Minkälainen ihminen valehtelee abortista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
oltiin juteltu just edellisenä iltana netissä ja seuraavana päivänä kävin työpaikallani!

Uskomatonta kakkaa saa niskaan taas :( Vaikka en mitää pahaa tarkoita tällä pohdiskelulla, koska tottakai mulla vaivaa miten menee ristiin kaikki mitä sanoi minulle ja mitä on tapahtunut... Mikään ei täsmää. On vaan sellane höynäytetty olo kun itkeä tihrustin silloin kun kuulin abortistaan ja nyt näyttää sen olevan valetta ja huomion hakua...

Siis mistä sä nyt päättelet ettei hän oo tehny aborttia? Siitä että hän oli töissä?

Ja kerrotko vielä miten ihminen "tekee väärin" jos on vapaapäivänään ravikahvion kassalla?

MInä aiemmin tuon virheen tehneenä sain potkut vakiduunistani koska pomo oli sitä mieltä että seläntakana ei mennä muualle töihin...

Jokainen saa tehdä mitä haluaa ja pitää vaikka viittä työpaikka, mutta kilpailevan työn tekeminen ilman työnantajan lupaa on kiellettyä.

oltiin juteltu just edellisenä iltana netissä ja seuraavana päivänä kävin työpaikallani!

Uskomatonta kakkaa saa niskaan taas :( Vaikka en mitää pahaa tarkoita tällä pohdiskelulla, koska tottakai mulla vaivaa miten menee ristiin kaikki mitä sanoi minulle ja mitä on tapahtunut... Mikään ei täsmää. On vaan sellane höynäytetty olo kun itkeä tihrustin silloin kun kuulin abortistaan ja nyt näyttää sen olevan valetta ja huomion hakua...

Siis mistä sä nyt päättelet ettei hän oo tehny aborttia? Siitä että hän oli töissä?

Ja kerrotko vielä miten ihminen "tekee väärin" jos on vapaapäivänään ravikahvion kassalla?

MInä aiemmin tuon virheen tehneenä sain potkut vakiduunistani koska pomo oli sitä mieltä että seläntakana ei mennä muualle töihin...

Jokainen saa tehdä mitä haluaa ja pitää vaikka viittä työpaikka, mutta kilpailevan työn tekeminen ilman työnantajan lupaa on kiellettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Kävin sitten työpaikallani (olen äippälomalla) kahvilla ja juttelin yhden työkaverin kanssa ja kyselin että miten Paula (nimi muutettu) jaksaa ja onko vielä tullut töihin. En puhunut abortista mitään.
Hei oles nyt rehellinen. Jos kerran oletit että Paula on viikon saikulla eikä halua puhua muille syystä, niin miksi hitossa menet muilta kyselemään että MITEN SE PAULA JAKSAA? Tai että onko vielä tullut töihin?

Jos työkaverit ei kerran tienny ja sinä et aikonu juoruta (no etpä niin), niin mistä sä oletat että se työkaveri tietää miten saikulla oleva ihminen jaksaa? Etkö sä yhtään aatellu ettei ne työkaverit ihmettele sun kysymystä? "Ai miten niin miten jaksaa, mikäs sillä on?"

missä sanoin menneeni työpaikalle paulasta kyselemään?? menin ihan muusta syystä, koska paikka on tuossa ihan lähellä niin kävelimme lapsen kanssa kahville ja ihan muuten vain! on siellä tullu oltua paljonkin näin kun ei hirveesti lomalla tekemistä ole... ja kyselin ihan sivusta, että miten paula voi, kuulin että on saikulla...

Kävin sitten työpaikallani (olen äippälomalla) kahvilla ja juttelin yhden työkaverin kanssa ja kyselin että miten Paula (nimi muutettu) jaksaa ja onko vielä tullut töihin. En puhunut abortista mitään.
Hei oles nyt rehellinen. Jos kerran oletit että Paula on viikon saikulla eikä halua puhua muille syystä, niin miksi hitossa menet muilta kyselemään että MITEN SE PAULA JAKSAA? Tai että onko vielä tullut töihin?

Jos työkaverit ei kerran tienny ja sinä et aikonu juoruta (no etpä niin), niin mistä sä oletat että se työkaveri tietää miten saikulla oleva ihminen jaksaa? Etkö sä yhtään aatellu ettei ne työkaverit ihmettele sun kysymystä? "Ai miten niin miten jaksaa, mikäs sillä on?"

missä sanoin menneeni työpaikalle paulasta kyselemään?? menin ihan muusta syystä, koska paikka on tuossa ihan lähellä niin kävelimme lapsen kanssa kahville ja ihan muuten vain! on siellä tullu oltua paljonkin näin kun ei hirveesti lomalla tekemistä ole... ja kyselin ihan sivusta, että miten paula voi, kuulin että on saikulla...

Älä nyt itelles valehtele. Mistä päätellen ne työkaverit ois tienny miten Paula voi? Jos se ei oo kertonu ees saikkunsa syytä niille, niin kuka on niin tampio että menee kyselemään työpaikalle miten se hei voi? Jos oletit että Paula on ollu viikon pois niin mistä ne kaverit ois osannu vastata sun kysymykseen, mikä järki niiltä on kysyä?

Älä nyt itelles valehtele. Mistä päätellen ne työkaverit ois tienny miten Paula voi? Jos se ei oo kertonu ees saikkunsa syytä niille, niin kuka on niin tampio että menee kyselemään työpaikalle miten se hei voi? Jos oletit että Paula on ollu viikon pois niin mistä ne kaverit ois osannu vastata sun kysymykseen, mikä järki niiltä on kysyä?

Niinpä, juoruämmät on oksettavia!

Mulle tuli ekana mieleen että tää Paula ja ne muut työkaverit on puhunu siitä kuinka kova ap on juoruaan, ja lyöny vetoa että jos joku sanoo tehneensä abortin ja olevansa saikulla, niin ap on viimestään seuraavana päivänä työpaikan kahviossa juoruamassa ja kalastamassa lisätietoa. Ja nyt Paula naureskelee kahvihuoneessa että ette usko, se tuli sinne raveihinkin tarkistaan että oonko siellä ja koitti siinä kahvion kassalla pumpata lisätietoa!

Alkuperäinen kirjoittaja :

Sanoiko olleensa viikon saikulla, vai sanoiko että jää viikon saikulle?

sanoi olevansa viikon saikulla... ja että kolmas saikkupäivä menossa.

Ja sä menet kyselemään seuraavana päivänä että joko on palannut sairaslomilta?

Jos sä olet edellisenä iltana kuullut kyseiseltä ihmiseltä että on arkaluontoisesta syystä sairaslomalla ja voi huonosti niin miksi ihmeessä ylipäätänsä menet seuraavana päivänä kyselemään joltain sen työkaverilta tän sairaslomalaisen vointia? Luuletko että työkaveri sen paremmin tietää?

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Erikoiselta tässä myös kuulostaa viikon sairausloma.. Itse olin aivan rikki keskenmenon takia ja sain sairaslomaa ainoastaan 2 päivää, sitten piti sidettä vaihdellen jo palata töihin!

Kyllä sitä saikkua saa, kun sanoo, ettei pää kestä ja piste!

Ihan siis TAAS selvennökseksi vähä-älyisille: Juteltiin työkamujen kans niitä näitä ja sivusta kysyin vaan Paulasta, koska oli mulla omat epäilykseni jo. Ja jos sanoi olevansa saikulla, ollut jo pari pvää, niin MIKS on ollut töissä?? Ja siis MIKS sanoi mulle että on ollut saikulla ja jää viikon saikulle?? TÄMÄ mulla mietityttää että miks valehteli.

Kyllä teillä on nyt kiva lyödä lyötyä :) onneksi olkoon, onnistuitte.

Ihan siis TAAS selvennökseksi vähä-älyisille: Juteltiin työkamujen kans niitä näitä ja sivusta kysyin vaan Paulasta, koska oli mulla omat epäilykseni jo. Ja jos sanoi olevansa saikulla, ollut jo pari pvää, niin MIKS on ollut töissä?? Ja siis MIKS sanoi mulle että on ollut saikulla ja jää viikon saikulle?? TÄMÄ mulla mietityttää että miks valehteli.

Kyllä teillä on nyt kiva lyödä lyötyä :) onneksi olkoon, onnistuitte.

Sanoit kysyneesi miten Paula voi ja onko jo tullut takas. Valehtelitko tässä vai kysyitkö näin?

Jos Paula sanoi SAANEENSA viikon saikkua, mistä päätellen hän ei voi silti olla töissä, jos ei halua muiden tietävän?

koska oli mulla omat epäilykseni jo.

Ensin sua harmitti "valehtelu", koska itkua tyrskit Paulan kurjan kohtalon vuoksi. Nyt sitten olitkin varmistellut asiaa työkavereilta koska sulla oli alunperin jo "omat epäilyksesi".

Jos jonkun tarina kuulostaa epäuskottavalta niin se ei kyllä ole Paula... Mulla on omat epäilykseni.

Tuhersit siis itkua työkaverin puolesta vaikka kokoajan epäilit hänen valehtelevan?

Mitään muuta ihmeellistä mä en tuossa työkaverin puolesta näe kuin sen että jos se on sanonut olleensa poissa töistä ja on kuitenkin ollut töissä. Tietty jos se on saanut sen viikon sairaslomaa ja joka ilta päättää ettei mene aamulla töihin ja kuitenkin yö aikana mieli muuttuu.

Mut siinä että on normaalisti töissä iloisena ja ei ole kertonut työkavereille mitään abortista vaikka toiselle kaverille sitten kertookin olevansa ihan rikki niin siinä ei mun mielestä ole mitään epäilyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Luulen näin:
Mulle tuli ekana mieleen että tää Paula ja ne muut työkaverit on puhunu siitä kuinka kova ap on juoruaan, ja lyöny vetoa että jos joku sanoo tehneensä abortin ja olevansa saikulla, niin ap on viimestään seuraavana päivänä työpaikan kahviossa juoruamassa ja kalastamassa lisätietoa. Ja nyt Paula naureskelee kahvihuoneessa että ette usko, se tuli sinne raveihinkin tarkistaan että oonko siellä ja koitti siinä kahvion kassalla pumpata lisätietoa!

:laugh: palstalogiikkaa

Aattelin ensin kanssa, että tää paula ei ole vain töissä halunnut kertoa tilannetta. Mutta jos ensin itse kertoo ap:lle ja sen jälkeen välttelee.

Onpa todella kummallisia kommentteja täällä, en jaksanut edes lukea kaikkia:O Joku ilmoittaa tehneensä abortin ja olevansa huonossa kunnossa ja sairauslomalla, mutta onkin sitten tehnyt kahta työtä ihan täysillä. Sille on teidän mielestänne löydettävissä luonnollinen selitys? Kuinka monesta ihmisestä olette kuulleet, joka on palannut kesken sairausloman töihin, kun onkin paremmassa kunnossa? Ko. ihmisellä olisi vielä pitänyt olon parantua hyvin pikaiseen, jos oli vielä edellisenä päivänä ainakin henkisesti ihan surkeassa jamassa. No joo, ihan miten vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja koita kestää ap.:
Onpa todella kummallisia kommentteja täällä, en jaksanut edes lukea kaikkia:O Joku ilmoittaa tehneensä abortin ja olevansa huonossa kunnossa ja sairauslomalla, mutta onkin sitten tehnyt kahta työtä ihan täysillä. Sille on teidän mielestänne löydettävissä luonnollinen selitys? Kuinka monesta ihmisestä olette kuulleet, joka on palannut kesken sairausloman töihin, kun onkin paremmassa kunnossa? Ko. ihmisellä olisi vielä pitänyt olon parantua hyvin pikaiseen, jos oli vielä edellisenä päivänä ainakin henkisesti ihan surkeassa jamassa. No joo, ihan miten vaan...

Mulla on usein ollut edellisenä iltana ja vielä samana aamunakin töihin lähtiessä ihan rikkinäinen olo mitä olen voinut kaverille itkeä silloin illalla, vaikka sanoen että meinaan aamusta lähteä hakemaan sairaslomaa mutta kuitenkin menen aamulla töihin ja hoidan sen työpäivän niin ettei kenellekään tule edes mieleen et mua vaivaisi jokin. Sitten taas illalla kotiin päästessä voin vain maata sängyllä itkemässä.

Se tossa ihmetyttää jos on sanonut jo olleensa sairaslomalla vaikka olisikin ollut töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja koita kestää ap.:

"Kahta työtä ihan täysillä" :D :D :D Ihan täysillä vapaapäivänään ravitapahtuman kahviossa? Hajoa nyt, luuletko että raveja järjestetään joka päivä 8 tunnin ajan? :D :D

Minä olen palannut joka kerta saikulta, jos olenkin parantunut jo oletettua aikaisemmin. Jos kerran voin jo varsin mainiosti, niin miksi hitossa nuohoaisin kotona, kun hommat kasaantuvat töissä.

Ja tiedoksesi: ihmisen mielentila ei ole kovin ennustettavissa oleva. On hyviä päiviä, on huonoja päiviä. Vaikka olisi henkisesti aivan paskana vaikka eron, läheisen kuoleman, miehen työttömyyden, masennuksen takia, voi olla HELPOMPAA mennä töihin ja saada muuta ajateltavaa kun istua kotona märehtimässä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja toisaalta:
Se tossa ihmetyttää jos on sanonut jo olleensa sairaslomalla vaikka olisikin ollut töissä.
Tai sitten on sanonut että lekuri kirjotti viikon saikun, ja ap on vaan olettanu että hän myös pysy kotona.

Eniten mua hämmästyttää mikä sai ap:n "sattumalta" kirmaamaan työpaikalle äitiyslomaltaan kyselemään Paulan vointia, kun hänestä on niin vallan kummallista että joku on vapaa-aikanaan töissä.

Minulla on hyvä ystävä. Itselläni on lapsi ja perhe. Ystäväni ilmoitti viikko sitten että on 14 rv raskaana. Ja oli varannut ajan aborttiin.Ei siis ollut tiennyt raskaudestaan ja oli tullut esille muun tutkimuksen yhteydessä. Tutkimuksen yhteydessä oli myös selvinnyt sukupuoli? Onko se noilla viikoilla mahdollista?
Viisi päivää siitä ilmoitti että oli ajanut autollaan lekuriin ja siellä oli tehty abortti rv 14+5 ja oli sieltä ajanut kotiin. Ystäväni om valehdellut aikaisemmin mutta ei ikinä näin pahasta asiasta. Kuitenkin hälytys kellot soivat. Saako valviran päätöksen vajaassa viidessä päivässä? Olen ainakin ymmärtänyt että abortti noilla viikoilla ei ole täysin yksinkertainen toimenpide ja hakija olisi pakollinen? Ystävälläni on mies joka hautoo itsemurhaa asian takia. Hän ei ole nähnyt raskaus testiä yms. Ja nämä lääkäri käynnit on tehty hänen ollesaaan päivätöissä.
Asia vaivaa. Miten ottaa asia puheeksi?

[QUOTE="myy";30023122]Minulla on hyvä ystävä. Itselläni on lapsi ja perhe. Ystäväni ilmoitti viikko sitten että on 14 rv raskaana. Ja oli varannut ajan aborttiin.Ei siis ollut tiennyt raskaudestaan ja oli tullut esille muun tutkimuksen yhteydessä. Tutkimuksen yhteydessä oli myös selvinnyt sukupuoli? Onko se noilla viikoilla mahdollista?
Viisi päivää siitä ilmoitti että oli ajanut autollaan lekuriin ja siellä oli tehty abortti rv 14+5 ja oli sieltä ajanut kotiin. Ystäväni om valehdellut aikaisemmin mutta ei ikinä näin pahasta asiasta. Kuitenkin hälytys kellot soivat. Saako valviran päätöksen vajaassa viidessä päivässä? Olen ainakin ymmärtänyt että abortti noilla viikoilla ei ole täysin yksinkertainen toimenpide ja hakija olisi pakollinen? Ystävälläni on mies joka hautoo itsemurhaa asian takia. Hän ei ole nähnyt raskaus testiä yms. Ja nämä lääkäri käynnit on tehty hänen ollesaaan päivätöissä.
Asia vaivaa. Miten ottaa asia puheeksi?[/QUOTE]

En ole varma, mutta tuo että ei ole tiennyt raskaudesta nopeuttaa prosessia. Itse oli rv9 kun sain tietää, ma selvisi ja ke olin jo käynyt kahdella lääkärillä ja sairaalassa kaavittavana. Prosessi menee nopeasti kun on kiire. Uskoisin, että rv14 on niin lähellä 12 rajaa, että luvan saaminen ei ole ongelma nopeallakaan aikataululla. Abortti on ihan yksinkertainen kaavinta noillakin viikoilla, kevyt nukutus ja homma on ohi. Sairaala voi suositella että pitäisi olla hakija eikä saa itse ajaa, mutta eihän ne sitä millään tavoin valvo. Itsekin autolla kävin vaikka suositeltiin, huom ei kuitenkaan kielletty, että ei ajaisi. Ja aivan typerää huomionhakua mieheltä hautoa nyt tuollaisen asian takia itsemurhaa, ei vaikuta kovin tasapainoiselta hänkään.

En ole varma, mutta tuo että ei ole tiennyt raskaudesta nopeuttaa prosessia. Itse oli rv9 kun sain tietää, ma selvisi ja ke olin jo käynyt kahdella lääkärillä ja sairaalassa kaavittavana. Prosessi menee nopeasti kun on kiire. Uskoisin, että rv14 on niin lähellä 12 rajaa, että luvan saaminen ei ole ongelma nopeallakaan aikataululla. Abortti on ihan yksinkertainen kaavinta noillakin viikoilla, kevyt nukutus ja homma on ohi. Sairaala voi suositella että pitäisi olla hakija eikä saa itse ajaa, mutta eihän ne sitä millään tavoin valvo. Itsekin autolla kävin vaikka suositeltiin, huom ei kuitenkaan kielletty, että ei ajaisi. Ja aivan typerää huomionhakua mieheltä hautoa nyt tuollaisen asian takia itsemurhaa, ei vaikuta kovin tasapainoiselta hänkään.

TYPERÄÄ HUOMIONHAKUA, KUN OMA KUMPPANI TAPPANUT TULEVAN LAPSEN?! :O

Miehilläkin on tunteet ja miehetkin voi haluta lapsia! Todella julmaa, että noin vain mennään tekemään abortti toisen mielipidettä huomioimatta ja jos on valetta koko juttu, niin täytyy kyllä olla harvinaisen ajattelematon ja typerä ihminen, että tuollaisella asialla alkaa vitsailemaan...

TYPERÄÄ HUOMIONHAKUA, KUN OMA KUMPPANI TAPPANUT TULEVAN LAPSEN?! :O

Miehilläkin on tunteet ja miehetkin voi haluta lapsia! Todella julmaa, että noin vain mennään tekemään abortti toisen mielipidettä huomioimatta ja jos on valetta koko juttu, niin täytyy kyllä olla harvinaisen ajattelematon ja typerä ihminen, että tuollaisella asialla alkaa vitsailemaan...

On. Ei terveen, tasapainoisen kypsän aikuisen ihmisen reaktio elämän kriiseihin, traumatisoiviin tapahtumiin tai vastoinkäymisiin ole: tapan itseni.

Kummallakin on mielenterveystaustaa. Joten
Itse ymmärrän miehen reaktion hyvin. Ainut nyt on vain että itsellä on hankala asennoitua siihen että koko homma on totta. Aikaisemmassa parisuhteessa valehteli puolisolleen olevansa vakavasti sairas.. haluaisin tukea mutta miten teen sen kun en usko koko hommaan? Itse en ole kokenut aborttia mutta kuvittelisin sen olevan sen verran raskas kokemus että järkyttää entisestään haurasta mieltä, varsinkin jos ystävä kyseenalaistaa jutun todenperäisyyden.

Yhteistyössä