vieras-
Ja sitä sinä aloituksessa kovasti ihmettelit, että miksi.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30043136:Mutta tämähän on täysin mahdollista nyky-yhteiskunnassa.
Ja sitä sinä aloituksessa kovasti ihmettelit, että miksi.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30043136:Mutta tämähän on täysin mahdollista nyky-yhteiskunnassa.
Mutta jos mietit millaisissa oloissa ne lapset elää verrattuna siihen, että saavat kaksi rakastavaa isää tai äitiä, kumman luulisit tutkimusten mukaan olevan parempi? Adoptoitavia on kuitenkin HUOMATTAVASTI enemmän kuin on perheitä. Eli ei ole keneltäkään heteroperheeltä pois. Nämäkin saattavat huom huom erota myöhemmin, eli taas yksi riski. Miksi yksinhuoltajat saavat pitää lapsensa, vaikka sehän on huonompi lapselle kuin kaksi samaa sukupuolta olevan pariskunta? Yleensä näilläkin muuten on pieni roolitus, toinen ottaa enemmän yleensä "miehen töitä" ja toinen "naisen töitä". Eli roolitkin on sukupuolielimistä huolimatta. Entinen elämä (joki syy on adoptiolle, usein ei kovin hyvät olot) vai elämä homoparin lapsina?Tutkimuksethan osoittaa myös, että isänpuute ei ole lapselle hyväksi. näitä on näitä tutkimuksia jos muutamiakin milloin mistäkin, että sitä voi ihan valita itselleen mieleiset tutkimukset.
Ehkä mulla nyt ei oo sulle muuta perustelua näihin ajatuksiini, kuin se, että jos minut olisi adoptoitu ja mulla ois ollut kaksi äitiä, olisin aina miettinyt, miltä tuntuu, kun on isä. ja sama toisinpäin. Vanhempien erikoisseksuaalisuus olisi lapselle yksi asia lisää läpikäytäväksi sen lisäksi, että olisi adoptoitu. Eikä se liity taas ollenkaan siihen, minkälaiset näiden homoseksualisten vanhempien kyvyt vanhempana on. ei kukaan tosissaan ajattele, etteivät he siitä selviäisi ihan niinkuin muutkin.
Varmaan tulevaisuudessa voidaan tehdä luotettavempia tutkimuksia isommalla otannalla kun yleistyy se että lapsilla voi olla kaksi äitiä tai kaksi isää.
Juu, kyllähän lapset miettivät kaikenlaisia asioita ja "mitäs jos"-juttuja, se on ihan normaalia. Ja kun kaikki heteroperheetkään eivät ole keskenään samanlaisia, niin kyllähän sitä pohtimista riittää, eikö. Ja silti ei olla tasapäistämässä kaikkia heteroperheitä samaan muottiin sillä perusteella, ettei lapsi nyt hämmenny, kun naapurissa on näin ja meillä noin.Tutkimuksethan osoittaa myös, että isänpuute ei ole lapselle hyväksi. näitä on näitä tutkimuksia jos muutamiakin milloin mistäkin, että sitä voi ihan valita itselleen mieleiset tutkimukset.
Ehkä mulla nyt ei oo sulle muuta perustelua näihin ajatuksiini, kuin se, että jos minut olisi adoptoitu ja mulla ois ollut kaksi äitiä, olisin aina miettinyt, miltä tuntuu, kun on isä. ja sama toisinpäin. Vanhempien erikoisseksuaalisuus olisi lapselle yksi asia lisää läpikäytäväksi sen lisäksi, että olisi adoptoitu. Eikä se liity taas ollenkaan siihen, minkälaiset näiden homoseksualisten vanhempien kyvyt vanhempana on. ei kukaan tosissaan ajattele, etteivät he siitä selviäisi ihan niinkuin muutkin.
Varmaan tulevaisuudessa voidaan tehdä luotettavempia tutkimuksia isommalla otannalla kun yleistyy se että lapsilla voi olla kaksi äitiä tai kaksi isää.
peesiJa sitä sinä aloituksessa kovasti ihmettelit, että miksi.
No sillehän ei enää tässä vaiheessa voi mitään että yksinäinen ihminen voi halutessaan adoptoida. Ei se siihen liity, ettei vastustajat ymmärtäis yhtään mistään mitään.Ja niin, kai kaikki tiesivät että YKSIN ADOPTOIMINEN on ihan laillista ja sallittua. Miksi kukaan ei siitä pidä samanlaista metakkaa? On pahempaa, että on 2 äitiä kuin 1? Kyllä tuollainen on lapselle teidän logiikkanne mukaan jo paljon haitallisempaa.
Miksi vastustajat eivät vaan voi myöntää, että eivät ymmärrä mistään mitään, paljon on tunteita ja pelottaa ihan helvetisti? Että vastustus ei perustu järkeen? Koska sitähän se on, koko ajan.
no joo hyvä pointti ihan sinänsä, että vaikka virallisesti ei saa adoptoida, niin epävirallisesti näitä perheitä kumminkin jo on. Ymmärrän kyllä.Peyote, ei voikaan. Mutta jos yksin elävällä on oikeus adoptoida, ei sitä oikeutta tule viedä homopareilta sillä argumentilla, että lapsi tarvitsee molemmat sukupuolet vanhemmikseen. Koska se ei toteudu tälläkään hetkellä, niin se on vain homojen syrjintää. Ymmärrätkö?
Niin, jos ihminen on niin kuolemanpelkoinen, niin pakkohan sitten väärän vanhemman on adoptoida lapsi.Ja sitä sinä aloituksessa kovasti ihmettelit, että miksi.
Nyt on Björn oikeasti jo niin väsynyttä, että leikitäänkö jo jotain muuta?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30043177:Niin, jos ihminen on niin kuolemanpelkoinen, niin pakkohan sitten väärän vanhemman on adoptoida lapsi.
No, itse olen kasvanut ilman isää koko ikäni, enkä koskaan ole miettinyt miltä tuntuu kun "omistaa" isän. Kun pienestä saakka kasvaa siinä omassa perheessään, pitää omaa perhettään ihan normaalina ja (toivottavasti) myös maailman parhaimpana perheenä just sellaisena kuin on. Sen tiedän että oma äitini on välillä miettinyt, millaista olisi ollut jos olisikin ollut se toinen vanhempi mukana jakamassa arjen askareita sekä ylä- ja alamäkiä. Ainiin ja olen mielestäni kasvanut ihan suht normaaliksi ihmiseksi, vaikkei sitä isukkia ole koskaan ollutkaan (eikä muuten ole ollut ketään muutakaan mieshahmoa elämässäni: ei setiä, naapurin Matteja, ukkeja, veljiä, eikä mitään).Tutkimuksethan osoittaa myös, että isänpuute ei ole lapselle hyväksi. näitä on näitä tutkimuksia jos muutamiakin milloin mistäkin, että sitä voi ihan valita itselleen mieleiset tutkimukset.
ok.Nyt on Björn oikeasti jo niin väsynyttä, että leikitäänkö jo jotain muuta?
Hyvä giraffi!! Kiitos tästä. Tämä oli ehkä paras vertauskuva mitä tähän asiaan voi keksiä. Ihan oikeesti, thumbs up!!Miksi isyyttä tunnustetaan paperille? Miksei riitä että on isä, miks siitä pitää saada paperi?
Totta. Tämä oli tosi hyvä vertauskuva. Täytyykin ottaa varastoon..Alkuperäinen kirjoittaja hyvä giraffi!;30043208:Hyvä giraffi!! Kiitos tästä. Tämä oli ehkä paras vertauskuva mitä tähän asiaan voi keksiä. Ihan oikeesti, thumbs up!!
Olisikohan vaikka perimysjärjestys? Nääs kun lapsi yleensä perii isänsä. Ja muutenkin, tässä maassa on viisainta olla nimi paperissa, vain sillä on merkitystä.Miksi isyyttä tunnustetaan paperille? Miksei riitä että on isä, miks siitä pitää saada paperi?