Ensi kesäksi pitäisi keksiä tähän lapsen kesälomaan joku muutos.

• Viestiketjun aloittaja "..aha...."
  • Ensimmäinen viesti
"..aha...."
Kun isällään ei sitä lomaa paljoa ole, eikä ole ketään kavereita hänellä, eikä leirejä tuon ikäiselle. Niin olisiko vaan järkevämpi pitää vain kuukauden loma hänellä ja muuten olla päiväkodissa?

"..aha...."
Mien teillä asiat siis nyt on järjestty? Ja mikä siinä tökki?
Sillä lailla että hän on n 2,5kk lomalla kotona minun kanssani. No, kun minulla on sairauksia ja liikkuminen suht huonoa niin se on sitten kotona ja pihalla oloa. Viikonloppuisin sitten kun mies on myös niin puistoilemme,käymme uimassa yms ja kun hän oli 1,5 viikon lomalla kävimme reissulla.

jahaaas
Juuri vein oman lapseni päiväkotiin ja lomilla hän on vain n. kuukauden. Haluaa päiväkotiin ja siellä on kavereita ja toimintaa. Itse en jaksa kuin illat ja viikonloput viihdyttää... Liikunnallisesti minullakin ongelmia ja ei ole hirveän paljon lapsiperheitä ystävissä. Pitää tehdä kuten parhaaksi näkee ja kuunnella lasta.

Meillä myös tulee ensi kesäksi muutos nuoremman lomaan, tänä vuonna on lomalla 1.6-3.8 välisen ajan. Ensi kesänä saa olla pidempään ainakin toukokuusta syyskuun loppuun. Saa lomailla kunnolla, talvella onneksi on kunnon lomia myös.

Mutta kuulostaa hyvälle teidänkin suunnitelmanne.

"..aha...."
Joo täällä kun tuo lapsen oma päiväkoti on kesäkuusta-elokuun 11 päivään kiinni ja ovat varapäiväkodissa niin hoitajat sitten suosittelevat heti että kun sinä olet kerran kotona niin ei sitten varapäiväkotiin lasta. Täällä ns painostetaan pitämään pitkiä lomia ja keväisinkin pitäisi usein olla lomalla.

[QUOTE="..aha....";30069623]Joo täällä kun tuo lapsen oma päiväkoti on kesäkuusta-elokuun 11 päivään kiinni ja ovat varapäiväkodissa niin hoitajat sitten suosittelevat heti että kun sinä olet kerran kotona niin ei sitten varapäiväkotiin lasta. Täällä ns painostetaan pitämään pitkiä lomia ja keväisinkin pitäisi usein olla lomalla.[/QUOTE]Järkyttävää! Oikeasti käskevät pitää lasta kotona? Miten ne kehtaa? Tekisit valituksen eviralle.

"..aha...."
Järkyttävää! Oikeasti käskevät pitää lasta kotona? Miten ne kehtaa? Tekisit valituksen eviralle.
Höpö,höpö. Mulla nyt on vähän eri tilanne tuon liikkumiskykyni kanssa ja muutenkin meidän lapsi on ollut paljon lomilla. 15 pv/kk on ollut klo 8.10.15 hoidossa ja kesäisin 2,5kk lomalla,jouluisin 3 viikkoa lomalla,pitemmät pääsiäis,vappu yms lomat.

[QUOTE="..aha....";30069629]Höpö,höpö. Mulla nyt on vähän eri tilanne tuon liikkumiskykyni kanssa ja muutenkin meidän lapsi on ollut paljon lomilla. 15 pv/kk on ollut klo 8.10.15 hoidossa ja kesäisin 2,5kk lomalla,jouluisin 3 viikkoa lomalla,pitemmät pääsiäis,vappu yms lomat.[/QUOTE]Eritilanne verrattuna mihin?

[QUOTE="..aha....";30069640]Siihen että olisin ihan terve äiti joka pystyisi liikkumaan minne vaan tai että edes miehellä olisi kuukausi lomaa.[/QUOTE]En kyllä näe ja ymmärrä ongelmaa. Meillä ei ole kuukausien lomia, tai vaimollani on tällä hetkellä kun terveys on huonompi tällä hetkellä. Mutta ei silti vedota siihen ja tyrkätä lapsiamme päiväkotiin. Ja vaimo on paljon huonompi terveydeltään kuin sinä vaikka on nuorempi, hän ei vain tee siitä numeroa ja vetoa siihen. Hän haluaa elää.

"saana"
Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Suuosittelen kutsumaan niitä päiväkodin kavereita leikkimään pihalle ja vastaavasti sitten lapsesi pääsee toisille leikkimään. Se ei tätä kesää auta, jos ei olevvanhempien yhteystietoja, mutta syksyllä voi aloittaa, niin ensi kesä on erilainen!

"..aha...."
n
En kyllä näe ja ymmärrä ongelmaa. Meillä ei ole kuukausien lomia, tai vaimollani on tällä hetkellä kun terveys on huonompi tällä hetkellä. Mutta ei silti vedota siihen ja tyrkätä lapsiamme päiväkotiin. Ja vaimo on paljon huonompi terveydeltään kuin sinä vaikka on nuorempi, hän ei vain tee siitä numeroa ja vetoa siihen. Hän haluaa elää.
Meidän lapsi kyllästyy tähän pelkkään kotonaoloon vaikka kuinka yrittäisi keksiä mitä vaan ja kun kavereita ei ole vaikka kuinka olen niitä yrittänyt hommata niin minusta lyhyempi loma on hänelle parempi juttu.

"..aha...."
[QUOTE="saana";30069646]Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Suuosittelen kutsumaan niitä päiväkodin kavereita leikkimään pihalle ja vastaavasti sitten lapsesi pääsee toisille leikkimään. Se ei tätä kesää auta, jos ei olevvanhempien yhteystietoja, mutta syksyllä voi aloittaa, niin ensi kesä on erilainen![/QUOTE]

Syksyllä täyttää 6v ja olen kutsunut päiväkodin kavereita tänne,juurikin lasten vanhemmille olen puhunut mutta kukaan ei halua tulla.

[QUOTE="..aha....";30069649]n

Meidän lapsi kyllästyy tähän pelkkään kotonaoloon vaikka kuinka yrittäisi keksiä mitä vaan ja kun kavereita ei ole vaikka kuinka olen niitä yrittänyt hommata niin minusta lyhyempi loma on hänelle parempi juttu.[/QUOTE]Miksi et tee hänen kanssaan mitään? Totta kai lapsi kyllästyy kotona oloon, mutta jos vanhempi kehittelee vaikka vain sinne kotonaoloon jotain vaihtelua on tilanne eri. Retki pihalle, retki olohuoneeseen ( sadepäivinä), ulkoilua terveytensä rajoissa pihan ulkopuolella. Oikeasti omaanterveyteensä vetominen kohdallasi on huonotekosyy, koska moni oikeasti huonompi kuntoinen keksii lapselleen kivoja juttuja lomilla ja kotona.

"..aha...."
Miksi et tee hänen kanssaan mitään? Totta kai lapsi kyllästyy kotona oloon, mutta jos vanhempi kehittelee vaikka vain sinne kotonaoloon jotain vaihtelua on tilanne eri. Retki pihalle, retki olohuoneeseen ( sadepäivinä), ulkoilua terveytensä rajoissa pihan ulkopuolella. Oikeasti omaanterveyteensä vetominen kohdallasi on huonotekosyy, koska moni oikeasti huonompi kuntoinen keksii lapselleen kivoja juttuja lomilla ja kotona.
Mä olen tehnyt vaikka mitä mutta hän haluaisi reissata. Ei häntä kiinnosta kotona tai ulkona tehtävät jutut niitä tehdään vaikka kuinka paljon.

[QUOTE="..aha....";30069655]Mä olen tehnyt vaikka mitä mutta hän haluaisi reissata. Ei häntä kiinnosta kotona tai ulkona tehtävät jutut niitä tehdään vaikka kuinka paljon.[/QUOTE]Ok. 6 vuotias haluaa vain reissata.

"..aha...."
Ok. 6 vuotias haluaa vain reissata.
Ei se kovasti kotona viihdy. Onhan sillä pihalla trampoliini,hiekkalaatikko,keinu, tikanheittomahdollisuus,korien tekomahdollisuus,krokettia pelaillaan välillä,välillä jalkapalloa ja pyöräilläkkin voi. Sisällä pelaillaan lautapelejä,maalataan,laitetaan ruokaa,leivotaan,luetaan yms niin silti kaipaa kavereita tai reissuja.

"wieras"
[QUOTE="..aha....";30069669]Ei se kovasti kotona viihdy. Onhan sillä pihalla trampoliini,hiekkalaatikko,keinu, tikanheittomahdollisuus,korien tekomahdollisuus,krokettia pelaillaan välillä,välillä jalkapalloa ja pyöräilläkkin voi. Sisällä pelaillaan lautapelejä,maalataan,laitetaan ruokaa,leivotaan,luetaan yms niin silti kaipaa kavereita tai reissuja.[/QUOTE]Kuvittelet että tavara korvaa vanhemmat?

Vie ras
Ei ihme, että nykyajan lapsille tulee adhd:ta ja sellaista kun täytyy koko ajan viihdyttää ja keksiä tekemistä. Antakaa lapsian itse keksiä leikkejä, antakaa niiden vaian olla. Kehittää mielikuvitusta. Tämä ei siis ap:lle vastaukseksi vaan eräälle joka ei jaksa koko aikaa viihdyttää lastansa.

Yhteistyössä