Miten ihmiset viitsivät mennä balleriinoissa juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Tytskyy
  • Ensimmäinen viesti
zurp
Olet empatiakyvytön koska kieltäydyt hyväksymästä että joillekin korkkareiden käyttäminen on hyvin kivuliasta, ja syytät heitä laiskoiksi ja välinpitämättömiksi koska he eivät olisi valmiita kärsimään KOSKA SÄ TYKKÄÄT KORKKAREISTA.

hrkk
balleriinathan on suunniteltu suomalaiselle juntille lenkkari kansalle eihän ne kumpakaan nyt juuri toisistaan poikkea molemmat on leveitä lätysköjä :D :D
SItten valitetaan selkävaivoja ties mitä ja ei tajuta että kunnon kengässä on edes se pieni korko jotta ryhti pysyy hyvänä jolloin vältytään monilta niin lonkka kuin selkävaivoilta ;)
Jep. Ainoastaan juntti-Suomalaisille + Kate Middletonille (Cambridgen herttuatar), joka rakastaa ballerinoja ja on samalla tyylillisesti kenties seuratuin nainen koko maailmassa. :D

"xxx"
Olipa hauska aloitus =)

Itselläni on pituutta 173 cm ja olen kyllä aikanaan saanut ihan suorasanaisenkin negatiivista palautetta, jopa tuntemattomilta, kun olen päätänyt laittaa jalkaani korkokengät. Kerran yksi nuori mies sanoi mulle metrossa, että voisi olla hiukan hankalaa "pystyssä panna". Hmm. sinänsä söpöä, vaikka olisi siinä ehkä jotain muutakin haastetta saattanut hänen kanssaan olla =D

Itse tykkään muutenkin enenmmän balleriinoista tms. matalista siroista kengistä ja olen niitä ihan mielelläni koko aikuisikäni käyttänyt.

Yksi työkaveri, jolla pituutta on saman verran kuin itselläni - ja joka on hoikka ja siro nainen - käyttää säännöllisesti korkkareita. Hänestä ovat useat kollegat - miehet - sanoneet selän takana etteivät voi ymmärtää miksi ja jopa että pitävät ahdistavana ja uhkaavana tämän daamin kenkävalintoja.

Mutta kukin tyylillään - hauskaa, että näistä asioista keskustellaan =D

Tytskyy
Olet empatiakyvytön koska kieltäydyt hyväksymästä että joillekin korkkareiden käyttäminen on hyvin kivuliasta, ja syytät heitä laiskoiksi ja välinpitämättömiksi koska he eivät olisi valmiita kärsimään KOSKA SÄ TYKKÄÄT KORKKAREISTA.
Ethän sä edes tunne mua? Jos olisin täysin empatiakyvytön, miten mulla voisi olla lämpimät välit perheeseeni ja aivan ihania ystäviä. Kuten sanoin jo monta kertaa minun häihini tullaan koroissa ja kaikki sen varmasti tajuavat sanomattakin.

"harmaana"
vaivasenluu tulee liian pienistä kapeista kengistä ja muitakin vaihtoehtoja on kun ostaa lenkkitossujen kaverit eli balleriinat.
Kuten yllä jo useaan todettu pienikin korko teke jalalle ja ryhdille hyvää joten turha tulla selittämään että minulle tekee vain hyvää liikkua matalapohjaisissa tossu mallisissa balleriinoissa kun ryhtini ja vaivasenluuni ;)

Monessakin kenkäkaupassa myydään leveälestisempiä ja juuri vaivaseluun kohdin joustavia kenkiä ;)
Mutta jos ajatus on vain ostaa kaikki sieltä prismasta eikä osaa muualta kenkiä katsella kun ei saa boonusta :D

jooik
[QUOTE="xxx";29823641]Olipa hauska aloitus =)

Itselläni on pituutta 173 cm ja olen kyllä aikanaan saanut ihan suorasanaisenkin negatiivista palautetta, jopa tuntemattomilta, kun olen päätänyt laittaa jalkaani korkokengät. Kerran yksi nuori mies sanoi mulle metrossa, että voisi olla hiukan hankalaa "pystyssä panna". Hmm. sinänsä söpöä, vaikka olisi siinä ehkä jotain muutakin haastetta saattanut hänen kanssaan olla =D

Itse tykkään muutenkin enenmmän balleriinoista tms. matalista siroista kengistä ja olen niitä ihan mielelläni koko aikuisikäni käyttänyt.

Yksi työkaveri, jolla pituutta on saman verran kuin itselläni - ja joka on hoikka ja siro nainen - käyttää säännöllisesti korkkareita. Hänestä ovat useat kollegat - miehet - sanoneet selän takana etteivät voi ymmärtää miksi ja jopa että pitävät ahdistavana ja uhkaavana tämän daamin kenkävalintoja.

Mutta kukin tyylillään - hauskaa, että näistä asioista keskustellaan =D[/QUOTE]

Ette hyvät naiset nyt missään nimessä häpeile sen vuoksi, että joidenkin tappipituisten MIESTEN (metromiehellä varmasti pieni tappi se toinenkin jos ei onnistu pystypano) vuoksi jätätte korot käyttämättä!
Ei ole mitään kauniimpaa kuin siro ja pitkä nainen, jolla korot alla. (Näin naisen näkökulmasta.) Valitkaa vain pitkä mies mies ja jätätte nuo tampit lyhyemmille.

Tytskyy

Voi luoja :DDDDDD Taidat vaan olla kateellinen työkaverillesi. 173cm ei todellakaan ole liian pitkä korkkareihin!!

säpäle harmaana
Mihin tuo muuten perustuu, että pieni korko olisi hyväksi jalalle ja ryhdille? Onko sitten paljailla jaloilla käveleminen sitten jotenkin luonnotonta? Ja miksei useimmissa lapsien kengissä ole korkoja?

Kyllä minä ainakin kiinnitän huomioita jos ihmisellä on päällään kaunis mekko ja se on pilattu balleriinoilla,menee mekostakin se hohto. Eikö sulla ollu se vaivasenluu? ;) Haiskahtaa laiskuudelta.
Opettele lukemaan. Mä en missää kohtaa oo kirjoottanu, että mulla on vaivaasenluu vaan kirjootin, että joillaki voi olla. Ja miten helvetin laiskuutta se muka on? Mulla ei oo vaivaasenluuta, mutta tajuan silti ettei se oo laiskuutta.

Mulla syynä ballerinoojen käyttöön oli kuukausi sitte tehty lonkkaleikkaus. Ymmärsitkö nyt? Tuskin.

"vieras."

Siis 173 ei kyllä ole mikään pituus vielä murehtia korkkareista. Itse olen 172 ja nuorempana käytin lähes vain korkkareita, nykyisin silloin kun siltä tuntuu. Eikä kukaan ole valittanut eikä käy itsetunnon päälle. En nyt mitään 20 sentin korkoja, mutta korkoja kuitenkin. Käytänöllisyys on tärkeää ja liian korkeat eivät enää ole käytännöllisiä.

En usko hetkeäkään että miehet eivät pidä pitkistä naisista tai pitäisivät heitä uhkaavana (kertoo kyllä kyseisen miehenkin itsetunnosta jos noin sanoo), kyllä malleilla näyttää olevan kysyntää vaikka ovat 180 pitkiä, ja monet ovat upean näköisiä kaikin puolin.

42
[QUOTE="harmaana";29823402]Kyllä nykyään löytyy vaikka kuinka isoja naisten kenkiä. On tekosyy ettei ole juhlakenkiä.
Kengät | BRANDOS.fi[/QUOTE]

Onko sulla itselläsi omakohtaisia kokemuksia hankalista kenkähankinnoista, kun noin tiedät että asenne ratkaisee?
Mä voin ottaa sut seuraavan kerran mukaan kenkäkauppaan kanssani!

Kenkiä löytyy kyllä, mutta sopiiko ne jalkaa on toinen asia.
Kaupoissa on tullut muutamia kertoja käytyä. Nettikauppa ei kiinnosta, kun kenkien osto tätä kautta hyvin epävarmalta, kun se kaupoissa sovittamallakin on oikeasti haasteellista.
Mutta tämä tästä...

"Mary"
Apua... Onneks mulla ei ole kaveripiirissä ap:n kaltaisia. Aivan käsittämätöntä p*skaa. MINUN mielestäni MINUN häitäni pitää kunnioittaa pukeutumalla MINUN mielestä ainoaan oikeaan kenkätyyppiin. Jos joku tulisi tennareissa tai crocseissa, niin voisi ehkä ihmetellä vähän, mutta silloinkaan ei tulisi mielenkään puuttua kenenkään henkilökohtaiseen pukeutumiseen. Mutta onneks tollanen persoona kun ap on onnistunut ilmeisesti hakeutumaan omanlaistensa pariin, pysykööt siellä :D.

zurp
Mun mieheni pitää siitä että mun jalkoihin ei satu, btw.

AP, jos jollakulla ystävälläsi olisi jokin paha jalkavaiva, tai selkävaiva, tai vanhempi sukulaisesi kärsisi kivusta, vaatisitko edelleen että sinua miellyttääkseen heidän TÄYTYY häihisi laittaa korkeakorkoiset kengät?

Tytskyy
Mun mieheni pitää siitä että mun jalkoihin ei satu, btw.

AP, jos jollakulla ystävälläsi olisi jokin paha jalkavaiva, tai selkävaiva, tai vanhempi sukulaisesi kärsisi kivusta, vaatisitko edelleen että sinua miellyttääkseen heidän TÄYTYY häihisi laittaa korkeakorkoiset kengät?

Tiedän kyllä ettei kenelläkään ole mitään vaivoja, mutta jos nyt vaikka jalka murtuisi. Hyväksyisin että tulisi tasapohjaisissa kengissä, muttei missäännimessä siltikään balleriinoissa.

Tytskyy
[QUOTE="Mary";29823846]Apua... Onneks mulla ei ole kaveripiirissä ap:n kaltaisia. Aivan käsittämätöntä p*skaa. MINUN mielestäni MINUN häitäni pitää kunnioittaa pukeutumalla MINUN mielestä ainoaan oikeaan kenkätyyppiin. Jos joku tulisi tennareissa tai crocseissa, niin voisi ehkä ihmetellä vähän, mutta silloinkaan ei tulisi mielenkään puuttua kenenkään henkilökohtaiseen pukeutumiseen. Mutta onneks tollanen persoona kun ap on onnistunut ilmeisesti hakeutumaan omanlaistensa pariin, pysykööt siellä :D.[/QUOTE]

Se on sun mielipitees.

Tytskyy
[QUOTE="Mary";29823902]Sulla on selvästi jotain traumoja balleriinoista, pitäisköhän sun mennä terapiaan, olisko sulla balleriinafobia?[/QUOTE]

Oletpas hauska:) Ne on vaan yksinkertaisesti JÄRKYTTÄVÄT! En voi käsittää miten joku voi sanoa, että ne on yhtä juhlalliset kuin korkkarit :D

sadd
Tiedän kyllä ettei kenelläkään ole mitään vaivoja, mutta jos nyt vaikka jalka murtuisi. Hyväksyisin että tulisi tasapohjaisissa kengissä, muttei missäännimessä siltikään balleriinoissa.
Mistä sulle on kehittynyt näin kova inho balleriino kohtaan? Niitähän on niin monenlaisia, sekä rumia että nättejä. Mukavia ja epämukavia. (pikku)Korollisia ja korottomia jne.

"Mary"
Jos sun kavereista tulis sun häihin vaikka näissä, niin olisko sit välit poikki tai mykkäkoulu päällä vai saisitko oikein prinsessaraivarit?

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQvNW_017oZpz6wIVn1Ee3U_yIiARuylfex-Xqc-GAEy7PzNjAAdw

Yhteistyössä