Mitä ihmeellistä tässä on? Kahvin kanssa ei pääse bussiin

• Viestiketjun aloittaja "kahvikissa"
  • Ensimmäinen viesti
viieras
Mäkin pidän "kohteliaana" kuskia kohtaan pitää juomani ja ruokani piilossa ennen penkille istumista, jos nyt bussissa tarvitsee syödä tai juoda. Ihan siksi, että tiedän sen olevan kiellettyä ja oletan myös että kuskia ei lähtökohtaisesti niin mun juomiset kiinnosta, mutta en halua kuskin joutuvan ikävään välikäteen asiassa.

ap.
Mä en ole ikinä nähnyt aamulla, enkä kyllä muulloinkaan että joku ei pääsisi kyytiin kahvinsa kanssa. Joillain on termosmuki omasta takaa ja joillain pahvikuppi (suojakannella), kyytiin ne on kaikki tulleet.
No yleensä toki näin, mutta kuten sanoin, joskus on käännytetty. Jtokut bussikussit nimittäin noudattaa sääntöjä. Ei kai se mitään uutisen arvoinen asia pitäisi olla, koska juomien tuonti bussiin on kielletty (tai ne pitää olla kassissa).

Tästä on nyt väännetty uutinen, koska bussikuski on vaatinut naista noudattamaan sääntöjä.

voi taivas
kyl suomalaiset on niin metsässä kasvaneita, helsinkiläiset ehkä eritoten. Se että kahvia myydään mukeissa, ei tarkoita että sen kanssa mennään liikkuvaan välineeseen. Yritä Lontoossa, Nykissä tai Roomassa mennä pahvisen kahvimukin kanssa bussiin niin tiedät yrittäneesi... ja lehtijuttu tulee korkeintaan siitä että joku ääliö tunki kahvinsa kanssa sinne bussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja sitten läikytellään kahvia penkeille
Juu, se oikein vuolaasti virtaa sieltä takeaway kupin pienestä reiästä, kaikki paikat on heti sotkussa.:D

viieras
Mun mielestä on vaikea "piilottaa" kahvimukia käsilaukkuun, se kaatuu siellä.
No kuka käski työntää sen käsilaukkuun? ihan kun astuu sisään, niin pitää sitä mukia alhaalla tai vähän itsensä takana tavallaan- etköhän säkin harjoittelemalla opi tai käytä sitten termaria. Ei se kuski ala sieltä penkiltään sen tarkemmin kuikuilemaan ja tarkistelemaan mitä kenenkin kädessä käsilaukun suojissa on *huokaus*

• Tykkää
Reactions: Lispetti
minä,
Juu, se oikein vuolaasti virtaa sieltä takeaway kupin pienestä reiästä, kaikki paikat on heti sotkussa.:D
Bussiyritysten mukaan kahvinjuontikiellossa on kysymys muiden matkustajien huomiomisesta.

– Jos tulee äkkijarrutus, niin se kuuma juoma on äkkiä edessä istuvan niskassa tai sotkee penkin, sanoo Helsingin bussiliikenteen liikennejohtaja Mika Seppänen.

Korvausvaatimukset likaantuneista tai kastuneista vaatteista ovat bussiyhtiöiden arkipäivää. Helsingin bussiliikenteelle tulee useampia vaatimuksia joka kuukausi.

– Saattaa olla hampurilaiskastikkeet housuilla tai penkki ollut märkänä ja näistä vaaditaan korvauksia.

– Mukit eivät päädy roskikseen, eikä kahvi päädy suuhun, perustelee yhtiön kahvinjuontikieltoa Veolia Transportin kehitysjohtaja Juha Nykänen.

Maidolla höystetty kahvi saattaa pahimmillaan imeytyä penkkiin ja alkaa haista. Nykäsen mukaan autoja ei ole helppoa saada kesken ajon siivoukseen.

Hot beverages are hot
Vois vähän kirpaista jos bussissa jonkun kuumat aamukahviroiskeet lentäis onnikan kurvaillessa ja hytkyessä vaatteille, iholle, tabletille tms.
Vois tulla sanomista ja korvausvaade (kahvin pitelijälle ja/tai bussiyhtiölle).

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Bussiyritysten mukaan kahvinjuontikiellossa on kysymys muiden matkustajien huomiomisesta.

– Jos tulee äkkijarrutus, niin se kuuma juoma on äkkiä edessä istuvan niskassa tai sotkee penkin, sanoo Helsingin bussiliikenteen liikennejohtaja Mika Seppänen.

Korvausvaatimukset likaantuneista tai kastuneista vaatteista ovat bussiyhtiöiden arkipäivää. Helsingin bussiliikenteelle tulee useampia vaatimuksia joka kuukausi.

– Saattaa olla hampurilaiskastikkeet housuilla tai penkki ollut märkänä ja näistä vaaditaan korvauksia.

– Mukit eivät päädy roskikseen, eikä kahvi päädy suuhun, perustelee yhtiön kahvinjuontikieltoa Veolia Transportin kehitysjohtaja Juha Nykänen.

Maidolla höystetty kahvi saattaa pahimmillaan imeytyä penkkiin ja alkaa haista. Nykäsen mukaan autoja ei ole helppoa saada kesken ajon siivoukseen.
Mielummin kahviläiskiä kun ureaa (joita ei muuten ees pestä pois) hajusta päätellen. *muistelee*

Nää on sellasia asioita joissa en noudattais sääntöjä. Yks hailee mulle.
Mun kahvi pysyy kupissa. En nyt mitään avointa kuppia veis. Takeaway kuppi tai termari mukin on han kätsiä. Termarimukin saa suljettua jopa.

mä...
Vois vähän kirpaista jos bussissa jonkun kuumat aamukahviroiskeet lentäis onnikan kurvaillessa ja hytkyessä vaatteille, iholle, tabletille tms.
Vois tulla sanomista ja korvausvaade (kahvin pitelijälle ja/tai bussiyhtiölle).
Vaade kohdennetaan tietenkin bussiyhtiölle, tarkemmin ehkä kuskille. Mitäs uskalsikin lähteä liikkeelle ennen kuin palstamamma sai kahvinsa rauhassa juotua! Olisi joutanut kyllä odottamaan sen aikaa.

"vieras."
Täälläkin on kielto että ei syömisten ja juomisten kanssa bussiin mutta riippuu kuskista päästääkö vei ei.
Mä jäin kerran bussista kun oli jäätelö mutta joku toinen kuski taas päästi bussiin jäätelön kanssa.

Ja jos miettii penkkien likastumista niin kyllähän ne likastuu lasten likaisista kengistäkin.

[QUOTE="vieras.";29868674]Täälläkin on kielto että ei syömisten ja juomisten kanssa bussiin mutta riippuu kuskista päästääkö vei ei.
Mä jäin kerran bussista kun oli jäätelö mutta joku toinen kuski taas päästi bussiin jäätelön kanssa.

Ja jos miettii penkkien likastumista niin kyllähän ne likastuu lasten likaisista kengistäkin.[/QUOTE]

Antaako joku lapsensa pitää kenkiä penkillä!!!??:kieh:|O

mä...
[QUOTE="vieras.";29868674]Täälläkin on kielto että ei syömisten ja juomisten kanssa bussiin mutta riippuu kuskista päästääkö vei ei.

Ja jos miettii penkkien likastumista niin kyllähän ne likastuu lasten likaisista kengistäkin.[/QUOTE]

Lasten kengistä? Ei niitä kenkiä siellä penkillä pidetä vaikkei siitä erikseen kieltotarraa olekaan :D Jos niillä kengillä on pakko jossain korkeammalla pomppia niin vanhempien sänky on siihen sopiva paikka.

Ottaisitko itse omaan uuteen hienoon autoon ihmisiä joilla on kahvimukeja ja kaljapulloja kädessä ja mahdollisesti läikyttelevät juomiaan pitkin auton verhoiluja?

Se ei ole aivan ilmaista puhdistella bussin penkkejä kaiken maailman juomista.
Joo, olen ottanutkin. Ja nimeomaan uuteen autoon jossa kaikki vimpan päälle.
Noita busseja ei ees pestä kunnolla, niissä haisee! Yks kahviläikkä ei siellä paljoa paina.
Ne penkit varmaan pestään kerralla kaikki sopimuksen mukaan, ainakin näkymästä päätellen.

ääliömäiset asiakkaat
Taas joku ääliö soitti lehtiin, kun rikkoi sääntöjä, eikä sitä hyväksytty.

Ja joku ääliömäinen lehti vielä vastaanottaa tuollaisia juttuja. Nuo on niin typeriä, koska asiakaspalvelussa on tiettyjä sääntöjä ja asioita, jotka asiakkaan on vain hyväksyttävä!

Yhteistyössä