Onko kukaan mustista korkeakoulutettu ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Utelias vain
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
[QUOTE="mies1";29811295]Ehkäpä ei, mutta tuskin tämä palsta on rajoittunut sisällöltään. Täällä olen nähnyt puhetta kaikesta paitsi miesten jutuista kuten autoista ja laitteista sekä kalastuksesta. :D Mutta varmaan näistäkin on ketjuja.[/QUOTE]

No tuohan ei liity mitenkään siihen, että keskustelu sinun kanssasi on tietyn pisteen jälkeen melko vaivalloista. Siis sen pisteen, kun mikään myöntämäsi tosiseikka ei pädekään siellä pseudolandiassa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras."
Joo, olen jumiutunut siihen viimoiseen vaiheeseen eli gradu pukattava niin valmista tulis. Oon miettinyt, että kai se pitäs loppuun tehdä, vaikken tutkintoa tulekaan koskaan sillä alalla koskaan tarvitsemaankaan.
Tsemppiä! Kyllä se tutkinto kannattaa loppuun saattaa sillä vielä vähemmän teet keskeneräisillä papereilla. Ja jos joku työnantaja kysyy, saa selitellä miksi on jättänyt kesken.

"mies1"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29811325:
No tuohan ei liity mitenkään siihen, että keskustelu sinun kanssasi on tietyn pisteen jälkeen melko vaivalloista. Siis sen pisteen, kun mikään myöntämäsi tosiseikka ei pädekään siellä pseudolandiassa.
En yleensä jaksa mennä tuohon vaivalloisuuden pisteeseen. :) Mutta joudun silti huomioida sen. Palstalle riittää arkinen höpöttely, ehkä voi vain vähän vihjailla muistakin jutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29811362:
Niin kysyin, etkö puhu omasta puolestasi ja vastasit, että et. Eli se ei ollut oma mielipiteesi? Kenen se sitten oli? Isot pojat taas kertoi ja sinä menit uskomaan?
mitä sä tarkoituit sillä*että puhunko omasta puolestani?

oon tainnu käsittää väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29811373:
Niin, että oliko tuo viesti omaa tuotostasi vai copypaste-kamaa. Jos sanot, että asialle x on ilmiselvästi syynä y, kyllä tulee väistämättä vaikutelma, että se on ihan oma mielipiteesi.
mihin viestiin nyt viittaat?

jos mää copypastetan niin ruukaan laittaa linkin

[QUOTE="mies1";29811360]En yleensä jaksa mennä tuohon vaivalloisuuden pisteeseen. :) Mutta joudun silti huomioida sen. Palstalle riittää arkinen höpöttely, ehkä voi vain vähän vihjailla muistakin jutuista.[/QUOTE]

Vihjailet joskus kymmeniä sivuja.:rolleyes:

• Tykkää
Reactions: krut
säpäle harmaana
[QUOTE="mies1";29811360]En yleensä jaksa mennä tuohon vaivalloisuuden pisteeseen. :) Mutta joudun silti huomioida sen. Palstalle riittää arkinen höpöttely, ehkä voi vain vähän vihjailla muistakin jutuista.[/QUOTE]

Miksi joudut huomioimaan? Miksi koet tarpeelliseksi muistuttaa keskustelukumppaniasi siitä, että ehkä emme olekaan olemassa?

säpäle harmaana
mihin viestiin nyt viittaat?

jos mää copypastetan niin ruukaan laittaa linkin
No aloitetaan nyt alusta. Eli tuossa ketjun alkupään viestissä sanot, että on tutkimuksen hajautuminen maakuntiin on ilmiselvä syy keskustelun heikentymiseen. Myöhemmin ketjussa sanot, että maakuntien liiketoimintaosaamista ei arvosteta tieteellisissä piireissä, mutta et ole itse samaa mieltä. Mitä mieltä sitten olet?

"mies1"
Vihjailet joskus kymmeniä sivuja.:rolleyes:
No ehkä väittelen kymmeniä sivuja. Olen joskus sitkeä :) Pyrin kuitenkin pysyttelemään tietyllä tasolla. Viikate ja ehkä - vähän - Phoebsi ovat ainoita palstan naisia, joiden kanssa on voinut mennä syvemmälle. Harmi kun V ei kai enää palstaile.

Enkä sano että naisten pitäisi keskustella ja ajatella kuin V, päinvastoin on mukavaa kun nainen on sillä tietyllä levelillä. Kunhan vain nainen vähän ymmärtäisi muutakin. Se on tärkeää kommunikaationa kanssani ja siinä mielessä ylioppilaiden "intellektuelli"-identiteetin vahva lasku on harmillista.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29811391:
No aloitetaan nyt alusta. Eli tuossa ketjun alkupään viestissä sanot, että on tutkimuksen hajautuminen maakuntiin on ilmiselvä syy keskustelun heikentymiseen. Myöhemmin ketjussa sanot, että maakuntien liiketoimintaosaamista ei arvosteta tieteellisissä piireissä, mutta et ole itse samaa mieltä. Mitä mieltä sitten olet?
no nyt alkaa kirkastua

olen siis sitä mieltä, että tutkimuksen hajaantuminen maakuntiin on laskenut sen tasoa ja että yrityksissä olevaa osaamista ei juuri arvosteta tiedeyhteisössä ja että minun mielestäni molemmat mainitut seikat ovat huonoja juttuja

en ylipäätäänkään pidä läheskään kaikkia tekemiäni havaintoja hyvinä uutisina

[QUOTE="mies1";29811402]No ehkä väittelen kymmeniä sivuja. Olen joskus sitkeä :) Pyrin kuitenkin pysyttelemään tietyllä tasolla. Viikate ja ehkä - vähän - Phoebsi ovat ainoita palstan naisia, joiden kanssa on voinut mennä syvemmälle. Harmi kun V ei kai enää palstaile.

Enkä sano että naisten pitäisi keskustella ja ajatella kuin V, päinvastoin on mukavaa kun nainen on sillä tietyllä levelillä. Kunhan vain nainen vähän ymmärtäisi muutakin. Se on tärkeää kommunikaationa kanssani ja siinä mielessä ylioppilaiden "intellektuelli"-identiteetin vahva lasku on harmillista.[/QUOTE]

Minkä takia et perusta omia ketjuja missä saattaisit väitellä aiheesta?

säpäle harmaana
no nyt alkaa kirkastua

olen siis sitä mieltä, että tutkimuksen hajaantuminen maakuntiin on laskenut sen tasoa ja että yrityksissä olevaa osaamista ei juuri arvosteta tiedeyhteisössä ja että minun mielestäni molemmat mainitut seikat ovat huonoja juttuja

en ylipäätäänkään pidä läheskään kaikkia tekemiäni havaintoja hyvinä uutisina
Mutta miten se hajaantuminen maakuntiin siis on laskenut sitä tasoa? Sitä kysyin jo tuolla kolmossivulla(?), mutta en ole vieläkään saanut vastausta. Oletin, että se liittyy nimenomaan siihen, että siellä se osaaminen on lähinnä liiketoiminnallista, kun se oli ainoa järkevä kommenttisi kysymykseeni liittyen.

[QUOTE="mies1";29811441]En ehkä jaksa, on niin vähän keskustelukumppaneita aiheesta. Voin ainoastaan antaa neulanpistoja väliin ;) Eli kyseessä on toki osaksi myös Don Quiote -tyylin parodiaa.

Mut joo, lähden taas salille :)[/QUOTE]

Nostelehan ahkerasti.:)
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29811436:
Mutta miten se hajaantuminen maakuntiin siis on laskenut sitä tasoa? Sitä kysyin jo tuolla kolmossivulla(?), mutta en ole vieläkään saanut vastausta. Oletin, että se liittyy nimenomaan siihen, että siellä se osaaminen on lähinnä liiketoiminnallista, kun se oli ainoa järkevä kommenttisi kysymykseeni liittyen.
kysyit kohdassa #73 ja mä vastasin kohdassa #74

"mies1"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29811425:
Epäolennainen vastaus.
Ei retorisesti, kyseessä oli jälleen kompleksikysymys. Sinua ja lispettiä sakottaisin eniten tuosta argumentaatiovirheestä :) En vain jaksa alkaa purkaa vääriä tulkintoja.

Yhteistyössä