Voitko lykätä opintojen alkua? Tai voitko aloittaa ja hakea siirtoa Ruotsiin? Toivon sydämestäni, ettet hylkäisi unelmaasi nyt. Tietenkin, kun ero on juuri tapahtunut sinusta kaikki tuntuu toivottomalta, mutta nyt silmät auki, korvat auki ja suu auki: etsi apua, puhu tästä, ehkä teidän siellä olevista tukiverkoista joku ojentaa auttavan käden?Fine. Me asutaan Ruotsissa tällä hetkellä. Mies on perheyrityksessä töissä. Tarkoitus oli muuttaa takaisin suomeen, ja nyt kun sain koulupaikan jota halusin pitkään... Suunnitelmat vain selkiytyi. Nyt: mä en voi muuttaa yksin. En ainakaan vielä. Lapset on liian pieniä ymmärtämään miksi isä on poissa niin paljon. + täällä on meidän ainut tukiverkko.
Mutta eikö vielä ollut mahdollisuus että miehesi muuttaisi Suomeen?Fine. Me asutaan Ruotsissa tällä hetkellä. Mies on perheyrityksessä töissä. Tarkoitus oli muuttaa takaisin suomeen, ja nyt kun sain koulupaikan jota halusin pitkään... Suunnitelmat vain selkiytyi. Nyt: mä en voi muuttaa yksin. En ainakaan vielä. Lapset on liian pieniä ymmärtämään miksi isä on poissa niin paljon. + täällä on meidän ainut tukiverkko.
On, on se mahdollisuus. Siitä meidän pitäisi puhua ja päästä yhteisymmärrykseen mitä tehdään.. :/Mutta eikö vielä ollut mahdollisuus että miehesi muuttaisi Suomeen?
:hug:Kiitti.. :/ Kaikki on niin auki vielä. Pitää hengittää pari viikkoa ja jutella. Kummatkin on vaan niin vihasia toisilleen tällä hetkellä ja mä en tiedä mitä pyytää tai tehdä. Loukkaan miestä, vaikka se yrittää tehdä tän kaikille helposti. Mä oon vaan loukattu että teen tästä vaikeeta.. Kyllä te tiiätte. Pitää vain saada tää viha nyt pois.
Sehän kuulosti hyvältä, ja varmasti asia on mahdollista ratkaista, kun mies on halukas miettimään asiaa yhdessä kaikkien kannalta. Tsemppiä!On, on se mahdollisuus. Siitä meidän pitäisi puhua ja päästä yhteisymmärrykseen mitä tehdään.. :/
Noo, rahastahan tässä ei ole kyse. Mies kyllä maksaa elatustuen ja on puhunut että jos mä nyt muuttaisin niin maksaisi 1/3 asumisesta avuksi. Mutta, kun tässä on paljon muutakin.En jaksa lukee kaikkea, mutta.
Naimisissa olleet ovat koko avioliiton ajan elatusvelvollisia toisistaan. Harkinta-aika on vielä avioliittoa! Eli jos teillon yhteinentili, niin se on edelleen aivan vapaassa käytössäsi.
Ja itseasiassa, myös Suomessa on laki (harvojen tietämä), että ex-puoliso saattaa joutua jäämään myös puolisolle elatusvelvolliseksi eron jälkeen. Perusteita en osaa kertoa, mutta pykälä tähän on.
Mutta ethän mene ojasta allikkoon? Meinaan että joskus vääryyttä kokenut menee sitten toiseen ääripäähän. Itselläni on ystäviä joissa vanhemmat asuvat eri maissa, ja kaikki voi silti hyvin.Noo, rahastahan tässä ei ole kyse. Mies kyllä maksaa elatustuen ja on puhunut että jos mä nyt muuttaisin niin maksaisi 1/3 asumisesta avuksi. Mutta, kun tässä on paljon muutakin.
Ja Astro: mä en pystyisi siihen. Mun äiti oli sellanen ettei pitänyt mua tärkeänä. Työt ja koulu meni aina kaiken muun edelle ja mä olin vain tiellä, ja hoidossa jatkuvasti. Eikä mulla ollut isää, joten on ollut paljon "traumoja" selviteltävänä aikuisena. Mä arvostan mun miestä isänä, se on enemmän ollut noiden hoitajana kuin minä.. Ehkä kun lapset on pikkasen vanhempia, voisin lähteä, mutta en nyt kun toinen on vasta alle vuosikaskin. :/ Koulutus ON tärkeä. ja mä en sitä sano etten ikinä mene kouluun. Pitää vain miettiä mikä on nyt mahdollista..