En mä usko että kovin moni kieltäytyy hoidosta jos omaiset ja kaikki painostaa siihen ja suunnilleen rukoilee sitä. Ja hänkin on nuori. Hmm, eihän se tietysti ole mun "ongelma" mutta ehdottomasti haluan tehdä oman pienen osani jos vain voin,jokainen tekisi tässä tilanteessa.No se keino on porttikielto, ja mitä se lopulta yhtään auttaisi? Ei anoreksiaa sairastava jätä pakkoliikuntaa yhdestä porttikiellosta tai sivullisen puuttumisesta. Ei kukaan ulkopuolinen tai edes lähiomainen voi pakottaa sairastunutta hoitoon, hoidon saaminen lähtee täysin omasta halusta. Tai sitten bmi:n tulee olla alle sen 13, ja esim. 165 senttiä pitkällä ihmisellä tämä tarkoittaa jopa alle 36 kilogrammaa. Ja mitäs sitten taas, kun paino hoidossa nouseekin päälle tuon lukeman?
Kunhan kysyn kun joka päivä nään tuon tytön ja mietin et miten nykyään salit puuttuu näihin asioihin.Joku voisi laittaa lepositeisiin tuon holhoavan apinan.
Ota hei huomioon, että anorektikko ei yleensä itse koe olevansa sairas vaan ylipainoinen ja lihava. Hänelle suurin kauhistus on se, että paino nousee laskemisen sijaan. Yleensä anorektikko pyrkii katkaisemaan välit kaikkiin, jotka yrittävät saada tämän hoitoon.En mä usko että kovin moni kieltäytyy hoidosta jos omaiset ja kaikki painostaa siihen ja suunnilleen rukoilee sitä. Ja hänkin on nuori. Hmm, eihän se tietysti ole mun "ongelma" mutta ehdottomasti haluan tehdä oman pienen osani jos vain voin,jokainen tekisi tässä tilanteessa.
kyllä!!!Joku voisi laittaa lepositeisiin tuon holhoavan apinan.
Näin. Siinä ei auta kerran pari puhua ns. järkipuhetta koska ei se puhe tavoota kohdettaan. Syömishäiriöstä parantuminen on pitkä prosessi ja vaaditaan paljo terapiaa. Silti se syömishäiriö jää sinne taustalle johonki ja voi tulla uudestaan.Ymmärrän, että se näky huolestuttaa tuntemattomiakin, mutta turha siihen on mennä mitään hyvää hyvyyttään jeesustelemaan. Sairas ihminen on sairas, pahimmassa tapauksessa ottaa huolenilmaisut vain vittuiluna ja saa kahta kauheammin puhtia liikkua.
Kunhan kysyn kun joka päivä nään tuon tytön ja mietin et miten nykyään salit puuttuu näihin asioihin.
Ihan niinkuin olisi olemassa joku yleinen hätäohjesääntöKunhan kysyn kun joka päivä nään tuon tytön ja mietin et miten nykyään salit puuttuu näihin asioihin.
Mutta aika harva syöpäpotilas jaksaa käydä salilla koska ne hoidot vie voimat aivan täysin.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Syöpäkin pistää äkkiä laihaksi.
Tiedän. Se on todella vakava sairaus ja siitä ei välttämättä koskaan parane. Voi olla että tuo tyttö ei myöskään tai sitten hänellä on joku muu sairaus.Ota hei huomioon, että anorektikko ei yleensä itse koe olevansa sairas vaan ylipainoinen ja lihava. Hänelle suurin kauhistus on se, että paino nousee laskemisen sijaan. Yleensä anorektikko pyrkii katkaisemaan välit kaikkiin, jotka yrittävät saada tämän hoitoon.
Moni syömishäiriöönen ei suostu hoitoon vaikka kuinka painostettaas ja rukooltaas. Alaikääsen kohdalla on siinä mieles helppo, että vanhemmat voivat viedä lapsensa hoitoon ja antaa luvan letkuruokintaan.En mä usko että kovin moni kieltäytyy hoidosta jos omaiset ja kaikki painostaa siihen ja suunnilleen rukoilee sitä. Ja hänkin on nuori. Hmm, eihän se tietysti ole mun "ongelma" mutta ehdottomasti haluan tehdä oman pienen osani jos vain voin,jokainen tekisi tässä tilanteessa.
Juu en hanki porttikieltoa tai muuta.Aiheutat tytolle tosi inhottavan kokemuksen, joka voi jopa pahentaa tilannetta eika auta yhtaan kun voi muuallakin liikkua.
meinaakko että jos voittaakin syövän niin palautuu takaisin pullaposkiseksi perussuomalaiseksi välittömästi.Mutta aika harva syöpäpotilas jaksaa käydä salilla koska ne hoidot vie voimat aivan täysin.
Niinpä. Anoreksiaa sairastava käyttää hyväkseen kaikki mahdollisuudet liikkua. Esim. kotona omas huonees kävellään ympyrää tai paikallaan, että kuluu kaloreita. Ihan pienetki asiat otetaan kaloreita kuluttavana liikuntana ja niitä toistetaan jos muuten yritetään rajoottaa liikkumista. Sen takia hoidos olevat eivät välttämättä saa olla paljoa yksin huonees jos huomataan tuollaasta salaa liikkumista.Aiheutat tytolle tosi inhottavan kokemuksen, joka voi jopa pahentaa tilannetta eika auta yhtaan kun voi muuallakin liikkua.
Juu ei ole mikään normaalipainoa edes lähellä oleva, vaan kammottavan luiseva. Tietysti voi olla että hän on vain synnynäisesti tosi laiha, mutta jotenkin en usko.sekin tuli vielä mieleen että onko se tyttö ihan oikeasti anorektinen ja liian laiha? koska täälläkin monesti on kuvia hoikista naisista ja osa sanoo et ne on ihan luurankoja ja anorektikkoja
Herraisä. Anoreksia on nimenomaan sitä, että sairas ei edes tajua olevansa sairas. Hän kieltäytyy hoidosta, koska ei koe tarvitsevansa sitä, koska hän ei ole omasta mielestään sairas. Yleensä vielä välejä katkotaan kavereihin, sukulaisiin ja jopa omiin vanhempiinsa näiden sairausvihjailujen vuoksi.En mä usko että kovin moni kieltäytyy hoidosta jos omaiset ja kaikki painostaa siihen ja suunnilleen rukoilee sitä. Ja hänkin on nuori. Hmm, eihän se tietysti ole mun "ongelma" mutta ehdottomasti haluan tehdä oman pienen osani jos vain voin,jokainen tekisi tässä tilanteessa.