Miten koira opetetaan murisemaan käskystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piupau"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piupau"

Vieras
Juu en omista koiraa enkä ole hankkimassa, mutta mietin kun jotkut osaavat käskystä murista - miten se on opetettu niille? Miten ne on saatu hoksaamaan mitä pitää tehdä, eihän niitä todellisessa tilanteessa voi agressiivisesta käytöksestä palkita niin että oppisivat murisemaan?

Minä opetin jo 13 vuotiaana meidän koiramme murisemaan käskystä, käskysana oli "älä koske". Opetin sen ihan niin että kun koiruus innoissaan örisi jotain niin kehuin ja hoin kehusanana "älä koske, hyyyvä, älä koske" ja niin se sitten oppi yhdistämään sanan ja tekemisen toisiinsa.

Käytin tuota silloin kun alkoi ahdistamaan ventovieraat jotka tunkivat silittämään koiraa kesken kävelylenkin, totesin vaan että "älä koske" ja koira murisi. Tai no örisi mutta sivullisethan luulivat sen olevan vihainen. Oikeasti se oli yksi maailman kilteimmistä koirista.

Samalla tavalla opetin myöhemmin isomman koirani haukkumaan käskystä, käytin käskysanaa innostavasti kun koira remutessaan haukkui. Helppoa kuin mikä !

Koiralle voi opettaa mitä vaan. Mut ruokaa ne ei oikein opi laittamaan. Murisemiset menee siin mis pallonnoutaminenkin.

Se on sit eri asia, et kuka noin tahtoo tehdä?

Jos tahdot suojelukoiran, niin sopivan kokoinen ja - rotuinen on koulutettavissa semmoiseksi. Ihan taatusti murisee käskystä ja hyökkää käskystä vaik vastassa olis panssarivaunu. Ja tekee tuon ilman käskyä jos huomaa sinun olevan vaarassa, etkä käske seis. Poliisikoirat ei o suojelukoiria, mut ne tekee jokseenkin ton. Olemalla yleispäteviä virkakoiria.

Se oli yks saatanan pätevä koirakouluttaja jonka melkein viimeiset sanat olivat " kyl mä tän homman osaan". Hetkeä ennen kun molemmat kätensä oli purtu puhki ja toisesta kädestä ranteen luut murskana.

Koirat ovat nopeita.

Se on mun mielestä sääli, et jotkut rodut ominaisuuksiensa tai maineensa vuoksi eksyvät väärille isännille.

Juu en omista koiraa enkä ole hankkimassa, mutta mietin kun jotkut osaavat käskystä murista - miten se on opetettu niille? Miten ne on saatu hoksaamaan mitä pitää tehdä, eihän niitä todellisessa tilanteessa voi agressiivisesta käytöksestä palkita niin että oppisivat murisemaan?
OPETA SUN KOIRA MURISEMAAN NÄHDESSÄÄN POLIISIT JOS MÄ OMISTAISIN KOIRAN OPETTAISIN SEN MURISEMAAN JOKAISELLE VIRANOMAISELLE

Yhteistyössä