Miksi syy on aina "toisen naisen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lunatic"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lunatic"

Vieras
Otsikon kysymys tuli mieleen oman tilanteen kautta. Tilanne on se, että seurustelen miehen kanssa, joka jätti raskaana olevan avovaimonsa. Lapsia heillä oli jo ennestään. Raskaudesta kuulin itse vasta kun vauvan laskettu aika oli mennyt. Miehen exän (ja exän kavereiden) mielestä vika on täysin minussa, minä olen perheenrikkojahuora joka vei vauvalta isän... Oltiin tapailtu kyllä ennen kuin he virallisesti erosivat, mutta kertokaa ihmeessä miten se on minun vika, että mies jättää raskaana olevan naisen? Eikö se kerro jo parisuhteesta (ja siitä kenen toive uusi vauva oli) jotain jos normaali, lapsiaan rakastava mies lähtee? Vai onko tosiaan niin, että minä olen jollain loitsinut miehen pauloihini, eikä exässä ja miehessä ole yhtään mitään vikaa?

Syy on tietysti miehen. Mutta pidän sinunkin toimintaa moraalisesti epäilyttävänä. Miehen tuttaville on varmasti helpompaa syyttää tuntematonta kuin sitä omaa kaveriaan.

olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka alkavat seurustelemaan sellaisen kanssa, joka on pettänyt entistään tämän ihmisen kanssa - eivätkö he tajua että arjen tullessa pettänyt osapuoli ei koe kummoiseksi pettää häntäkään, tai jättää nyt vaikka hassusti raskausaikana jonkun uuden takia?

"Roikuin" varatussa, koska ilmoitti lopettavansa suhteen kunhan saa lapsi/taloasiat hoidettua. Aluksi en edes tiennyt että mies on suhteessa, luulin että on eronnut lastensa äidistä. Enpä kyllä kysellyt, että siinä vika on minussa

Hmm, tottakai tajuan että ihan samalla tavalla voi pettää nyt, mutta voi olla pettämättäkin. Ihan vaan selvennykseksi vielä, etten ole missään vaiheessa väittänyt ettei minussa ole vikaa, ihmettelen lähinnä sitä että kaikki vieritetään minun syykseni.

[QUOTE="hmm";29827613]luulin muuten ettei rekkautuneiden nikkejä voi käyttää harmaana? vai onko luniksen nikki kirjoitettu jotenkin eri tavalla?[/QUOTE]

Voi käyttää, siihen tulee automaattisesti noi "..." merkit jos se on rekisteröity.

[QUOTE="hmm";29827613]luulin muuten ettei rekkautuneiden nikkejä voi käyttää harmaana? vai onko luniksen nikki kirjoitettu jotenkin eri tavalla?[/QUOTE]

Kyllä voi. On muutamia nikkejä mitä ei voi käyttää, mutta ne on kai ylläpidon erikseen estämiä. Epäilen että ne on nikkejä joita käyttäen on täällä paljon häiriköity.

[QUOTE="kaiken kokenut";29827637]Niin naisessahan ei ikinä mitään syytä eroon?

Entä jos raskaana oleva jättää miehensä? Onko nainen silloin se kakkelipää?[/QUOTE]

Näihän se on, raskaana oeva nainen jos jättää miehen niin silloin se vaan jättää sen sian, mutta mies jos jättää naisen niin se on pahempikin paskapää. Ei voi tuomita jos ei tiedä faktoja.

Ehkä asiaa on helpompi käsitellä ja syyttää sitä tuntematonta. Ja musta ei tarvi alkaa itseään syyttelemään, kyllä Se pettäjä saa katsoa itse peiliin. Mutta tuskin on naiselle helppoa kun jää yksin syntymättömän lapsen kanssa. Mutta sellaista Se elämä on.

Hyh mikä mies! Sellainen on kyllä täysi luuseripaska, joka jättää raskaana olevan vaimon kuin nallin kalliolle. Yök! Kuvottava mies! Olette nähtävästi ansainneet toistenne "onnen" :x

Näihän se on, raskaana oeva nainen jos jättää miehen niin silloin se vaan jättää sen sian, mutta mies jos jättää naisen niin se on pahempikin paskapää. Ei voi tuomita jos ei tiedä faktoja.

No mä en miettinyt pelkästään sitä jättämistä vaan tässä tilanteessa kun on tapaillut ensin toista ja sitten jättänyt. Ja ei ole ap:lle avoimesti kertonut edes tilannetta. Ei kuulosta kovin mukavalta tyypiltä tämä mies kun toimii näin.

erollehan ei voi mitään, jos se on tullakseen, vaikka olisi lapsia tai nainen odottaisi.

mutta se, että pettää ennen eroa, kertoo paljon (tässä tapauksessa) miehestä. luottoa olisi tuollaiseen olentoon tasan yhtä paljon, kuin jos olisi minua pettänyt - jos siis olisin samassa tilanteessa kuin ap.

paljoa enempää ei kyllä arvostusta löydy siihen, joka tietoisesti pettäjän kanssa on.

[QUOTE="minna";29827661]Ehkä asiaa on helpompi käsitellä ja syyttää sitä tuntematonta. Ja musta ei tarvi alkaa itseään syyttelemään, kyllä Se pettäjä saa katsoa itse peiliin. Mutta tuskin on naiselle helppoa kun jää yksin syntymättömän lapsen kanssa. Mutta sellaista Se elämä on.[/QUOTE]

Varmaankin juuri näin. Lasteni isän kohdalla asiaa miettiessä, huomasin tekeväni just näin asian ollessa ajankohtainen. Eli tunsin valtavaa vihaa niiitä vierita naisia kohtaan, vaikka ne mun tietääkseni oli olleet vapaita. Jälkeenpäin ajatellen tosi typerää! Se minun miehenihän se viheliäisin kusipää pettämisensä takia oli ja aikuinen ihminen, joka tiesi mitä teki. Olisiko kyse myös jostakin "itsesuojeluvaistosta", koska lastensa isän kanssa joutuu välttämättä olla jossakin tekemisissä jollakin tasolla ja pahimman vihamiehen kanssa se olisi kovin hankalaa.

Noissa jutuissa on aina monta puolta, ja monia eri tilanteita. Periaatteessa pahis on se varattu osapuoli, joka jättää perheensä uuden ihastuksen vuoksi. Mutta: joskus tilanne voi olla se, että liitto on ollut ohi jo kauan sitten, mutta kumpikaan ei vaan ole jaksanut/viitsinyt/halunnut erota jo mukavuussyistäkin (pitää myydä talot, jakaa lapset ja rahat jne). Sitten vaan jonain päivänä tulee eteen ihminen, jonka kanssa tuntuu, että elämällä on sittenkin vielä jotain annettavaa.

Mä itse paheksun sitä, että periaatteessa kaikki on hyvin, mutta ihan puhtaasta seikkailunhalusta haluaa tuhota perheensä ja jättää kaikki taakseen. Toinen on ihan puulla päähän lyöty, kun kaikki on vaikuttanut olevan hyvin. Sellaisen miehen kanssa en itse koskaan alkaisi seurustella.

Eli periaatteessa vika on pettävässä puolisossa, mutta peräänkuulutan kyllä sen "toisen naisen/miehen" moraalia ja itsekunnioitusta. Itse en voisi seurustella miehen kanssa, joka pettää vaimoaan minun kanssani. Kertoo mulle siitä, että hän voi yhtä hyvin tehdä mulle saman tempun.

Tietenkin se miehen syy on, mutta yhtä lailla tuomitsen sen "toisen naisen".

Itsekunnioituksen ja moraalin omaava nainen ilmoittaisi miehelle, että odotan hetken ja palataan taas uudelleen asiaan kun on vanhasta suhteesta eronnut ja jättänyt sen taakseen. Sitten pääsee uuteen syliin.

Itse en antaisi itselleni lupaa olla osallisena tuollaisessa petoksessa, koska se on yksinkertaisesti väärin. Ja vaadin enemmän itseltäni. Ja vaatisin omilta ystäviltänikin enemmän, sekä yleisesti lähipiiriltäni.

Yhteistyössä