Oletteko otaneet lemmikin löytöeläimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elisa

Vieras
Siis kostain löytöeläinsuojasta?
Miten uskallatte kun jos on ollut kovin huonolla esim. ruokinnalla saattaa se aiheuttaa monia sairauksia jotka puhkeaa myöhemmin.
Tarkoitan "uskaltamisella" sitä että voi se luopuminen tulla jos hetken pidon jälkeen kun taas terveellä hoidolla alusta asti ollut on "yleensä" terveempi muutenkin.
Sitä ikävää tarkoitan kun/jos luopuminen tulee heti kun on kiintynyt kovasti. Ja tietysti tiedän että voi se tulla vaikka kuin terve elämä pennusta asti - mutta ehkä kuitenkin noilla kovia kokeneillä se on isompi riski.
Kissahan ei kestä vaurioitta montaa päivää, saati pentu.

Mulla on ulkomaalainen, pelastusjärjestön kautta adoptoitu koira joka on päivästä 1 lähtien ollut terve kuin pukki! Kyllähän ne kaikki rokotukset, hoidot, löishäädöt sun muut oli tehty jo ennenkuin se minulle tuli ja kun suomen puolella vein vahvistusrokotukset ottamaan niin yhäkin vaan oli terve.
Onneksi suurin osa järjestöistä on hyvin rehellisiä ja pistävät tietoihin kaikki sairaudet ja vaivat joista ovat tietoisia!

Piileviä sairauksia jne voi toki ilmaantua myöhemmin, mutta voihan niitä ilmaantua myös pentuna ostetulle koiralle...
Ja kyllä eläimistä välittävillä eläintarhoilla ruokitaan ihan ok perusmuonaa eläimille!
Plus että ei nämä suomalaiset lemmikkien ruokavaliot aina ole kaikista parhaita... kananluut, rasvaiset, mausteiset ruuantähteet sun muut koiralle nenän eteen että voilá. Säästyypähän rahaa, tosin sen sitten joutuukin maksamaan eläinlääkärikuluina.

Mä olisin aikoinaan halunnut ottaa toisen koiran Turun eläinhoitolasta, kimmokkeen sain kun lehdessä oli silloin juttu että eivät meinaa löytää siellä oleville koirille kunnollisia koteja.
Soitin hoitolaan useaan otteeseen muutaman kuukauden aikana ja laitoin sähköpostiakin, jossa kuvailin perhettämme, asuinoloja, ulkoilutottumuksia jne. Vastaus oli joka kerta niin uskomattoman tympeä, että tuli sellainen olo etten viitsi koko hoitolaa auttaa rahalahjoituksilla enkä yhtään millään. Puhelimessa ja sähköpostivastauksista tuli sellainen olo, kuin olisin automaattisesti hirvittävä eläinrääkkääjä joka haluaa koiran suunnilleen kidutettavaksi tai pentutehtailtavaksi tms. Ymmärrän, että seulan täytyy olla tarkka jotta koirat pääsevät hyviin oloihin, mutta rajansa kaikella, voisi edes ottaa selvää ja tavata halukkaat koiran ostajat...

Alkuperäinen kirjoittaja elisa:
Miten uskallatte kun jos on ollut kovin huonolla esim. ruokinnalla saattaa se aiheuttaa monia sairauksia jotka puhkeaa myöhemmin.
Tarkoitan "uskaltamisella" sitä että voi se luopuminen tulla jos hetken pidon jälkeen kun taas terveellä hoidolla alusta asti ollut on "yleensä" terveempi muutenkin.
Sitä ikävää tarkoitan kun/jos luopuminen tulee heti kun on kiintynyt kovasti. Ja tietysti tiedän että voi se tulla vaikka kuin terve elämä pennusta asti - mutta ehkä kuitenkin noilla kovia kokeneillä se on isompi riski.

Kissallahan on 9 henkeä, joten sehän kestää aika hyvinkin ilman ruokaa.

Olen ottanut kissan HESYstä. Eli meillä yli 18-vuotiaaksi. Eläinlääkärin tarkastama, terveeksi ja luovutettavaksi sopivaksi todettu kissanpentu. Mun käsittääkseni eivät edes luovuta sairaita kissoja.

Meidän toinen kissa on löytöeläintalosta. Oli tosi sairas kun otettiin, ihan luuranko. Karvatkin oli raukalta ajeltu (perski), koska oli löydettäessä aivan takkuinen.

Alussa meinasi kyllä epätoivo iskeä, kun raukka oli ihan ripulilla, eikä mikään meinannut auttaa. Eläinlääkärilasku oli aika lailla iso. Saatiin sopivat lääkkeet ja ruokintaohjeet ja ne auttoivat aika pian. Nyt tuo kisu on ollut meillä kohta 2 vuotta ja on aivan hurmaava otus. Täysin terve on ollut, ainoa ongelma on herkkä vatsa, joten voidaan syöttää vain yhdenlaista ruokaa. Ei kyllä kaduta, että hoidettiin kissa kuntoon, tuon ihanampiluonteista kissaa saa kyllä etsiä :)

Olen melko varma, että kissa olisi hengetön ollut jo kauan, jos me ei sitä oltaisi otettu. Oli niin karmean näköinenkin silloin, mutta kun sain tuon kissan syliini, niin rakastuin heti <3 Ja nyt tuo on komeaakin komeampi, upea persialainen!

Meille on otettu kaks kissaa löytöeläintarhalta. Eka on aivan ihana tapaus! Toinen ei ollut niin ihana. ei oppinut sisäsiistiksi laisinkaan. Porukoilla on kans kissa sieltä ja ovat tykänneet. Kyllä mä uskallan hakea uudelleenkin kun voi auttaa sillä tavalla niiden toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elisa:

Kissallahan on 9 henkeä, joten sehän kestää aika hyvinkin ilman ruokaa.

Kuules, kissa maksa alkaa muutaman päivän paastosta rasvoittua ja tulee ongelmia. Voi johtaa äkkiä kuolemaan.

Yhteistyössä