Meidän keskimmäisemme, poika, on kohta 4 vuotta ja vasta viime aikoina hän on suorittanut näitä vertailujaan. Tuumasi että "X (pikkusiskonsa ) on vielä pieni mutta kohtu on jo olemassa. Miksei oo rintoja ollenkaan, eihän X voi koskaan imettää vauvaansa kun ei oo rintoja?"
Poika on nyt muutaman päivän ajan hoitanut antaumuksella pehmopeikkoa, vaihtaa sille säännöllisesti vaipat (nuken housut) ja kantaa sylissään. Imettää nukkea ja eilen illalla kertoi "vaikka mä oonkin poika niin kun mä oon tän äiti nyt niin mä imetän tätä"
Aamulla herättyään kertoi vakavissaan "oli aika kamala yö, tää heräs syömään monesti, kolme kertaa mun oli noustava imettämään ja kun mun rinnat on niin pienet niin mä en meinannu pimeessä nähdä missä ne on".
Kysyin että eikö se peikko ihan itse löydä sitä rintaa niin poika vastasi "löytää joo mutta mun on nähtävä että tää imee kanssa kun pojan rinnoista ei paljoa maitoa tuu kun eihän pojilla oo niitä maitovaroja"
Serkkunsa on pieni vauva ja ilmeisesti tämän vauvan näkeminen viikko sitten herätti "hoivavietin" uudestaan, poika hoivasi nukkevauvaa kun pikkusisko oli syntynyt mutta se jäi sitten pois.
Kuukausi sitten poika kyseli miksi miehillä on pippeli ja kivekset, kerroin sitten että kiveksissä on ne vauvan siemenet jotka sitten äidin kohdussa kasvavat vauvaksi. Ihan itse poika keksi että "ja ne menee sinne kohtuun pippeli-putkea pitkin". Asiasta ei tarvinnut tälläerää sen enempää puhua, ei poikaa kiinnostanut miten ne siemenet sitten lopulta päätyvät kohtuun. Luultavasti yrittää ottaa asian puheeksi jossain sellaisessa paikassa jossa minä en mielelläni pitäisi "luentoa" ihmisen lisääntymisestä...varmaan kaupan kassajonossa tai ravintolassa...sitä päivää jännityksellä odottelen...