Siis eikö esim. kierukan kanssa tuu koskaan menkkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kolmannen lapsen jälkeen kuukautisvuodot pidentyneet noin 7-8 päivän mittaisiksi, ja parina kolmena päivänä vuodan niin, että joudun tyhjäämään lähes täysinäistä kuukuppia (synnyttäneiden malli) parin kolmen tunnin välein...vuodan siis paljon. Mun puolesta multa sais poistaa koko kohdun, vaan tuskinpa sellaiseen tällaisen takia päädytään 36-vuotiaan naisen kohdalla. Oma elämä vaan on menkkojen aikana ihan hirveää. Tuplavarmistuksen tuplavarmistuksia täynnä, ja menkkojen loppuvaiheessa muistutan zombieta...

Miehelle tehdyn vasektomian takia ei tarvitsisi muutoin ehkäistä, mutta toi vuodon määrä pistää kyllä miettimään, jos vaihtoehtona se, ettei vuotoa olisi ollenkaan...

Käy ihmeessä tutkituttamassa miksi menkkasi ovat runsastuneet. Pelkkä lasten synnyttäminen ei ole syy. https://www.ppshp.fi/synnytys_ja_naistentaudit/prime103/prime101/prime103/prime104.aspx Tuossa lisätietoa siitä, mikä mun vuotojen lisääntymiseen oli syynä. Ensin ultrattiin, sitten otettiin pipelle-näyte, joka paljasti kohdun limakalvon liikakasvun, sitten tehtiin hysteroskopia (nukutuksessa), eli kohdun tähystys ja samalla asennettiin Mirena. Menkat ovat melkein muisto vain :)

Naisen luonnollinen tilahan -luolamiesajattelulla- ei ole vuotaa joka kuukausi, vaan olla joko raskaana tai imettää. Että kuka siihenkään on sitten valmis?

En kyllä aja asiakseni mitään luolamiesajattelua :D Vaikka onhan sekin tutkittu että pitkä imetys suojaa mm. tietyiltä syöviltä. Mutta uskon että kuukausittainen vuoto on ihan normaali tila naisen elimistössä.

En ole tuomitsemassa kenenkään ehkäisyä, ainoastaan pohdin eikö naisia yhtään pelota vuosia altistaa itseään hormooneille tai pistää sisäänsä kapistus jonka tarkkaa vaikutustapaa ei edes tiedetä...

En kyllä aja asiakseni mitään luolamiesajattelua :D Vaikka onhan sekin tutkittu että pitkä imetys suojaa mm. tietyiltä syöviltä. Mutta uskon että kuukausittainen vuoto on ihan normaali tila naisen elimistössä.

En ole tuomitsemassa kenenkään ehkäisyä, ainoastaan pohdin eikö naisia yhtään pelota vuosia altistaa itseään hormooneille tai pistää sisäänsä kapistus jonka tarkkaa vaikutustapaa ei edes tiedetä...

Kuinka niin ei tiedetä? Tarkoitan nyt Mirenaa, joka on hormonikierukka. Kuparikierukkaa ei mun elimistöni kestänyt (vuodot lisäätyivät entisestään), enkä itsekään sen puolesta puhuisi.

"Valmiste ehkäisee raskautta usealla erilaisella, toisiaan täydentävällä tavalla. Sen vaikutuksesta kohdunsuun erittämä lima muuttuu paksummaksi, jolloin siittiöiden pääsy kohtuun vaikeutuu. Lääke estää kohdun limakalvon kasvua, eikä hedelmöitystä yleensä tapahdu korkeiden paikallisten hormonipitoisuuksien vuoksi. Ovulaatio eli munasolun irtoaminen saattaa lisäksi estyä. Tupakoinnin lopettaminen hoidon aikana on suositeltavaa."

Lainaus MIRENA - Lääkeopas - Tohtori.fi Klikkaa lue tuotetiedot.

Yhteistyössä