Täällähän ei ole yksikään abortin puolustaja kehottanut tai käskenyt ketään tekemään aborttia, vaan nimenomaan on puhuttu että jokainen raskaana oleva tekee sen päätöksen itse. Jokainen tietää oman tilanteensa ja sen pystyykö tarjoamaan lapselle ihmisarvoisen elämän. Nämä ihmiset eivät ole vastuussa adoptiojonoista eivätkä millään tavalla velvollisia synnyttämään lasta jollekin toiselle.En mä loukkaantunut. Sanoin vain, että kukaan ei voi tietää onko toisen elämä ihmisarvoista elämää. Ja elämäni ei olisi ollut teidän kriteereillä arvokas syntymään. Surullista, jos sinä tai joku muu olisi saanut päättää minua ja lapsia ei olisi olemassa. Ja monta kaltaistani ehkä on jäänyt syntymättä.
Mä tiedän hyvin millaista rakkaudeton, väkivaltainen, köyhä, seksuaalinen väkivalta ym. lapsuus on. Siksi osaan myös kuvitella paremmin kuin sinä elämää jossakin muussa maassa, jossa ei ole sitä taloudellista ja yhteiskunnallista turvaa ja rauhaa kuin meillä. Se, mitä sinä et tajua on se, että kenelläkään ei ole oikeutta määrittää toisen ihmisenelämää arvottomaksi. Minä en voi sanoa, että punaisen ristin telttakylässä syyrialaislapsen elämä olisi arvoton elämään, vaikken hänen kokemaansa tuskaa tai iloa tiedä. Sinä tuomitset hänet. En sanonut, että kenenkään aikuisen elämää pitäisi päättää, vaan, että sinun perusteillasi pitäisi. Et ilmeisesti pysty lukemaan kirjoituksia vaan teet omia tulkintoja, jotka eivät liity minuun ja kirjoitamaani mitenkään. Siksi en enää vastaa sinulle, koska aivan turhaa.
Abortinvastustajat sen sijaan syyllistävät, haukkuvat, kehottavat jopa tekemään itsarin.
Jokainen tekee sen päätöksen itse ja kantaa siitä myös moraalisen vastuun. Äläkä sano ettei ole moraalia, sinä et voi sitä tietää ja mielipiteesi abortista on vain sinun mielipiteesi. Se ei ole ainoa oikea mielipide. Siitä ei tule ainoaa oikeaa mielipidettä vaikka miten keuhkoat täällä.