Mikä painajainen... Tulevat koko proteesit..

• Viestiketjun aloittaja Itkua porua
  • Ensimmäinen viesti
Itkua porua
Jos aiot vaan tulla vittuilemaan, ole hyvä ja vaihda ketjua.

Tilanne siis se että kk takaperin poistettiin kaikki hampaat. Nyt proteeseja on tehty moneen otteeseen ja näytän niillä ihan hirveeltä.mä olen nyt täysin vittuuntunu ja masentunut tähän prosessiin, mulla ei mene ees suu kiinni kun ne hampaat on niin isot! Kun laitan hampaat yhteen, niin mulla jää suu auki.

Sit mulla on tullut 3 kivuliasta luupiikkiä, ne tietenkin osuu proteeseihin ja niiden takia en voi ajatellakka pitäväni minuuttia kauempaa niistä suussa.

Mitähän viä lykkää eteen?

Parempi olis vaan kuolla pois. Tarvis tällästäkä paskaa kokea :'(

:hug:

Varmasti se ens alkuun tuntuu ja näyttää oudolta ja hankalalta mutta mä luulen, että sä totut niihin proteesiisi vielä. Ajan kanssa.

Ja anna muutoinkin itsellesi aikaa. Sullehan on tässä tapahtunut vaikka ja mitä isoa asiaa, ei suinkaan ole yhtä olan kohauttelua totuttautuminen uusiin hampaisiin sekä niiden myötä muuttuneeseen ulkonäköön. Armahda hiukan itseäsi, hetki kerrallaan menet eteenpäin.

Mites noi luupiikit? Saisko ne poistettua? Ja - tämmöinen käsitys mulla on, ei varmaa tietoa - oletan että ens alkuun proteesit voivat tuntua huonoilta suussa ennen kuin löytävät oman paikkansa. Ikenetkin kun sulla vielä varmasti vetäytyvät ja sekin vaikuttaa proteesien istuvuuteen.

Mutta hyvähän se vain on, että saat hampaat suuhusi :). Ja huomaamattomathan ne sitten ovat, kun totut niihin. Eikä kukaan ulkopuolinen osaa sanoa, onko sulla proteesit vai omat - nykyään kun ne tehdäänkin laadukkaasti ja hienosti.

Koeta jaksaa ja tässä sivussa nauttia kesästäkin :).

"aurinkoisia ajatuksia"
Positiivisena puolena tuossa voi nähdä sen, että proteesit on näppärä ottaa pois ja suihinoton aikana ei ole vaaraa hampaiden osumisesta miehen vehkeeseen.

Nätit hampaat :)!

Mutta juttele ihmeessä asiasta lääkärin kanssa, niin hän osaa paremmin sanoa mitä tehdä asialle. Sulla voi vielä olla myös sitä ienturvotusta mikä vaikuttaa istuvuuteen eli proteesit eivät ole vielä paikallaan ja siihen vaikuttaa valitettavasti vain aika. Ikenet pienentyvät ja vetäytyvät aika paljonkin kun sillä ei ole omia hampaita kannateltavana.

Ota asia huoletta puheeksi lääkärisi kanssa. Muutoin näytti oikein hyvältä :)!

Itkua porua
Sehän tässä onkin kun meillä ei teknikon kans synkkaa, se ei siis tajua mitä mä selitän, jankkaa päälle vaan. Huoh. Jos kaivautuis takas peiton alle itkeen :(

Ja se ei noista luupiikeistä oo sanonu juuta eikä jaata, mulla siis kova hammaslääkäri pelko.

"Sirkkeli"
Ei nuo miunkaan mielestä kyllä pahalta näytä. Jospa se on alkukankeutta, ja kun luupiikit yms. on hoitunut, niin sitten jossain vaiheessa asettuu kauniisti suu kin suppuun :)

fdfsdfsd
no ei auta kun joko voittaa pelko tai kärsiä. it's up to you. nykyään ei ole enää 'syytä' pelätä hammaslääkäriä sen enempää kuin muutakaan lääkärikäyntiä.

kysymys
Kauan jouduit olemaan ilman hampaita? Ja poistettiinko sulta ne hampaat kerralla?
Nukutuksessa?

Mulla on hampaat tosi pahassa kunnossa ja jonkun verran niitä on jousuttu jo poistamaankin :( Mä itse asiassa tahtoisin proteesit,mutta pelottaa helvetisti se prosessi.

Ja just se,että kauan siinä sitten menee kun kaikki hampaat on poistettu,että saa ne proteesit suuhun..ihan kauheeta olla kokonaan ilman hampaita...
Eikös siinä kuitenkin jouduta odottaa että suu paranee täysin hampaiden poiston jälkeen..

Ja vielä jos saan kysyä,tehtiinkö toi operaatio sulle yksityisellä puolella,vai ihan kunnallisella?

Niin ja tsemppiä sulle paljon! Noi sun hampaat näytti todella kauniilta! :) voi kun itselläkin ois,että uskaltais hymyillä ja edes puhua!

Itkua porua
Alkuvuodesta sain omalta (kunnallisella) hammaslääkäriltä lähetteen koko suun saneeraukseen nukutuksessa. Toukokuussa poistettiin kaikki hampaat kerralla nukutuksessa. Viikko siitä otettiin eka jäljennös teknikolla. Nyt siis koko lailla kuukausi leikkauksesta.

Ekat 6 päivää oli ihan jumalaton kipu, meinas räjähtää pää. Nyt kipuilee vaan nuo luupiikit.

Itkua porua
Iälläni ei vissiin väliä??

Lasku tuli viime viikolla, siinä on lisänä kivunhoito osastolla kun jouduin oleen ylimääräistä kovien kipujen vuoksi; 104.40€ tuossa siis nukutukset ja koko helahoito.

Tekohampaat 4kymppisenä
Alkuvuodesta sain omalta (kunnallisella) hammaslääkäriltä lähetteen koko suun saneeraukseen nukutuksessa. Toukokuussa poistettiin kaikki hampaat kerralla nukutuksessa. Viikko siitä otettiin eka jäljennös teknikolla. Nyt siis koko lailla kuukausi leikkauksesta.

Ekat 6 päivää oli ihan jumalaton kipu, meinas räjähtää pää. Nyt kipuilee vaan nuo luupiikit.
Ei muuta kun tekarit suuhun ja pidät niitä yötäpäivää, niin totut niihin ja se luupiikkikipukin loppuukyllä. 2 viikkoa ja sen jälkeen et edes enää huomaa että tekarit on suussa - ihminen on sopeutuvainen.

Yhteistyössä