvii, kesäll useammin. Yleensä tulee kamalassa kunnossa, joskus paremmassa..en osaa kuvailla kun vaihtelee.
Kotona ottaa kyllä, näin kesällä enemmän/ useammin, mutta harvemin ihan änkyrään.

MItes tää nyt siihen pyöräilyyn liittyy? tai siihen että pärjääkö lapset keskenään?

no joo
Liittyy siten, että sä huudat luottamuspulaa ja olet sitä mieltä, että nyt kun mies lähti ilman lupaa aikaisemmin, niin ensi kerralla se häipyy yöllä kännäämään jättäen lapset keskenään. Tarkistin vain, että ylireagoitko hieman. Niin taisit tehdä.

Ja nytkö se taas onkin se lasten pärjääminen se pointti..? Eikö teidän 8-14 vuotiaat lapset tosiaan pärjää muutamaa tuntia keskenään?

Käytkö sä itse ikinä missään? Kannattais sunkin vuorollasi käydä harrastamassa ja kavereita tapaamassa.

MItes tää nyt siihen pyöräilyyn liittyy? tai siihen että pärjääkö lapset keskenään?
Liittyy siten, että juominen tekee sun elämän turvattomaksi ja saa sut reagoimaan. Ja jotain hämärä on jossain, jos on normaalia lähteä yöllä ihan mihin vaan. JOs olen aikeissa/mies on aikeissa lähteä YÖLLÄ niin kyllä se mainitaan erikseen. "maanantaina" (tai mikä helvetin päivä tahansa) tarkottaa PÄIVÄÄ, ei nimenomaista vuorokautta. JOs mies sanoo lähtevänsä jonain päivänä, en oleta enkä pidä mahdollisena, että se lähtee yöllä 00.10. Eli suivaantuminen tässä tilanteessa on ihan luonnollista ja normaalia.
Mutta se kohdistuu nyt väärään paikkaan; siihen että mies jätti lapset. Mä olen ollu 15 kun oon muttanu omilleni, eli 14 v ja 8 v pärjä kotona, ne ei oo ongelma vaan tuo yleinen elämän ennakoimattonuus -joka ilmeisesti johtuu miehen alkoholoinkäytöstä, johon suoraan liittyviin häipymisiin osaat omien sanojesi mkaan varautua.

apuva!!
Liittyy siten, että sä huudat luottamuspulaa ja olet sitä mieltä, että nyt kun mies lähti ilman lupaa aikaisemmin, niin ensi kerralla se häipyy yöllä kännäämään jättäen lapset keskenään. Tarkistin vain, että ylireagoitko hieman. Niin taisit tehdä.

Ja nytkö se taas onkin se lasten pärjääminen se pointti..? Eikö teidän 8-14 vuotiaat lapset tosiaan pärjää muutamaa tuntia keskenään?

Käytkö sä itse ikinä missään? Kannattais sunkin vuorollasi käydä harrastamassa ja kavereita tapaamassa.
Juu, juu..olen kotona kyhjöttävä rantavalas joka haluaa pitää miehen lieassa :D

Ei jaksaisi jankuttaa samaa asiaa, mutta pointti oli ja on luottamuspula, siihen vaan sattuu liittymään paljon asioita. Ja juu, pientä ylireagointia voi hyvinkin olla. PItäisi jatkossa vaan hyväksyä kaikki asiat jotka ovat minusta väärin.

Eli lapset voi jättää yöksi kotiin. Erikoista palstapolitiikkaa, välillä ei missään nimessä ja nyt taas, kyllähän ne pärjää! :D :p Onneksi tässä voi itse päättää miten asiansa hoitaa ja millaiselle ihmiselle lapsensa jatkossa jättää..

aijjaa
"kaiken vanhan lisäksi tämä ei tunnu hyvältä". kommentoin tuolla ekalla sivulla. En siis sen kummemmin ole eritellyt aiempia asioita, parisuhdeterapiat, jne. takana. Aiemmin ei ole näin tehnyt. On kyllä lähtenyt yöllä (baariin) mutta minä olen ollut kotona.

Luottamuspulaa ollut aiemminkin joten siksi ehkä voimakas reagointi. Kirjoitin yöllä puhleimella, niin oli sen verran hankalaa, ettei siihen pitkiä stooreja saanut/ ehtinyt kesken työn.. Että en mä mitään pimitä..
Parisuhdeterapiat takana? No ei ihme kun akka on tollanen :)

no joo
Pieniä lapsia ei voi, isommat voi jättää keskenäänkin joksikin aikaa. Ja lasten luonteestakin riippuu. Tokaluokkalaisen nyt voisi olettaa pärjäävän isompien sisarusten kanssa. Miksei ap sinusta?

Mutta joo. Ongelmanne oli siis paljon enemmän kuin tämä yksi lähtö. Koska kyse on paljon enemmästä kuin on kolmen sivun aikana kerrottu niin kiitos, mulle riittää. Typerää jankata asiasta a kun kyseessä onkin asiat b, c ja d. Joista ei ole juurikaan mitään kerrottu, kun on jankattu vaan asiasta a.

Yhteistyössä