Joko tästä voisi tehdä ls-ilmon

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Mä olisin ensiksi keskustellut sen ystävän kanssa että joko hän ottaa järki käteen ja etsi yhtä hyvää hoitaja lapselle tai sitten voi tästä tehdä lastesuojeluilmoituksen. En näe mitään pahaa bilettämisessä, paitsi 5pv putkeen on aika huolestuttava, sekä erilaiset hoitajat lapsella

lopeta heti
Mulla itselläni on sellainen tausta että hoidin kännissä pientä lastani kaverini kanssa. Otettiin pohjia ja se oli meistä jopa suunnattoman huvittavaa. Hoidetaan kännissä blaa blaa... Pari muuta kaveria laittoi sille sitten totaalisen lopun. Olin velvollinen varmaan ikuisuuden ilmoittamaan touhuistani myöhemminkin mutta se oli oikein. Sossu olisi ollut viimeinen vaihtoehto no joo vanhempani myös. Mun mielestä aina ei tarvitse tuhota elämää. Mä olisin varmaan aivan pohjalla ilman lapsiani ja kun ajattelee miten lapset jäis paitsi äidin rakkautta niin yhä hirveemmältä tuntuu. Sen takia aina on muitakin ratkaisuja kuin sossu. Se on ihan viimeinen vaihtoehto oikeasti.

"jemina"
Mulla itselläni on sellainen tausta että hoidin kännissä pientä lastani kaverini kanssa. Otettiin pohjia ja se oli meistä jopa suunnattoman huvittavaa. Hoidetaan kännissä blaa blaa... Pari muuta kaveria laittoi sille sitten totaalisen lopun. Olin velvollinen varmaan ikuisuuden ilmoittamaan touhuistani myöhemminkin mutta se oli oikein. Sossu olisi ollut viimeinen vaihtoehto no joo vanhempani myös. Mun mielestä aina ei tarvitse tuhota elämää. Mä olisin varmaan aivan pohjalla ilman lapsiani ja kun ajattelee miten lapset jäis paitsi äidin rakkautta niin yhä hirveemmältä tuntuu. Sen takia aina on muitakin ratkaisuja kuin sossu. Se on ihan viimeinen vaihtoehto oikeasti.
Sossuhan ei tarkoita samaa kuin huostaanotto tmv. ja alotuksessa jo mainittiin että äiti ei usko puhetta, hyvä että sinä uskoit.

haloo!!
Sieltä sossusta kun voi saada ihan vaan puhdasta apua. Kyllä se huostaanotto on ihan viimenen vaihtoehto!

[QUOTE="jemina";29845200]Sossuhan ei tarkoita samaa kuin huostaanotto tmv. ja alotuksessa jo mainittiin että äiti ei usko puhetta, hyvä että sinä uskoit.[/QUOTE]

Niinpä, ei ne lasta vie muuten vain. Korkeintaan joku kiirellinen huostanotto voivat tehdä kuukaudeksia, että äiti saa tukea elämään

lopeta heti
[QUOTE="jemina";29845200]Sossuhan ei tarkoita samaa kuin huostaanotto tmv. ja alotuksessa jo mainittiin että äiti ei usko puhetta, hyvä että sinä uskoit.[/QUOTE]

Huostaanotto olis tullut. Mä olen siitä aivan varma koska olin muutenkin niiden kyyläyksessä. Enkä pelkkää puhetta olis uskonut.

"aloittaja"
Äidille on yritetty puhua monet kerrat.En yksin minä,vaan myös isovanhemmat ja äidin sisarukset ja pari muuta ystävää.Olemme kuulemma vain hänelle kateellisia.

Isompi lapsi on saanut kokea ja nähnyt sellaista mitä ei lapsen olisi vielä pitänyt kokea. Kaikki tosiaan uskoivat että äiti rauhottuisi kun saa toisen lapsen,mutta niin ei käynytkään.

lopeta heti
[QUOTE="vieras.";29845281]Ja silti susta oli hauskaa dokata lasten aikana?[/QUOTE]

Se oli tietenkin erittäin tyhmää ja lapsellista. Olin lapsellinen ja nuori ja ei siihen hyvä syytä ole. Kun en saanut hoitajaa siihen aikaan kun olisin halunnut niin sitten toimin noin. Usko pois että hävettää....ei tahallaan kukaan silti mokaa.

lopeta heti
[QUOTE="aloittaja";29845339]Äidille on yritetty puhua monet kerrat.En yksin minä,vaan myös isovanhemmat ja äidin sisarukset ja pari muuta ystävää.Olemme kuulemma vain hänelle kateellisia.

Isompi lapsi on saanut kokea ja nähnyt sellaista mitä ei lapsen olisi vielä pitänyt kokea. Kaikki tosiaan uskoivat että äiti rauhottuisi kun saa toisen lapsen,mutta niin ei käynytkään.[/QUOTE]

No laittakaa sille sitten kovat ehdot. On se vähän outoa jos teistä ei kukaan kykene siihen.

"Kuk"
Sitten kun lapselle tapahtuu jotakin epämääräisen hoitajan käsissä tai valvonnassa, kaikki kauhistelevat miksi kukaan ei puuttunut, miksi kukaan ei tehnyt ilmoitusta äidin toiminnasta.

Ja vaikka mitään akuuttia onnettomuutta tai lapsen pahoinpitelyä ei sattuisikaan, on turvattomalla elämällä kauaskantoiset vaikutukset lapseen ja hänen elämäänsä. Lapsella yksinkertaisesti on oikeus hyvään lapsuuteen riippumatta siitä ketä hän on saanut vanhemmikseen.

Te olette puhuneet äidille, hän on tehnyt valintansa ja toimii siis tieten tahtoen edelleen lapsia vahingoittavalla tavalla. Vanhempien kuuluu kyetä asettamaan lapsiensa hyvinvointi muun edelle. Lastensuojelu todennäköisesti tarjoaa äidille tukitoimia ja äidillä on siis jälleen mahdollisuus ajatella lapsiaan ja toimia heidän hyväkseen. Jos hän ei edelleenkään halua nähdä lastensa tarpeita ja sitä mikä tekee lasten elämästä turvallista ja tasapainoista, on syytä miettiä saavatko lapset paremmat edellytykset elämälleen jossakin ihan muualla.

• Tykkää
Reactions: Oisku
"Kuk"
On aivan turha syyttää omaisia, ystäviä tai "kyttääviä" sossuja, jos ei itse kykene tai halua toimia lastensa parhaaksi. Kyllä se syyllinen löytyy ihan sieltä peilistä, johon vanhempi katsoo.

Rakkauskin on pelkkää sananhelinää, jos sitä ei teoilla ja valinnoillaan oikeasti osoita. Useimmat lapsiaan kaltoinkohtelevat vanhemmat väittävät kyllä rakastavansa lastaan, mutta mitä merkitystä sillä on jos ei toimi niin kuin lapselle on parhaaksi vaan päinvastoin aiheuttaa hänelle vahinkoa. Kyllähän ne monet miehetkin mättävät vaimojaan turpaan ja jälkeenpäin höpöttävät rakastavansa. Oikea rakkaus ei vain ole sitä.

Toivottavansa ap:n kuvailema äiti saa apua, tunnistaa toimineensa väärin sekä haluaa ja pystyy jatkossa toimimaan niin että lapset saisivat hyvän ja turvallisen lapsuuden.

"Kuk"
On aivan turha syyttää omaisia, ystäviä tai "kyttääviä" sossuja, jos ei itse kykene tai halua toimia lastensa parhaaksi. Kyllä se syyllinen löytyy ihan sieltä peilistä, johon vanhempi katsoo.

Rakkauskin on pelkkää sananhelinää, jos sitä ei teoilla ja valinnoillaan oikeasti osoita. Useimmat lapsiaan kaltoinkohtelevat vanhemmat väittävät kyllä rakastavansa lastaan, mutta mitä merkitystä sillä on jos ei toimi niin kuin lapselle on parhaaksi vaan päinvastoin aiheuttaa hänelle vahinkoa. Kyllähän ne monet miehetkin mättävät vaimojaan turpaan ja jälkeenpäin höpöttävät rakastavansa. Oikea rakkaus ei vain ole sitä.

Toivottavasti ap:n kuvailema äiti saa apua, tunnistaa toimineensa väärin sekä haluaa ja pystyy jatkossa toimimaan niin että lapset saisivat hyvän ja turvallisen lapsuuden.

"sasa"
No entäs... kaveri notkuu baarissa kahtena yönä pilkkuun asti umpihumalassa.
Kotona on 05.00 ja isä tuo lapsen kotiin 07.00 ?!?
Äiti nukkuu ja laittaa lapselle lastenohjelmat. ikää 6vuotta!!

Yhteistyössä