Pituutesi ja painosi?

• Viestiketjun aloittaja Kerro
  • Ensimmäinen viesti
mites muilla lie
Ikäkin olis näissä mielenkiintoinen olla; onko se totta että naiset pyöristyy vanhetessaan?

Mun kohdalla ainakin on. 163 cm 63 kg 51 v. 31-vuotiaana olin jo samanmittainen, mutta painoin kymmenen kiloa vähemmän. Ja molemmat lapset oli silloin jo syntyneet, joten "raskauskiloiksi" näitä ei voi syyttää. Silloin mua pidettiin hoikkana, mutta ei liian laihana. Ja nykyään pidetään edelleen yllätys yllätys normaalina ihmisenä, jotkut jopa ihmettelee "hoikkuuttani"...

Jaa, olen ollut 15-19 vuotiaaksi 50kg, ensimmäisen synnytyksen jälkeen painoin 47kg ja 30 vuotiaana 38kg. Kun sairastuin basedowin tautiin niin paino on jojotellut lääkehoitojen aikana 40-60kg välillä ja nyt kun kilpirauhasta ei ole on paino jäänyt tuohon 60kg ja olen nyt 41 vuotias.

"Maarikka"
No sitä en kyllä ole.
Sulla on selvästi ylipainoa, painoindeksi on vain 16,8. Viitisen kiloa painoa lisää niin olisit normaalipainon puolella. Ylipaino ei ole terveellistä, mutta ei ole myöskään alipaino.

Itse olen reilusti ylipainoinen ja tiedostan kyllä sen tuomat riskit vaikka mitään ongelmia ei vielä olekaan, niitä kuitenkin tulee helposti iän myötä jos en pudota painoa. Tavoite onkin pudottaa vähintään 30kg tekemällä elämäntaparemontti. Mä olen myöntänyt ongelmani ja olen tekemässä asialle jotakin.

Sä selvästi kiellät oman ongelmasi.

"Maarikka"
Indeksiä ei kannata katsoa ihan niin. Ruumiinrakenne riippuu paljon ja lihakset. Kaikki alipainoiset eivät esimerkiksi oikeasti ole alipainoisia. Suuntaa antava indeksi on mutta ei kerro kaikkea.
Vaikka ei katsoisi painoindeksiä niin kyllä ihminen mitoilla 176cm ja 52kg on aivan liian laiha. En ymmärrä miksi jotkut puolustavat selvää alipainoa ja selittelevät erilaisia syitä miksi se joillekin sopii. Alipaino ei sovi ikinä kenellekään eikä se ole terveellistä. Miksi pitää kieltää faktoja?

[QUOTE="Maarikka";30087821]Vaikka ei katsoisi painoindeksiä niin kyllä ihminen mitoilla 176cm ja 52kg on aivan liian laiha. En ymmärrä miksi jotkut puolustavat selvää alipainoa ja selittelevät erilaisia syitä miksi se joillekin sopii. Alipaino ei sovi ikinä kenellekään eikä se ole terveellistä. Miksi pitää kieltää faktoja?[/QUOTE]

Niin, oma kaverini oli juuri tuota luokkaa mutta oli sopusuhtainen ei liian laiha mistään kohtaa. Ruumiinrakenne ja mitat kertoo enemmän mitä painoindeksi. Enkä puolustele yhtään mitään vaan sanon indeksille piupaut ja otan mieluiten mittanauhan esiin. Se kertoo paljon enemmän mitä indeksi.

[QUOTE="Maarikka";30087821]Vaikka ei katsoisi painoindeksiä niin kyllä ihminen mitoilla 176cm ja 52kg on aivan liian laiha. En ymmärrä miksi jotkut puolustavat selvää alipainoa ja selittelevät erilaisia syitä miksi se joillekin sopii. Alipaino ei sovi ikinä kenellekään eikä se ole terveellistä. Miksi pitää kieltää faktoja?[/QUOTE]

Entä jos ei paino nouse, vaikka syö kuin pieni poni?

Yhteistyössä