Miksi heitit nuoruutesi hukkaan tekemällä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja nuoruus menee hukkaan
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
:D Jep ja sitten valivalivali kun ei mihinkään riitä rahat kun kunnon ammattia ei edes tullut hankittua ja ne vähätkin massit menee lapsiin.
En mä ainakaan valita. Olin jo valmistunut kun sain 18 vuotiaana esikoiseni. Myös miehellä oli silloin ammatti. Eikä me koskaan valitettu että rahat menee lapsiin. Eipä ne lapset estänyt meitä elämästä.

Ei siinä tästä ole kyse kun puhutaan lapsettoman vapaudesta. Siinä on kyse siitä, että lapsi kuitenkin rajoittaa elämää jonkun verran ja joka muuta väittää on joko tyhmä tai valehtelee.
Tietysti se rajoittaa, mutta kun sen tekee omasta vapaasta tahdostaan, sitä ei koe (negatiivisena) rajoitteena.

Että sikäli aiheesta on turha vääntää. Meillä Suomessa saa onneksi tehdä nämä päätökset niinkuin itse parhaaksi näkee. :)

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Pin
:LOL: Ootko käyttänyt tuota fraasia monestikin, on niin nokkela ja pinnimäinen. No mutta, ihanaa illanjatkoa!
Mites sun koulu muuten menee? Olet jopa sisään päässyt, piti ihan kurkata miten hieno saavutus pelkkä sisälle pääseminen on koulusi tilastoista. Huikeeta. :D
Kun nyt sen olet jo pariin otteeseen ottanut esille alentaaksesi muita. Ärsyynnyit aikaisemmin yhdessä ketjussa kun jotkut opiskeli sinua ahkerammin, joten miten on? Sujuuko siis kovinkin tehokkaasti vai millä sinä oikein leijut?

vierasa
Tietysti se rajoittaa, mutta kun sen tekee omasta vapaasta tahdostaan, sitä ei koe (negatiivisena) rajoitteena.

Että sikäli aiheesta on turha vääntää. Meillä Suomessa saa onneksi tehdä nämä päätökset niinkuin itse parhaaksi näkee. :)
Totta. Enemmänkin ajattelin sitä, kun joku täällä palstalla selittää, että minun nuoruuteni olisi mennyt hukkaan, jos olisin tehnyt lapsen nuorena niin heti tulee joku selittämään, että ei voi pitää paikkaansa, kyllä lapsen kanssa voi tehdä kaikenlaista, ei lapsi rajoita mitään.

Mutta minäkään en tosiaan ole törmännyt näihin idiootteihin oikeassa elämässä.

Mites sun koulu muuten menee? Olet jopa sisään päässyt, piti ihan kurkata miten hieno saavutus pelkkä sisälle pääseminen on koulusi tilastoista. Huikeeta. :D
Kun nyt sen olet jo pariin otteeseen ottanut esille alentaaksesi muita. Ärsyynnyit aikaisemmin yhdessä ketjussa kun jotkut opiskeli sinua ahkerammin, joten miten on? Sujuuko siis kovinkin tehokkaasti vai millä sinä oikein leijut?
Näytätkö vielä väitteesi todeksi sen, että missä alennan muita minua ahkerampia ja lukeneempia? Kun heitä on melkoisesti ja olen todella iloinen heidän puolestaan, Suomi tarvitsee osaavia ammattilaisia. Mä olen koko opiskeluajan tehnyt töitä ihan jatkuvasti joten ei ole edes ollut mahdollista saada opintopisteita ihanteellisessa aikataulussa enkä siihen enää tähtää. Mulle riittää että saan kandin paperit ulos, koska työnäkymät on hyvät.

vierasa
Näytätkö vielä väitteesi todeksi sen, että missä alennan muita minua ahkerampia ja lukeneempia? Kun heitä on melkoisesti ja olen todella iloinen heidän puolestaan, Suomi tarvitsee osaavia ammattilaisia. Mä olen koko opiskeluajan tehnyt töitä ihan jatkuvasti joten ei ole edes ollut mahdollista saada opintopisteita ihanteellisessa aikataulussa enkä siihen enää tähtää. Mulle riittää että saan kandin paperit ulos, koska työnäkymät on hyvät.
Ei taida teikäläisille olla maisterimaailma tuttu :) Niin vähän ajattelinkin.

Pin
Jotain ärsyynnyit niistä ihmisistä joilla oli motivaationa saada ryhmätöistä parempia arvosanoja. En jaksa etsiä ketjua, mutta muistat varmaan.

Ihme kun alennat toisia "teikäläisiksi" sillä, että olet heikolla menestyksellä opiskellut jossain yliopistossa ja tähtäätkin "vain" kandiin asti. Eli mites se maisterimaailma? (tämä oli sitten vitsi)

Arvostan koulutusta ja on aina hieno asia, että ihmiset opiskelevat, mutta sellainen leijuminen toisia alentaen on todella noloa ja varsinkin jos ei ole mitään aihetta siihen.

Märisit kun Ciervo puhui heikommasta aineksesta ja olit niin kiusattua uhria, mutta puhut erilailla ilmaistuna ihan samanlaisia juttuja. Melko tekopyhää.

"Hmmm"
Kumman aggressiivisia vastauksia ihmisiltä, jotka ovat nuorena lapsensa tehneet. Jos olette tyytyväisiä elämäänne, miksi olette noin puolustuskannalla? Olisikohan kuitenkin niin, että se koira älähtää...

Pin
[QUOTE="Hmmm";29911369]Kumman aggressiivisia vastauksia ihmisiltä, jotka ovat nuorena lapsensa tehneet. Jos olette tyytyväisiä elämäänne, miksi olette noin puolustuskannalla? Olisikohan kuitenkin niin, että se koira älähtää...[/QUOTE]

Tässä puhutaan jo ihan toisesta aiheesta. :D

Kyllä tämä todellisuus vielä Häppygirlille tulee vastaan niin kuin meille kaikille on käynyt, siinä vaiheessa on vaan jo unohtanu ne kaikki möläytykset jota on sanonu :|
Mutta, ehkä hän sitten palaa harmaassa tulevaisudessa kaertomaan asiasta meille...eri nikillä tokin :D

Jotain ärsyynnyit niistä ihmisistä joilla oli motivaationa saada ryhmätöistä parempia arvosanoja. En jaksa etsiä ketjua, mutta muistat varmaan.

Ihme kun alennat toisia "teikäläisiksi" sillä, että olet heikolla menestyksellä opiskellut jossain yliopistossa ja tähtäätkin "vain" kandiin asti. Eli mites se maisterimaailma? (tämä oli sitten vitsi)

Arvostan koulutusta ja on aina hieno asia, että ihmiset opiskelevat, mutta sellainen leijuminen toisia alentaen on todella noloa ja varsinkin jos ei ole mitään aihetta siihen.

Märisit kun Ciervo puhui heikommasta aineksesta ja olit niin kiusattua uhria, mutta puhut erilailla ilmaistuna ihan samanlaisia juttuja. Melko tekopyhää.
Sä et tiedä mun menestyksestä siellä tai ainakaan työelämässä, joten sinuna oisin hiljaa. Nykyään aika todella monilla valmistuminen venähtää vaihtarivuosien, työnteon jne takia, eikä mulla ole mitään syytä ottaa siitä stressiä.

Mua loukkasi ja vitutti sun kommentti jossa arvostelet mun kavereita :D Haloo, miten sä kehtaat? Mä en ole puhunut mun kavereista kun ainoastaan positiivisesti ja ihaillen sillä he on aivan uskomattoman hienoja tyyppejä joista päivittäin ihmettelen, että miten onnekas olen.

Ciervon puheet heikoimmasta aineksesta oli aika pöyristyttävää etenkin kun siitä tulee väistämättä mieleen eri lailla ongelmaiset ja yhteiskunnan pudokkaat, jotka jo tarpeeksi kärsii siitä osastaan. Mua hävettäisi arvostella niin selkeästi huono-osaisia "Heikoimmaksi ainekseksi", koska meidän ei pitäisi kun myötätuntoa tuntea heitä kohtaan. Ei todellakaan puhua halveuksuen - ainakaan avoimesti.

Pin
Sä et tiedä mun menestyksestä siellä tai ainakaan työelämässä, joten sinuna oisin hiljaa. Nykyään aika todella monilla valmistuminen venähtää vaihtarivuosien, työnteon jne takia, eikä mulla ole mitään syytä ottaa siitä stressiä.

Mua loukkasi ja vitutti sun kommentti jossa arvostelet mun kavereita :D Haloo, miten sä kehtaat? Mä en ole puhunut mun kavereista kun ainoastaan positiivisesti ja ihaillen sillä he on aivan uskomattoman hienoja tyyppejä joista päivittäin ihmettelen, että miten onnekas olen.

Ciervon puheet heikoimmasta aineksesta oli aika pöyristyttävää etenkin kun siitä tulee väistämättä mieleen eri lailla ongelmaiset ja yhteiskunnan pudokkaat, jotka jo tarpeeksi kärsii siitä osastaan. Mua hävettäisi arvostella niin selkeästi huono-osaisia "Heikoimmaksi ainekseksi", koska meidän ei pitäisi kun myötätuntoa tuntea heitä kohtaan. Ei todellakaan puhua halveuksuen - ainakaan avoimesti.
Älä leiki mitään pyhimystä, naurattaa. Samalla tavalla kuitenkin arvostelit mua "teikäläisiksi" kun olet jopa yliopistoon päässyt ja puhuitko tosiaan kauniiseen sävyyn tästä nuoresta äitiystävästäsi? Se "arvasin"-kommentti tarkoitti, että arvasin sun muodostaneen jonkun ihmeen yleistyksen nuorista äideistä yhden tutun perusteella.

Edes mun lähipiirin menestyneimmät ja/tai kouluttautuneimmat ihmiset ei arvostele muita joksikin "heikäläisiksi" tuohon sävyyn, niin anna nyt sitten tulla miten helvetin menestynyt täytyy olla, että on varaa lähteä tuohon? Ja sinähän nimenomaan tämän yliopistomaailman otit puheeksi, nyt se onkin työelämässä se suuri menestys? Päätä jo.

Sut tuntien nyt yhtäkkiä hätäisesti käännät tuon sanan teikäläiset joksikin ihan muuksi ja alat ulisemaan, että kiusaan sua...

Mielestäni ihminen joka menestynyt urallaan ja työelämässä ei ruikuta ja pummaa rahaa palstalla päästäkseen töihin.

hoi
pisti just hienosti setin. juurikin noin mielikuvituksesta kii jos asenoituu että menettää jotain ni menettää jotain. Heh en mä ainakaan muista mitä kaikkea sitä teki skidinä ni siinä mukana elän :) ihmeellinen on lapsen maailma. vapaana olemaan itsensä ilman pelon taakkaa irl. Ei kiusaamista ja elämästä nauttimista. Kateudesta vapaana... ps en mäkään snaijjaa et joku baarissa vetäminen on sitä villiä meisinkiä vittu se kuullostaa easiiiltä.

Älä leiki mitään pyhimystä, naurattaa. Samalla tavalla kuitenkin arvostelit mua "teikäläisiksi" kun olet jopa yliopistoon päässyt ja puhuitko tosiaan kauniiseen sävyyn tästä nuoresta äitiystävästäsi? Se "arvasin"-kommentti tarkoitti, että arvasin sun muodostaneen jonkun ihmeen yleistyksen nuorista äideistä yhden tutun perusteella.

Edes mun lähipiirin menestyneimmät ja/tai kouluttautuneimmat ihmiset ei arvostele muita joksikin "heikäläisiksi" tuohon sävyyn, niin anna nyt sitten tulla miten helvetin menestynyt täytyy olla, että on varaa lähteä tuohon? Ja sinähän nimenomaan tämän yliopistomaailman otit puheeksi, nyt se onkin työelämässä se suuri menestys? Päätä jo.

Sut tuntien nyt yhtäkkiä hätäisesti käännät tuon sanan teikäläiset joksikin ihan muuksi ja alat ulisemaan, että kiusaan sua...
Ja kirjoitit että minkälaisia kavereita sulla oikein on kun juttujes perusteella kuulostaa siltä ja tolta. :O Ennemmin haukun itseäni kun mun kavereita joita mulla eikä kellään ole varaa arvostella paitsi myönteisessä mielessä. Mä oon monessakin asiassa epäonnistunut yksilö ja kannan vastuuni niistä mutta mun kaverit on kaukana niistä, joten anna olla viimeinen kerta kun puhut noin.

Juu ja todellakaan menestyneet ja huipputyypit ei arvostele toisia koulutuksen perusteella. Oon tuhat kertaa nostanut esille sen kuinka upeaa työtä duunarit tekevät. He ottavat vastaan sen shitin mitä asiakkaat antavat hymyssä suin ja tekevät todella rankkaa työtä usein vaikeissa työajoissa, pienellä palkalla. HE ansaitsisi mielestäni paremman arvostuksen, sillä me kouluja käyneet saadaan liksassa se arvostus.

Ja kirjoitit että minkälaisia kavereita sulla oikein on kun juttujes perusteella kuulostaa siltä ja tolta. :O Ennemmin haukun itseäni kun mun kavereita joita mulla eikä kellään ole varaa arvostella paitsi myönteisessä mielessä. Mä oon monessakin asiassa epäonnistunut yksilö ja kannan vastuuni niistä mutta mun kaverit on kaukana niistä, joten anna olla viimeinen kerta kun puhut noin.

Juu ja todellakaan menestyneet ja huipputyypit ei arvostele toisia koulutuksen perusteella. Oon tuhat kertaa nostanut esille sen kuinka upeaa työtä duunarit tekevät. He ottavat vastaan sen shitin mitä asiakkaat antavat hymyssä suin ja tekevät todella rankkaa työtä usein vaikeissa työajoissa, pienellä palkalla. HE ansaitsisi mielestäni paremman arvostuksen, sillä me kouluja käyneet saadaan liksassa se arvostus.
No mitä helvettiä sä sitten vedät sun kavereita keskusteluun 'empiirisenä kokemuksena'

*Kuulee tuulen huminan*

Ja Pin. Sovitaanko että oli laitimmainen kerta kun höykytät HG:tä noin julmasti :D

Pin

Me kouluja käyneet? Me ei taideta vielä kumpikaan kuulua siihen porukkaan kun on vain lukiot (oletan sulla kans?) käyty... :D

Sinä puhuit kyllä inhottavaan sävyyn ystävästäsi, joten anna olla viimenen kerta kun minua täällä määräilevään sävyyn puhuttelet tyttö hyvä.

• Tykkää
Reactions: Ilkeä Harmaa
"kääkkä"
Tollaisten happygirlien ansiosta en enää ihmettele niin kauheasti, miksi joillakin duunarikavereillani on aika ankeita mielikuvia akateemisesti koulutetuista... Mun kaveripiirissä on oikeustieteenmaistereita, lähäreitä, sairaanhoitajia, kosmetologeja, jokunen putkari, pari lääkäriä, opettajia, insinöörejä ja kielitieteilijöitä. Enkä mä oo tällaista ihme jakoa meikäläisiin ja heikäläisiin huomannut. Ihmiset jotka oikeesti arvostaa toisiaan arvostaa myös toisten erilaisia valintoja eivätkä lähde sitä omaa kruunuansa kiillottamaan muita dissaamalla. Etkä sä tosiaan siitä sun nuoresta äitiystävästä niin kauhean mairittelevasti kirjoittanut. Jopa minunlainen ankea äiti-ihminen sen huomasi.

[QUOTE="kääkkä";29911502]Tollaisten happygirlien ansiosta en enää ihmettele niin kauheasti, miksi joillakin duunarikavereillani on aika ankeita mielikuvia akateemisesti koulutetuista... Mun kaveripiirissä on oikeustieteenmaistereita, lähäreitä, sairaanhoitajia, kosmetologeja, jokunen putkari, pari lääkäriä, opettajia, insinöörejä ja kielitieteilijöitä. Enkä mä oo tällaista ihme jakoa meikäläisiin ja heikäläisiin huomannut. Ihmiset jotka oikeesti arvostaa toisiaan arvostaa myös toisten erilaisia valintoja eivätkä lähde sitä omaa kruunuansa kiillottamaan muita dissaamalla. Etkä sä tosiaan siitä sun nuoresta äitiystävästä niin kauhean mairittelevasti kirjoittanut. Jopa minunlainen ankea äiti-ihminen sen huomasi.[/QUOTE]

The WORD - jokainen lunastaa paikkansa itsenään.

Yhteistyössä