[QUOTE="Hömelö";29835092]Rigel, eli jäitkö sä pois protestiksi koska sun lapset ei kelvannu vieraaksi vai sen takia ettet saanu lapsenvahtia tai muuten päässy tai halunnu mennä? Mun mielestä on lapsellista protestoida sitä että joku haluaa itse järjestää ja maksaa juhlat ja päättää ketä sinne haluaa kutsua. Jos tarkotus on esimerkiks pitää vähän vauhdikkaammat tai kosteemmat häät mä ymmärrän oikein hyvin ettei alaikäsiä lapsia kutsuta lainkaan. Hääpari kuitenkin maksaa viulut (tai heidän vanhemmat), joten minusta juhlavieraiden tulee kunnioittaa juhlaparin päivää juhlimalla heidän haluamallaan tavalla. Jos häissä on musiikki vähän kovemmalla ja tarjotaan runsaasti juotavaa, lapset ei niihin juhliin minusta kuulu.
Ja ei, en ole lapseton ihminen, tykkään raahata jälkikasvuani mukana melkein kaikkialle ja omat häät oli semmoset missä oli lapsia mukana koska me mieheni kanssa niin haluttiin. Mutta ymmärrän myös niitä, jotka ei niitä lapsia paikalle halua. Kaikki ei edes pidä kauheesti lapsista, tosi ikävää jos paikka vilisee kiljuvia ympäriinsä juoksevia kersoja jotka nirsoilee koska menu on tehty aikuisia varten ja aina joku mutsi alkaa mököttää että tämmöset viinabileet vaikka lapsiakin paikalla.[/QUOTE]
:O
Juuh. Jätin menemättä, koska ajattelin, että nämä ovat ns. kosteat juhlat, enkä halua sellaisiin osallistua. Olisiko minun pitänyt? Kunnioittaakseni hääparia?
Ja ymmärrän oikein hyvin, että lapsia ei haluta juhliin.
1. Jotkut ihmiset eivät tykkää lapsista lainkaan. Silloin lapseni ärsyttävät jo ihan vain sillä että he ovat.
2. Jotkut lapset eivät osaa käyttäytyä juhlien vaatimalla tavalla. Omat lapseni osaavat - mutta sitä toki on turha tällä palstalla vakuuttaa, valehtelen kuitenkin.
3. Lapseni saattavat ärsyttää siksi, että he ovat MINUN lapsiani. Silloin en ymmärrä, miksi minutkaan kutsutaan... Anopin miellyttämiseksi?
4. Juhlat ovat aikuisille. Ok, saanko jättää osallistumatta?
Voin olla marttyyri jonkun mielestä. Mutta edelleen, voisiko sen lapsettomat häät ihan reilusti mainita kutsussa? Jos siinä ei ole mitään noloa, eikö sitä voi ihan suoraan kirjoittaa kutsuun?