Mistä ihmeestä keksin rahaa pienelle lomamatkalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Manteli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";30084993]Niin kuin mitä täällä tuppukylän torilla? :O Ei se kannata joten turha tuollaista ehdottaa.
Ja mihin myisin jotakin mustikoita jos sellaisia onnistuisin jostakin löytämään. Ilman autoa on sitä paitsi vaikea lähteä metsään muutaman kilometrin päähän. Ei pyörällä kovin paljoa saa mustikoita tuotua.

Villasukkia myyn aina talvisin, mutta ei ne mene nyt kesällä kaupaksi. On kokeiltu.[/QUOTE]

Tarkoitin tori.fi sivustoa...Itse juurisain myytyä lapsen välikausipuvun siellä. Ja sain 20 e siitä.

Mitähän ap haluaa kuulla, kun kaikki ehdotukset on ihan p*skoja ja on sitä ja tätä niin mikään ei kelpaa? Nainen on hyvä, eikä siis lähde reissuun jos ei ole mitään halua edes tilanteen ratkaisemiseksi.

[QUOTE="Manteli";30084954] facen kirppiksellä voisin koittaa jotakin myydä[/QUOTE]

Sen verran vastaan vielä tähän ketjuun, että lainaan omaa aloitusviestiäni kun täällä aloitettiin tuo irviminen etten aio tehdä mitään asialle. En kirjoittanut etten mistään yritä hankkia rahaa, mutta kaikki keinot ei ole mulle mahdollisia ja tuo facen/tori.fi kautta myyminen ei ole mitenkään takuuvarmaa. Laitan heti tänään torille myyntiin jotakin, mutta ei se mitenkään varmaa ole että saan myytyä ajoissa jotakin.

Ettekö te idiooti oikeesti tajua, että tässä on pointina se, että mies maksaa ravintolaruuat ym lomaherkut itselleen ja muksuilleen, ja aloittaja ei kehtaa sanoa ettei hänellä ole niihin varaa. Naisystävän takia muksut jäisi ilman noita, heille ehkä jo luvattujakin, juttuja.

Mun mielestä, jos muutenkin aloittajan luonne ja mieliala nyt on toi, ei menisi heidän mukaan pilaamaan toisten pientä lomaa. Joskus on hyvä ajatella muitakin kuin itseään, edes joskus. Katkera ja pennejään laskeva äitipuoli ei ole sitä parasta seuraa, tuossa kohtaa lapsetkin jo jälkikäteen tulevat muistamaan isän järjestämän järkyttävän reissun.

kävi mielessä, että aloittaja haluaisi saada rahat jostakin. Mitään ei ole valmis tekemään tai kertomaan miehelle ettei ole varaa lähteä. Normaali mies tajuaisi kyllä tilanteen ja saattaisi itse ehdottaa jotakin, olla jopa vilpitömästi auttavainen ja haluta kustantaa reissun. Kyse nyt vain parista päivästä, joten ei hirveästi rahaa vaadi. Tosin aloittaja puhuu illan vietosta, ravintolassa syömisestä jne. niin siihen ei muutamat kympitkään mahdollisesti riitä .

Joku ehdotti sukulaisilta lainaamista- en suosittele sitä. Itseäni ärsyttää anoppi, joka lainaa mieheltä rahaa. Vanhemmat voivat lainata lapsilleen, mutta vanhemmat eivät saa lainata lapsiltaan rahaa. Muutenkin kavereilta tai sukulaisilta lainaaminen sotkee välit ennemmin tai myöhemmin. Onneksi henkilötakaukset poistuvat tulevaisuudessa, jokainen tulee omillaan toimeen.

[QUOTE="a p";30084999]Ai niin yksi n.150 euron korvaus on tulossa, mutta ei välttämättä ehdi tulla ennen matkaa. :( Eli sen varaan ei voi laskea.[/QUOTE]

Voitko maksaa ne lainanlyhennykset siitä summasta, että saisit lapsilisästä otettua mukaan...niin tai siis en lukenut ketjua joten milloin sä oletkaan lähdössä?

Eikäs netistä löydy kaikelaisia kyselyitä ja markkinatutkimuksia, joihin vastaamisesta maksetaan muutaman euron palkkio per kysely. Onks kellään näistä kokemuksia, voisko näitä ahkerasti täyttämällä saada muutaman kympin kerättyä esim. viikossa.
Toinen ajatus, keräile tyhjiä pulloja ja tölkkejä. Näin lämpimillä ilmoilla ihmiset istuvat paljon rannalla tai puistoissa juomiensa kanssa ja ahkera kerääjä voi saada päivässä paljon pulloja kokoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30085047:
No luulisi sen miehesi voivan vähän kustantaa sinunkin ruokiasi. Itse en söisi silti hotellissa eväitä, vaan mikäli budjetti olisi edelleen tiukka, lähtisin aamulla omille teilleni, katselisin kaupunkia, istuskelisin puistossa/rannalla, kävisin ilmaisissa museoissa ja gallerioissa, yms. Etsisin etukäteen halpoja ruokapaikkoja netistä ja söisin niissä. Illalla lähtisin myös omille teilleni.

Toki, jos mies ehdottomasti kieltäytyisi lainaamasta, jäisin ehkä kotiin. Mutta miksi kukaan kieltäytyisi? Kyllä vähän sumplimalla rahan saa riittämään kaikille. Kaikki voivat syödä vähän edullisemmin ja esim. yhden ravintolasyömisen voi ihan hyvin korvata sillä piknikillä puistossa. Ei se ole mitään ankeaa wt-toimintaa, vaan mukavaa ajanvietettä, etenkin kesäisin.

Mikä matkakohde? Eri paikoissahan on erilainen hintataso. Olisi vähän helpompi tehdä laskelmia jos vähän tietäisi.

Ihan ot. Mutta yksi parhaimmista reissuistani oli yksi Euroopan kaupunkikohde, jossa söin aamulla aamupalan hotellissa ja päivän vietin kaupungilla kävellen, nauttien kauniista ilmasta ja ihanasta ilmapiiristä... en ostanut mitään muuta kuin yhden jääkaappimagneetin (2e) koko matkalla. Kiertelin kaikenlaisia ilmaisia nähtävyyksiä, istuin puistossa ja luin kirjaa samalla kun söin leivän ja jäätelöä (maksoivat yhteensä noin 5e) Tarkoitus ei ollut tehdä budjettimatkaa, mutta siitä muodostui itsestään sellainen. Illalla palatessani hotelliin ostin pizza hutista pizzaa ja juotavaa mukaan ja söin ne huoneessani sängyllä samalla kun selaisin tv:tä...
Eli pienelläkin budjetilla voi saada loistavan loman aikaiseksi. Toki jos muu matkaseura haluaa kalliita huvituksia niin ei yksikseen ole kiva viettää budjettilomaa..

Ap:lle "neuvoksi" laita myyntiin kaikki "turha" nurkista. Tori.fi tai huuto.net tai sinne facen kirpparille... Voit saada yllättävän matkakassa aikaiseksi.
Toivottavasti matka onnistuu!

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Apila";30085293]Eikäs netistä löydy kaikelaisia kyselyitä ja markkinatutkimuksia, joihin vastaamisesta maksetaan muutaman euron palkkio per kysely. Onks kellään näistä kokemuksia, voisko näitä ahkerasti täyttämällä saada muutaman kympin kerättyä esim. viikossa.
[/QUOTE]

Noista tulee kyselelyitä aika harvakseen, eikä niitä saa rahana vaan lahjakortteina tai arpoina. Juuri sain 20€ lahjakortin, muutaman vuoden olen ollut kyseissä paneelissa mukana ja toinen lahjakortti oli sieltä. Usein käy niin, että ilmoitetaan alkukysymysten jälkeen, että valitettavasti et kuulu kohderyhmään tai kohderyhmäsi on jo täynnä ja saat siitä ilosta kymmenen tai kaksikymmentä senttiä kartuttamaan tiliä.

Toisesta en ole vielä yli vuodenkaan mukana olleena saanut vielä ensimmäistäkään palkintoa, muutaman kyselyn jälkeen voisi saada arvan tai elokuvalipun tai lähes tuplat vastaamalla sitten 10€ lahjakortin johonkin kauppaketjuun tai mäkkärille.

Siinä, missä olen pisimpään ollut mukana, täytyy vastailla yli sataan kyselyyn saadakseen sen kympin. Tosin usein samassa tulee useampi kysely ja väliin tulee sitten isompia kyselyitä, joilla saa paljonkin pisteitä kerralla. Peruskyselyyn ei hetkeä kauempaa uppoa.

Ihan ot. Mutta yksi parhaimmista reissuistani oli yksi Euroopan kaupunkikohde, jossa söin aamulla aamupalan hotellissa ja päivän vietin kaupungilla kävellen, nauttien kauniista ilmasta ja ihanasta ilmapiiristä... en ostanut mitään muuta kuin yhden jääkaappimagneetin (2e) koko matkalla. Kiertelin kaikenlaisia ilmaisia nähtävyyksiä, istuin puistossa ja luin kirjaa samalla kun söin leivän ja jäätelöä (maksoivat yhteensä noin 5e) Tarkoitus ei ollut tehdä budjettimatkaa, mutta siitä muodostui itsestään sellainen. Illalla palatessani hotelliin ostin pizza hutista pizzaa ja juotavaa mukaan ja söin ne huoneessani sängyllä samalla kun selaisin tv:tä...
Eli pienelläkin budjetilla voi saada loistavan loman aikaiseksi. Toki jos muu matkaseura haluaa kalliita huvituksia niin ei yksikseen ole kiva viettää budjettilomaa..

Ap:lle "neuvoksi" laita myyntiin kaikki "turha" nurkista. Tori.fi tai huuto.net tai sinne facen kirpparille... Voit saada yllättävän matkakassa aikaiseksi.
Toivottavasti matka onnistuu!

Tässä ap neuvoa. Ei sinun tarvitse tuhlata ja ostella jos miehesi lapset niin tekevät. Ei joka aterialla tarvitse mennä syömään hienoon ravintolaan, lounassubit saa subwaystä kolmella eurolla. Yms yms yms. Jos et kehtaa sanoa ettei sinulla ole varaa illalla juoda montaa alkoholiannosta niin sano että vahdit vähän linjojasi.

Minä en edes haluaisi käyttää lyhyestä lomasta suurta osaa ravintolaruokailuihin. Maksimissaan kerran päivässä haluan istua ravintolassa sen 1-2 tuntia, joka ruokailuun odotteluineen menee ns. kunnon ravintoloissa. Ei joka päivä sitäkään, varsinkaan lyhyillä lomilla, vaan joskus menee mieluummin heseen tms. pikaruokapaikkaan, ihan siksi ettei syöminen ole minulle lomailun pääpointti enkä halua kuluttaa siihen liikaa aikaa. Iltaisin kierreltyään päivän nähtävyyksiä harvemmin jaksaa enää pukeutua siististi ja tönöttää lapsen kanssa ravintolassa, joten iltapalan syöminen hotellihuoneessa on meille mukavuus-, ei säästökysymys.

Tässä on kyllä paljastunut aloittajasta monia seikkoja, jotka selittää rahojen vähyyttä. Paitsi ettei voi mennä mustikkaan, niin hänelle shoppailu on joku suurikin viihdyke, kun niin kovin kateellinen pitää teinien shoppailuista olla, ettei vierestä kestä katsoa. Itse tosin keksisin huomattavasti mukavampaa (ja samalla halvempaa) puuhaa lomalla, joten jättäisin mielelläni shoppailuosuuden väliin ja tekisin sillä välin jotain muuta. Harvemmin miehet on mitään himoshoppailijoita, joten ehkä mieskin voi liittyä aloittajan seuraan. Teinit pärjännee kaupoissa itsekseen.

Olen mieheni kanssa matkustanut ennen lapsia tosi paljon ja kaikki aina ihmettelivät miten meillä on siihen varaa. No juurikin siksi, että käytän aikaa ja vaivaa halpojen lentojen ja hotellin etsimiseen, emme syö juurikaan missään paremmissa ravintoloissa tai vietä aikaa iltaisin pämppäämällä baarissa enkä näe jääväni mistään paitsi. Toki jos haluaa tehdä sen yhden matkan Tallinnaan ja pistää haisemaan kaikki lomasäästöt, niin siitä vaan, mutta minä teen mieluummin monta lyhyempää kaupunkilomaa ympäri Eurooppaa pienellä budjetilla ja tutustun uusiin paikkoihin. Ja luultavasti syön katukioskin kebabeja ja omia eväitä.

Ja kuulun myös siihen koulukuntaan, joka ottaa esim. laivalle omia eväitä, koska mulle se laivamatka ei ole mikään vuoden elämys ja seikkailu enkä koe matkalla olevan tarpeen tuhlata turhaan... Kumpikaan meistä ei erityisesti viihdy ravintolassa istumassa iltaa pitkän kaavan mukaan, joten miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä vain siksi etteivät kaikki ajattele meidän köyhäilevän...

Olen mieheni kanssa matkustanut ennen lapsia tosi paljon ja kaikki aina ihmettelivät miten meillä on siihen varaa. No juurikin siksi, että käytän aikaa ja vaivaa halpojen lentojen ja hotellin etsimiseen, emme syö juurikaan missään paremmissa ravintoloissa tai vietä aikaa iltaisin pämppäämällä baarissa enkä näe jääväni mistään paitsi. Toki jos haluaa tehdä sen yhden matkan Tallinnaan ja pistää haisemaan kaikki lomasäästöt, niin siitä vaan, mutta minä teen mieluummin monta lyhyempää kaupunkilomaa ympäri Eurooppaa pienellä budjetilla ja tutustun uusiin paikkoihin. Ja luultavasti syön katukioskin kebabeja ja omia eväitä.

Ja kuulun myös siihen koulukuntaan, joka ottaa esim. laivalle omia eväitä, koska mulle se laivamatka ei ole mikään vuoden elämys ja seikkailu enkä koe matkalla olevan tarpeen tuhlata turhaan... Kumpikaan meistä ei erityisesti viihdy ravintolassa istumassa iltaa pitkän kaavan mukaan, joten miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä vain siksi etteivät kaikki ajattele meidän köyhäilevän...

Mä en edes tiennyt, ettei laivalle ole ok ottaa omia eväitä ennen kuin tulin palstalle ja luin totuuden täältä! Mulla on aina laivalla mukana jotain keksiä, pillimehuja, hedelmiä yms syötävää. Käydään kyllä laivan ravintolassa syömässä , mutta lapsia varten on aina evästä ja juotavaa.

• Tykkää
Reactions: chef
Mä en edes tiennyt, ettei laivalle ole ok ottaa omia eväitä ennen kuin tulin palstalle ja luin totuuden täältä! Mulla on aina laivalla mukana jotain keksiä, pillimehuja, hedelmiä yms syötävää. Käydään kyllä laivan ravintolassa syömässä , mutta lapsia varten on aina evästä ja juotavaa.

Meillä on edelleen AINA evästä mukana mennään minne tahansa ja lapset ovat jo reilusti kouluikäisiä. Autossa on matkajääkaappi täynnä aina ja vaikka ei olisi autoakaan niin laukuissa on vettä, mehua, pientä naposteltavaa yms.

En ole ikinä osannut ajatella että se olisi jotenkin köyhäilyä tai wt:tä. :) No, ihmisiä on erilaisia.

Minä harvoin reissussa syön ravintolassa. Valitsen hotellin/majapaikan usein sen mukaan missä on oma keittiö, saa keitellä kahvit milloin tykkää yms.
Viimeksi olin Tallinnassa pari vrk, aamupala hotellissa, kaupungilla kiertelyä tms. ja ruokakaupan kautta hotelliin. Kyllä nautin parvekkeella syödä "evääni".

Pullojenkeräys on huono juttu, koska et itse sitä kehtaa tehdä? Niinkö?

Itse näin juurikin kuvaamani kokoonpanon kesätapahtumassa, näin pojan keräämässä pulloja ja lähtiessä bongasin saman perheen parkkipaikalla laittamassa pullosäkkejä autoon. 5 jätesäkkiä oli auton edessä, joten ainakin tuon olivat saaneet kerättyä, siitä kyllä kertyy hiukan enemmän kuin se raha kupilliseen kahvia!

Ja niitä tyhjiä pulloa pursuavia kesätapahtumiahan on ihan joka nurkan takana ;)

Ja niitä tyhjiä pulloa pursuavia kesätapahtumiahan on ihan joka nurkan takana ;)

Just tultiin puistosta kotiin. Melkein joka seurueella pulloja tai tölkkejä, jotka tuntuivat tyhjenevän nopsaan. Ja pullonkerääjillä oli tosiaankin pussit pullollaan. Kun muutaman päivän näillä ilmoilla puistoissa juoksentelee, niin saa varmasti muutamia kymppejä helposti kasaan. Samalla saa raitista ilmaa ja tekee ekoteon:) Eikä se niin noloa ole, nolompaa on musta valittaa köyhyyttään ja lainata muilta. Monet eläkeläisetkin niitä keräävät saadakseen lisätienestejä. Se on kyllä vähän noloa valtion kannalta, että eläkkeet on niin pieniä, ettei riitä elämiseen. Luulis, että nämä vanhukset ovat jo kortensa kekoon kantaneet.

Pakko nyt vielä vastata tähän.

En ole teineille kateellinen heidän shoppailuistaan vaan harmittaa kun en pääse itse ostamaan halvalla harrastukseeni liittyviä tarvikkeita jotka on Suomessa kalliimpia. En myöskään halua syömään monen ruokalajin illallisia hienoihin ravintoloihin vaan olisi kiva syödä vaihteeksi edes Amarillon tasoisessa paikassa. Täällä kun on yksi onneton ruokaravintola, ABC ja pitseria. En halua lähteä lomalle pihistelemään ja syömään sitä samaa mitä syön kotona vaan haluan edes joskus syödä hyvää ruokaa eikä tarvitse itse laittaa tikkua ristiin. Haluan myös päästä iltaa istumaan jonnekin muualle kuin joskus harvoin oman paikkakunnan pieniin pubeihin.

Pulloja ja tölkkejä ei oikeasti täällä pienellä paikkakunnalla ole paljoa kerättävänä. Ei ole mitään kesätapahtumia, puistoja jossa porukka istuu hyvällä ilmalla jne. Pieni lampi jossa ranta eikä siellä mitään pulloja ole kerättävänä. Olen suorastaan huvittunut kun aina tarjotaan tuota pullojen keräystä kun jollakin rahapula. Ei selvästikään tajuta, että kaikki ei asu kaupungissa joissa riittää kerättävää.

Ihan turha tehdä minusta mitään oletuksia näiden viestien perusteella kuten tuo yksi teki kirjoittamalla, että olen kateellinen teinien shoppailusta. Tämä palsta on kyllä todella ärsyttävä paikka.

[QUOTE="a p";30085851]Pakko nyt vielä vastata tähän.

En ole teineille kateellinen heidän shoppailuistaan vaan harmittaa kun en pääse itse ostamaan halvalla harrastukseeni liittyviä tarvikkeita jotka on Suomessa kalliimpia. En myöskään halua syömään monen ruokalajin illallisia hienoihin ravintoloihin vaan olisi kiva syödä vaihteeksi edes Amarillon tasoisessa paikassa. Täällä kun on yksi onneton ruokaravintola, ABC ja pitseria. En halua lähteä lomalle pihistelemään ja syömään sitä samaa mitä syön kotona vaan haluan edes joskus syödä hyvää ruokaa eikä tarvitse itse laittaa tikkua ristiin. Haluan myös päästä iltaa istumaan jonnekin muualle kuin joskus harvoin oman paikkakunnan pieniin pubeihin.

Pulloja ja tölkkejä ei oikeasti täällä pienellä paikkakunnalla ole paljoa kerättävänä. Ei ole mitään kesätapahtumia, puistoja jossa porukka istuu hyvällä ilmalla jne. Pieni lampi jossa ranta eikä siellä mitään pulloja ole kerättävänä. Olen suorastaan huvittunut kun aina tarjotaan tuota pullojen keräystä kun jollakin rahapula. Ei selvästikään tajuta, että kaikki ei asu kaupungissa joissa riittää kerättävää.

Ihan turha tehdä minusta mitään oletuksia näiden viestien perusteella kuten tuo yksi teki kirjoittamalla, että olen kateellinen teinien shoppailusta. Tämä palsta on kyllä todella ärsyttävä paikka.[/QUOTE]

Siiten ei auta kun jäädä pois reissulta.

Yhteistyössä