Miten ihmiset viitsivät mennä balleriinoissa juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Tytskyy
  • Ensimmäinen viesti
vierasa
[QUOTE="mies1";29824937]Ei se ole naurettavaa logiikan kannalta, eli sen pointin, että miehet ihailevat muutakin naisessa kuin pelkkiä erogeenisia alueita. Toi on ihan myytti että vain pillulla on väliä, esim. mun kaveripiirissä tuo on lähinnä ollut vaan vitsi. Ei kukaan ajattele oikeesti noin.

Pukeutumiskoodi ei liity siihen, kuka on haluttava ja kuka ei, mutta naisen pukeutuminen liittyy kyllä haluttavuuteen yleensä.[/QUOTE]

Olen kyllä kanssasi ihan samaa mieltä, mutta kyllähän ne korkokengät tavallaan liiityy niihin erogeenisiin alueisiin, niiden tarkoituksenahan on työntää takapuolta taaksepäin. Taitaa olla jopa 20% enemmän takapuoli esillä korkokengissä kuin matalissa kengissä.

Tytskyy
No mistä hitosta mä sen voin tietää :D Oikiasti, älä ny jaksa olla noin lapsellinen. Mistä hemmetistä sä voit tietää jos siinä verkkarinaises on jotaki sellaasta mikä heti kiinnittää huomion miehen huomion, joku sellaanen ominaisuus mikä on miehen mieleen kuten tietynlaaset silmät. Luulis ny tuon verran aikuusen ihmisen tajuvan tätä asiaa, mutta kyllä huomaa, että sä oot aivan teinin tasolla noiden ajatustes kans.

Mä en jaksa enää vääntää tuollaanen tollukan kans.
Itsehän vasta sanoit että miehet katsovat VAIN tissejä ja persettä, nyt yhtäkkiä mies saattaakin katsoa myös silmiä :)

Itsehän vasta sanoit että miehet katsovat VAIN tissejä ja persettä, nyt yhtäkkiä mies saattaakin katsoa myös silmiä :)
Sen verran viä sulle vastaan, että missää kohtaa en väittäny, että kattovat vain tissejä ja persettä. Älä vääristele mun kirjootuksia. Pointtina oli se, että ei ne vaatteet todellakaa oo miehille se pääasia ku naisia kattelevat.

"mies1"
Mitä helvettiä sä horiset? Mistä filosofisesta pohdinnasta ja tutkimuksesta tässä nyt sun mielestäs on kysymys? (Haloo, onko siellä ketään kotona???)

Samat sanat kuin yllä noihin sulkeisiin asti. MITÄ mitä mitä ihmettä tällä haluat sanoa?

Jumalauta mies, mitä sä oot vetäny?

(Hehe, oli tosi hyvä päivä ja nyt edessä muutaman päivän vapaa, oon täynnä virtaa. :) )
En taida jaksaa selittää, menisi liian vaikeaksi tälle palstalle :)

"huoh"
[QUOTE="mies1";29824961]Kuitenkin ei-klassinen valinta tuo, ja tuskinpa ulkomaailmassa juuri käytetty.[/QUOTE]

Se tasaaja...

Lue nyt itsekin, puppugeneraattorisi toimii usein melko hyvinkin, mutta eihän tuo nyt enää tarkoita yhtikäs mitään.

iu
[QUOTE="mies1";29824951]Tutustu oikeesti vähän nuorempiin miehiin :) Tänä päivänä moni katsoo myös naisen vaatteita.[/QUOTE]
Mä tunnen aivan älyttömän paljon hyvin nuoria miehiä, ja voin vakuuttaa, ettei heitä todellakaan kiinnosta naisten ballerinat saati jonkin keskustelupalstan vääntö siitä, voiko niitä käyttää häissä. :D

Mutta he ovatkin normaaleja nuoria miehiä, jotka ovat tähän aikaan perjantai-illasta joko kaverien kanssa cruisailemassa ja tiiraamassa naisten takapuolia tai sitten valmistautumassa iltaan kivassa baarissa. Tai ne onnekkaat, jotka ovat jo sen ihanan naisen löytäneet, viettävät aikaa tyttöystävänsä kanssa eivätkä notku täällä palstalla filosofoimassa. :)

(Joo, oon täällä itsekin, mutta olenkin iäkkäämpi perheellinen nainen, jonka ukkokulta on valitettavasti vielä töissä. Mikä on sun selityksesi tälle epäodotuksenmukaiselle toiminnalle? :) )

"mies1"
Olen kyllä kanssasi ihan samaa mieltä, mutta kyllähän ne korkokengät tavallaan liiityy niihin erogeenisiin alueisiin, niiden tarkoituksenahan on työntää takapuolta taaksepäin. Taitaa olla jopa 20% enemmän takapuoli esillä korkokengissä kuin matalissa kengissä.
Toki, en koskaan väittänyt muuta. Ei kukaan seksuaalinen heteromies katso naista niin, että erogeenisuudella ei ole mitään väliä. Mutta ei siinä kaikki ole.

"mies1"
[QUOTE="huoh";29824974]Se tasaaja...

Lue nyt itsekin, puppugeneraattorisi toimii usein melko hyvinkin, mutta eihän tuo nyt enää tarkoita yhtikäs mitään.[/QUOTE]

Kyllä se tarkoittaa. Korkokenkä pyyhkii tasapohjakengällä lattiaa naisten kenkänä historiallisesti.

• Tykkää
Reactions: krut
"mies1"
Mä tunnen aivan älyttömän paljon hyvin nuoria miehiä, ja voin vakuuttaa, ettei heitä todellakaan kiinnosta naisten ballerinat saati jonkin keskustelupalstan vääntö siitä, voiko niitä käyttää häissä. :D

Mutta he ovatkin normaaleja nuoria miehiä, jotka ovat tähän aikaan perjantai-illasta joko kaverien kanssa cruisailemassa ja tiiraamassa naisten takapuolia tai sitten valmistautumassa iltaan kivassa baarissa. Tai ne onnekkaat, jotka ovat jo sen ihanan naisen löytäneet, viettävät aikaa tyttöystävänsä kanssa eivätkä notku täällä palstalla filosofoimassa. :)

(Joo, oon täällä itsekin, mutta olenkin iäkkäämpi perheellinen nainen, jonka ukkokulta on valitettavasti vielä töissä. Mikä on sun selityksesi tälle epäodotuksenmukaiselle toiminnalle? :) )
Oho, aikamoisia tulkintoja! Miksi sun pitää ottaa tää noin henkilökohtaisesti... ;)

Nuoria miehiä ei ehkä kiinnosta balleriinat, minäkään en tiedä mitä ne on. Mutta nuoria miehiä kiinnostaa naisten vaatetus, ja häissä klassisuus on valttia koska koodit. Ja lisäksi lähes joka mies valinnee ennemmin korkkarit kuin crocsit naisen jalkaan, aivan kuten lähes joka mies pitää enemmän klassisesta muodista kuin ladette-muodista. Tietyt asiat pysyvät vuosisadasta, jopa vuosituhannesta toiseen pääpiirteissään samoin vaikka toki eroja on käytännössä. Aika tyhmää olisi livistää tältä.

"jemina"
[QUOTE="mies1";29825038]Oho, aikamoisia tulkintoja! Miksi sun pitää ottaa tää noin henkilökohtaisesti... ;)

Nuoria miehiä ei ehkä kiinnosta balleriinat, minäkään en tiedä mitä ne on. Mutta nuoria miehiä kiinnostaa naisten vaatetus, ja häissä klassisuus on valttia koska koodit. Ja lisäksi lähes joka mies valinnee ennemmin korkkarit kuin crocsit naisen jalkaan, aivan kuten lähes joka mies pitää enemmän klassisesta muodista kuin ladette-muodista. Tietyt asiat pysyvät vuosisadasta, jopa vuosituhannesta toiseen pääpiirteissään samoin vaikka toki eroja on käytännössä. Aika tyhmää olisi livistää tältä.[/QUOTE]

Onneksi asiat eivät kuitenkaan ole noin simppeleitä. Kaunis ja mukava vaatetus on yllättävänkin helppoa yhdistää, ja sydämestäni toivon etteivät korkokengät ole ehdoton edellytys kauniissa pukeutumisessa miestenkään mielestä. Olen niin pitkä (181cm) että korkokengissä olo on todella epämukava (tuntuu transulta) ja uskon sen näkyvän päälle. Siksi ne ballerinat.

iu
[QUOTE="mies1";29825038]Oho, aikamoisia tulkintoja! Miksi sun pitää ottaa tää noin henkilökohtaisesti... ;)

Nuoria miehiä ei ehkä kiinnosta balleriinat, minäkään en tiedä mitä ne on. Mutta nuoria miehiä kiinnostaa naisten vaatetus, ja häissä klassisuus on valttia koska koodit. Ja lisäksi lähes joka mies valinnee ennemmin korkkarit kuin crocsit naisen jalkaan, aivan kuten lähes joka mies pitää enemmän klassisesta muodista kuin ladette-muodista. Tietyt asiat pysyvät vuosisadasta, jopa vuosituhannesta toiseen pääpiirteissään samoin vaikka toki eroja on käytännössä. Aika tyhmää olisi livistää tältä.[/QUOTE]
Nothing personal, just fun. :)

Kuinkas sä täällä vänkäät ketjussa, jonka otsikkoakaan et ymmärrä? :O

Kuka on ollut menossa häihin crocseissa?

Mitä hemmettiä sä jauhat tosta ladette-muodista, se on ihan oma henkilökohtainen traumasi kenties, mutta valtaosa täällä ei edes tiedä, mitä se on. Muoteja on (ollut) muitakin kuin nuo kaksi mainitsemaasi, onko jäänyt huomaamatta???

Oo, kerro mulle heti, missä ja milloin on jo vuosituhansia sitten kätetty korkkareita? Jos oikeesti on, niin tunnustan suoraan, että tässä kohtaa mulla on aukko sivistyksessä. (Ja ei, en aio googlettaa Wikipediasta. :) )

PS: Korkkareiksi ei sitten kelpaa ne korokepohjakengät, niitä tuskin ap huolis häihinsä sen paremmin kuin ballerinojakaan. ;)

ballerinat ihanat
Minusta ballerinat on kauniimmat kuin korkkarit. Ja korkkarit on jaloille yhtä kidutusta. Kiva sitten olla illalla juhlissa naama norsunvitulla, kun jalat on hiertyneet. Ja kehtaan käyttää balleriinoja, vaikka oon lyhyenpuoleinen.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ai lapsille kuuluu ballerinat? katos mä olen käyttänyt niitä tyytyväisenä ihan kaikkialla, tyylikkäät ja äärettömän mukavat jalassa! :saint: Seuraavaksi pistän baariin kyllä ballerinat kun ei saappaita voi käyttää. En oo korkkarinainen :/

zurp
Korkeat korot olivat alunperin osa ratsuväen asua Persiassa 600-luvulla, jotta ratsastajan jalka ei lipsuisi jalustimesta. Muutama vuosisata sitten korkoja käyttivät ihan yhtä paljon (ylhäisö-)miehet kuin naisetkin, ihan tuonne 1800-luvulle asti. Eivätkä korot varmastikaan kuuluneet ns. tavallisen kansan asuun, ennenkuin ihan viimeisen sadan vuoden aikana. Aikana jolloin muutenkin oli "naisellista" pyörtyillä kun korsetti kiristi liikaa, eikä "oikea" nainen muutenkaan kyennyt kuin soittamaan virginaalia ja tekemään ristipistotöitä.

Oikea mies välittää enemmän siitä, jos hänelle tärkeään naiseen sattuu, kuin siitä että tämän peppu näyttää hyvältä korkeissa koroissa.

Häät eivät ole mikään yksiselitteinen tapahtuma joissa pätee aina ja ikuisesti sama "koodisto". Ja mikäli tällä koodilla tarkoitetaan etikettiä, etiketti sallii matalat kengät joka tapauksessa. Viime vuosina ne ballerinat ovat olleet muotia ihan laajalti länsimaissa, turha väittää että tämäkin olisi jokin nimenomaan kurjien suomalaisnaisten oma juttu.

Minusta ballerinat on kauniimmat kuin korkkarit. Ja korkkarit on jaloille yhtä kidutusta. Kiva sitten olla illalla juhlissa naama norsunvitulla, kun jalat on hiertyneet. Ja kehtaan käyttää balleriinoja, vaikka oon lyhyenpuoleinen.
niinpä. Kaveri kuka käyttää korkkareita niin ei jaksa tanssia, kokoajan haluaa istumaan ja loppuillasta sen jalat on ihan katki :O Ihailen kyllä naisia ketkä viittii käyttää korkkareita ja osaa tanssia niillä.

tietoa
" Ballerinat sopivat arkeen ja juhlaan

Ballerinoista on aikojen saatossa tullut klassikkokengät.

Ballerinakengät ovat ranskalaisen tyylin todellinen ilmentymä. Kengät ovat saaneet nimensä balettitossuista, joiden muotoa ne jäljittelevät. Klassisten ballerinojen juuret juontavat 1500-luvulle, jolloin niitä käyttivät myös miehet. Erityisesti 1700-luvun lopulla lättäkengät olivat muodissa: sen jälkeen kukaan ei halunnut käyttää korkoja, kun Ranskan kuningatar Marie-Antoinette oli kävellyt mestauslavalle ylväästi korkokengät jalassa.

Viime vuosikymmenet ovat tehneet ballerinoista klassikot, jollaiset jokaisen tyylitietoisen naisen kenkäkaapista pitäisi löytyä. Erinomaista markkinointityötä tekivät 1950- ja 60-lukujen filmitähdet, kuten Audrey Hepburn, Briggite Bardot ja Sophia Loren. He yhdistivät ballerinat kapealahkeisten, nilkkapituisten housujen kanssa.

Ikoniset tossut kelpaavat myös nykyjulkkiksille, esimerkiksi Emma Stone, Lana Del Rey ja Blake Lively tassuttelevat ballerinoissa tilaisuudesta toiseen."

lähde: http://www.elle.fi/galleria/ballerinat-sopivat-arkeen-ja-juhlaan

"mies1"
[QUOTE="jemina";29825076]Onneksi asiat eivät kuitenkaan ole noin simppeleitä. Kaunis ja mukava vaatetus on yllättävänkin helppoa yhdistää, ja sydämestäni toivon etteivät korkokengät ole ehdoton edellytys kauniissa pukeutumisessa miestenkään mielestä. Olen niin pitkä (181cm) että korkokengissä olo on todella epämukava (tuntuu transulta) ja uskon sen näkyvän päälle. Siksi ne ballerinat.[/QUOTE]

Mut sä et itse näe, mikä tuossa mukavuuden tykkäämisessä itseisarvona mättää.

Mä en ymmärrä sitä, miksi täällä niin iso osa naisia tuntuu vastustavan koodeja ja perinteitä juhlissa ja pukeutumisessa. Vanhemmissa kulttuurimaissa en ole moista ainakaan tavannut tai kuullut. Myös akateemisesti ottaen se on lyhytnäköistä, vaikken asiaa taida enempää täällä avatakaan.

Myös kasvatuksen tiukkuus ja miehen johtajuus tuntuvat olevan kohtuullisen epäsuosittuja ja luultavasti tohon pukeutumis/mukavuusvapauteen liittyviä kysymyksiä. Palstalaiset eivät jotenkin tykkää "ankaruudesta" näissä, vaikka sitäkin tarvitaan yhteisöissä, riiteissä, kasvatuksessa, jne. Tuntuu, että jos jotkut saisivat päättää, kasvattamisessa olisi vaan kukkia, karkkia ja auringonpaistetta, mies olisi essu päällä kyökissä tms. pehmo, ja missä tahansa voisi olla miten tahansa. Eli kaikille vapautta, hyvää ja onnea koko ajan. Ehkä naisen perinteinen tapa ajatella onkin juuri hieman tällainen - mutta yleiseksi totuudeksi sitä ei silti saisi nostaa.

iu
niinpä. Kaveri kuka käyttää korkkareita niin ei jaksa tanssia, kokoajan haluaa istumaan ja loppuillasta sen jalat on ihan katki :O Ihailen kyllä naisia ketkä viittii käyttää korkkareita ja osaa tanssia niillä.
:)

Kaikesta aiemmasta väännöstä huolimatta tunnustan: Aina oon ollut korkkarinaisia. Aloin käyttää niitä 15-vuotiaana, ja sinnikkäästi oon niillä sen jälkeen mennyt koulut, työt ja juhlat _aika_ monen vuoden ajan.

Onnekseni en ole saanut ihmeempiä jalkavammoja aikaisiksi tällä tyhmällä (mutta ah niin kauniilla) tottumuksellani, ja voinpa kertoa senkin, että ballerinat eivät kuulu lempikenkiini koska 159 cm. : /

Mutta ne, joilla on riittävästi pituutta ja kaunis, kapea jalka, pitäkööt kaikin mokomin ballerinoja, ne osaavat olla tosi kauniita kenkiä nekin. :)

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"mies1"
Nothing personal, just fun. :)

Kuinkas sä täällä vänkäät ketjussa, jonka otsikkoakaan et ymmärrä? :O

Kuka on ollut menossa häihin crocseissa?

Mitä hemmettiä sä jauhat tosta ladette-muodista, se on ihan oma henkilökohtainen traumasi kenties, mutta valtaosa täällä ei edes tiedä, mitä se on. Muoteja on (ollut) muitakin kuin nuo kaksi mainitsemaasi, onko jäänyt huomaamatta???

Oo, kerro mulle heti, missä ja milloin on jo vuosituhansia sitten kätetty korkkareita? Jos oikeesti on, niin tunnustan suoraan, että tässä kohtaa mulla on aukko sivistyksessä. (Ja ei, en aio googlettaa Wikipediasta. :) )

PS: Korkkareiksi ei sitten kelpaa ne korokepohjakengät, niitä tuskin ap huolis häihinsä sen paremmin kuin ballerinojakaan. ;)
Tässäkin oli olkiukkoja. Keskustelun taso on niin alhaalla, että en taida alkaa vänkäämään.

En pysty ymmärtää ihmisiä, jotka välttelevät epämukavuutta. Eihän elämä voi olla pumpulissa olemista. Tietyt riitit esimerkiksi voivat olla epämukavia, mutta se pointti ei pitäisi ollakaan mahdollisimman vähäinen vaiva ko. riitissä. Kauneus ja estetiikka VAATIVAT itsekuria, ponnistelua sekä silmää. Ei niissä pointti ole helppous. Tämäkin hirveän vanha asia.

Yhteistyössä