häät tulossa, ja ongelmia ketä kutsuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitiliini

Vieras
Eli minä kosin miestäni karkauspäivänä, enkä saanut hamekangasta. Häät olis tarkoitus pitää kesällä -09.
Jos me kutsuttais molempien puolilta tädit ja sedät perheineen, vieraita olis melkein 200. Sellasiin häihin meillä ei taida olla varaa.... Vaikkakin ollaan avaamassa säästötili ja laitetaan sivuun aina rahaa kun voi, häitä varten.
Ongelmana siis se että mun puolelta tädit ja sedät läheisempiä, ja ollaan tekemisissä paljon. Miehen puolelta ei niinkään, ei kyläilyä, ei yhteydenpitoa. Joitakin minä en ole nähnyt ollenkaan, eikä mieskään moniin vuosiin.
Jotenkin tuntuu et ois rumaa tehdä niin et kutsuu miehen puolelta vaan miehen sisarukset ja minun puolelta sitten tädit ja sedätkin....Vai onko? Toisaaltahan se on meidän päivä, eikä me haluta sinne mitään ventovieraita notkumaan...tai sitten et kutsuis vaan sisarukset molemmilta ja sit kaverita, niin porukkaa tulis sellanen 50-60.

Miten tekisitte?

Me kutsuttiin ne joiden kans ollaan edes jotenki tekemisissä ja ne jotka oli "pakko" mut joista ties et ei tuu niin pitkää matkaa. Miehen puolelta oli vähemmän sukuu ja enemmän kavereita ja mulla toisinpäin (välimatkoista johtuen)

Kutsukaa paikalle vain ja ainoastaan ne, joiden todella haluatte olevan läsnä! Muilla ei ole väliä! ja ainahan voi ilmoittaa, että kirkkoon saa tulla katsomaan ja osallistumaan, mutta tilajärjestelyistä johtuen varsinaiseen juhlaan on kutsuttu sitten ketä kutsuttu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Häävieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
tai sitten et kutsuis vaan sisarukset molemmilta ja sit kavereita, niin porukkaa tulis sellanen 50-60.

Miten tekisitte?
Minä tekisin näin. Tulisi rennommat juhlat muutenkin.

Minäkin tekisin näin. meidän häissämme oli reilu 60hlö ja mielestäni olivat sopivan kokoiset häät. =)

Me aiotaan pitää sellaiset häät joissa on vain mukavia ja läheisiä ihmisiä. Ei ole mitään mielenkiintoa kutsua sellaisia sukulaisia, joita näkee vain kerran tai kaks parissa vuodessa juhlissa, eikä kaikista edes erityisemmin pidetä...
Meille tulee rennot ja hauskat häät, eli kutsutaan vain kaverit ja sellaiset sukulaiset joiden kanssa ollaan vapaa-ajallakin tekemisissä. Silti lista on melkoinen ja kalliiksi tulee. Mutta häät on vain kerran elämässä :D

Me kutsuttiin mun sukulaisista vain ne äidin ja isän sisarukset, joidenka kanssa ollaan oltu eniten tekemisissä. Sama koski muita sukulaisia. Itselläni on aika iso suku, miehellä taas aika pieni. Meillä oli vieraita jotain 60. Olihan jotkut äidin sukulaisista ihmetelleet myöhemmin, kun eivät saaneet kutsua, mutta itse ku kustantaa häät niin saa kutsua juuri ne ketkä haluaa.

Meidänkään häät eivät tule olemaan isot. Kummankin vanhemmat, sekä sisarukset perheineen kutsutaan sekä yksi läheinen ystäväpariskunta. Aikuisia juhliin ei tule kuin 20 ja lapsia 5 :) Mukavan pienet kekkerit.

Yhteistyössä