"..aha...."
Kun isällään ei sitä lomaa paljoa ole, eikä ole ketään kavereita hänellä, eikä leirejä tuon ikäiselle. Niin olisiko vaan järkevämpi pitää vain kuukauden loma hänellä ja muuten olla päiväkodissa?
Sillä lailla että hän on n 2,5kk lomalla kotona minun kanssani. No, kun minulla on sairauksia ja liikkuminen suht huonoa niin se on sitten kotona ja pihalla oloa. Viikonloppuisin sitten kun mies on myös niin puistoilemme,käymme uimassa yms ja kun hän oli 1,5 viikon lomalla kävimme reissulla.Mien teillä asiat siis nyt on järjestty? Ja mikä siinä tökki?
Höpö,höpö. Mulla nyt on vähän eri tilanne tuon liikkumiskykyni kanssa ja muutenkin meidän lapsi on ollut paljon lomilla. 15 pv/kk on ollut klo 8.10.15 hoidossa ja kesäisin 2,5kk lomalla,jouluisin 3 viikkoa lomalla,pitemmät pääsiäis,vappu yms lomat.Järkyttävää! Oikeasti käskevät pitää lasta kotona? Miten ne kehtaa? Tekisit valituksen eviralle.
Siihen että olisin ihan terve äiti joka pystyisi liikkumaan minne vaan tai että edes miehellä olisi kuukausi lomaa.Eritilanne verrattuna mihin?
Meidän lapsi kyllästyy tähän pelkkään kotonaoloon vaikka kuinka yrittäisi keksiä mitä vaan ja kun kavereita ei ole vaikka kuinka olen niitä yrittänyt hommata niin minusta lyhyempi loma on hänelle parempi juttu.En kyllä näe ja ymmärrä ongelmaa. Meillä ei ole kuukausien lomia, tai vaimollani on tällä hetkellä kun terveys on huonompi tällä hetkellä. Mutta ei silti vedota siihen ja tyrkätä lapsiamme päiväkotiin. Ja vaimo on paljon huonompi terveydeltään kuin sinä vaikka on nuorempi, hän ei vain tee siitä numeroa ja vetoa siihen. Hän haluaa elää.
Mä olen tehnyt vaikka mitä mutta hän haluaisi reissata. Ei häntä kiinnosta kotona tai ulkona tehtävät jutut niitä tehdään vaikka kuinka paljon.Miksi et tee hänen kanssaan mitään? Totta kai lapsi kyllästyy kotona oloon, mutta jos vanhempi kehittelee vaikka vain sinne kotonaoloon jotain vaihtelua on tilanne eri. Retki pihalle, retki olohuoneeseen ( sadepäivinä), ulkoilua terveytensä rajoissa pihan ulkopuolella. Oikeasti omaanterveyteensä vetominen kohdallasi on huonotekosyy, koska moni oikeasti huonompi kuntoinen keksii lapselleen kivoja juttuja lomilla ja kotona.
Ei se kovasti kotona viihdy. Onhan sillä pihalla trampoliini,hiekkalaatikko,keinu, tikanheittomahdollisuus,korien tekomahdollisuus,krokettia pelaillaan välillä,välillä jalkapalloa ja pyöräilläkkin voi. Sisällä pelaillaan lautapelejä,maalataan,laitetaan ruokaa,leivotaan,luetaan yms niin silti kaipaa kavereita tai reissuja.Ok. 6 vuotias haluaa vain reissata.
Hänellä on xbox.Osta sille pleikkari niin rupeaa viihtymään kotonakin.