viera.s
Minä en yleensä kannata näitä huudatustyylisiä unikouluja, enkä sellaista omalle vauvallenikaan toteuttanut, vaikka hän tosiaan heräili yli vuoden ajan 10-12 kertaa yössä. Mutta tuota videota katsellessani tuli mieleen, että lapsi ei vaan osaa nukkua ja on siksi yliväsynyt ja raivoissaan. Kipeältä hän ei mielestäni näyttänyt tai kuulostanut. Joten jos ei muu auta, niin itse miettisin olisiko kuitenkin pienempi paha opettaa lapsi nukkumaan "kovin keinoin" kuin jatkaa tuollaista loputtomiin.Toi unikoulu sairaalassa kuulosti ihan kauhealta, siis ihan kauhealta. Sydäntä riipaisee kun ajatteleekin lapsen kouristavan raivoa ja mahdollista kipua siellä ihan yksin ja vain 5-15min itkun jälkeen joku tuntematon käy siellä. Tuli fyysisestikin paha olo kun ajattelinkin. Ehkä eri asia jos se olisi vain sellaista perus itkeskelyä ja selkeämmin vain tottumista heräilyyn, mutta ainakaan tässä tilanteessa en voi kuvitellakaan.
Vaikka ensi sijassa kyllä haluaisin lapsen siihen unitutkimukseen, siis että ne käyrät otettaisiin niin että itse saisi olla läsnä ja hoitaa heräilyt normaaliin tapaan. Mutta jos siitä ei mitään uutta ja mullistavaa paljastuisi, niin olisin valmis unikouluunkin.
Meidän vauvalla oli sellaista perusitkeskelyä, jos edes ehti itkemään, koska olen itse herkkäuninen. Hänen kohdallaan en huudatusunikoulua harkinnut juuri siksi, että vauva ei itse heräilystään kärsinyt, me vanhemmat (lähinnä minä, kun imetin) vain.