Kylpyhuoneen saumoista kasvaa sieniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina+4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No monet virastotyöntekijät saavat 100+ emailia päivässä (kuten minä), joten en kykene edes lukemaan niitä kaikkia.
Paras on soittaa, jos on tärkeää asiaa. Eikö oma terveys ja lasten terveys ole tarpeeksi tärkeä asia jaksaa soittaa?

Englanninkielisistä lähteistä löytyy vakavia sairastumistapauksia, edellisellä sivulla kerrottiinkin yhdestä. Ota nyt jo hyvä ihminen vakavasti äläkä suunnittele eläväsi (ja pahempaa, altistavasi lapsiasi tuolle) tuolla 4-5 kuukautta. Siinä ajassa ehdit saada todella vakavia terveyshaittoja mahdollisesti.

Terveystarkastaja ei välttämättä ehdi heti reagoida sähköposteihin, tulosta kuva ja mene tiistaina käymään. Rotia hommaan nainen!!

tottakai laitetaan asiaa eteenpäin heti kun arki koittaa.. enpä vaan tiedä mistä saadaan aikaiseksi asunto noin nopealla varoitusajalla tai mitä jos se vuokranantaja alkaa vaatimaan jotain sakkovuokria tms.. ei sellasiin kyllä ole varaa nyt..

tottakai laitetaan asiaa eteenpäin heti kun arki koittaa.. enpä vaan tiedä mistä saadaan aikaiseksi asunto noin nopealla varoitusajalla tai mitä jos se vuokranantaja alkaa vaatimaan jotain sakkovuokria tms.. ei sellasiin kyllä ole varaa nyt..

Kuluttajansuoja asiamies neuvoo puhelimitse maksutta näissä asioissa. esim siitä onko teillä mahdollisuus purkaa vuokrasopimus heti yms.

ok kiitos.. soitellaan sinnekin sitten..sit mä mietin kun tää on paritalo toinen puoli on vaan paljon vanhempi jostain 40-luvulta ja käytiin siellä sisällä niin se oli ihan homeessa.. haisi ihan hirveältä.. voiko se siirtyä tavallaan talosta toiseen.. yhdessä nää on mut toki omat sokkelit ym..

ok kiitos.. soitellaan sinnekin sitten..sit mä mietin kun tää on paritalo toinen puoli on vaan paljon vanhempi jostain 40-luvulta ja käytiin siellä sisällä niin se oli ihan homeessa.. haisi ihan hirveältä.. voiko se siirtyä tavallaan talosta toiseen.. yhdessä nää on mut toki omat sokkelit ym..

Rakenteista en osaa sanoa, mutta onko ilmanvaihto sellainen että se sama ilma on tavallaan molemmissa asunnoissa? Eli homeitiöt tulee sieltä ilman mukana toisesta asunnosta.

Kyllä se vaan "siirtyy" jos on yhteistä runkoa.

Homeitiöitä (tai lahosienen itiöitä) ei sinänsä tartte ihmetellä, koska niit on kaikkialla. Luonto ei toimis ilman niitä. Sit on vaan paikkoja joissa ne viihtyvät ja alkavat kasvamaan. Asuinrakennukset on paikkoja joissa näin ei ole tarkoitus käydä.

Lahottajista vaikkapa lattia- ja seinäsienellä on vieläpä paskamainen kyky levittää vettä rihmastoaan pitkin ja siten levitä ihan terveisiin ja kuiviinkin paikkoihin.

Sinuna en tippaakaan murehtisi vuokranantajan mahdollisia sopimussakkoja. Hän voi niit sit koittaa periä vaikka käräjillä. Sopimusrikkohan tossa on jo se, että kämppä jonka seinissä kasvaa sieniä ei ole semmoinen mitä vuokrasopparissa lukee ja semmoisesta on ihan turha maksaa ehjän kämpän vuokraa jos minkäänlaista vuokraa.

taitaa tulla vuokranantajallesi aika kova lasku meinaan itse en pahemmin uskaltasi edes huonekaluja saatikka vaatteita mukaani home asunnosta ottaa jossa ihan sieniä puskee seinistä läpi :x

4l9wl83ze2p.png

Yhteistyössä