voi vttu noita tyyppejä suojateillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja guuguu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
luulitko että se äijä huvikseen siinä suojatien luona seisoo? sinä ajat autoa säilytä selainen turvaväli ja aja oikeaa nopeutta jotta voit päästää jalankulkijan yli ei siitä muuten yli ikinä pääse jos jää odottamaan hetkeä ettei yhtään autoa näy

Voihan olla että jotkut seisoskelevat suojatien äärellä ihailemassa hienoja ohiajavia autoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Älkää pysähtykö yhtäkkiä;29800480:
Vaan suomalaiset on niin idiootteja että jäävät seisomaan suojatien eteen, sen sijaan että reilusti kävelisivät niin että heidän liikkeensä olisi ennalta-arvattavia. Sama homma eilen, poljin pyörää niin nainen "säikähti" kun tulin sivusuunnasta ja jäi yhtäkkiä paikalleen. Jos olisi kävellyt normisti niin olisin väistänyt oikealta. Tottakai näin hänet ja ennakoin mutta tää rouva taas luuli että ajaisin päältä. No mä kiersin sitten hänen etupuolelta, mikä on vaarallisempaa jos hän oiskin yhtäkkiä jatkanut matkaansa. EIi voi koskaan tietää mitä suomalainen tekee liikenteessä!!!

Olin ihan samanlainen ennen, pysähdyin suojatien eteen, kun menin Saksaan vaihtoon niin autoilijat tööttäs mulle ja näytti keskisormea, rupesin sitten kävelemään ihan reilusti suojatielle niin kaikki väisti ja liikenne sujui tosi nätisti. Sitten kun tulin takas Suomeen enkä pysähtynytkään suojatien eteen niin meinasin jäädä auton alle useamman kerran.

Te suojatiellä toljottelijat itse opetatte autoilijat tulemaan ensin, ja sitten kun joku tekeekin poikkeavaa niin taas lennetään konepellillä.

Siis SUOMALAISET PLIIS, kävelkää normisti älkääkä pysähdelkö kuin idiootit, kun menette vaan eteenpäin niin liikkuvan ajoneuvon on helppo ennakoida teidän liikkeet ja väistää! Suojatie on etuoikeutettu, käyttäkää sitä oikeutta. Aiheutatte oikeita vaaratilanteita kun teette äkkiliikkeitä.

Tiedätkö mitä käy, jos kävelee vaan normaalisti suojatien yli? Tulee äkkijarrutuksia ja tööttäyksiä ja luultavasti joku ajaa päälle jossain vaiheessa. Jalankulkija on varovainen, koskaa pelkää jäävänsä alle. Valitettavasti.

[QUOTE="niin";29799955]http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennes%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t

Jos ajoi pyörällä, niin eikös tämän mukaan hänellä olisi ollut väistämisvelvollisuus? Vai oliko sulle kolmio?[/QUOTE]

Harvemmin pyörällä hypitään...

En ihmettele että säikähti jalankulkija pyöräilyä. Ei oikeasti pyöräilijöistä tiedä mitä ne touhuaa ja tekee seuraavaksi. Ja soittokello on aivan vieras käsite suurelle osalle, ja sitten pyöräilijä on tietenkin se joka on naama norsun vitulla, vaikka itse möhlii. Näin aina, samaa rataa vaan. Hyvää esimerkkiä lapsille <3

En ihmettele että säikähti jalankulkija pyöräilyä. Ei oikeasti pyöräilijöistä tiedä mitä ne touhuaa ja tekee seuraavaksi. Ja soittokello on aivan vieras käsite suurelle osalle, ja sitten pyöräilijä on tietenkin se joka on naama norsun vitulla, vaikka itse möhlii. Näin aina, samaa rataa vaan. Hyvää esimerkkiä lapsille <3

On muuten aika inhottava olla pyöräilemään opettelevien lasten kanssa liikenteessä, kun itse välillä huolesta sykkyrällä saa karjua omilleen että "oikeaan reunaan" ja silti vaikka mukulat olisivat melkein ojaa kyntämässä, niin joku pyöräilijä-aikuinen ei osaa käyttää kelloa vaan ajaa marttyyrina mulkoillen ohi. Kun ei ole meillä silmiä selässä, eikä nähty hänen tulevan.

Kilpapyöräilijät on pahimpia.

Tää kävelijä itse haaveili jostain ja oikaisi jalkatien poikki parkkipaikalta. Välimatkaa oli ihan reilusti ja hiljensin, mutta selkeästi naisella oli traumat kun niin jäi pystyyn kuin kuollut. Joo olen itsekin joskus törmännyt trikoopukuiseen itsemurhakandidaattiin joka hyppäsi auton eteen mutta silti pääsääntöisesti suomalaiset itse opettaa muita miten liikenteessä tulee käyttäytyä. Jos aina annetaan autoilijalle etuoikeus niin tottakai ne alkaa siihen tottumaan.

Ja kyllä ne pyörilijälle huutelijat on lähinnä vanhoja ukkoja, yksikin deeku alkoi mulle huutamaan jostain en tiedä kun oli onneksi napit korvilla. Toinen deeku huuteli mulle kypärästä kun sitä ei siihen aikaan vielä ollut hankittuna, ja viikon päästä se sama deeku ajeli itse vanhalla mankelilla kaljaa hakemassa ilman kypärää tietty. Olen todennut että noi huutelijat on puutteessa olevia vanhoja alkkiksia, joita tällainen nuori nainen suunnattomasti näyttäis ärsyttävän.

Yhteistyössä