Mitä ajatuksia, jos tulee raskaaksi muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä olin eronnut lapsettomasta suhteesta, ja monen vuoden yrittämisen jälkeen olin tyytynyt siihen etten saa lapsia.
Tapailin uutta miestä rennosti, ja 3-4 kuukautta meni niin olinkin yllättäen raskaana.
Poika on nyt jo aikuinen. RAkas ja ihana poika. Miehen kanssa olimme yhdessä noin 10 vuotta, erosimme kyllä mutta en kadu mitään. Kannatti.

• Tykkää
Reactions: poika
Kyllä yhtä hyvin mies voi toivoa ja haluta saada lapsen. Eli päätös voi olla yhteinen.
Ei sitten koskaan tule mieleen, että tuollaisia "toiveita" esitetään, jotta pääsisi helpommin sänkyhommiin naisen kanssa? Se kun on naisten mielestä "niin söpöä, herttaista ja ihanaa" kun mies on lapsirakas ja haluaa lapsia? Oikeasti?!??! Parin tapaamiskerran jälkeen?!! Oikeasti! Kyllä (jotkut) naiset on helppoja?

[QUOTE="Mie";30077473]Ei sitten koskaan tule mieleen, että tuollaisia "toiveita" esitetään, jotta pääsisi helpommin sänkyhommiin naisen kanssa? Se kun on naisten mielestä "niin söpöä, herttaista ja ihanaa" kun mies on lapsirakas ja haluaa lapsia? Oikeasti?!??! Parin tapaamiskerran jälkeen?!! Oikeasti! Kyllä (jotkut) naiset on helppoja?[/QUOTE]

Voi, sinä olet jotenkin todella katkera. Selvästi sinulla on huonoja kokemuksia tästä aiheesta. Älä silti yleistä!

[QUOTE="Mie";30077473]Ei sitten koskaan tule mieleen, että tuollaisia "toiveita" esitetään, jotta pääsisi helpommin sänkyhommiin naisen kanssa? Se kun on naisten mielestä "niin söpöä, herttaista ja ihanaa" kun mies on lapsirakas ja haluaa lapsia? Oikeasti?!??! Parin tapaamiskerran jälkeen?!! Oikeasti! Kyllä (jotkut) naiset on helppoja?[/QUOTE]

höpöhöpö, sais kait sitä pillua helpommallakin kuin saattamalla naisen tiineeksi :D

Ajattelen, että eivät varmaankaan tunne toisiaan kovin hyvin ja tuskin tulee juttu kestämään. Pari kaveria on pamahtaneet lyhyen tuntemisen jälkeen paksuksi ja suhteet ovat jo päättyneet, kun lapset ovat olleet vaippaikäisiä. Paljastunut miehistä kaikkea mukavaa, esim huumeiden käyttöä sun muuta. Heh heh...

Pikkulapsiaikana erotaan muutenkin tosi paljon. Minusta se on ikävää, eikä hauskaa. Heh heh?

No sie taijat vaan provota.
Tyhmääkin tyhmempi olisi sellainen mies, joka lupailisi lapsia saadakseen seksiä ja harrastaisi sitten suojaamatonta seksiä (tajuamatta että niitä lapsia voi oikeasti sitten tulla). Sellaista miestä harva päästäisi sänkyynsä, epäilen ma.

Tulee mieleen että raskaus on vahinko ja itse tilanteessa miettisin olisimmeko yhdessä mikäli tilanne olisi toinen. Musta ois kamalaa jos mies kunnollisuuttaan jäisi suhteeseen ns. pakosta lapsen vuoksi.

Meidän esikoinen sai alkunsa suunnittelematta ja silloinkin asiaa mietin vaikka oltiin seurusteltu jo pari vuotta.

Tulee mieleen että raskaus on vahinko ja itse tilanteessa miettisin olisimmeko yhdessä mikäli tilanne olisi toinen. Musta ois kamalaa jos mies kunnollisuuttaan jäisi suhteeseen ns. pakosta lapsen vuoksi.

Meidän esikoinen sai alkunsa suunnittelematta ja silloinkin asiaa mietin vaikka oltiin seurusteltu jo pari vuotta.

Minusta taas ei tunnu pahalta, jos mies jää suhteeseen vahingon takia pakosta... sillä silloinhan se on naisella sama tilanne. Ja uskon, että jääminen kuitenkin kannattaa, oma lapsi ja perhe on niin iso juttu.

Sen sijaan tuntuu pahalta, jos nainen hankkiutuu raskaaksi mieheltä salaa ja sitten mies on pakotettu jäämään. Se on tosi katalaa.

itse en lähtisi perustamaan perhettä muutaman kuukauden seurustelun jälkeen.Olisihan se ensin hyvä tutustua siihen tulevan lapsen isään ensin.Se kun tulee olemaan lapsen elämässä kuitenkin mukana tavalla tai toisella..

No en nyt ääneen mitään puhuisi, mutta totta kai tuollainen herättää ajatuksia, että onpa ajattelemattomasti ja vastuuttomasti toimittu. Toki joillakin käy tuuri, mutta fakta on että ketään ei tunne niin hyvin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, että voisi tehdä päätöksen loppuelämän yhteisestä vastuusta hänen kanssaan.Tai totta kai voi, mutta silloin sitä päätöstä ei kyllä järkeen ainakaan perusta, ja lapsenteon minun mielestä tulisi aina olla vähintään puolet järjellä ajateltu, maailmassa jossa ehkäisykin on olemassa. Toki vahinkojakin sattuu, mutta tieten tahtoen lapsen tekeminen noin nopeaa on tyhmää ja vastuutonta -ei siitä vaan pääse mihinkään. Mutta enpä nyt kyllä ääneenkään alkaisi tuomitsemaan, tehty mikä tehty, ja toivottavasti pariskunnalla menee sitten hyvin. Mutta onhan se kaikin puolin järkevämpää ensin tutustua, ja antaa vuosien tuoda ensiksi sen yhteisen tasaisen arjen elämään, ennen kuin alkaa lapsia tekemään. En siis ikinä neuvoisi edes pahinta vihamiestäni tekemään lapsia muutaman kuukauden tuttavuuden jälkeen, hyville ystäville en sitä neuvoisi ennen kuin yhteistä taivalta on takana useampi vuosi. Se on vain järkevää ja aikuismaista, vaikka toki elämää ei samalla kaavalla kaikkien täydy elää.

Pitää kuitenkin muistaa, että ei se lapsi omaksi iloksi ja onneksi ole; vaan vanhemmat ovat lapsen iloksi ja onnen takeeksi. Mun mielestä sen varmentamiseksi (tai todennäköisyyden lisäämiseksi, jos nyt näillä erotilastoilla realistisia ollaan)i että yhdessä pystytään hoitamaan lapsi ja tarjoamaan hänelle tasapainonen koti, ei muutaman vuoden seurustelu ennen lasten tekoa ole liian suuri hinta. Vai onko se tosiaan monille liian kova pala, odottaa että suhde on tasaantunut ja voi olla varma parisuhteen pysyvyydestä ja toisen soveltuvuudesta vanhemmaksi? Ja siis edelleen, vahinkoja sattuu, ja toki esim lähempänä neljääkymppiä haluaa ehkä kiirehtiä lasten teossa, mutta niin kuin yleensä ottaen. Uskon, että osalla tällakin palstalla on sellaisia parisuhteita ollut elämässään, joita voi taaksepäin katsoa niin, että onneksi ei tehty lapsia. Minulla ainakin on. Toinen voi näyttää hyvin eriltä ihmiseltä 4 vuoden, kuin 4 kuukauden, jälkeen.

Yhteistyössä