Ensi kesäksi pitäisi keksiä tähän lapsen kesälomaan joku muutos.

• Viestiketjun aloittaja "..aha...."
  • Ensimmäinen viesti
"..aha...."
[QUOTE="wieras";30069699]Luetttelit tavaraa, et mitään mitä sinä teet hänen kanssaan.[/QUOTE]

Heitellään koreja,tikkaa,pelataan jalkapalloa alapihalla,sitten joskus pesäpalloa,hän ajelee alapihalla polkupyörällä,pelataan yhdessä krokettia yms. Sisällä pelataan yhdessä lautapelejä,leivotaan,laitetaan ruokaa,maalaillaan yhdessä. Luulin että se olisi itsestäänselvää että teemme kaikkia juttuja yhdessä.

"..aha...."
Ei ihme, että nykyajan lapsille tulee adhd:ta ja sellaista kun täytyy koko ajan viihdyttää ja keksiä tekemistä. Antakaa lapsian itse keksiä leikkejä, antakaa niiden vaian olla. Kehittää mielikuvitusta. Tämä ei siis ap:lle vastaukseksi vaan eräälle joka ei jaksa koko aikaa viihdyttää lastansa.
Saa keksiä itsekkin leikkejä, joskus hän kaivaa pihalla koska kerää erilaisia kiviä ja leikkii itsekseen pikkuautoilla yms.

"wieras"
[QUOTE="..aha....";30069704]Heitellään koreja,tikkaa,pelataan jalkapalloa alapihalla,sitten joskus pesäpalloa,hän ajelee alapihalla polkupyörällä,pelataan yhdessä krokettia yms. Sisällä pelataan yhdessä lautapelejä,leivotaan,laitetaan ruokaa,maalaillaan yhdessä. Luulin että se olisi itsestäänselvää että teemme kaikkia juttuja yhdessä.[/QUOTE]Sinun kohdallasi valittaminen ja vastuuta pakoilu on vain itsestään selvää.

"sipsi"
Ilkeilyä ihmettelen...

jokainen varmasti tietää, mikä on lapselle parasta. Omakin tuossa iässä viihtyi hirveän hyvin päiväkodissa, vaikka yhdessä kotona kaikenlaista puuhasimmekin. Siellä oli kavereita. Ja tuossa vaiheessa joutui kesän pkssa olemaankin, kun molemmilla meillä vaihtui pienen ajan sisällä työpaikat, ja lomaa oli hyvin vähän.

Tee vain ap niinkuin sinusta hyvältä tuntuu.

"Kivi"
[QUOTE="..aha....";30069608]Sillä lailla että hän on n 2,5kk lomalla kotona minun kanssani. No, kun minulla on sairauksia ja liikkuminen suht huonoa niin se on sitten kotona ja pihalla oloa. Viikonloppuisin sitten kun mies on myös niin puistoilemme,käymme uimassa yms ja kun hän oli 1,5 viikon lomalla kävimme reissulla.[/QUOTE]

Hah, käytkö sä muka uimassa?

"joku"
Ymmärrän että lapsi voi kaivata kaveriseuraa mutta herranjumala siis että haluaisi vain reissata? Mä en kyllä ottais kuuleviin korviini jos tuo mun 6v sanois jotain vastaavaa. On ihan hyvä idea opettaa lapselle jo (?) tässä vaiheessa että kaikkea ei saa mitä haluaa.

Meillä lapset ovat kotona koko koulun kesäloman ajan minun kanssani enkä viihdytä niitä koko ajan eikä todellakaan reissata koska rahaa ei ole. Tottakai lapset välillä valittaa tylsyyttään mutta aina ei tarvii olla jännää ja tapahtua koko ajan jotain. Mies kasvattaa omaa poikaansa toisella tavalla, poika on ihan ahdistunut jos ei koko ajan pyöri töllössä ohjelma tai isi leiki tai kyskaa johinkin (poika 4). No sitä niiittää mitä kylvää...

Keppi ja porkkana
Ap, asutteko maalla? Vai eikö vain ole naapureissa samanikäisiä lapsia? Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä, että poika voisi olla päiväkodissa, olisi kavereita ja erilaista tekemistä kuin kotona äidin kanssa. Saisit itse samalla hengähtää, mikä myös on tärkeää.

Musta itsestäni vaan joskus tuntuu, että on helpompi pitää kotona, kuin lähteä aamulla rehaamaan sinne päiväkotiin kello kaulassa..

Mukavaa päivää sinulle ja pojallesi!

EIkös se ole lomaa parhaimmillaan kun saa vaan olla ja hengata kotona? En tajua. Tai no, lapsesta varmaan riippuu. Omat ei menis millään kouluun tai päiäkotiin, ovat äitinsä kaltaisia kotikissoja.

Välillä tulee sitä "eioomitääntekemistä" jurpatusta mutta menee ohi kyllä äkkiä...

"..aha...."
Ap, asutteko maalla? Vai eikö vain ole naapureissa samanikäisiä lapsia? Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä, että poika voisi olla päiväkodissa, olisi kavereita ja erilaista tekemistä kuin kotona äidin kanssa. Saisit itse samalla hengähtää, mikä myös on tärkeää.

Musta itsestäni vaan joskus tuntuu, että on helpompi pitää kotona, kuin lähteä aamulla rehaamaan sinne päiväkotiin kello kaulassa..

Mukavaa päivää sinulle ja pojallesi!
Ei asuta maalla ja on samanikäisiä lapsia mutta ei ne vaan halua leikkiä kun omassa porukassaan.

lomalla
[QUOTE="..aha....";30070186]Poika on aika meneväinen ei oikein kotona viihdy.[/QUOTE]

Kannattaisiko siis opettaa vaan lasta arkeen? Elämä on mitä suuremmissa määrin tasaista laahustamista, ei jatkuvaa menemistä ja tulemista. Miks ihmeessä aina pitäs olla lennossa

tsoppe
Meillä on samanikäinen poika ja vauva, ja vauvan takia emme ole voineet juuri reissata. Pojalle on ollut/tulee ohjelmaa:
-futisleiri (ma-pe) kesäkuussa, toinen elokuussa
-lisäksi viikoittaiset futisharkat jotka tauolla heinäkuun
-ulkouimakoulu 2 vkoa
-Geokätköilleet isänsä kanssa, pyörällä mutta ihan hyvin olisi voinut myös vain rauhallisesti kävellen harrastaa, kätköjä on paljon lähellä
-Leikkipuistossa tietysti käyty (onko teidän puisto oikeasti niin kaukana, ettet pääse sinne yksin pojan kanssa?)
-Sateella elokuvissa ja hoplopissa
-Lintsillä, Tropicariossa, kotieläinpuistossa (ok, nää on kaikki meitä lähellä)
-Piknikillä
-lennättämässä leijaa
-metsäretkellä

Osa ei tietysti enää täksi kesäks auta, mutta ensi kesäksi kannattanee harkita jotain liikuntaleiriä tms.

ööö...
En kyllä näe ja ymmärrä ongelmaa. Meillä ei ole kuukausien lomia, tai vaimollani on tällä hetkellä kun terveys on huonompi tällä hetkellä. Mutta ei silti vedota siihen ja tyrkätä lapsiamme päiväkotiin. Ja vaimo on paljon huonompi terveydeltään kuin sinä vaikka on nuorempi, hän ei vain tee siitä numeroa ja vetoa siihen. Hän haluaa elää.
Ei suomessa lesbot saa naimisiin mennä..?

"Vvvv"
Järkkäät jotkut kesäjuhlat ihan muuten vaan, vaikka lettukestit. Pyydät lapsen tarhakaverit kylään äiteineen. Jospa noin saisit pojalle kavereita.
Paljonhan te touhuatte lapsen kanssa, kun näyttää olevan kaikenmaailman leikkivälineet.

Yhteistyössä