Tukholmassa voi kuulemma maksaa euroilla? Käykö myös suomalainen pankkikortti vai pitääkö varautua käteisellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä nyt kuitenkin suosittelisin vaihtaa eurot kruunuiksi jos käteisellä teet ostoksia tai maksat ylipäätään mitään. ;)

Mastercardia olen itse käyttänyt Tukholmassa maksuvälineenä ja on toiminut kaikkialla missä olen sitä tarvinnut.

[QUOTE="Heja";30064293]Maksat euroilla, mutta et välttämättä saa euroja takaisin vaan kruunuja, sillä kruunu on Ruotsin valuutta.[/QUOTE]

Ok. Ja ne kruunuthan voi sitten käyttää seuraavassa kaupassa. Kiitti tästäkin :)

En ole kyllä löytyänyt Tukholmasta kauppaa jphon kävisi eurot. Koertit käy kyllä. Käsitettä suomalainen pankkikortti ei taida olla enää olemassakaan, eiköhän kaikilla ole jo kansainväliset kortit. Kannattaa kyllä olla jonkun verran kruunuja mukana, koska Tukholmasta on vaikea löytää ilmaista vessaa. Ja kokemukseni mukaan maksuun pitää olla kolikoita ihan joka paikassa, joissa olen käynyt.

Hyvin harvoissa paikoissa käy eurot. Pankki- ja luottokortit käy lähes kaikkialla, kunhan kortissa on Visa- tai MasterCard-logo. Itse olen reissussa maksanut aina vain kortilla. Paikan päältä Ruotsista voit nostaa pienen määrän käteistä varmuuden vuoksi. Suomessa ei kannata vaihtaa rahaa etukäteen.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie

Yhteistyössä