Haittaisko sua jos mies läimisi poskelle?

• Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
tasa-arvoa
[QUOTE="mimmu";30099395]Niin se kyllä tuntuu väärältä. Mutta mies nauraa kun sanon että lopetatko tuon..[/QUOTE]

JSSAP= jätä se sika, ap!

Muuta ei voi sanoa.

[QUOTE="mimmu";30099395]Niin se kyllä tuntuu väärältä. Mutta mies nauraa kun sanon että lopetatko tuon..[/QUOTE]

Toisinsanoen ei kunnioita sinua yhtään.
Jos toinen pyytää lopetamaan, pitää lopetaa, vaikka tekijä luulisi toimivansa rakkaudella, eli esim. halaa, suutelee tms.
Toisinsanoen ymärrän, että vitisnä voi läimäyttää, mutta se lakaa olemasta vitsi sillä hetkellä, kun toinen osapuoli ei koe sitä vitsiksi ja pyytää lopettamaan, eli haittaisi jos olen kieltänyt.

"mimmu"
Aikasemmin läppäsyjä oli harvemmin mutta nyt tulee useammin. Kun mä itken niin mies sanoo että mä olen liian herkkä kun olen raskaana.. Kerran anoppi oli paikalla kun mies läppäisi siksi kun mä olin unohtanut miehen mukin pöydästä. Anoppi nauroi ja sanoi että poikansa pitää eukon kurissa..

"mimmu"
En ole kehdannut puhua tästä kun tuntuu että olen pikkumainen. Kaikki tykkää mun miehestä hän on hauska ja sosiaalinen muiden kanssa... Mutta teidänkin mielestä tuo läppiminen on väärin.. Olen kyllä miettinytkin eroa. :(

"mimmu"
Mutta hän ei ole koskaan kunnolla lyönyt se on vaan nuo läpsäisyt. On vaikea tietää mitä tekisi.. Mies myös haukkuu mua mutta en tiedä onko se niin paha? Kun ei kuitenkaan hakkaa. Anoppikin haukkuu mua tai oikeastaan vitsailee mm mun ulkonäöstä kun olen raskaana ja ne nauraa yhdessä. Kun mä sanoin miehelle että pahoitin mieleni kun anoppi oli sanonut mua syöttöporsaaksi niin mies sanopi että mulla ei ole huumorintajua. Mutta ei mies itse hyväksy että hänestä itsestään sanoo yhtään mitään..

"nanna"
[QUOTE="mimmu";30099490]Mutta hän ei ole koskaan kunnolla lyönyt se on vaan nuo läpsäisyt. On vaikea tietää mitä tekisi.. Mies myös haukkuu mua mutta en tiedä onko se niin paha? Kun ei kuitenkaan hakkaa. Anoppikin haukkuu mua tai oikeastaan vitsailee mm mun ulkonäöstä kun olen raskaana ja ne nauraa yhdessä. Kun mä sanoin miehelle että pahoitin mieleni kun anoppi oli sanonut mua syöttöporsaaksi niin mies sanopi että mulla ei ole huumorintajua. Mutta ei mies itse hyväksy että hänestä itsestään sanoo yhtään mitään..[/QUOTE]

Kyllä toi mun mielestä kuulostaa todella vakavalta. Puhu asiasta vaikka neuvolassa terveydenhoitajalle. Siellähän kuitenkin jossain vaiheessa kartoitetaan perheväkivalta-asiaa.

Gbp
Mitä jos tekisit näin: Ensin pyrit puhumaan asiasta tosissasi miehen kanssa. Jos ei tuota tulosta, niin sitten käy jokaisen läpsimiskerran jälkeen hakemassa vaikka puukauhan tai vastaavan astalon ja lyöt sillä miestä persiille triplasti kovempaa kuin mitä se läimäytti sinua poskelle ja kaksinkertaisen määrän lyöntejä. Todennäköisesti herättää ajatuksia miehessä sinun kannaltasi positiivisella tavalla. Jos taas mies alkaa valittaa, ettei sinulla ole oikeutta lyödä häntä, niin sitten alkaisin harkita sita eroa ja uhkailla erolla.

Toi läpsiminen on sun pienin murhees. Miten kuvittelet, että voisit kasvattaa tasapainoisen lapsen ympäristössä jossa sinua väheksytään ja haukutaan. Tolla menolla saat lapsen joka ei kutsu sinua äidiksi vaan "vitun ämmäksi".

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
"tinkeli"
Mitä jos tekisit näin: Ensin pyrit puhumaan asiasta tosissasi miehen kanssa. Jos ei tuota tulosta, niin sitten käy jokaisen läpsimiskerran jälkeen hakemassa vaikka puukauhan tai vastaavan astalon ja lyöt sillä miestä persiille triplasti kovempaa kuin mitä se läimäytti sinua poskelle ja kaksinkertaisen määrän lyöntejä. Todennäköisesti herättää ajatuksia miehessä sinun kannaltasi positiivisella tavalla. Jos taas mies alkaa valittaa, ettei sinulla ole oikeutta lyödä häntä, niin sitten alkaisin harkita sita eroa ja uhkailla erolla.
Täh...? En menisi yllyttämään valmiiksi läpsyhaluista ihmistä vastaamalla väkivaltaan väkivallalla. Mitäs jos mies noudattaa sun "fiksua" neuvoa, hakee itselleen astalon ja huitaisee moninkertaisesti kovempaa? Eli siis olisin jo noista läpsäisyistä niin huolissani, että jos ei suostuisi tosissaan hakeutumaan ammattilaisavun piiriin, niin lähtisin.

Tathar
Eroaisin. Sinua ei kunnioiteta yhtään liitossasi. Ensin mies läpsii vähän, sitten enemmän, lopulta pikkuisen lyö, sitten kovempaa. Eroa.
Porttiteoria sucks. Ei se todellakaan niin mene, että jos pystyy läimäyttämään, niin sitten seuraavaksi kaivaa esille keittiöveitsen tms. Eihän kukaan järkevä ihminen myöskään luule, että jos joku antaa lapselle luunapin, niin seuraavaksi se on kaatamassa kieuhuvaa vettä lapsen päälle.

Sitä paitsi älytöntä erota, jos ei edes ole keskustellut asiasta miehen kanssa.

Gbp
[QUOTE="tinkeli";30099668]Täh...? En menisi yllyttämään valmiiksi läpsyhaluista ihmistä vastaamalla väkivaltaan väkivallalla. Mitäs jos mies noudattaa sun "fiksua" neuvoa, hakee itselleen astalon ja huitaisee moninkertaisesti kovempaa? Eli siis olisin jo noista läpsäisyistä niin huolissani, että jos ei suostuisi tosissaan hakeutumaan ammattilaisavun piiriin, niin lähtisin.[/QUOTE]

Siis olet sitä mieltä, että jos joku ihminen pystyy kohdentamaan toiseen hyvin lievääkin väkivaltaa (vaikka läpsäisyn), niin kyseessä on automaattisesti ns. väkivaltainen ihminen. Eli sellainen täydellisestä empatian puutteesta kärsivä tapaus, joka ainakin ärsytettynä pystyy törkeään pahoinpitelyyn ja jopa tappamaan.

Jos ap:llakin on tämän tyyppisiä pelkoja, niin voihan se vaikka toteuttaa takaisin lyömisen vaikka anopin läsnäollessa... Vaikka siinäkin on tietysti se riski, että myös anoppi on väkivaltainen ihminen (väkivaltaisuus on periytyvää?), jolloin ne takaisin lyömisestä suuttuneina yhdessä hakevat puukot ja puukottavat ap:n kuoliaaksi.

"tinkeli"
Siis olet sitä mieltä, että jos joku ihminen pystyy kohdentamaan toiseen hyvin lievääkin väkivaltaa (vaikka läpsäisyn), niin kyseessä on automaattisesti ns. väkivaltainen ihminen. Eli sellainen täydellisestä empatian puutteesta kärsivä tapaus, joka ainakin ärsytettynä pystyy törkeään pahoinpitelyyn ja jopa tappamaan.

Jos ap:llakin on tämän tyyppisiä pelkoja, niin voihan se vaikka toteuttaa takaisin lyömisen vaikka anopin läsnäollessa... Vaikka siinäkin on tietysti se riski, että myös anoppi on väkivaltainen ihminen (väkivaltaisuus on periytyvää?), jolloin ne takaisin lyömisestä suuttuneina yhdessä hakevat puukot ja puukottavat ap:n kuoliaaksi.
Mä en ole ollut henkilökohtaisesti paikalla, kun ap:tä on läpsitty, en tunne heitä enkä sen hetkistä tunnelmaa. Joten joo, en menisi tuntemattomana neuvomaan että lyö takaisin. Tätä samaako sovelletaan sitten lapsen aikana? Kuulostaa kyl hyvin erikoiselta ihminen, jonka mielestä läpsiminen on ihan ok kommunikointikeino. Ja kyllä uskon, että tuo voi tuosta vielä pahetakin tulevaisuudessa.

Gbp
[QUOTE="tinkeli";30099718]Mä en ole ollut henkilökohtaisesti paikalla, kun ap:tä on läpsitty, en tunne heitä enkä sen hetkistä tunnelmaa. Joten joo, en menisi tuntemattomana neuvomaan että lyö takaisin. Tätä samaako sovelletaan sitten lapsen aikana? Kuulostaa kyl hyvin erikoiselta ihminen, jonka mielestä läpsiminen on ihan ok kommunikointikeino. Ja kyllä uskon, että tuo voi tuosta vielä pahetakin tulevaisuudessa.[/QUOTE]

Ap toki itse tuntee miehensä, ja osaa sanoa, miten tämä todennäköisesti reagoi takaisin lyömiseen.

Itselleni vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä, että takaisin lyömisestä seuraisi tappelu, puhumattakaan että se johtaisi johonkin vakavaan väkivaltaan.

Kerran olen moisen kokenut (ex-mies) ja reaktioni siihen oli käydä miehen päälle. Joten en varmaankaan hirmuisesti valehtele, jos väitän, että haittaa.

Veikkaan, että tänä päivänä tilanne olisi toinen. Se kyllä haittaisi edelleen, mutta mitä luultavimmin tällä kertaa jäisin ällistyneenä paikoilleni seisomaan. Tilanne kun olisi niin absurdi.

Mutta kunhan tilanteesta tokenisin, olisi kyllä tiukan keskustelun paikka. Ja olisi myös ihan täysin mahdollista, että sen keskustelun päätteeksi allekirjoittaisin eropaperit.

Olen nähnyt (ja kokenut) lapsena väkivaltaa, enkä ikinä, koskaan, enkä milloinkaan suostu altistamaan omia lapsiani samalle.

"tinkeli"
Ap toki itse tuntee miehensä, ja osaa sanoa, miten tämä todennäköisesti reagoi takaisin lyömiseen.

Itselleni vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä, että takaisin lyömisestä seuraisi tappelu, puhumattakaan että se johtaisi johonkin vakavaan väkivaltaan.
Lukisin rivien välistä, että ap puolustelee miehensä käytöstä, joka on aika tyypillistä alistetuilta naisilta? En oikein osaa kuvitella sitäkään tilannetta, jossa mies tekisi äkkiparannuksen rumista tavoistaan, kun nainen antaakin samalla mitalla takaisin. Toki ap:n pitää oppia puolustautumaan ja alkaa arvostamaan itseään rutkasti enemmän, mut en vaan näe väkivaltaa oikeana ratkaisuna...

Yhteistyössä