Miksi syy on aina "toisen naisen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lunatic"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29828329:
Miten lasten tilanne sitten muuttuisi, jos isä ottaisi vaan eron ensin ennen kuin aloittaa uuden suhteen?? Harvemmin lapset kai aikuisten pettämiskuvioista ovat tietoisia.

No kyllä asiallinen ero on lastenkin kannalta parempi. Kyllä se vaan lapsillekin näkyy jos toinen vanhempi halveksii ja vihaa toista. Ja kuka ei pettäjää halveksisi ja vihaisi?

Miksi sie puolustelet pettävää ja jättävää miestä ?
Jos on niin paska puoliso ja onneton parisuhde, niin miksi on sitten pitänyt tehdä lisää lapsia eikä eronut ennen naisen raskaaksi tulemista ?

Mä en hyväksy pettämistä missään tilanteessa, ja ihmettelen, miten se "toinen nainen" uskaltaisi sitoutua mieheen, joka on pettänyt vaimoaan - mistä tietää, ettei tee itselle samoin?

Ihmetyttää silti, miten niin mustavalkoisesti ja automaattisesti tuomitaan jättäjä kaikin puolin paskaksi ihmiseksi ja vaimo kaltoinkohdelluksi reppanaksi tietämättä asiasta enempää. Uusi raskauskaan ei välttämättä ole alkanut miehen tahdosta, vaan vaimo on saattanut "unohtaa" muutaman pillerin siinä toivossa, että uusi vauva pelastaisi huonon parisuhteen tai ainakin saisi miehen jäämään, jos eron merkkejä on jo ollut ilmassa.

Pettäminen ei ole missään tilanteessa ok, jättäminen - vaikka puoliso olisi miten raskaana - saatta ollakin.

Vähän pelästyin kun näin tämän alotuksen, mietin että heittääkö jo niin paljon päästä etten muista enää itsekään mitä oon kirjotellut. =)

No minun neuvoni on että ei kannata sekaantua tollaseen soppaan ollenkaan.

Syy on molempien.

Sinä olet moraaliton perheenrikkoja, mies se vasta moraaliton vätys onkin.
Onnea teille, saattaapa olla sinulla sama edessä! Vaikka vaimoa kohtaan tunteet olisi miehellä kylmenneetkin, niin on mielestäni sairasta, että tunteet ovat tuossa määrin kylmenneet lapsiakin kohtaan.

Itse en ikinä kykenisi samaan kuin sinä, en voisi ikinä antaa itselleni anteeksi, että rikkoisin pieniltä lapsilta perheen lähtemällä suhteeseen varatun perheenisän kanssa. Ja se, että nainen on vielä raskaana tekee asiasta minun silmissäni todella likaisen. Juuri silloin kun vaimo on eniten miestään tarvinnut, syntyvä lapsi isäänsä, mies lähtee. Hän ei anna pienelle vauvalle edes mahdollisuutta sellaiseen isäsuhteeseen, minkä vauva ansaitsisi.

Eroja tapahtuu, tunteita saattaa jopa kuolla, mutta MILLAINEN IHMINEN TEKEE LAPSELLE/LAPSILLE NOIN? Säälittävää. Eron voi hoitaa myös mahdollisimman siististi ja reilusti, etenkin lapsien kannalta parhain mahdollisin keinoin.
Minun silmissä olisitte molemmat itsekeskeisiä kusipäitä, oikein että myös sinä saat syyt niskaasi. Jos oma ystäväni tekisi noin (olisi siis sinun asemassasi), niin ehkä yrittäisin ottaa neutraalin kannan hänen edessään, mutta ystävyys ei enää ikinä olisi ennallaan. En halua tuollaisen moraalin omaavia ihmisiä ympärilleni.

Mutta onnea teille, ehkä olette ansainneet toisenne! Paha mieli lasten puolesta silti.

[QUOTE="Vierailija";29829866]Syy on molempien.

Sinä olet moraaliton perheenrikkoja, mies se vasta moraaliton vätys onkin.
Onnea teille, saattaapa olla sinulla sama edessä! Vaikka vaimoa kohtaan tunteet olisi miehellä kylmenneetkin, niin on mielestäni sairasta, että tunteet ovat tuossa määrin kylmenneet lapsiakin kohtaan.

Itse en ikinä kykenisi samaan kuin sinä, en voisi ikinä antaa itselleni anteeksi, että rikkoisin pieniltä lapsilta perheen lähtemällä suhteeseen varatun perheenisän kanssa. Ja se, että nainen on vielä raskaana tekee asiasta minun silmissäni todella likaisen. Juuri silloin kun vaimo on eniten miestään tarvinnut, syntyvä lapsi isäänsä, mies lähtee. Hän ei anna pienelle vauvalle edes mahdollisuutta sellaiseen isäsuhteeseen, minkä vauva ansaitsisi.

Eroja tapahtuu, tunteita saattaa jopa kuolla, mutta MILLAINEN IHMINEN TEKEE LAPSELLE/LAPSILLE NOIN? Säälittävää. Eron voi hoitaa myös mahdollisimman siististi ja reilusti, etenkin lapsien kannalta parhain mahdollisin keinoin.
Minun silmissä olisitte molemmat itsekeskeisiä kusipäitä, oikein että myös sinä saat syyt niskaasi. Jos oma ystäväni tekisi noin (olisi siis sinun asemassasi), niin ehkä yrittäisin ottaa neutraalin kannan hänen edessään, mutta ystävyys ei enää ikinä olisi ennallaan. En halua tuollaisen moraalin omaavia ihmisiä ympärilleni.

Mutta onnea teille, ehkä olette ansainneet toisenne! Paha mieli lasten puolesta silti.[/QUOTE]

Toivottavasti et ole minun ystäväni, säälittävää tekstiä myös sinulta!
Mitenkäs se menikään; kahden väliin ei mahdu kolmatta, jos siinä ei ole tilaa.

No, mies on ainakin ihan kamala ja omista kirjoituksistasikin paistaa läpi ettet tätä pitänyt fiksuna vetona... Itse sinuna vaatisin parempaa. Ymmärrän tosin kyllä ettei lähipiiri arvosta sinua, se on pakko sanoa.

Yhteistyössä