Aborttiketju, puolesta-vastaan

"huoh"
Mä synnyin moniongelmaisille vanhemmille ja toivon joka päivä, toivoin jo lapsena, että mut olisi vaikka abortoitu. Enhän mä sitä edes tietäisi etten 'saanut' elää ja se olisi paljon parempi kuin mitä sain. Joten haistakaa vittu kaikki abortinvastustajaurpot jotka yritätte pilata toisten elämän jotta saisitte tuntea olevanne hyviä ihmisiä.
Mä tiedän että tääkin viesti oli aivan turha, ei abortinvastustajat näe muuta kuin oman napansa ja sen sädekehän jota kiihkeästi tavoittelevat.
Ja muuten, jos abortintekijät ovat kamalaa sakkia - tai edes potentiaaliset sellaiset - niin miksi haluatte heidän geeniensä lisääntyvän? Niin, ette osaa ajatella. Idiootit.

vieras-
Niin, sinä joka synnyit Suomeen jossa sosiaaliturva mahdollistaa aika paljon kaikenlaista, sinä olet onnellinen syntymästäsi. Maailma on pullolaan lapsia joiden tilanne ei ole, eikä koskaan tule olemaan yhtä onnekas.

Tässähän puhutaan (toivottavasti) abortista ylipäätään, eikä vain suomalaisten hemmoteltujen naisten oikeudesta päättää omasta elämästään.
Tuo ei nyt enää liity mitenkään mun kirjoitukseen. Sitä Astrolaben kirjoitusta, mihin vastasin kyse oli siitä, että mun kaltaisilla ihmisillä, jotka syntyvät perheisiin, jossa on todella rankkaa, elämä ei olisi ihmisarvoista. Siihen vastasin, että elämäni on rankasta lapsuudesta arvokas ja abortti olisi vienyt elämäni ja lapsieni elämän.

Mitä noi muut maat sitten on, joissa lapset eivät ole niin onnekkaita ja jotka sillä perusteella pitäisi abortoida? Pitäiskö ne aikuisetkin tappaa, kun ovat varmasti yhtä onnettomia? Mistä sä tiedät, että ovatko he samaa mieltä sun kanssa, että heillä ei ole oikeutta elämään sun mielestäsi?

Et ymmärtänyt mun pääpointtia, eli kukaan ei voi sanoa toisen elämästä, että se ei ole ihmisarvoista elämää, vaikka kuinka kurjalta näyttäisi. Ainoastaan se ihminen tietää onko hänen elämänsä ihmisarvoista. Monissa maissa, joissa ei ole asiat niin hyvin kuin Suomessa, ihmiset saattavat olla tyytyväisempiä karuista jutuista huolimatta elämäänsä kuin suomalaiset. Vaikka tämän ketjun perusteella mutkin ois pitäny abortoida, kun niin karse lapsuus oli, niin minä sanon, että elämäni on yhtä arvokasta kuin teidän hyviin perheisiin syntyneiden.

"123"
Eli mennäänkö joukolla lastenkoteihin ja huostaanottopaikkoihin ja tapetaan kaikki vauvat?
Mie veikkaan että tuo oikeastaan olisi se armollisin teko jossain kehitysmaassa. Mutta tietenkään niin ei voi tehdä, koska se on väärin. Mutta minusta on kyllä myös aika karua pakottaa naisia synnyttämään lapsia niin pahoihin oloihin.

Tosin tämä on ihan OT, koska eihän Suomessa ole niiiiiin kamalat oltavat jossain lastenkodissa kuin tuolla maailmalla.

Itse olen kyllä abortin puolesta. Tietenkin nainen saa itse päättää haluaako synnyttää vai ei.
Ja jos abrtit jostain syystä kiellettäisiin laissa, niin sitten vaaralliset "kotiabortit" ja niiden mukana komplikaatiot ja kuolemat lisääntyisivät. Sitäkö uskovaiset ym abortinvastaiset haluavat?

Haluanpa vain sanoa
Jokainen joka viitsii sinulle mitään sanoa ja ohimennen kumota sinun hölinöitäsi ja teorioita, saa kaupan päälle haukut jotka liittyy jollain tapaa älykkyyteen.

Siitä puhe mistä puute.
Pitääkö minun ihan oikeasti kopioida esittämäni kysymykset tähän? Luuletko, että pystyisit ehkä selviytymään ja vastaamaan niihin kysymyksiin? Vai onko se liian hankalaa?

Laitanpa nyt yhden pähkinän purtavaksi, jos vaikka selviytyisit niistä yksitellen?:
Onko sinusta niin, että kaikki mikä on laillista on moraalisesti oikein?

Vastaukseksi riittää ihan vain "kyllä" tai "ei", ja lyhyt tai pitkä perustelu.

Luuletko, että voisit kyetä tähän?

Tuo ei nyt enää liity mitenkään mun kirjoitukseen. Sitä Astrolaben kirjoitusta, mihin vastasin kyse oli siitä, että mun kaltaisilla ihmisillä, jotka syntyvät perheisiin, jossa on todella rankkaa, elämä ei olisi ihmisarvoista. Siihen vastasin, että elämäni on rankasta lapsuudesta arvokas ja abortti olisi vienyt elämäni ja lapsieni elämän.

Mitä noi muut maat sitten on, joissa lapset eivät ole niin onnekkaita ja jotka sillä perusteella pitäisi abortoida? Pitäiskö ne aikuisetkin tappaa, kun ovat varmasti yhtä onnettomia? Mistä sä tiedät, että ovatko he samaa mieltä sun kanssa, että heillä ei ole oikeutta elämään sun mielestäsi?

Et ymmärtänyt mun pääpointtia, eli kukaan ei voi sanoa toisen elämästä, että se ei ole ihmisarvoista elämää, vaikka kuinka kurjalta näyttäisi. Ainoastaan se ihminen tietää onko hänen elämänsä ihmisarvoista. Monissa maissa, joissa ei ole asiat niin hyvin kuin Suomessa, ihmiset saattavat olla tyytyväisempiä karuista jutuista huolimatta elämäänsä kuin suomalaiset. Vaikka tämän ketjun perusteella mutkin ois pitäny abortoida, kun niin karse lapsuus oli, niin minä sanon, että elämäni on yhtä arvokasta kuin teidän hyviin perheisiin syntyneiden.
Miksi sinä loukkaannut siitä, että joidenkin mielestä abortti olisi parempi ratkaisu lapselle kuin elämä moniongelmaisessa perheessä? Ajatteletko, että jotkut ajattelevat sen tarkoittavan että edelleen sinun pitäisi kuolla pois? Jos sinut olisi abortoitu, et olisi koskaan ollut tietoinen yhtään mistään etkä siten surisi elämättä jäänyttä elämääsi millään tavalla. Siksikö sinä kommentoit, että näissä joissain satumaissa (et itse osaa kuvitella maailman tilannetta mitenkään?) jotkut aikuisetkin pitäisi päästää päiviltä ettei olisi kurjaa?

Minun mielestäni tosin kukaan ei ansaitse elää kurjaa elämää alusta loppuun. Kärsimyksestä ei saa kruunua koskaan, eikä se ylennä ketään paremmaksi ihmiseksi. Ja tämä koskee myös adoptioon lapsensa antaneita naisia myös. Se ei ole "rakkauden teko" yhtään sen enempää kuin aborttikaan.

Sen olen huomannut ja mitä tähän kahdeksannelle sivulle ensimäisenä kirjoittanutkin tulee huomaamaan on, että toisten kärsimyksiä todella vähätellään. Maailmassa on lukemattomia itsemurhaan päätyneitä ihmiskohtaloita, toivottavasti ette abortinvastustajat enempää ala dissaamaan heitä. Sillä ihan todella on olemassa kohtaloita joihin kukaan ei ansaitse syntyä.

Minä olen ehkäisyn ja selibaatin kannalla tosin, mutta puolustan myös aborttioikeutta. Se on inhimillinen oikeus niille, joilla ehkäisy on pettänyt tai elämänhallinta on hukassa. Ja se on inhimillinen ratkaisu niille lapsillekin. Abortti ei ole kiva asia, se ei ole mitenkään nätti ja kaunis asia, mutta se on tarpeellinen.

• Tykkää
Reactions: Oisku
Pitääkö minun ihan oikeasti kopioida esittämäni kysymykset tähän? Luuletko, että pystyisit ehkä selviytymään ja vastaamaan niihin kysymyksiin? Vai onko se liian hankalaa?

Laitanpa nyt yhden pähkinän purtavaksi, jos vaikka selviytyisit niistä yksitellen?:
Onko sinusta niin, että kaikki mikä on laillista on moraalisesti oikein?

Vastaukseksi riittää ihan vain "kyllä" tai "ei", ja lyhyt tai pitkä perustelu.

Luuletko, että voisit kyetä tähän?
Osaisitko sinä kysyä nätisti mitään? Osaisitko, kykenisitkö siihen?

Anteeksi, oli pakko.

Ken guru
Mun mielestä on kauheaa että mahdollisuuden saadessaan jotkut valitsisivat KAIKKIEN naisten puolesta että heidän on PAKKO synnyttää lapsi eikä aborttia saisi teetättää.

Itselleni tuollainen ajatus on aivan keskiaikaista, ja paluuta johonkin menneisyyteen missä monet tavat ja teot perustui vain uskomuksiin ja enteisiin. Nykyaikainen sivistysvaltio on jotain ihan muuta.

Ja te abortinvastustajat maalaatte mielellään onnellisia loppuja kaikille tarinoille, joissa nainen nyt vain on nähnyt sen pienen vaivan ja synnyttänyt lapsen jota ei halua. Oikeasti maailma on kylmä, kova ja äärimmäisen ennakkoluuloinen paikka joka on täynnä sekä kirjoitettuja että kirjoittamattomia sääntöjä siitä, millainen ihmisen ja tämän elämän tulee olla.

Mistä te tiedätte, että miten kurjissakin oloissa kasvava ihminen haluaisi elää? Menisittekö ensin kertomaan jonnekin Länsi-Afrikan kaakaoplantaaseille orjaksi myydylle 10-vuotiaalle millaista elämä on samanikäisellä lapsella Suomessa, ja sitten kysytte että noh, oletko onnellinen että saat elää täällä missä elät? Etkö oletkin onnellinen, että elämän ihme on kohdannut sinut ja saat tallustaa täällä maan päällä?

En tiedä onko se edes mahdollista joillekin ajatella niin mutta:

Olisiko mahdollista että nämä "tuleva elämänlaatu" keskustelut on turhan irvokkaita abortin yhteyteen. Tarkoitan, että yritetään edes esittää sitä ajatusta ikäänkuin voisit jotenkin ennustaa miten hyvän elämän joku lapsi voi saada, vaikka olisi kuinka huono perhe/tilanne mihin syntyy.

Joiltain ihmisiltä puuttuu täysin käsitys siitä biologisesta prosessista mikä kulminoituu syntyvään vauvaa, ihmiseen.

On totaalisen absurdia todeta, että "olkoon mikä tahansa tilanne, aborttia ei kuulu saada".

Se jos mikä on täysin kyvyttömyyttä empatiaan jo olemassaolevia ihmisiä kohtaan jotka joutuisi sen tilanteen kantamaan, kun sinä nyt päätit että ei, ei ole oikeutta.

Elämä on niin moninaista vaikeuksineen, että on sulaa hulluutta vaan sulkea silmät siltä millaisia seurauksia sillä on, että kielletään jotain mikä ei millään tavalla vie tätä yhteiskuntaa ainakaan edistyksen suuntaan, vaan juurikin revitään takaisin pimeitä aikoja kohti.

Se on toki helppo vain olla idealisti netissä ja sulkea silmät asioilta. Saattaisi hieman ääni kellossa muuttua kun itse olisi niissä tilanteissa, kun selkeästi se ajattelu ei toimi sen vertaa että pystyisi miettimään asioita muiden kannalta.

Minä en ole kertaakaan pakottanut ketään aborttiin, vaikka minusta se on tärkeä oikeus ja jopa velvollisuus tilanteesta riippuen, mutta siltikin naisella on oikeus tehdä se päätös aina.

Mutta abortin vastustajat kyllä haluisi pakottaa kaikki pitämään kiinni raskautumisesta ihan sama mistä syystä ja missä tilanteessa se tapahtuu.

vieras-
Miksi sinä loukkaannut siitä, että joidenkin mielestä abortti olisi parempi ratkaisu lapselle kuin elämä moniongelmaisessa perheessä? Ajatteletko, että jotkut ajattelevat sen tarkoittavan että edelleen sinun pitäisi kuolla pois? Jos sinut olisi abortoitu, et olisi koskaan ollut tietoinen yhtään mistään etkä siten surisi elämättä jäänyttä elämääsi millään tavalla. Siksikö sinä kommentoit, että näissä joissain satumaissa (et itse osaa kuvitella maailman tilannetta mitenkään?) jotkut aikuisetkin pitäisi päästää päiviltä ettei olisi kurjaa?

Minun mielestäni tosin kukaan ei ansaitse elää kurjaa elämää alusta loppuun. Kärsimyksestä ei saa kruunua koskaan, eikä se ylennä ketään paremmaksi ihmiseksi. Ja tämä koskee myös adoptioon lapsensa antaneita naisia myös. Se ei ole "rakkauden teko" yhtään sen enempää kuin aborttikaan.

Sen olen huomannut ja mitä tähän kahdeksannelle sivulle ensimäisenä kirjoittanutkin tulee huomaamaan on, että toisten kärsimyksiä todella vähätellään. Maailmassa on lukemattomia itsemurhaan päätyneitä ihmiskohtaloita, toivottavasti ette abortinvastustajat enempää ala dissaamaan heitä. Sillä ihan todella on olemassa kohtaloita joihin kukaan ei ansaitse syntyä.

Minä olen ehkäisyn ja selibaatin kannalla tosin, mutta puolustan myös aborttioikeutta. Se on inhimillinen oikeus niille, joilla ehkäisy on pettänyt tai elämänhallinta on hukassa. Ja se on inhimillinen ratkaisu niille lapsillekin. Abortti ei ole kiva asia, se ei ole mitenkään nätti ja kaunis asia, mutta se on tarpeellinen.
En mä loukkaantunut. Sanoin vain, että kukaan ei voi tietää onko toisen elämä ihmisarvoista elämää. Ja elämäni ei olisi ollut teidän kriteereillä arvokas syntymään. Surullista, jos sinä tai joku muu olisi saanut päättää minua ja lapsia ei olisi olemassa. Ja monta kaltaistani ehkä on jäänyt syntymättä.

Mä tiedän hyvin millaista rakkaudeton, väkivaltainen, köyhä, seksuaalinen väkivalta ym. lapsuus on. Siksi osaan myös kuvitella paremmin kuin sinä elämää jossakin muussa maassa, jossa ei ole sitä taloudellista ja yhteiskunnallista turvaa ja rauhaa kuin meillä. Se, mitä sinä et tajua on se, että kenelläkään ei ole oikeutta määrittää toisen ihmisenelämää arvottomaksi. Minä en voi sanoa, että punaisen ristin telttakylässä syyrialaislapsen elämä olisi arvoton elämään, vaikken hänen kokemaansa tuskaa tai iloa tiedä. Sinä tuomitset hänet. En sanonut, että kenenkään aikuisen elämää pitäisi päättää, vaan, että sinun perusteillasi pitäisi. Et ilmeisesti pysty lukemaan kirjoituksia vaan teet omia tulkintoja, jotka eivät liity minuun ja kirjoitamaani mitenkään. Siksi en enää vastaa sinulle, koska aivan turhaa.

• Tykkää
Reactions: Owl
Ken guru
En mä loukkaantunut. Sanoin vain, että kukaan ei voi tietää onko toisen elämä ihmisarvoista elämää. Ja elämäni ei olisi ollut teidän kriteereillä arvokas syntymään. Surullista, jos sinä tai joku muu olisi saanut päättää minua ja lapsia ei olisi olemassa. Ja monta kaltaistani ehkä on jäänyt syntymättä.

Mä tiedän hyvin millaista rakkaudeton, väkivaltainen, köyhä, seksuaalinen väkivalta ym. lapsuus on. Siksi osaan myös kuvitella paremmin kuin sinä elämää jossakin muussa maassa, jossa ei ole sitä taloudellista ja yhteiskunnallista turvaa ja rauhaa kuin meillä. Se, mitä sinä et tajua on se, että kenelläkään ei ole oikeutta määrittää toisen ihmisenelämää arvottomaksi. Minä en voi sanoa, että punaisen ristin telttakylässä syyrialaislapsen elämä olisi arvoton elämään, vaikken hänen kokemaansa tuskaa tai iloa tiedä. Sinä tuomitset hänet. En sanonut, että kenenkään aikuisen elämää pitäisi päättää, vaan, että sinun perusteillasi pitäisi. Et ilmeisesti pysty lukemaan kirjoituksia vaan teet omia tulkintoja, jotka eivät liity minuun ja kirjoitamaani mitenkään. Siksi en enää vastaa sinulle, koska aivan turhaa.
Eiköhän se olisi vanhempasi joka tuollaisen päätöksen olis tehnyt. Ja tuski niitä surijota löytyisi kuitenkaan kun kenelläkään ei olisi mitään ajatusta teistä.

Eiköhän se olisi vanhempasi joka tuollaisen päätöksen olis tehnyt. Ja tuski niitä surijota löytyisi kuitenkaan kun kenelläkään ei olisi mitään ajatusta teistä.
Tässä on varmaan kyse samanlaisesta tunnereaktiosta kuin mitä joillakin on kuolemaa kohtaan muutenkin. Se on jotain niin lopullista ja sitä kautta pelottavaa, että aletaan haromaan henkisesti ympärilleen paniikissa, vaikka sitä uhkaa ei olisikaan välittömästi, tai edes tiedossa milloin tapahtuu, mutta pelkkä ajatus siitä riittää.

Niin, eihän me sitä voida tosiaan tietää, kuinka onnellisia jotkut oikeasti ovat, vaikka ulospäin kurjalta näyttäisikin.

Esimerkiksi lapsibordelleissa sisäelimet paskana ja pieksettynä viruvat lapset ovat varmasti tosi onnellisia.
Jos jotain "hyvää" heidän elostaan yrittää keksiä, niin muistaakseni heidän elinikäennuste on keskimäärin viisi vuotta, eli ei "kovin" pitkä kärsimys ole.

Meillä Suomessa tuollaisia kauheuksia tapahtuu myös, mutta onneksi todella harvoin.
Täällä taas kohtalona voi olla henkinen hylkääminen, psykologinen orpous, vaikka päällisin puolin olisikin ns. hyvä lapsuus.
Ja kyllä, kaikenlaisilla kaltoinkohdelluilla lapsilla on aikuisena uusi mahdollisuus, mutta valitettavan usein jollain tapaa rikkinäisistä ja kurjista oloista tulevat ihmiset pitäytyvät "mukavuusalueellaan" eli toistavat opittuja malleja ja aiheuttavat sukupolvien mittaisen kierteen.

Ei olekaan kyse ihmisen arvokkuudesta, vaan elämän mielekkyydestä. Syyrialaisen lapsen elämä pakolaisleirillä on epäinhimillistä, mutta hän on siellä jo. Ei kukaan häntä ole tappamassa eikä sellaista hänelle toivo! Minä en tuomitse tätä lasta enkä ketään pakolaisleirein, orjakauppiaiden, bordellien lasta! Mikä sinua vaivaa, että ajattelet niin? Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Abortissa on kyse ihan muusta.

Miten sitten, kun joku nainen Syyriassa on nyt raskaana ja näkee tulevaisuuden sekä itselleen että lapselleen synkkänä ja pelottavana, mikä on se syy että hän ei saisi keskeyttää raskautta?

Kukaan meistä ei sitä paitsi ole päättämässä, kuka syntyy ja kuka ei. Jos sinua ei olisi syntynyt, se olisi ollut sinun äitisi päätös. Ei minun, ei Kepsiksen, eikä kenenkään joka on aborttioikeuden puolella.

Vierrass
Ehdottomasti abortin puolesta. Itse pidän itseäni uskovaisena, mutta abortti ei sodi elämänkatsomustani vastaan.

Jos minä nyt tulisin ehkäisystä huolimatta raskaaksi, valitsisin abortin. En jaksa enää yhtään lasta lisää. Minusta ei ole enää äidiksi yhdellekään enemälle lapselle. Lapsia on jo nyt monta ja heidän hyvinvointinsa, minun hyvinvointini ja mieheni hyvinvointi menee syntymättömän lapsen edelle. Miheini tietää kantani ja hyväksyy sen.

En ota kantaa siihen, onko kaikilla ihmisillä "riittävän" hyvä syy tehdä abortti. Ei ole minun asiani tuomita ketään. Ei me ihmiset voida tietää akikkea toisten ihmisten elämästä. Haluan uskoa, että valtaosa abortin tehneistä ei ole päätynyt siihen kevein perustein. Ja toivottavasi sen jälkeen heille tarjotaan opastusta, että löytyisi heille sopiva ja luotettava ehkäisy.

Niin, eihän me sitä voida tosiaan tietää, kuinka onnellisia jotkut oikeasti ovat, vaikka ulospäin kurjalta näyttäisikin.

Esimerkiksi lapsibordelleissa sisäelimet paskana ja pieksettynä viruvat lapset ovat varmasti tosi onnellisia.
Jos jotain "hyvää" heidän elostaan yrittää keksiä, niin muistaakseni heidän elinikäennuste on keskimäärin viisi vuotta, eli ei "kovin" pitkä kärsimys ole.

Meillä Suomessa tuollaisia kauheuksia tapahtuu myös, mutta onneksi todella harvoin.
Täällä taas kohtalona voi olla henkinen hylkääminen, psykologinen orpous, vaikka päällisin puolin olisikin ns. hyvä lapsuus.
Ja kyllä, kaikenlaisilla kaltoinkohdelluilla lapsilla on aikuisena uusi mahdollisuus, mutta valitettavan usein jollain tapaa rikkinäisistä ja kurjista oloista tulevat ihmiset pitäytyvät "mukavuusalueellaan" eli toistavat opittuja malleja ja aiheuttavat sukupolvien mittaisen kierteen.
Sen verran eriävä näkemys kyllä sinun kanssa, että jos yleismaailmallisesti puhutaan abortista ja mahdollisen vauvan tulevasta elämänlaadusta niin mikään yksittäinen esimerkki ei ole se tapa millä voidaan ajatella asiaa tyhjentävästi.

Jos pitää saapua johonkin päätökseen siitä että kyllä vai ei abortille, niin silloin pitää pystyä ajattelemaan kaikenlaisia tilanteita, ei vain niitä huonoimpia tai parhaimpia.

Elämä voi olla lähtökohtaisesti uskomatonta paskaa ja silti voit saada ihanan elämän.

Se voi myös olla täysin päinvastoin. Ja kaikki se hajonta siinä välissä.

Pointti on lähinnä se, että kukaan meistä ei oikeasti voi ennustaa asioita.

Keskitytään siihen nykyisyyteen mielummin.

lasten suojelu
"Kaikki energia mikä menee abortin vastustukseen, voitaisiin kanavoida vaikka päihdeäitien pakkohoidon ajamiseen."

Onko vastustaus jotenkin pois jostain muusta? Eipä se tunnu haittaavan ketään muita kun joitain muutamia kiihkonsa sumentamia yltiöfemakoita..

"Jos he niin tekisivät, niin he myöntäisivät, ettei alkio ole lapsi eikä ihminen."

Niinkö, mitä ne hautajaiset ihmisyyteen vaikuttaa? Taas tätä epätoivosen säälittävää kärjistelyä suosijakiihkolta :D

"Puistatus."

Enemmän tässä se puistattaa minkä kohtalon sinäkin mieluummin haluat niille lapsille..

" jossa myös abortti olisi laiton."

No kyllähän se nyt vaan samalla laitonkin on ;) mietippä minkä takia sitä ylipäätään on haluttu säädellä ja rajottaakin lailla..

" vasta kohtuun kiinnittynyt on ihminen, koska sillä on vasta oikeasti elämiseen edellytykset. "

Miksei sillä muka tätä ennen niitä ois? Kiinnittymisen jälkeen vaan se elämän jatkuminen pidemmälti on hiukan todennäkösempää.

" abortinvastustajaurpot jotka yritätte pilata toisten elämän "

Sun kaltaset naurettavat säälikatkerikothan ne hinkua pilata mahdollisimman monen muunkin elämän!
Ei murhansuosijat näe muuta kuin oman napansa ja sen sädekehän jota kiihkeästi tavoittelevat.

" jos abortintekijät ovat kamalaa sakkia - tai edes potentiaaliset sellaiset - niin miksi haluatte heidän geeniensä lisääntyvän?"

Geeneillä on tapana jalostua, ja mites se lapsi on mihkään syyllinen jolle siinä kuolemantuomio langetetaan?? Ei sitten välähtäny vajukkiurpolle taas säteilevään pollaan tääkään mieleen. Niin, et osaa ajatella. Idiootti.

"niin sitten vaaralliset "kotiabortit" ja niiden mukana komplikaatiot ja kuolemat lisääntyisivät."

Kertokaa nyt jo vihdoin MISTÄ sen voi tietää???? Kuka sen on TODISTANU??!! Nii, ei kukaan :D

"Ja tämä koskee myös adoptioon lapsensa antaneita naisia myös. Se ei ole "rakkauden teko" yhtään sen enempää kuin aborttikaan. "

Höpö höpö, tätä tekopyhistelyä taas kerran. Tottakai se on rakkaudellisempaa ja varsinkin epäitsekästä antaa lapselle mahdollisuus hyvään elämään ja päättää siitä ihan itse!! Aivan turha vääntää itsekästä tappamista lähellekään samalle viivalle sen kans!

"mutta se on tarpeellinen. "

Onnneks vaan ääri harvoille, eikä sekään enää vuoskymmeniin oo pyöriny kun pelkkien tekosyiden ja valheiden varjolla.

"Osaisitko sinä kysyä nätisti mitään? "

Mitähän hirvittävän rumaa tossa nyt sitten oli? Aika siistiä tekstiä kun vertaa useimpiiin suosijaraivojen tuotoksiin,..

"Nykyaikainen sivistysvaltio on jotain ihan muuta. "

Se "sivistysvaltio" taantui kammottavalle keskiajalle yli 40 vuotta sitten, eikä parannusta näy vieläkään.

"Ja te abortinvastustajat maalaatte mielellään onnellisia loppuja kaikille tarinoille,"

Ja sinä maalaat kaikille "ei-toivotuille" koko elämän kurjuutta ja kärsimystä :D sunkaltaset tästä maailmasta tekee kovemman ja kylmemmän.

"Se jos mikä on täysin kyvyttömyyttä empatiaan jo olemassaolevia ihmisiä kohtaan "

No voi kyynel,. et taida olla paraskaan paatosteleen mistään empatioista muille, etenkään niille jotka suojelee lapsia jotka sun puolesta voi surutta tappaa.

"Saattaisi hieman ääni kellossa muuttua kun itse olisi niissä tilanteissa,"

Koskeekohan tää sua itteeskin? No mä tiedän kyllä ihan 100% varmuudella etten mukavuusaborttia vois tehdä enkä tuu koskaan tekemäänkään :)

"Mutta abortin vastustajat kyllä haluisi pakottaa kaikki pitämään kiinni raskautumisesta"

Kukahan täällä haluaa pakottaa ottaan sen riskin raskautumisesta? Oisko nainen yleensä valinnu sen ihan ite?
Sinähän haluat pakottaa puolustuskyvyttömiä pikku ihmisiä kuolemaan... parempi?

Haluanpa vain sanoa
Osaisitko sinä kysyä nätisti mitään? Osaisitko, kykenisitkö siihen?

Anteeksi, oli pakko.
Kehotan sinuakin lukemaan viestit ennen turhia syytöksiä. Katso viesti 166. Mitä siinä on mielestäsi vikaa? Ihan vain pohdiskeluun kehottavia kysymyksiä, mutta täällähän riittää porukkaa, jotka eivät pohdiskeluun ole joko kykeneväisiä tai halukkaita. Tuohon viestiin sain vastaukseksi lähes asiaankuulumattoman jutun, joka ei millään tavalla tue keskustelua, eikä sitä voi juuri edes tulkita vastaukseksi viestiini.

mutta....
"Ei kukaan häntä ole tappamassa eikä sellaista hänelle toivo! "

vain muutamaa kuukautta aiemmin hänen tappamisensa ei ois ollu sulle mikään ongelma.

" mikä on se syy että hän ei saisi keskeyttää raskautta?"

Oisko niinkun vaikka sen lapsen olemassaolo ja elämä?!!

"minun hyvinvointini ja mieheni hyvinvointi menee syntymättömän lapsen edelle. "

Murhailu varmaan lisää kaikkien hyvinvointia.

Kun edessä on todennäköisesti se pahin skenaario - kyllä, valitsisin lapsen kohtaloksi olemattomuuden kuin kärsimyksen. Prostituoidun tyttölapsi, lapsisotilaaksi myytävä poika, Boko Haramin seksiorjaksi myyty lapsi, narkkarin itsekin vieroitusoireista kärsivä lapsi, alkoholistin FAS-lapsi, tunnekylmään perheeseen ja sukuun syntyvä lapsi... tarinoita on miljoonia ja niiden olemassaolo pelkästään jo oikeuttaa aborttimahdollisuuden olemassaolon.

Sorry Kepsis, sorruin tähän taas.

niin eli
Kun edessä on todennäköisesti se pahin skenaario - kyllä, valitsisin lapsen kohtaloksi olemattomuuden kuin kärsimyksen. Prostituoidun tyttölapsi, lapsisotilaaksi myytävä poika, Boko Haramin seksiorjaksi myyty lapsi, narkkarin itsekin vieroitusoireista kärsivä lapsi, alkoholistin FAS-lapsi, tunnekylmään perheeseen ja sukuun syntyvä lapsi... tarinoita on miljoonia ja niiden olemassaolo pelkästään jo oikeuttaa aborttimahdollisuuden olemassaolon.
mieluummin tapat ihan vaan "varmuuden vuoks" kun antasit mitään mahdollisuutta hyvään elämään.... jep jep.

Yhteistyössä