No, ne joita itse tarkoitin eivät vaikuta viisailta saati nöyriltäkään - itse asiassa tasa-arvoiseen avioliittolakiin liittyvissä keskusteluissa heidän yleissivistyksensäkin paljastui luokattoman huonoksi. Ja argumentit olivat sellaista "nyt eläimiinsekaantujia syrjitään" -tasoa. Eikä sellainen "Murhaaja! Murhaaja!" -tyyppinen argumentointi anna kovin viisasta kuvaa.Kummastelin samaa ja pidin sitä hieman "rasistisena", jos nyt tuota sanaa voin lainata, vaikkei uskonto rodusta käykään.
Itse olen uskovaisia ihmisiä pitänyt viisaina ja nöyrinä. Jotakin ihailtavaa heissä on.
Itse en kristinuskosta tiedä muuta kuin pientä palaa sieltä täältä ja raamatun luku kyllä kiinnostaa jossakin vaiheessa elämää.
Onhan se nyt hölmöä, jos ei itseään sen verran aio sivistää, kun kerran kaikki taitaa tietää raamatun, muttei sisältöä
Onko se sitten, että koetaan heidät uhkana?Ja miksi?Puhuvatko he liiankin avoimesti aroista asioista?
Eli he eivät puhu aroista asioista avoimesti, vaan he puhuvat usein normaaleistakin asioista vanhakantaisesti ja ahdasmielisesti. Ja tekopyhästi. Joissain asioissa he voivat olla uhkakin - uhka edistykselle ja ihmisten hyvinvoinnille. Vaikka yleensä he ovat vain melkein harmiton, mutta rasittava kansanosa.
Toki ne, joiden uskonto on filosofisemmalla tasolla ja argumentointi asiallista ja sivistynyttä, ovat eri asia - heitä vastaan tuskin kenelläkään on mitään.
Itse olen muuten lukenut Raamatun varmaan pari kertaa. Luulin että kaikki ovat lukeneet sen, koska niitähän nyt löytyy melkein joka kirjahyllystä, kun niiden jakelu on ollut avokätistä.