Aborttiketju, puolesta-vastaan

Ggggg
En ota muuta kantaa kuin sen, että aborttiin päätyvät ovat puhtaasti idiootteja (jos kyse ei raiskauksesta tai vaikeavammaisuudesta tai äidin hengenmenoriskistä). Ei mulla muuta.

Ei, kun se on ihan keskustelun/väittelyn perussääntöjä että se joka esittää väitteen, on velvollinen myös esittämään sen todeksi. Ei se nyt niin mene, että muut huutelee ties mitä ja sitten kun pyydetään tarkentamaan niin vastataan muka-viisaana että kato ***** Googlesta.

Haluanpa vain sanoa
Kiukkuisuus on lievä yliarvio. Ärsytäthän sinä toki, ihan samalla tavalla kuin muutkin jotka latoo hölmöjä kommentteja, sinä vaan näytät pistävän siihen erityistä tarmoa.
No, kyllä nuo sinun viestisi kertovat ihan toista tarinaa. Mutta jos pistää ärsyttämään, niin yritetäänhän muistaa tämä sanan- ja mielipiteen vapaus, joka (vielä jossain määrin) Suomessakin on. Hassua vain, että siitä toitottavat ovat usein kaikista suurimpia sen polkijoita. :)

Et muuten ole vieläkään vastannut niihin kysymyksiin, eli keskustelu itse aiheesta sinulta ei onnistu valitettavasti. Mikä taas onnistuu on sanoa toisten kommentteja hölmöiksi ja tyhmiksi, mutta ei juurikaan vastata niihin... Hmm. :(

Vierrass
"Minun hyvinvointini ja mieheni hyvinvointi menee syntymättömän lapsen edelle."

Tässähän asia onkin oikein suoraan tapetille. Hyvä, että myönnätte, että olette itsekkäitä, ja ajattelette itseänne ennen tulevaa lastanne.

Minä äitinä ja naisena laitan AINA lapseni, jo syntyneet että vielä syntymättömät oman itseni edelle, ja teen kaikkeni heidän puolestansa. Ja ei, en edes pidä itseäni erityisen hyvänä äitinä, naisena ja ihmisenä. Vaan olen äiti, nainen ja ihminen. Minun tehtäväni ja velvollisuuteni on huolehtia jälkikasvustani, ja laittaa heidät AINA etusijalle, olivat he sitten vierelläni tai kohdussani.
Lainasit varmaan tuon lauseen juuri minun tekstistäni. Kuten sanoin, jo olemassaolevien lasten hyvinvointi menee syntymättömien edelle. Myös omasta hyvinvoinnistani ja mieheni hyvinvoinnsita huolehtiminen on tärkeää, olemmehan me todella tärkeitä ihmisiä lapsillemme. Ja meidän parisuhde on lastemme "koti".

Meillä on jo nyt monta lasta ja he menevät kyllä kaiken edelle. Meillä vanhemmilla ei oikeastaan ole omaa aikaa, emme ehdi harrastamaan mitään. Kahdestaan emme ole olleet moneen vuoteen missään. Lapset on hoidettu/hoidetaan kotona eskariin asti. Itse olen tehnyt ja teen kaikki ruoat vauvoille ja muullekin perheelle. Korvikkeita en ole käyttänyt koskaan. Ruoka on kunnollista, lapset saavat harrastaa, heillä on aina puhtaat ja siistit vatteet, heille on aikaa ja heitä rakastetaan.

En ole paras äiti, mutta uskoakseni ihan hyvä äiti. Lapsimäärän lisääntyessä en silti ole osannut laskea rimaa ja mennä sieltä mistä aita on matalin. Lapset ansaitsevat parasta ja siksi mielummin totean että resurssini riittävät tähän, mutta ei enempään. Sinä voit kutsua sitä itsekkyydeksi jos haluat. Minusta se ei ole sitä. Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen ei tässä tapauksessa tarkoita sitä, että me vanhemmat laittaisimme itsemme lasten edelle. Se tarkoittaa sitä, että lapsia on sellainen määrä jonka me jaksamme pääsääntöisesti hyvillä mielin hoitaa niin että elämässä säilyy myös ilo.

no voi nyyhkyti
Alkuperäinen kirjoittaja pöloklo;30103015:
Minusta aborttia ei pidä missään nimessä kieltää. Mikä vääryys naista kohden että pitäisi ei toivottua lasta kantaa 9 kk.
Ei yhtikäs mikään kun vertaa siihen julmurimaiseen vääryyteen mikä sen lapsen kohtalona abortissa on.

No, kyllä nuo sinun viestisi kertovat ihan toista tarinaa. Mutta jos pistää ärsyttämään, niin yritetäänhän muistaa tämä sanan- ja mielipiteen vapaus, joka (vielä jossain määrin) Suomessakin on. Hassua vain, että siitä toitottavat ovat usein kaikista suurimpia sen polkijoita. :)

Et muuten ole vieläkään vastannut niihin kysymyksiin, eli keskustelu itse aiheesta sinulta ei onnistu valitettavasti. Mikä taas onnistuu on sanoa toisten kommentteja hölmöiksi ja tyhmiksi, mutta ei juurikaan vastata niihin... Hmm. :(
Voin minäkin tähän pistää paskageneraattorin laulamaan ja kehittää tekstiseinän missä on sekalaista huuhaata silmälappu-kommentteineen ja vaatia sinua vastaamaan kaikkiin.

Sellainen ei vaan kiinnosta, nyt voit tanssia sen voiton tanssin ja paskoa siihen shakkilaudalle.

Haluanpa vain sanoa
Alkuperäinen kirjoittaja nisäkäs;30103029:
Mitä jos keskityttäisiin siihen elämään joka on jo konkreettisesti täällä ja vaatii huolenpitoa ja pyhyyttä osakseen.

Kunnioitatko sinä muunlaisia elämänmuotoja kuin ihminen? Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
Ja näin vastataan esitettyihin kysymyksiin (katso, kepsis, sinäkin, ehkä mallin avulla sinultakin tämä joskus vielä onnistuu):

Kunnioitan muitakin elämänmuotoja, mutta en yhtä korkealle, kuin ihmisiä. En esimerkiksi syö nisäkkäitä.

Entä sinä?

Haluanpa vain sanoa
Voin minäkin tähän pistää paskageneraattorin laulamaan ja kehittää tekstiseinän missä on sekalaista huuhaata silmälappu-kommentteineen ja vaatia sinua vastaamaan kaikkiin.

Sellainen ei vaan kiinnosta, nyt voit tanssia sen voiton tanssin ja paskoa siihen shakkilaudalle.
Etköhän tuolla viestillä jo lopullisesti kertonut olevasi täysin kykenemätön asialliseen keskusteluun, vaikka sitä minä pelkäsinkin alusta lähtien. Älä huoli, et ole ainoa.

Ja näin vastataan esitettyihin kysymyksiin (katso, kepsis, sinäkin, ehkä mallin avulla sinultakin tämä joskus vielä onnistuu):

Kunnioitan muitakin elämänmuotoja, mutta en yhtä korkealle, kuin ihmisiä. En esimerkiksi syö nisäkkäitä.

Entä sinä?

Kyllä, kunnioitan elämää. Kiitos kun vastasit.
Mulla on se ero suhun nähden, että en nosta ihmistä jalustalle muiden kustannuksella.

"Abortti on murha, joten aborttilääkäreitä saa ampua"

Mihin tässä mitään raamattuja tarttis? Bilsan opusta esille vaan ;) se kun useimmilla suosijakiihkoista tuntuu jääneen hämärän peittoon.
Siit on aikaa kun mä olen bilsaa lukenu, mut mulla on hämärä muistikuva, et esim. kierukka toimii vieras esine kohdussa- periaatteella ja estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen. Samoin minipillerit.

Et fanaatikkoperiaatteen mukaan kierukka tarttee välittömästi yhdynnän jälkeen poistaa, ettei mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu abortoituisi.

Samoin fanaatikkoperiaatteen mukaan abortin hyväksyjät ovat kannustamassa tai pakottamassa ketään aborttiin.

Mun puolesta kaupassa saa myydä viinaa. En o pakottamassa ketään sitä ostamaan tai juomaan.

• Tykkää
Reactions: kepsis
Haluanpa vain sanoa
Kepsis: ajatusrikoksista? Nyt ei jummarra mitä tarkoitat.
Et ole ainoa. Mutta sinänsä positiivisesti poikkeavaa, sillä kepsis on pitkästä aikaa kirjoittanut lauseen, jossa ei ainoastaan haukuta muita keskustelijoita, eikä muuten laittanut nauruhymiötäkään mukaan tällä kertaa. Viesti liittyi itseasiassa aiheeseen, no, ainakin jotenkin.

Yhteistyössä