Täälähän ei saisi valittaa mutta valitan silti.

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
"Hömelö"
Joku aikasemmin sanoi, että hänellä ja hänen miehellä on varma työpaikka. Ikävä kertoa, mutta tänä päivänä semmosia ei ole. Ihan pomminvarmaks luullusta työpaikasta saattaa yks kaks saada lähtöpassit, ja syitä on lukuisia oman hölmöilyn lisäksi.

Ap on siitä fiksu että ostaa jotain vain jo lompakossa olevalla rahalla eikä ala hommaamaan mitään suotta luotolla tai osamaksulla. Sitä myös arvostan, että lasten asiat menee omien ei niin välttämättömien ostosten edelle.

Mutta sitä en ymmärrä, miksi ap on suostunu tohon tilanteeseen. Ihan älyttömän epäreilu parisuhde! Mä en kattelis tommosta miestä päivääkään, vaikuttaa niin itsekkäältä. Sääliksi käy ennen kaikkee lapset jos isä ei tuon enempää välitä perheestä. Tämä siis jos ap on ihan oikeesta syystä pois työelämästä, koska en minäkään alkais miestäni elättämään jos hän vaan ilmottais, että eipä huvita mennä töihin, maksa sinä laskut kun saat palkkaa.

Mua kiinnostaa minkä takia ap ei voi tehä tulevaisuudessakaan mitään työtä, edes osa-aikasena. Onko oikeesti semmonen terveydellinen ongelma ettei työnteko onnistu vai etitäänkö syy millon mistäkin ettei töitä tarttis tehdä? Toisin sanoen onko ap oikeesti työkyvytön vai sosiaalipummi? Veikkaisin, että toi työpaikan puuttuminen on osasyynä siihen että ap on joutunu suostumaan tommoseen järjestelyyn miehen kanssa, jos asumiskulut nousee vielä entisestään yksinhuoltajana.

Hyvä haltija
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä haltija;29794213:
Mulla olis vapaana kahdet 38:n housut. Toiset mustat ja toiset hiekan väriset. Molemmat uusia, kerran sovitettu mutta silti pesty. Mahtuisko sulle?
Hipputar, housut olisivat siis tarjolla maksutta jos vain ovat sinulle oikeaa kokoa.

HippuTAR
Mun ja miehen rahajärjestelyt on ihan reilut. Tosin kun en halua meidän kaikkia tuloja ja menoja kertoa niin... no mutta täs ny jotain.

Mä maksan siis lasten jutut, kodin pienet hankinnat, omat menoni, juhlaruuat, 4-6 päivän ruuat, vajaan kolmanneksen vuokrasta, omat bensani, lahjat, lainan. Teinin vuokran + ruuat.

Mies maksaa lopun vuokran, sähkön, veden, pääosin ruuat, omat menonsa, molempien autojen korjauskulut (pääosin myös korjaa ne ite) ja renkaat. Niin ja lomamatkat, sirkukset, huvipuistot yms.

Kalliimmat hankinnat sovitaan erikseen.

Mutta ei noi oo mitään kiveen hakattuja oo, kyllä mies joskus ostaa lapsille vaatteita tms. esim. nyt on ostanut niille lippikset ja vanhimmalle kengät.

Ja mä maksan juhlaruuat siksi koska haluan ne ostaa itse. Jos ei mulla rahat riitä niihin nii sit mies maksaa.

Mutta täs vaateasias on juurikin se että en ala miehelle siitä rutista ja pyydellä rahaa. Jos ei mun rahat riitä niin oon ilman. Ja tosiaan nytkin olisin voinut valita toisin ja jättää noita ei pakollisia ostamatta ja ostaa rettuja.

Ja kiitti vaan askarteluvinkistä mutta meillä on laskut ihan hyvässä paikassa ja järjestyksessä mutta se ei auta vasta tulossa oleviin laskuihin.

Ja siis en (taaskaan) hakenut mitään ratkaisua, kuhan vaan valitin huvikseni.

HippuTAR
Mies maksaa silti paljon vähemmän kuin sinä.
Ymmärrän et se kuulostaa siltä mutta ei oo niin.
Jotaki summia jos nyt täs heitän niin esim. asumiskuluja mies maksaa n. 850/kk. Ruokakuluja (ja muut mitä ny ruokakaupasta ostetaan) n.500-600/kk. Bensaan sillä menee n. 200 kuus. Ja siinäpä ne sen rahat melkein onki. Palkka kun sillä on. 1800-1900 netto/ 4 viikkoa. Ja toki sillä on sit vielä ne omat menonsa.
Ja autojahan saa olla vähän väliä rassaamas, syksyllä osti mulle talvirenkaat, nyt sen pitää ostaa omaansa kesärenkaat. Mun auto vuotaa öljyä ja se pitää korjata, myös pakoputki pitää vaihtaa. Ja jokku korin helat? pitää vaihtaa mutta sitä varte se pitää viedä korjaamolle koska siinä pitää nostaa jotain apurunkoa tj. ym. ym.

• Tykkää
Reactions: PaskanMarja
HippuTAR
Tätä minäkin ihmettelin.
Ja mies maksaa renkaat?kuinka monet niitä vuodessa ostetaan?Tai lomamatkat,sirkukset ja huvipuistot?
Opiskelija-asunnon vuokran ja sinne ruuat.

Renkaista jo kirjotin. No nyt pärätään tää ja ens vuosi noilla. Mut sit pitää jo uusia mun autoon kesärenkaat.

Huvipuistos käydään 1-2 kertaa kesäs. Sirkukses kerran vuodes. Lomamatkat on tyyliin: päiväreissu tampereelle mun isän luo, risteily, pari yötä kylpyläs.

HippuTAR
Joo, mutta noita kirppareita pitäs ny alkaa koluta tiiviimmin. On se vähän niin että en jaksa keskittyä sielä muuta ku lasten vaatteisiin, täytyy siinä asias tsempata.

Yhteistyössä