Yhden illan jutusta vakava suhde?

En ole jaksanut lukea koko keskustelua, mutta en usko, että yhdenyönjutut korreloisivat mitenkään ihmisen älykkyysosamäärän kanssa. Ainakaan kovin merkittävästi.
Siitä on jotain pientä tutkimusta, että pettävät miehet ovat keskimäärin tyhmempiä, hehän myös harrastavat noita yhden illan juttuja. Muuten en usko, että kovin paljon liittyy älykkyyteen, harrastaako irtosuhteita vai ei.

En ole jaksanut lukea koko keskustelua, mutta en usko, että yhdenyönjutut korreloisivat mitenkään ihmisen älykkyysosamäärän kanssa. Ainakaan kovin merkittävästi.
Eihän älykkyysosamäärä kerro mitään ihmissuhdetaidoista, sosiaalisuudesta tai viisaudesta. Mielestäni tämä keskustelu ei oikein etene kun harva voi edes myöntää ihan universaaleja realiteetteja ventovieraisiin luottamisesta jne.

Mä nyt olen palstalaisiin verrattuna jo jurakaudelta ajatuksineni, mutta mä olen sitä mieltä että liika seksistisyys tyhmentää ihmisiä. :D Odottaminen ja itsensä hillitseminen viisastuttaa.

En ole vielä kysynyt Mensasta että vahvistavatko he tämän teoriani. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"Hanna"
Siitä on jotain pientä tutkimusta, että pettävät miehet ovat keskimäärin tyhmempiä, hehän myös harrastavat noita yhden illan juttuja. Muuten en usko, että kovin paljon liittyy älykkyyteen, harrastaako irtosuhteita vai ei.
Eniten pettävät johtavassa asemassa olevat miehet, samoin rikkaat ja liikkuvassa työssä olevat. Voidaan siis vetää johtopäätös tästä, että tilaisuus tekee varkaan. Kahdella ensiksi mainitulla ryhmällä (sisältäen julkkikset) on paljon tavoittelijoita, reissutyötä tekevillä taas tilaisuuksia.

Miksi vain naisen pitäisi olla luottamatta vieraisiinm olkoonkin että nainen on helpompaa raiskata, nainen on se osapuoli joka voi tulla ei toivotusti raskaaksi ja nainen on melko usein fyysisesti heikompi. Mutta eikö miehenkin pidä olla varuillaan ventovieraan seurassa, ja yhtä lailla hänelle voi olla riskialtista lähteä tuntemattoman matkaan.

[QUOTE="Hanna";30005610]Eniten pettävät johtavassa asemassa olevat miehet, samoin rikkaat ja liikkuvassa työssä olevat. Voidaan siis vetää johtopäätös tästä, että tilaisuus tekee varkaan. Kahdella ensiksi mainitulla ryhmällä (sisältäen julkkikset) on paljon tavoittelijoita, reissutyötä tekevillä taas tilaisuuksia.[/QUOTE]

Jostain syystä tutkimuksessa kuitenkin kävi ilmi, että tyhmän miehen on vaikeampi pysytellä uskollisena. Johtava asema, varakkuus ja liikuva työ ei muuten automaattisesti tarkoita, että on älykäs.

Eihän älykkyysosamäärä kerro mitään ihmissuhdetaidoista, sosiaalisuudesta tai viisaudesta. Mielestäni tämä keskustelu ei oikein etene kun harva voi edes myöntää ihan universaaleja realiteetteja ventovieraisiin luottamisesta jne.
Minusta yksi syy siihen, miksi tämä keskustelu ei etene on se, että sinä sotket koko ajan toisiinsa kaksi eri asiaa:
1. turvallisuuden, eli riskin joutua raiskatuksi/pahinpidellyksi ja
2. jakorasia-ajattelun, eli käsityksen, että naisella (muttei miehellä) on "maine", jonka (irto)seksin harrastaminen turmelee.

Käsittääkseni kukaan ei ole sanonut, etteikö turvallisuudestaan olisi hyvä pitää huolta. Vaan ihmiset ovat puhuneet tuota lutka/vaimomatsku -jaottelua vastaan, ynnä ehdottaneet, että kaikkiin, sukupuoleen katsomatta, pitäisi soveltaa samoja siveysvaatimuksia. Mitkä ne nyt itse kenenkin kohdalla sattuvat olemaan.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
säpäle harmaana
Minusta yksi syy siihen, miksi tämä keskustelu ei etene on se, että sinä sotket koko ajan toisiinsa kaksi eri asiaa:
1. turvallisuuden, eli riskin joutua raiskatuksi/pahinpidellyksi ja
2. jakorasia-ajattelun, eli käsityksen, että naisella (muttei miehellä) on "maine", jonka (irto)seksin harrastaminen turmelee.

Käsittääkseni kukaan ei ole sanonut, etteikö turvallisuudestaan olisi hyvä pitää huolta. Vaan ihmiset ovat puhuneet tuota lutka/vaimomatsku -jaottelua vastaan, ynnä ehdottaneet, että kaikkiin, sukupuoleen katsomatta, pitäisi soveltaa samoja siveysvaatimuksia. Mitkä ne nyt itse kenenkin kohdalla sattuvat olemaan.
Näin! :flower:

En välttämättä pidä jatkuvien irtosuhteiden harrastamista mitenkään ihailtavana, vaikken katso,että olisin sen perusteella oikeutettu ihmisiä tuomitsemaankaan. Tai no, jos se tapahtuu olosuhteissa, jossa kuitenkin on itse parisuhteessa ja siitä huolimatta hyppii sinne tänne, suhtaudun suvaitsemattomammin. Mutta sukupuolten välille en tee eroa, ei se tavara käytössä kulu naisella sen enempää kuin miehen mulkku mätäne.

Yhteistyössä