Miksi te muut työttömät ette suostu edes kokeilemaan puhelinmyyntityötä?

  • Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"vvieras"
Koska jos lopetat, saat karenssia ja voit joutua tekemään sitä työtä käytännössä ilmaiseksi kunnes työnantaja pistää ulos. Tällöinkään ei itse saa olla tahallisesti aiheuttanut potkuja.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="vvieras";29785921]Koska jos lopetat, saat karenssia ja voit joutua tekemään sitä työtä käytännössä ilmaiseksi kunnes työnantaja pistää ulos. Tällöinkään ei itse saa olla tahallisesti aiheuttanut potkuja.[/QUOTE]

Eli tähänkin ongelmaan auttaisi se kun lopetettaisiin työttömyysetuudet niin silloin alkaisi kelpaamaan työ kuin työ.
 
Wieruus
Niin ja vaikka luonteeni kautta ja muutenkin sopisin hyvin puhelinmyyjäksi, en itse koe sen olevan sellainen työ jossa viihtyisin. Pidän enemmän myymisestä niin että näen asiakkaan ja saan tavata hänet henkilökohtaisesti. Tämä ei onnistu puhelinmyynnissä ja senkään takia en näe kyseistä työtä itselleni sopivana.
 
ammattivalittaja
[QUOTE="vieras.";29785942]En usko että saisin lehtiä myydyksi koska en ole mitenkään puhelias ja olen hiljainen ja ujo.[/QUOTE]

Noista asioista pääsee kyllä eroon. Olin minäkin ennen ujo ja hiljainen.
 
En ole työtön, mutta mieluummin lapioisin vaikka paskaa työkseni kuin rupeaisin puh.myyjäksi. Ei sen paskempaa ammattia olekaan. Ensinnäkin olen sosiaalisesti niin kyvytön etten tuollaiseen ammattiin sopisi. Ja toiseksi minua itseäni vitutti kun ne soitteli yhteen aikaan jatkuvasti. Piti vaihtaa numero, ja sitä en ole antanut minnekään mistä ne voisi sen saada. En haluaisi kiusata ihmisiä työkseni.
 
htr
itse en ole koskaan ollut työttömänä ja olen 35v. jos jään työttömäksi niin tuskin olen kauan, minulle kyllä kelpaa työ kuin työ. tosiasia onb että jos otat ns. paskan duunin ja teet työsi hyvin niin nehän jatkaa..ja jos haluatkin vaihtaa niin karenssia paukkuu sen 3kk. kyllä sitä helposti miettii et kanseeko paskaduunia ottaa sitten ollenkaan...
 
ammattivalittaja
En ole työtön, mutta mieluummin lapioisin vaikka paskaa työkseni kuin rupeaisin puh.myyjäksi. Ei sen paskempaa ammattia olekaan. Ensinnäkin olen sosiaalisesti niin kyvytön etten tuollaiseen ammattiin sopisi. Ja toiseksi minua itseäni vitutti kun ne soitteli yhteen aikaan jatkuvasti. Piti vaihtaa numero, ja sitä en ole antanut minnekään mistä ne voisi sen saada. En haluaisi kiusata ihmisiä työkseni.
No nuo on tekosyitä ettei muka ole sosiaalinen yms koska sellaiseksi kyllä oppii ja minusta mikään työ ei ole halveksittavaa.
 
"Terttu"
No miten mä sitten olen oppinut? yläasteella ei ujuompaa tyttöä löytynyt kuin minä.
Niin, kuten yllä on todettu, ihmiset ovat eri luonteisia. Toiset ovat alunperin ulospäinsuuntautuneita, toiset avautuvat pikkuhiljaa ja toiset ovat ihan vakiintuneesti introverttejä eivätkä edes halua pakottaa itseään "sosiaaliseksi".

Itse olen kokeillut puh.myyntityötä, eikä se sopinut minulle lainkaan. Sinnittelin työssä yli puoli vuotta jotta olisin tottunut. Työ minut henkisesti ja jopa fyysisesti pahoinvoivaksi. Yhä enenevässä määrin loppua kohti. Lopulta oli pakko lopettaa. Työkkäri sanoi että ei se vaan sovi kaikille, eikä sitä työtä voi pakottaa tekemään jos ei siihen pysty.

Enkä ole mikään nirsoilija, sitä ennen olin kyllä tehnyt kaikenmaailman hommia, roskien lakaisusta ihmisten eritteiden pesuun.
 
sfksfl
En ole työtön mutta nuorena kun ei ollut ammattia niin kokeilin puhelinmyyntityötäkin. Ja niin hirveetä se oli että vahdoin siivoushommiin.
Ja en halveksi puhelinmyyjiä, halveksin niitä firmoja. Hienoa että tekee edes jotain työtä mutta ne firmat (eivät kaikki mutta monet) pistävät ihmiset kusettamaan asiakkaita ja kusettavat myyjiään myös.
 
HippuTAR
Eiks sun pitäny alkaa yrittäjäksi?

Musta ei olisi tohon hommaan, vaikka välillä oon sitäki miettiny. Mutta puhun hiljaa, epäselvästi ja hitaasti. Selkeä ja kuuluva puhe vaatii täyden keskittymisen siihen puhumiseen ja pitemmän päälle se on rasittavaa. Lisäksi en ole kovin sosiaalinen enkä sellaiseksi opikaan. Pahimmasta ujoudesta oon päässy eroon mutta ei se tota asiaa yhtään auta. Lisäksi mun selkä ei kestä pitkää istumista.
 

Yhteistyössä