Vaikka Happygirlin perustelut ja toiminta on ristiriitaista, enkä hänen kaksinaismoralistista ajattelutapaansa jaa, niin sanon kuitenkin että ratkaisu on kuitenkin ollut fiksu. Siis jos tilanne on ajautunut syystä tai toisesta sellaiseksi, että ottaa vaan epätoivoisena kaikki muruset mitä toisesta saa, sille on paras laittaa piste. Tuli siitä sitten suhdetta tai ei.
Minäkin parikymppisenä tapasin miehen, johon ihastuin aivan hulluna vaikka meillä ei mitään vakavaa ja oikeaa suhdetta ollut. Ehkä mies ei ylipäätään sellaista halunnut, tai ehkä olin antanut itsestäni hänelle huonon kuvan (muusta kuin ensimmäisen illan seksistä johtuen), joka tapauksessa tilanne päätyi sellaiseksi että kun muuta en saanut, otin kaikki rippeet mitä sain eli lähdin hänen matkaansa baari-iltojen jälkeen ja juoksin luokseen, vaikka kotoa nukkumasta, jos hän aamun pikkutunneilla sellaista humalassa pyysi. Joskus mies humalassa jutteli jotain sellaista, että oikea suhdekin voisi olla mahdollinen, mutta jouduin karvaasti pettymään.
En minä sitä miestä ikinä saanut. Tätä kuviota kesti yli vuoden, sitten aloitin oikean suhteen ja tuo mies jäi. Mutta ei valitettavasti lopullisesti, vaan sorruin häneen vielä kerran vuosia myöhemmin, kun taas pidemmän suhteen jälkeen olin sinkku. Ja ei ollut järkevää hänen kanssaan hommailla, koska sitä en voinut kevyesti ottaa. Onneksi sitten pian tapasin nykyisen mieheni, joten tämä miehen pystyi taas jättämään taakseen. Vaikka onkin varmaan aina minulle se joka pääsi karkuun.
Eli nyt vanhempana ja viisaampana antaisin vaan vinkin, älä hakkaa päätäsi seinään. Jos tuosta lähtee oikea suhde, hienoa. Mutta älä siihen yhden toisenlaisen tapaamiskerran jälkeen luota, äläkä sorru enää aiempaan kuvioon. Toisin kuin sinä, minä en tuomitse yhden illan juttuja tai seksisuhteita kummallakaan sukupuolella, mutta jos tunteet on pelissä, niihin ei kannata kenenkään tyytyä vaan parempi olla kokonaan ilman ja jatkaa matkaa. Minä(kin) olen luonteeltani itsepäinen, siksi oli vaikea luovuttaa, mutta kaikille asioille ei vaan voi mitään.