Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä en tajua niitä lapsia jotka eivät kävele alle 1v. Eikö teillä kotona kävellä?
Aloitettiin mykkäkoulu nuorimmaisen kohdalla. Kaikki muut oppivat puhumaan ongelmitta, mutta nuorimmainen ei. Sai lähetteen puheterapiaan ja sieltä käskyn päivähoitoon.
Ollaan oltu kuin kusisukassa ja kuiskailtu kotona ettei hän vain vahingossakaan kuulisi puhetta.
Siis sä kysyt että miksi ihmisten lapset eivät opi puhumaan ennen päikkyyn menoa ja heität itse oman oletuksesi ilmoille. Sitten kun saat vastauksia että suurin osa puhumattomuudesta johtuu jostain muusta syystä kuin ehdottamastasi niin se ei kelpaakaan vastaukseksi.
Ja se puhevaikeuksisen kanssa ymmärtämättä oleminen on paha asia joka ei yhtään edistä oppimista.
Johonkin rajaan asti joo, mutta meillä oli yhdessä vaiheessa ainakin sellaista, että lapsi olisi osannut sanoa, mutta mielummin huitoi ja "marisi". Vähän niin kuin ruokaillessa ei muka osannut syödä, vaan olisi halunnut, että syötetään...Tosin siinä tilanteessa kyse ei ole ihan aidosta vaikeudesta. Meillä on toisella lapsella kommunikoinnissa myös ihan "oikeita vaikeuksia", ja siinä pitää tietysti tulla vastaan eikä heittäytyä ymmärtämättömäksi. Syyksi epäillään toistaiseksi neurologista häiriötä.
Kuluneen vuoden aikana Ylen sivuilla taisi olla artikkelikin lasten puheen viivästymistä. Viivästymisiä tulee, kun vanhemmat eivät puhu lapsilleen, koska vanhemmille on tärkeämpää istua netissä kuin puhua lapsilleen.
Itse en ainakaan seurassa viitsi lauleskella tai lorutella, vain ollessamme kotona. Joten ehkä se kuva minkä saatte ei kuitenkaan vastaa ihan sitä kokonaisuutta. Me ainakin kotona puhutaan paljon enempi.