Nyt oikeesti..

• Viestiketjun aloittaja Mitä pelleilyä..
  • Ensimmäinen viesti
Mitä pelleilyä..
Hermot menee ku ei voi mitään ruokaa tehdä ilman että mieheltä tulee valitusta. "Hyi, en syö" niinku pikkukakara..

Hän ei syö perunamuusia. Ei uunilohta. Ei pinaattia. Ei mitään parsakaalia tai kukkakaalia tai parsaa. Ei tomaattimurskaa tai edes lusikallista tomaattipyrettä kastikkeessa, tomaattia saa olla vain kypsentämättömänä leivän päällä. Ei porkkanaa, ei yrttejä kuten esim. persiljaa, jne.
Kamala napina töistä tullessa jos oon tehnyt vaikka pihviä ja uunikasviksia. Mutta ei olekaan esim. riisiä tai makaronia tai pottua kaverina.
Mättää sitten kolme pihviä lautaselle kun ei voi mitenkään niitä kasviksia syödä. Sitten jää muille vaan kasviksia, kun pihveistä suurin osa viety.

Miehelle sais olla vaan jotain muusia ja lihapullia tai makaronia ja harmaata jauhoista tehtyä jauhelihasoossia. Tarviiko edes sanoa että valmishampurilaiset, kepapit ja mikro/pakastepizzat maistuu. Mutta joskus kun tein uunissa ranskalaisia niin niitä ei voinut syödä koska "nehän on niin kamalan rasvaisia", sitten itse tiristää voissa pekonia ja munaa.

Monta kertaa oon sanonu, että pakko ei oo syödä jos ei kelpaa, mutta tarvi sentään motkottaa kovaan ääneen, että HYI MITEN PAHAA RUOKAA, ONNEKS TYÖPAIKALLA EDES OLI HYVÄÄ, kun mä suurella vaivalla olen tehnyt ja itse olen kaikkiruokainen.. Miksi edes kokkaillessa enää viitsin ajatellakaan, että ai kun tulee hyvää ruokaa, varmasti miehellekin kelpaa tänään, kun ei kelpaa kuitenkaan. Pitää kohta tehdä lista siitä mitä mies suostuu syömään ja mitä ei.

Tarinan opetus. Opettakaa ihmiset ne lapsenne syömään kaikkea..

Mitä pelleilyä..
Niin ja nytkin olin ollut muutaman päivän työmatkan takia poissa.. Kaappiin oli jäänyt uuniruoka minkä tein ennen lähtöä, en kerennyt pakastaa.. Huikkasin miehelle että syö sinä sitä lootaa pois jääkaapista reissuni ajan, tai pakasta.. Ei ollut tehnyt kumpaakaan, ei muistanut pakastaa muka ja ei voinut syödä ruokaa kun siinä sattu oleen SIPULIA ja PAPRIKAA ja KESÄKURPITSAA..

Harvinaisen nirso ja lapsellinen tapaus sulla. Eihän tuollaista kestä erkkikään! En tajua miten joistakin voi tulla NOIN nirsoja. Mitähän se on lapsena syönyt? Multa menis järki tuollasen nirsoilijan kans.

Mun mies on kans aika nirso. Hän ei syö esim riisiä.:O

Hän söis varmaan pelkkää punasta lihaa ja perunaa jos sais, silloin tällöin ehkä salaatti kylkeen.:D

Onneks lapset eivät ole ottaneet mallia, he syövät tosi kivasti kaikkea.
Ainoa meidän perheessä, jolla on keittojuurekset ja vihannekset siististi rivissä lautasen reunalla keittopäivänä, on lasten isi - minun rakas mieheni.:D

En mä jaksa nipottaa. Tiedän että ruoka mitä syö on tarpeeksi monipuolista joten olkoot.:)

Harvinaisen nirso ja lapsellinen tapaus sulla. Eihän tuollaista kestä erkkikään! En tajua miten joistakin voi tulla NOIN nirsoja. Mitähän se on lapsena syönyt? Multa menis järki tuollasen nirsoilijan kans.
Mies sanoi että riisi ei maistu hänen mielestään millekään. Ostin eri lajikkeita ja ihan oikeaoppisesti keitettyä se oli, hyvää riisiä. Olen myös tarjonnut kastikkeella, luulis että sitten riisi maistuisi, mutta ei.:O
Kanaviilokinkin vetää perunan kanssa.:LOL:

• Tykkää
Reactions: *hubba*
ool
[QUOTE="Bimbo";29922910]Ei syö perunamuusia mut pitää olla muusia?[/QUOTE]

Joo, vaikea tapaus :D

En jaksaisi tuollaista junttia. Mä rakastan ruoanlaittoa ja varsinkin kasvisruokia. Kyllä mun mies syö mukisematta ne vähemmän onnistuneet luomuksetkin. Rakas anoppi onkin sitten eri asia. Ei voi syödä mitään kypsentämättömiä kasviksia, lihasta ainoastaan porsaanlihaa (jota itse inhoan), viinin pitää olla jotain makeaa jälkiruokaviiniä tai sylkee lasiin, mausteista ei tykkää yhtään (hyvä jos suolaa saa olla), kalan pitää olla kotimaista, mitään palkokasveja ei voi kuulemma syödä ettei vatsa mene sekaisin, tähän mennessä mm. avokado, sienet ja munakoiso ovat kiellettyjen raaka-aineiden listalla "epämiellyttävän suutuntuman" takia.
Asiasta toiseen, tietääkö kukaan mikä ruoka peittäisi hyvin arsenikin maun?

"barbamama"
Mun mies kyllä syö kaiken mitä teen, mutta narisee myös. Teimme siis sopuratkaisun, että kumpikin huolehtii omasta vatsastaan. Syömme siis eri ruokia. Lapset syö sitten kumman ruokaa haluaa/on jäljellä. Eli 9/10 mun ruokaa. ;)

Miettii
esim ulkomaanreissui mitä jos paikallinen tarjoo ruokaa ni kehtaako alkaa viel narisee. Pakko vähän aina maistaa vaik hampaat irves voihan sen jälkeen sanoo mitä mieltä.

nohh
Huh huh, pelleilyä todellakin. Miten aikuinen mies kehtaa? Miksei hän kokkaa itse omia ruokiaa, jos kerran normaali ruoka ei kelpaa? Ei ilmeisesti paljon terveydestään välitä. Välittäisi sitten edes lapsistaan sen verran, että heidän takiaan näyttäisi hyvää esimerkkiä ja opettaisi lapset sitä kautta monipuolisen ruoan ystäviksi.

En kuuntelisi tuollaista napinaa. Sinuna en tekisi miehelle ruokaa, ja jos yrittäisi tulla kattilan äärelle, käskisin kokkaamaan omat sapuskansa niin kauan kuin valitusvirsi ja typerä nirsoilu jatkuu.

Yhteistyössä