Miltä kuulostaa keventäjän ruokavalioksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wimppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Maj";29808530]Muutaman jutun muuttaisin.
Lounaalta riisi/pasta pois.
Välipalabanaani vaihtuu omenaksi tai puolikkaaksi verigreippiä.[/QUOTE]

Toisalta jos on tummariisi niin ainakin aloittajalle se on hyvää jos hän tietysti liiku paljon :). Illaliseksi olisi jo liika

Faktaa rypsiöljystä, todettu terveellisemmäksi kuin muut rasvat.
Öljyä moneen tarkoitukseen | Jutut | Kuningaskuluttaja | yle.fi

Rypsiöljy paljastui luultua terveellisemmäksi | Yle Uutiset | yle.fi

Kookosöljy on luultua epäterveellisempi. Se ei ole sydämelle terveellistä.
Kookosöljy on mainettaan huonompi | Rasvatieto

Ei ole kyse mielipideasiasta vaan faktasta.

Tänä päivänä kookosöljyllä nähdään yleensä epäterveellisenä rasvanlähteenä. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa. Kysynys kuuluukin: miksi kookosöljy sai pahan maineen menneisyydessä? Kuitenkin valtaosa tutkimuksista, jotka tukevat kookosöljyn terveellisyyttä, on ollut tiedossa jo pitkään. Vastaus on: politiikka ja talous. Kookosöljy oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten hyvin yleisesti käytössä USA:ssa leipomisessa, paistamisessa, jälkiruoissa ja popcornia valmistettaessa. Mutta 1980-luvulta alkaen eräät hyvin voimakkaat ryhmät mukaan lukien Amerikan Soijapapuyhdistys (ASA), Maissintuottajien yhtymä (CPC) ja Center for Science in the Public Interest (CSPI) alkoivat järjestelmällisesti tuomita kaikkia tyydytettyjä rasvoja. Valheellista tiedettä käytettiin yleisön vakuuttamiseksi siitä, että kaikki tyydyttyneet rasvat ovat epäterveellisiä, vaikka tosiasiassa tyydytetyt rasvat, joissa on paljon keskipitkäketjuisia rasvahappoja, kuten lauriinihappoa, ovat hyvin terveellisiä. Näitä organisaatioita tuki USA:n lääkelaitos FDA, jonka henkilökunnasta monet ovat lähtöisin ja monet palaamassa kasvisöljyteollisuuteen. Tuloksena oli, että useimmat ihmiset siirtyivät kasvisöljyihin ja lauriinihapon pääasiallinen saanti trooppisista öljyistä loppui. Maat, joista nämä trooppiset öljyt tulivat, pääasiassa Malesia ja Filippiinit, olivat liian köyhiä vastaamaan näihin valheellisiin väitteisiin sijoittamalla suureen mainoskampanjaan. Vasta äskettäin trooppisten öljyjen terveyshyödyt ovat alkaneet tulla julkisuuteen.

Kannattaisi vähän opiskella ravinto-oppia niin tietäisit, että tyydytetyt rasvat ovat ihmisen terveydelle huono asia.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00004

Käsitys, jonka mukaan kaikki kasvirasvat ovat terveellisiä ja parempia kuin eläinrasvat, ei ole aivan oikea. Kookos- ja palmuöljyt eivät ole rasvahappojensa puolesta lainkaan parempia kuin eläinrasvat.

Kannattaisi vähän opiskella ravinto-oppia niin tietäisit, että tyydytetyt rasvat ovat ihmisen terveydelle huono asia.

Kasviöljy :: Terveyskirjasto

Käsitys, jonka mukaan kaikki kasvirasvat ovat terveellisiä ja parempia kuin eläinrasvat, ei ole aivan oikea. Kookos- ja palmuöljyt eivät ole rasvahappojensa puolesta lainkaan parempia kuin eläinrasvat.

Mitä sä tiedät mun opiskelusta mitään :D. Kävin jopa eko tuotteiden suhteen toiseen maahaan koulutusta varten. Olen päivittäin itsekin sen kanssa tekemisessä tai ainakin melkein päivittäin (yrittäjänä). Mutta kun en vitsi niin kuin sanoin sen enepää selittää ettei täällä taas joku käy päälle. Itse en halua itselle tukala ja väsynyt olo, mitä saan jos syön sun n.s. tervellisiä rasvoja. Mä voin paljon paremmin omalla ruokavaliolla, paitsi nyt raskauden aikana annan itselle syödä mitä mieli tekee, kunhan vaan ei liika . Enkä pahalla sanon sen ja pahoittelen jos aika rumasti sanoin. Minä en vaan aina ymmärrä, miksi ihmiset ovat jotain niin paljon vastaan jos eivät tunne koko tuoteetta

Viimeksi muokattu:
Joko on koko ruokavalio täysin päin persettä tai sitten korvien välissä vikaa jos pienestä öljymäärästä mitä käytetään paistamiseen tulee tukala ja väsynyt olo.

Mä en kuuntelisi mitään terveysvinkkejä ihmiseltä joka uskoo kaiken maailman huuhaapistoksiin ja antaa pistää niitä pilluunsa.

Et tiedä miten onnellinen olen että laitoin sen itselle, eikä minun tarvitse enää kärsiä tai ajatella koko juttua tai elää peloissaa jos se virus tekee taas jotain, kun 2 vuotta ei ole ollut enää mitään :). Samoin täällä mun äiti onnellinen kun sai samalta tutkijalta voiden ja jo viikon käyttänyt sen sekä tulokset voi jo nähdä, p.s olen kertonut jo voidesta täälläkin, joka poista ryppyjä tehokasti. Tässä se näy taas että vain täällä kaikki hoidot parhaita ja vain Raison margariini on tervellisin.. voi kiesus

Voissa ne kasvikset pitää paistaa. Hölmöt. Tai ehkä paras ois ghee tai vaikka ihra. Tai se kookosöljy, jos mausta tykkää. Miedolla lämmöllä paistaessa ehkä käy oliiviöljyki. Mitä enemmän tyydyttymättömiä rasvahappoja, sitä huonommin se kestää kuumennusta.

Sitä paitsi luonnolliset "kovat" rasvat on terveellisiä. :) Kovetetut sen sijaan on myrkkyä. Joissaki tutkimuksissa, ainaki joskus ennen, nää kaks täysin eri asiaa on niputettu yhteen. : /

Mä tykkään parsakaalista ja kukkakaalista eniten kevyesti höyrytettynä. Sit voita päälle. :p

[QUOTE="orion";29808944]Voissa ne kasvikset pitää paistaa. Hölmöt. Tai ehkä paras ois ghee tai vaikka ihra. Tai se kookosöljy, jos mausta tykkää. Miedolla lämmöllä paistaessa ehkä käy oliiviöljyki. Mitä enemmän tyydyttymättömiä rasvahappoja, sitä huonommin se kestää kuumennusta.

Sitä paitsi luonnolliset "kovat" rasvat on terveellisiä. :) Kovetetut sen sijaan on myrkkyä. Joissaki tutkimuksissa, ainaki joskus ennen, nää kaks täysin eri asiaa on niputettu yhteen. : /

Mä tykkään parsakaalista ja kukkakaalista eniten kevyesti höyrytettynä. Sit voita päälle. :p[/QUOTE]

Z

Olen pudottanut vuoden alusta 8kg ja matkaa normaali bmi:hin on 3,5kg.

Syön about näin:

Aamulla kaurapuuroa (1dl hiutaleita, vajaa 2dl maitoa) ja 100g raejuustoa, kahvi kevytkermalla.

Lounas: jotain kotiruokaa mitä lapsetkin syövät (pastat ja riisit täysjyvänä, perunan jätän kokonaan pois), mutta määrällisesti vain 1/4 lautasesta sitä itse ruokaa, 1/4 keitettyjä kasviksia ja loput salaattia. Joskus kokonainen porkkana tai puolikas kurkku siihen kylkeen.

Välipala: puolikas omena ja banaai/päärynä. Kahvia ja kevytkermaa (puolikkaat siksi, kun syön ne mitä lapset eivät jaksa).

Päivällinen: kotiruokaa samalla kaavalla kuin lounasta.

Iltapala: 150-200g rasvatonta rahkaa, 50-100g raejuustoa, leseitä ja mehukeittoa tai ananasta. Jos päivän kalorivaje on vieläkin yli 500kcal, niin otan hapankorpun maksamakkaralla ja maustekurkulla.

Päivän vaje on melko tarkkaan 500-550 kcal eikä tarvitse nähdä nälkää.
Mielestäni aloittaja syö aika vähän, eihän tuossa ole varmaan kuin 1000 kaloria näin lonkalta heitettynä.

Yhteistyössä