Miksi te muut työttömät ette suostu edes kokeilemaan puhelinmyyntityötä?

• Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
ammattivalitaja
Eiks sun pitäny alkaa yrittäjäksi?

Musta ei olisi tohon hommaan, vaikka välillä oon sitäki miettiny. Mutta puhun hiljaa, epäselvästi ja hitaasti. Selkeä ja kuuluva puhe vaatii täyden keskittymisen siihen puhumiseen ja pitemmän päälle se on rasittavaa. Lisäksi en ole kovin sosiaalinen enkä sellaiseksi opikaan. Pahimmasta ujoudesta oon päässy eroon mutta ei se tota asiaa yhtään auta. Lisäksi mun selkä ei kestä pitkää istumista.
Piti ja sitten heti alan kun saan pojan vähän isommaksi koska hoidossakaan sitä ei voi 12 tunnin päiviä pitää. Ja sitä oppii puhumaan kovalla aäänella ja kuuluvasti,itseltäni meni viimeksi viikoksi ääni kun opettelin ja sain siksi aikaa tietenkin sairaslomaa mutta tokihan siihen tottui ja onhan tuossakin normaalit kahvi ja ruokatauot.

siksi
Olen kokeillut 2 kertaa. Ei palkkaa lainkaan. Kulut juoksi normaalisti, paperi sotaa, ei rahaa. Valtaosa noista pyörii oikeesti myynnin harmaalla alueella. Painostetaan myymään ja myydään vaikka seniileille vanhuksille,,,luuria korvaan ja ei ei kuuluu kaiketpäivät. Myyjän syy kun ei mee sitä avotakkaa,,,

Alaa
En hyväksy puhelinmyyntifirmojen toimintatapoja. Ei mitään yritystäkään noudattaa puhelinmyyntialan Tes:iä, joka valitettavasti ei ole yleissitova. Palkkaus on todella surkeaa ja en hyväksy sitä nuorten suorastaan hyväksikäyttöä töiden suhteen. Puhumattakaan myymisestä itsestään: olet jo voinut voittaa, saat nyt lahjaksi 4 kuukauden lehdet, kun tilaat Puuta heinää -lehden vuodeksi hintaan 85 euroa. Ei näin, kaupankäynnin pitää olla rehtiä ja sellaista, että pystyn katsomaan asiakasta silmiin. Eikä niin, että soittaisin jollekin vanhukselle, joka ei enää ymmärrä rahan päälle. En koskaan ala puhelinmyyjäksi, tosin minua ei kukaan viisas siihen hommaan palkkaisikaan vahvan ammattiliittotaustan vuoksi. Voisi nousta kapina laivalla ennen pitkää.

"Veera"
Mun mies teki puhelinmyyntityltä kun ei valmistumisensa jälkeen heti saanut muita töitä, kyllä sitä pystyy ujokin ihminen tekemään kun siinä on valmiit vuorosanat joista vaan luetaan. Eri asia sitten että pitäisi olla melko sanavalmis että oikesti pärjäisi. Mies ei saanut elantoa siitä vaan otti sen 3kk karenssin että pääsi pois.

"vieras."
Kokeiltu on ja sillä ei elä. Ensin annetaan ymmärtää, että jonkinlainen pohjapalkka muka olisi mutta sitä ei olekaan. Todellisuudessa koko palkka pohjautuu provisioon ja lehtiä pitäisi myydä aivan tolkuton määrä, että pääsisi edes muutaman satasen bruttoansioille.
Puhu sinäkin vasta sitten, kun olet muutaman kuukauden tuota tehnyt.

Tark Kana
Sopii mulle,ei mulla ole tarkoitus olla koko elämää kotona,itse asiassa inhoan kotona oloa mutta kun mies tekee yrityksensä kanssa 12 tunnin päiviä niin jonkun pitää hoitaa iltaisin tuota lasta ei se yksinkään vielä pärjää. Päiväkodit kun eivät anna olla hoidossa kuin 10 tunnin päiviä.
Toistat kyllä itseäsi ihan parhaiten tällä palstalla :D

ammattivalittaja
[QUOTE="vieras.";29786412]Kokeiltu on ja sillä ei elä. Ensin annetaan ymmärtää, että jonkinlainen pohjapalkka muka olisi mutta sitä ei olekaan. Todellisuudessa koko palkka pohjautuu provisioon ja lehtiä pitäisi myydä aivan tolkuton määrä, että pääsisi edes muutaman satasen bruttoansioille.
Puhu sinäkin vasta sitten, kun olet muutaman kuukauden tuota tehnyt.[/QUOTE]

Olen mä sitä ennekin tehnyt ja eihän siitä mitään hyvää palkkaa saa mutta saa edes 800-1000€/kk.

"noh"
kokeiltu on jo. eikä mun työttömyys kyllä muutenkaan johdu siitä, etteikö ois tarjolla mitään muuta ku puhelinmyyntiä tai että mua ei otettais minnekkää muualle ku puhelinmyyntiin

siksi
Puhelinmyynnin nimikkeellä on myös montaa eri asiaa. Joku tekee esim teleoperaattorin x asiakkaille asiakaslistan mukaan puheluita jossa palvelu ikäänkuin upgraidataan. Ei huono. Joku esim kaapeli yms palvelu laajenee ja on hyvä ja rehellinen markkinointi kamppis. Ei paha. Joku myy paskoja, kalliita ja turhia lehtiä random listojen mukaan lamasuomen kärvistelijöille. Ei hyvä. Puhelin on nykysin hyvin henkilökohtainen. Sekalaiset myynnit tuntuu yksityisyyteen tunkemisena.
olemassa olevan asiakkuuden nimissä soitettu puhelu ei niinkään,,samoin jos puhelu koskee seudulle kohdistuvaa uutta palvelua,,

"Entinen Ksantippa S."
Olen ulospäinsuuntautunut ihminen, eikä työ sinänsä tuottaisi vaikeuksia. Mutta oma henkilökohtainen etiikkani ei anna myöten ryhtyä noihin hommiin. Kolme viimeisintä minuun yhteyttä ottanutta puhelinmyyjää toimi aivan laillisuuden rajamailla, toimeksiantajansa käskystä tietysti. Paljon mieluummin lajittelisin paljain käsin jätteitä kuin huijaisin vanhuksia ja vähälahjaisia.

En ole vielä päivääkään elämässäni ollut työtön, mutta eihän sitä nykyään kukaan huomisesta tiedä.

Yhteistyössä