Miksi syy on aina "toisen naisen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lunatic"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä normaalia syyttää molempia osapuolia, tokihan se kertoo naisenkin moraalista kun huolii tuollaisen miehen. Mutta ei se mieskään vastuusta pitäisi päästä.

Onhan tutkittu tosiasia että petoksella alkanut suhde päättyy takuuvarmasti petokseen ja eroon. Sen vuoksi en itse koskaan sekaantuisi varattuun, en edes yhden yön jutulla.

Raskaana olevan jättäminen on kuitenkin aika sikamaista, osoittaa miehen luonteen. Lapsi on niin iso juttu että miehen olisi pitänyt jättää omat mielitekonsa taka-alalle ja huolehtia lapsensa äidistä. Mä sinuna huolehtisin enemmän siitä millaisen miehen olet "saanut" kuin siitä miksi sua syytetään.

Suurin syy on tietysti miehessä, joka pettää ja jättää raskaana olevan naisen.
Mutta on miusta syytä myös toisessa naisessa, miksi pitää ryhtyä mihinkään varatun miehen kanssa, miksi ei voi odottaa että ero on täysin selvä ja toinen on sitten sinkku.

Aika kusipää mies, joka pettää ja jättää raskaana olevan naisen, hyi olkoon. En kyllä itse ottaisi sellaista miestä.

Viimeksi muokattu:
On helpompi syyttää vierasta ihmistä, kuin omaa puolisoa jota rakastaa.

Mun mielestä jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan, ja puolisoaan pettävä on pääsyyllinen. Enpä silti antaisi "puhtaita papereita" sille toiselle naisellekaan, joka on mahdollistanut pettämisen kanssaan ja käytöksellään rohkaissut toista pettämään. Osasyyllinen hänkin on.

En hyväksy pettämistä, jos parisuhde on huono, silloin erotaan ennen kuin aletaan vehtaamaan muiden kanssa. Raskaana olevan naisen jättäminen kuulostaa tietysti törkeältä, mutta sen enempää tietämättä on vaikea tuomita. Mistä te tuomitsijat tiedätte, vaikka tuleva äiti olisi ollut väkivaltainen ja kohdellut pettäjämiestä kaikin puolin paskamaisesti?

Mun mielestä se "vieras" osapuoli ei ole millään tavalla syyllinen vaan vain ja ainoastaan se varattu. Jos mun mieheni käryäisi, en haluaisi edes tietää kuka se nainen on vaan kasaisin kaiken vihan miehen niskaan

"Puhtaita papereita" en itselle anna, enkä niitä kaipaakaan. Kaipasin vain keskustelua siitä, miksi syy niin herkästi vieritetään kolmannen osapuolen harteille. Paljon olen itsekseni asiaa miettinyt ja on tarpeellista (mun mielestä) saada muitakin mielipiteitä kuin se oman navan ympärillä pyörivä. Paljon olisin tehnyt toisin, mutta myöhäistä se enää on.

Kuka on väittänyt näin? Yleensä väitetään että vika siinä toisessa naisessa (miehessä) sekä tietysti pettäjässä. Eihän suurinosa edes anna anteeksi puolisolle. Eikö se kerro jotain.

Ja raskaus on sen verran rankka ja nainen hormonihuuruissa, ei siimä vaiheessa kannata erota jollei mies osoittaudu väkivaltaiseksi, petä tai tekee muun vastaavan asian jonka takia suhde ei vaan ole järkevä. Tietysti raskaana olevakaan ei saa lyödä tai muuta vastaavaa mutta haluttomuuskin tai jopa lääkäriltä saatu seksikielto raskausaikana pitäisi ymmärtää. Mies ei välttämättä pysty seksiin, nainen ei välttämättä edes fyysisesti. Jos ei osaa olla ilman kannattaa mennä terapiaan jos on noin vaikeaa. Ja meillä se haluton on aina ollut mies. Itsellä halut lisääntyneet mutta olen miestä ymmärtänyt.

Pikkulapsiaika on toinen herkkä kausi, varsinkin jos vauva itkee ja itkee ja vanhemmilla on hermot kireällä. Joskus toki tulee ilmi asioita joidrn kanssa ei tarvitse elää. Mies voi ilmoittaa että hänestä nainen on esine, vaimo epäkiihottava raskauden jälkeen, ja hänen ei edes kuulu osallistua lasten tai kodinhoitoon. Mies taas voisi ottaa eron jis nainen selvästi ilmoittaa että seksi ei kuulu lapsiperheiden vanhemmille muuta kun lastentekomielessä tai että hän aikoo jäädä miehen elätettäväksi lopun ikäänsä.

Tuollaiseen tilanteeseen toinen lirkutteleva nainen joka huomas miehen väsymyksen ja kokee olevansa pelastava enkeli (päinvastoin, se viimeinen tuhoava pommi). Miehellä voi olla harkintakykykin kadoksissa ja kun se nainen vielä siihen ilmestyy ja tarjoaa ratkaisua niin no...tyhmä mies on mennyttä.

Tottakai edelleen se mies on se pääjehu mutta en kyllä tuollaista tahallaan väliin tulijas ymmärrä ja halveksun. Perhe kun voisi vielä toipua, muttei enää salasuhteen jälkeen. Lasten kannalta on aina oarempi jos muuten hyvinvoiva väkuvallaton ja rakkautta jäljellä oleba liitto jatkuu.

Ja vielä tästä salarakkaasta. Jos ei toisen perheestä tiennyt niin miten tuollaisen miehen kanssa voi jatkaa? Onhan itekin petetty osapuoli. Saa olla aika idiootti jos oikeasti haluaa miehen joka salasi koko perheensä.

Olin siis tietoinen miehen aiemmista lapsista, mutta en aluksi siitä että on edelleen suhteessa lasten äidin kanssa. Jälkikäteen ajatellen varmasti aavistelin jotain, mutta en halunnut uskoa. Mikään uusi asia ei raskausaika miehelle ollut, lapsia on tosiaan useampi. Jälkikäteen on exä todennut, että kaikille osapuolille ero teki hyvää (ei tiennyt minusta heti), eli kai siellä oli taustalla jotain mikä hiersi. Kaikki kääntyi minun syyksi vasta, kun sai minusta kuulla. Tokihan näistä on keskusteltu miehen kanssa pari (sataa) tuntia, mutta se ei ole tämän keskustelun aihe :)

Kyllähän se pettäjä on suurin kusipää, mutta halveksin kyllä suuresti myös sitä toista naista. Miksi satuttaa tietoisesti todella julmalla tavalla ketään? Etenkin lapsia. Lapset tällaisissa kuvioissa ovat aina suurimpia kärsijöitä.

Kyllähän se pettäjä on suurin kusipää, mutta halveksin kyllä suuresti myös sitä toista naista. Miksi satuttaa tietoisesti todella julmalla tavalla ketään? Etenkin lapsia. Lapset tällaisissa kuvioissa ovat aina suurimpia kärsijöitä.

Miten lasten tilanne sitten muuttuisi, jos isä ottaisi vaan eron ensin ennen kuin aloittaa uuden suhteen?? Harvemmin lapset kai aikuisten pettämiskuvioista ovat tietoisia.

Vaikka välit miehen exään on lievästi sanottuna kylmät, ei lapsia sotketa eikä käytetä välikappaleena missään. Lapset kyläilee meillä, eikä ikinä puhuta pahaa tai arvostella lasten kuullen (en minä, ei mies eikä miehen ex). Lapset on pettämiskuvioista autuaan tietämättömiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29828329:
Miten lasten tilanne sitten muuttuisi, jos isä ottaisi vaan eron ensin ennen kuin aloittaa uuden suhteen?? Harvemmin lapset kai aikuisten pettämiskuvioista ovat tietoisia.

Kyllä yhteisen vanhemmuuden jatkaminen on huomattavasti haasteellisempaa, jos on jätetyksi tulemisen lisäksi tullut myös petetyksi. Katkeruus ja pahoinvointi on moninkertaista. Lisäksi uskoisin monille olevan aika vaikeaa antaa esim. pientä vauvaa pettäjä-exän ja tämän uuden naisen luokse. Melkoisen kuvottavia ihmistyyppejä molemmat. Pystyykö sitä edes luottamaan siihen, että pitävät lapsesta huolta? Sen jälkeen kun luottamus on täysin rikottu. Omat tunteet täytyy pystyä sivuuttamaan täysin kyetäkseen tuohon, eikä se oletettavasti ole kovin helppoa. Entä millaisia arvoja tuollaiset ihmiset opettavat lapselle?

Mun mielestä normaalia syyttää molempia osapuolia, tokihan se kertoo naisenkin moraalista kun huolii tuollaisen miehen. Mutta ei se mieskään vastuusta pitäisi päästä.

Onhan tutkittu tosiasia että petoksella alkanut suhde päättyy takuuvarmasti petokseen ja eroon. Sen vuoksi en itse koskaan sekaantuisi varattuun, en edes yhden yön jutulla.

Raskaana olevan jättäminen on kuitenkin aika sikamaista, osoittaa miehen luonteen. Lapsi on niin iso juttu että miehen olisi pitänyt jättää omat mielitekonsa taka-alalle ja huolehtia lapsensa äidistä. Mä sinuna huolehtisin enemmän siitä millaisen miehen olet "saanut" kuin siitä miksi sua syytetään.

Vai että tutkittu tosiasia.. Heh. Sinua on petetty kun kirjoitteket katkeria ;D

Suurin syy on tietysti miehessä, joka pettää ja jättää raskaana olevan naisen.
Mutta on miusta syytä myös toisessa naisessa, miksi pitää ryhtyä mihinkään varatun miehen kanssa, miksi ei voi odottaa että ero on täysin selvä ja toinen on sitten sinkku.

Aika kusipää mies, joka pettää ja jättää raskaana olevan naisen, hyi olkoon. En kyllä itse ottaisi sellaista miestä.

No kylläpä sitä miestä sätitään naisen raskauden vuoksi. Nainen voi olla dominoiva narsistinen ihminen, josta mies ei vaan ole päässyt irti. Nyt sitten tavattuaan uuden ihanan ihmisen hän uskaltautuu irtautumaan entisestä elämästään.
Niin ne hyvätkin hissukka miehet joskus kyllästyy ja uskaltautuu lähteä uuteen onneen. Jos tilanne olisi toisin päin nainenhan olisi sankari, koska uskaltaa näyttää narsisti paskalle närhen munat!!! Ja maailmassa tapahtuu paljon oudompiakin asioita
kuin se, että Urho jättää raskaana olevan Tildan ja viis kakaraa oman onnensa ojaan .

[QUOTE="Mymmeli";29828609]Vai että tutkittu tosiasia.. Heh. Sinua on petetty kun kirjoitteket katkeria ;D[/QUOTE]

Miten voit naureskella sille, että joku on tullut petetyksi? Surullista.

Siis tottakai on eri jos erotaan pettämisen tai muun petoksen, valehtelun takia, kun että erotaan koska ei olla onnellisia. Se sitten taas vaikuttaa vanhempien väleihin myöhemmin, kun siihen lasten isään ei voi luottaa ja tietää että lapsen isä on hyväksikäyttävä munaton kusipää, joka ei ajattele toisten tunteita.

Näin itse ajattelisin.

...eli lapsille olisi hyvä erota hyvissä väleissä, ei niin että kumpik7n tai toinen ei voi sietää toista silmissään. Itse en sietäisi pettäjää ja lapset vaistoavat.

Voi olla että myöhemmin kyllä... Nyt soittelevat, koska on ikävä ja pitävät seurastani kovasti. Katsotaan kun ikää on vähän enemmän, ehkä ajattelevat tilannetta eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin&näin;29828734:
Eiköhän se isän tai äidin uusi kumppani ole lasten silmissä joka tapauksessa pettäjä. Ei lapsi halua syyttää erosta omia vanhempiaan.

Onneksi meillä ainakaan näin ei ole. Koskaan en ole yhtään pahaa sanaa lapsille sanonut heidän isästään tai tämän uudesta vaimosta. Lapset eivät edes muista meidän eläneen jokus ydinperheenä ja isän uusi puoliso on aina kuulunut lasten elämään. Se mitä todellisuudessa on tapahtunut, ja mitä ajattelen exästäni ja tämän vaimosta nro 2 ei kuulu millään tavalla lapsille. Tällä viikolla juuri minulle kommentoitiin, että meillä on varmaan ollut sopuisa ero, kun puhun niin kauniisti exästäni. :D

Jatkan vielä tuohon, että miten tilanne lasten kannalta eroaa, jos mies vain lähtee tai jos pettää ja lähtee. Jos mies nyt pettää ja jättää esim. raskaana olevan vaimonsa, niin millaisessa kunnossa ajattelette synnyttäneen äidin olevan hormoniensa kanssa? Onko hän hyvinvoiva äiti vastasyntyneelle vauvalle? Itse en sitä ollut. Meni puolitoista vuotta, että pääsin jollakin tapaa takaisin jaloilleni ja toivuin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Neljä vuotta meni siihen, että pystyin sanomaan olevani onnellinen. Toki olisin toivonut, että olisin voinut olla parempi äiti lapsilleni. Tämä on oikeastaan ainoa asia, joka minua tapahtuneessa vielä vuosien jälkeenkin surettaa. Se, että lasteni vauva-aika oli lähes pelkkää surua ja tuskaa enkä pystynyt antamaan lapsilleni itsestäni sitä, mitä olisin halunnut. Äidin hyvinvoinnilla on merkityksellinen rooli varhaisessa vuorovaikutuksessa, jonka merkitys on suuri vauvan kehityksessä.

[QUOTE="...";29828667]No kylläpä sitä miestä sätitään naisen raskauden vuoksi. Nainen voi olla dominoiva narsistinen ihminen, josta mies ei vaan ole päässyt irti. Nyt sitten tavattuaan uuden ihanan ihmisen hän uskaltautuu irtautumaan entisestä elämästään.
Niin ne hyvätkin hissukka miehet joskus kyllästyy ja uskaltautuu lähteä uuteen onneen. Jos tilanne olisi toisin päin nainenhan olisi sankari, koska uskaltaa näyttää narsisti paskalle närhen munat!!! Ja maailmassa tapahtuu paljon oudompiakin asioita
kuin se, että Urho jättää raskaana olevan Tildan ja viis kakaraa oman onnensa ojaan .[/QUOTE]

Miksi sie puolustelet pettävää ja jättävää miestä ?
Jos on niin paska puoliso ja onneton parisuhde, niin miksi on sitten pitänyt tehdä lisää lapsia eikä eronut ennen naisen raskaaksi tulemista ?

Ero ensin, sitten ehtimään sitä uutta onnea.

Jos kirjoittaja olisi jättänyt suhteen sikseen, olisiko mies kenties yrittänyt korjata välejä lastensa äidin kanssa? Pikkulapsiaika on rankkaa ja ainakin itse halveksisin sellaista naista, joka menee siihen väliin lapsettomana, seksikkäänä, valmiina suhteeseen ilman arjen raskautta. Alkurakkaus huumaa ja varmasti kiinteä kroppa kiinnostaa kiimaista miestä enemmän kuin viimeisillään raskaana oleva, hormooneista turvoksissa oleva nainen. Niin monelle ystävälle käynyt niin, että pikkulapsiaikana tulee tarjolle niitä pikkupilluja, joiden perään mies lähtee. Onhan se vika miehessä juu, mutta ovat nämä naisetkin tyhmiä. Voisivat sekaantumisen sijaan palauttaa miehen maan pinnalle ja kysyä mitä perhe heille merkitsee. Ja miksi ovat alunperin vaimonsa ottaneet ja halunneet vielä lapsiakin. Terapia auttaisi montaa paria.

Kirjoittajalle: Miltä tuntuisi sillä hetkellä, kun mies tekisi aikanaan sinulle samoin kuin eksälleen?

Yhteistyössä