mies lähti!!

  • Viestiketjun aloittaja apuva! !
  • Ensimmäinen viesti
Jänskää miten asia mikä on suurimmalle osalle itsestäänselvyys, on täysi mysteeri täällä.

Jos on sovittu erilailla, niin eihän se nyt mitenkäänpäin ole ok, että lähtee keskellä yötä 24-tunnin reissulle jättäen lapset yksin kotiin kun toinen on töissä, eikä edes voi varautua siihen.

Se jos sovitaan juttuja on aivan eri asia, kuin ex tempore asioiden muuttaminen ja lapsien yksin jättäminen yöllä.

Se, voiko se 14 kesäinen huolehtia muista sen aikaa, on ihan toinen juttu, se pitääkö vain siksi kun mies ei osaa pitää ennalta sovituista kiinni, ei minun mielestä.

Minusta kyse on luottamuksesta ja sopimuksista,jos niitä voi yksipuolisesti muutella, niin herää kysymys miten voi luottaa tulevaisuudessakaan.

Ja pelästys voi olla aikamoinen, jos ei toinen viitsi edes neuvotella sinun kanssa vaan asia on ilmoitusluontoinen.

On täysin eri asia jos keskustelee moisesta kumppanin kanssa ja homma ei tule puun takaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi ja Khimaira
GNK
Miksi ihmiset saavat tuosta yöstä jonkun ylitsepääsemättömän ongelman? Vuorotyöläiselle se on ajankohta vuorokaudesta siinä missä iltapäiväkin. Olisiko palstamammat mussuttamassa edesvastuuttomasta isästä jos äiti olisi ollut päivävuorossa ja isä lähtenyt lenkille 13:15 jättäen lapset muutamaksi tunniksi kekskenään?
 
Miksi ihmiset saavat tuosta yöstä jonkun ylitsepääsemättömän ongelman? Vuorotyöläiselle se on ajankohta vuorokaudesta siinä missä iltapäiväkin. Olisiko palstamammat mussuttamassa edesvastuuttomasta isästä jos äiti olisi ollut päivävuorossa ja isä lähtenyt lenkille 13:15 jättäen lapset muutamaksi tunniksi kekskenään?
Ongelma olkin se, että viipyy vuorokauden pois kertomata etukäteen/kysymättä onko toisella mitä suunnitelmia. Vaikka lähtis mihin aikaan, se on mun mielestä ongelma, että häipyy noin vaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
GNK
Ongelma olkin se, että viipyy vuorokauden pois kertomata etukäteen/kysymättä onko toisella mitä suunnitelmia. Vaikka lähtis mihin aikaan, se on mun mielestä ongelma, että häipyy noin vaan!
No joo totta. Tosin veikkaan että ihan koko tarina ei tule ap:lta ilmi. 24h lenkki on jo sellainen suoritteenakin että sille ei lähdetä valmistautumatta hetken mielijohteesta.
 
apuva! !
Ei tuo juttu tunnu herättyäkään yhtään paremmalta, päinvastoin. .

Luottamus, se tässä meni. Ja se ettei todellakaan ajatella asioista samoin. Isoista asioista :/ ei tämä suinkaan ainoa ongelma ole.

Mulla alkoi nyt muutama vapaa, että ihan hyvin olisi voinut lähteä vähän myöhemmin. .ja helteessä joutuu fillaroimaan joka tapauksessa, että heikko selitys sekin. Mikä siinä esti sen että olisi etukäteen puhuttu. .
 
Maa aam
Jänskää miten asia mikä on suurimmalle osalle itsestäänselvyys, on täysi mysteeri täällä.

Jos on sovittu erilailla, niin eihän se nyt mitenkäänpäin ole ok, että lähtee keskellä yötä 24-tunnin reissulle jättäen lapset yksin kotiin kun toinen on töissä, eikä edes voi varautua siihen.

Se jos sovitaan juttuja on aivan eri asia, kuin ex tempore asioiden muuttaminen ja lapsien yksin jättäminen yöllä.

Se, voiko se 14 kesäinen huolehtia muista sen aikaa, on ihan toinen juttu, se pitääkö vain siksi kun mies ei osaa pitää ennalta sovituista kiinni, ei minun mielestä.

Minusta kyse on luottamuksesta ja sopimuksista,jos niitä voi yksipuolisesti muutella, niin herää kysymys miten voi luottaa tulevaisuudessakaan.

Ja pelästys voi olla aikamoinen, jos ei toinen viitsi edes neuvotella sinun kanssa vaan asia on ilmoitusluontoinen.

On täysin eri asia jos keskustelee moisesta kumppanin kanssa ja homma ei tule puun takaa.
Kepsis tiivisti hyvin sen, mitä minä yritin myös sanoa ja miten ajattelen.

Oletteko te monet muut nyt ihan tosissanne, että jos on vahtivastuussa lapsista (8-vuotias ei ole minusta kovin iso), niin on ihan ok keskellä yötä lähteä moneksi tunniksi kotoa pois ilman, että siitä on sovittu vanhempien kesken ja etukäteen lasten kanssa? Minusta ei todellakaan ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Khimaira ja Uudi
no joo
Olihan tuo reissu jo tiedossa, mies vaan aikaisti lähtöä. Ja eikö niin, että oli lapsien kanssa sopinut asian ennen lähtöään? Aptä korpeaa kun hän ei saanut päsmäröidä.

Mikä tuossa nyt oikeasti oli pahinta?
 
apuva!!
Olihan tuo reissu jo tiedossa, mies vaan aikaisti lähtöä. Ja eikö niin, että oli lapsien kanssa sopinut asian ennen lähtöään? Aptä korpeaa kun hän ei saanut päsmäröidä.

Mikä tuossa nyt oikeasti oli pahinta?
Päsmäröidä?? Päsmäröidä?? Mitä ihmettä..

Pahinta oli ettei sanonut mulle asiasta mitään, varsinkin kun tiesi ettei asia ole mulle ok. Onko teillä ihan sama miteä toinen lasten kanssa tekee ja miten tullaan ja mennään, ihan vaan sanomatta mitään toiselle aikuiselle?

No, eihän siinä mitään, jos asia on joillekin noin hyvä.. Mun mielestä parisuhteessa ei noin toimita. Mistä voin tietää ettei lähde uudestaan, ensi kerrralla ehkä ryyppäämään koko yöksi ja lapset keskenään? Sekin on ok?
 
apuva!!
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30125439:
no joo, täällähän otetaan ero heti, jos kerran tuollaista sattuu. niin heti on hirvee ongelma menossa, ja muuta ratkaisua kuin ero ei ole.
Kyllä on, tämä on mulle hirveä ongelma. Onko sinusta ihan tavallista että toinen aikuinen käyttäytyy noin? Varmaan olen vähän pikkumainen, mutta ei näin, ei todellakaan näin käyttäydytä parisuhteessa.
 
no joo
Siis ymmärsinkö mä nyt väärin? Tämä reissuko olikin ihan täysi yllätys josta et mitään tiennyt?

Ja jos olisi mennyt parille oluelle niin olisi palannut parin tunnin päästä, noin. Jos osaa ottaa sen pari, niin sekin olis ollut ihan ok. Mutta jos vetää änkyräkännin, niin ei ole ok (ja ihmettelisin kyllä miksi alkkiksen kanssa edes elää lasten kanssa tai jättää lapsia alkkiksen kanssa keskenään).
 
no joo
Mieheltä tuli viesti että lähtee pyöräretki, ollut vajaan tunnin jo menossa.

Mikäs siinä, mutta kotiin jäi 3 lasta

Mun mielestä ei voi jättää lapsia noin! !!
Öö, et sä tässä aloituksessa kyllä yhtään pillastu siitä, että mies ei neuvotellut sun kans vaan nimen omaan tuo lasten keskenään jättäminen oli se ongelma. Että jospa koittaisit nyt päättää, mistä suutut. Tai ehkä tulla siihen tulokseen, että turha suuttua mistään.
 
apuva!!
Siis ymmärsinkö mä nyt väärin? Tämä reissuko olikin ihan täysi yllätys josta et mitään tiennyt?

Ja jos olisi mennyt parille oluelle niin olisi palannut parin tunnin päästä, noin. Jos osaa ottaa sen pari, niin sekin olis ollut ihan ok. Mutta jos vetää änkyräkännin, niin ei ole ok (ja ihmettelisin kyllä miksi alkkiksen kanssa edes elää lasten kanssa tai jättää lapsia alkkiksen kanssa keskenään).
Oli puhe että lähtee lauantaina, siis tiesin kyllä että lähtee. Yöllä lähtemisestä ei ollut mitään puhetta. Eikä se fillarointi tässä se ongelma olekaan.

Nyt en enää epäile etteikö voisi mennä vetäisemään änkyräkännitkin kun olen töissä,tms. kerran "lapset pärjäävät keskenään" ja "niiden kanssa voi sopia että iskä on vähän poissa" ..
 
"hohhoijaa"
Siis ymmärsinkö mä nyt väärin? Tämä reissuko olikin ihan täysi yllätys josta et mitään tiennyt?

Ja jos olisi mennyt parille oluelle niin olisi palannut parin tunnin päästä, noin. Jos osaa ottaa sen pari, niin sekin olis ollut ihan ok. Mutta jos vetää änkyräkännin, niin ei ole ok (ja ihmettelisin kyllä miksi alkkiksen kanssa edes elää lasten kanssa tai jättää lapsia alkkiksen kanssa keskenään).
Lenkillehän se ukko lähti eikä ryyppäämään!!!
 
no joo
Tänäänhän on lauantai?

Ja sehän on sitten tosiaan eri ongelma, se alkoholiongelma. Mies pyöräilee pitkiä matkoja mutta on alkoholisti? Ja kyllä mulle tuossa ongelma olisi se miehen alkoholismi eikä pelkkä hieman ennalta sovittua aikaisempi liikkeellelähtö...
 
apuva!!
Öö, et sä tässä aloituksessa kyllä yhtään pillastu siitä, että mies ei neuvotellut sun kans vaan nimen omaan tuo lasten keskenään jättäminen oli se ongelma. Että jospa koittaisit nyt päättää, mistä suutut. Tai ehkä tulla siihen tulokseen, että turha suuttua mistään.
Ihmeellistä asioiden vääntämistä..Ellei ensimmäisessä viestissä kerro kokonaisuudessaan omia ajatuksiaan, niin ei oikeastaan ollut alunperinkään sitä mieltä..? Lasten yksin jättäminen ILMAN että mun kanssa siitä puhuttiin (johon en olisi edes suostunut..) oli se suurin asia tässä.

Eli sulle on ok että kumppani lähtee yöllä (tai ihan milloin vaan..) ja jättää lapset keskenään, ilmoittaa vaan sulle että juu matkalla ollaan..
 

Yhteistyössä