The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Meikä alko vähän fiksuunumaan 16-kesäsenä kun muutin toiselle puolelle suomea, mutta päädyin sit kuitenkin päihdeklinikalle täysi-ikäistyttyäni. Jotenka uskaltaisin väittää että vaikeimman kautta oon tähän pisteeseen päässyt, mutta päihdeongelmaisesta nuoresta suht fiksuksi ja vastuulliseksi äidiksi -saavutus josta oon kaikkein ylpein. Toivottavasti puolikas pääsis vähän vähemmällä ja löytäis järkevän elämän tien vähän helpommin kuin äitinsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Nooh onhan se järvimökki varmasti kutsuvampi kuin kuivakka.

Mutta järvimökin pihassa on myös aika paljon enemmän niitä höntiäisiä, jollei kuivakka mökki ole metsän keskellä.
Elä etelän mies huijo ku ota ohvia :D

Mökkeily on mukavaa, metsäily on mukavaa ja veneilykin on mukavaa.

Vaikka oonkin lapsuuteni rämpinyt mettissä ja kasvanut maalla,
on se edelleen vaan mukavaa.

Paitsi hirvikärpäset. Voi hitto jos jotain öntiäisiä vihaan niin niitä sitten!
Mut sukkikset päässä voi ihan hyvin mökeillä ja metsissä kulkee, ja sekin probleema ratkastu :D
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Aika kivasti kyllä tuommoinen vaiheittainen irtaantuminen on teillä toteutunut :)

Joo, no onhan näissä sävyeroja ja yksilöitähän me kaikki jne blaablaa :D

Mutta itse varmasti tulen olemaan äreänä kun isin pikkutyttö lähtee maailmalle pysyvästi.

Pesäpallomailakin kumminkin on hollilla liian innokkaita poikia varten kunhan varttuu tuosta.
Muistan kun itse alkoi käymään kaupungilla alle ja yli 18v iässä niin monesti näin kun isä laittoi verhon kiinni kun näki että tulin kotiin ja oli muka nukkuvinaan :D
Kuitenkin tiesi monenko bussilla oon tulossa.
Yleensä aina sanoin vanhemmille mihin aikaan suurin piirtein tulen kotiin.
Tai menenkö yöksi jollekin.
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
kahvikirahvi
Aika kivasti kyllä tuommoinen vaiheittainen irtaantuminen on teillä toteutunut :)

Joo, no onhan näissä sävyeroja ja yksilöitähän me kaikki jne blaablaa :D

Mutta itse varmasti tulen olemaan äreänä kun isin pikkutyttö lähtee maailmalle pysyvästi.

Pesäpallomailakin kumminkin on hollilla liian innokkaita poikia varten kunhan varttuu tuosta.
Haulikko sen olla pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: Inanna
...huomenia :)!


Pikkasesti on tervanjuontipäivää tiedossa tässä, meni onnistuneesti (no, milloinka tässä nyt ois kunnolla öitä edes nukuttukaan) noi unoset poskelleen mutta kyllä tämä tästä lähtee urkenemaan taas kun kahvia saa kitusiin.

Pientä sunnuntaifiilistä kyllä pukkaa eli kohtalaista matalapainetta tarjollansa - asia mistä en ollenkaan tykkää eli se pitää tässä saada poisraivatuksi - ja sen takia entisestäänkin jähmeää aivotoimintaa. Mieheltä on loma loppumassa mikä tarkoittaa sitä, että arki alkaa. Mutta hyvä kun oli tuo pätkä tässä, tosin törkeen sukkelastihan se meni kaiken sohlaamisen ja ylimääräisten kuvioiden ja ohjelmamuutosten kanssa, kait sitä sitten jaksaa mennä vuoden eteenpäin eli toivottavasti Mies sai sitä kaipaamaansa rentoutusta ja lepoa ja etäisyyttä omista hommistansa ja riittävän sekä laadukkaan annoksen parisuhdeaikaa. Mene ja tiiä sitten....

Että tämmöstä. Ja mitä tulee - kaivelen eilisiltaanne - mahdolliseen kohtaloon tai jonkun suuren ja isomman johdatukseen tai johonkin, niin... Mä uskon siihen, että jokaiselle on määritelty se oma matkansa eksymisineen ja oikopolkuineen kaikkineen - eri asia on sitten että mikä se matkan päämäärä on eli osaako sitten käyttää tilaisuuksia ja tilanteita oikein hyväkseen, jotta voi sitten voimiensa ehdyttyä sanoa suunnistaneensa hyvin, että matkan teko kannatti ja paljon tuli nähtyä ja koettua. Hyvää teki.

Jokainen laatii ihan itse sen karttansa ja omat päätökset suuntaavat sitä reittiä. Ja jokaisen matka on tärkeä, oli se sitten pitkä tai lyhyt. Jokaisella on se oma tarinansa kerrottavana.

...ja lisää kahvia :p
 
Meikä alko vähän fiksuunumaan 16-kesäsenä kun muutin toiselle puolelle suomea, mutta päädyin sit kuitenkin päihdeklinikalle täysi-ikäistyttyäni. Jotenka uskaltaisin väittää että vaikeimman kautta oon tähän pisteeseen päässyt, mutta päihdeongelmaisesta nuoresta suht fiksuksi ja vastuulliseksi äidiksi -saavutus josta oon kaikkein ylpein. Toivottavasti puolikas pääsis vähän vähemmällä ja löytäis järkevän elämän tien vähän helpommin kuin äitinsä.
Ne on juurikin kaikki tuollaiset "kauhukuvat" mitkä tekee sen irti päästämisen vaikeaksi. Kun ei enää voi kontrolloida lapsen päätöksiä / elinympäristöä kuten parhaimmaksi näkee lapselle.

Mutta väittäisin, että se huonontaa vanhemman ja lapsen välejä huomattavasti mitä pitempään yrittää itsenäistymisen alkamisen jälkeen "pakottaa" jotain vaihtoehtoja lapsen elämään.

Kuulostaa kauhean tylyltä ja kontrolloivalta puheelta toki, mutta sitähän se on, suojelua, ei voi suojella sitä lastaan maailmalta kun on aika päästää lapsi yksin tekemään ne virheensä.
 
Meikä alko vähän fiksuunumaan 16-kesäsenä kun muutin toiselle puolelle suomea, mutta päädyin sit kuitenkin päihdeklinikalle täysi-ikäistyttyäni. Jotenka uskaltaisin väittää että vaikeimman kautta oon tähän pisteeseen päässyt, mutta päihdeongelmaisesta nuoresta suht fiksuksi ja vastuulliseksi äidiksi -saavutus josta oon kaikkein ylpein. Toivottavasti puolikas pääsis vähän vähemmällä ja löytäis järkevän elämän tien vähän helpommin kuin äitinsä.
:flower:
 
Elä etelän mies huijo ku ota ohvia :D

Mökkeily on mukavaa, metsäily on mukavaa ja veneilykin on mukavaa.

Vaikka oonkin lapsuuteni rämpinyt mettissä ja kasvanut maalla,
on se edelleen vaan mukavaa.

Paitsi hirvikärpäset. Voi hitto jos jotain öntiäisiä vihaan niin niitä sitten!
Mut sukkikset päässä voi ihan hyvin mökeillä ja metsissä kulkee, ja sekin probleema ratkastu :D
Saat ihan rauhassa omia ne metsät, ei ole sellaisia sukkiksia jotka minun jalkaan mahtuu tai menee sen puolesta :LOL:

Asiat voi olla mukavia oikeassa seurassa ja säännöstellyissä määrissä :whistle:
 
kahvikirahvi
Ne on juurikin kaikki tuollaiset "kauhukuvat" mitkä tekee sen irti päästämisen vaikeaksi. Kun ei enää voi kontrolloida lapsen päätöksiä / elinympäristöä kuten parhaimmaksi näkee lapselle.

Mutta väittäisin, että se huonontaa vanhemman ja lapsen välejä huomattavasti mitä pitempään yrittää itsenäistymisen alkamisen jälkeen "pakottaa" jotain vaihtoehtoja lapsen elämään.

Kuulostaa kauhean tylyltä ja kontrolloivalta puheelta toki, mutta sitähän se on, suojelua, ei voi suojella sitä lastaan maailmalta kun on aika päästää lapsi yksin tekemään ne virheensä.
No mulla tosin on koulukiusaus- ja masennustaustaa niin uskon että se on vaikuttanut tosi paljon. Mutta kuitenkin itse hoksasin ettei se elämä nyt niin mallillaan ole, ja osasin sitten hakea siihen apua.
Turha sitä on etukäteen pelätä, ja onhan tässä onnekai vielä useita vuosia ennen kuin meidän kakarat on siinä iässä :) Nautitaan nyt uhmat ja muut pois alta ennen kun ressataan sitä että lapset alkaa ryypiskelemään :D
 
No mulla tosin on koulukiusaus- ja masennustaustaa niin uskon että se on vaikuttanut tosi paljon. Mutta kuitenkin itse hoksasin ettei se elämä nyt niin mallillaan ole, ja osasin sitten hakea siihen apua.
Turha sitä on etukäteen pelätä, ja onhan tässä onnekai vielä useita vuosia ennen kuin meidän kakarat on siinä iässä :) Nautitaan nyt uhmat ja muut pois alta ennen kun ressataan sitä että lapset alkaa ryypiskelemään :D
En ole vielä päättänyt miten valistukseni toteutan, mutta olen varma että jotain keksin.

Siihen asti pesäpallomaila pelottanee ne liian innokkaat poikulit.

:D
 
Miten sä olet voinut elää tietämättä että joskus ysärillä ainakin teinien keskuudessa puhuttiin tukasta alapään karvoituksena :p
Ja itsehän olin kovimman "tukkabuumin" aikaan ala-asteella vielä,
ja muistan kyllä elävästi kun joku erehty sanomaan ettei oo tukkaansa kammannut tms. ja "kih kih kihi kihi, naursk tyrsk, tihk tihk" kuulu vaan joka puolelta :D

Mä en oo ihan varma onko nuoriso sittenkin fiksumpaa vai tyhmempää nykyään :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä