Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Heitä nyt vittu se näppis/lääpäri jokeen jos sä et osaa lukea ja ymmärtää? Miksi kutsut itseäsi "naiseksi" jos et osaa edes ymmärtää lukemaasi? Ainakin itse odotan aikuisilta muutakin kuin pääsyä interwebbiin.
Rauhoitu, kaikki on varmaan samaa mieltä, että naisten pitää olla varovaisia.:) Silti aina se varovaisuus ei riitä esim. raiskari voi osata ylipuhua, sanallisesti painostaa tai uhkailla jolloin uhrin mahdollisuudet puolustautua on vähäiset ja tämän juridiikka ottaa huomioon.
 
Blue
Rauhoitu, kaikki on varmaan samaa mieltä, että naisten pitää olla varovaisia.:) Silti aina se varovaisuus ei riitä esim. raiskari voi osata ylipuhua, sanallisesti painostaa tai uhkailla jolloin uhrin mahdollisuudet puolustautua on vähäiset ja tämän juridiikka ottaa huomioon.
Lue ketju niin huomaat että kaikki eivät ole sitä mieltä. Tää ketju on ollut ihan järjetön.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
dfgsd
Rauhoitu, kaikki on varmaan samaa mieltä, että naisten pitää olla varovaisia.:) Silti aina se varovaisuus ei riitä esim. raiskari voi osata ylipuhua, sanallisesti painostaa tai uhkailla jolloin uhrin mahdollisuudet puolustautua on vähäiset ja tämän juridiikka ottaa huomioon.
tuskin kukaan on ikinä väittänyt, että kaikki raiskaukset olisivat vältettävissä varovaisuudella.

tai että näistä pitäisi uhrille jälkiviisaasti jankata.
 
"vieras."
Jokainen keskustelkoon siitä minkä katsoo tähän asiaan tärkeäksi. Onhan tähänkin ketjuun mahtunut mielipiteitä monesta näkökulmasta mutta silti olet jumittanut minun kanssani vaikka itse asiasta ei sinun mielestäsi nähtävästi edes puhuttu. Monta kertaa mielestäni lopetinkin keskustelut kanssasi vain huomatakseni että tulit taas kommentoimaan minulle.
Jos osallistut keskusteluun, niin varaudu siihen, että juttujasi myös kommentoidaan.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Blue
[QUOTE="vieras.";29771247]Jos osallistut keskusteluun, niin varaudu siihen, että juttujasi myös kommentoidaan.[/QUOTE]

Sillähän minä sinun kanssasi keskustelinkin. Ihmettelen vain sitä että jos kerran ihan asian vierestä jauhettiin niin kumman pitkään sitä jaksoit. Mä olisin keskittynyt siihen asiaan mistä olisin oikeasti halunnut puhua mielummin.
 
Kuolevi
Keskustellaan mitä keskustellaan. Fakta on silti se, että kovassa kännissä, seksikkäästi pukeutuneena ja flirttailevana nainen saa parrua takapuoleen tahtomattaan huomattavasti useammin kuin noin muuten. Väärin joo ja juu... en puolustele enkä juu. Laittakaa lutkamarssilla pimpit paljaaksi, mutta vanha viisaus sanoo notta "luonto se käenpojankin puuhun ajaa". Sille ette voi mitään, vaikka kääntäisitte turkkinne nurin.
 
Toimit tosi hienosti :) Häpeän noita miehiä...

MUTTA onko myös niin, että naisia suojelevat, ritarilliset jne. miehet eivät ole Suomessa aivan sitä tän hetken kuuminta kamaa? Eli ehkä naisen auttaminen olisi yleisempää, jos naiset arvostaisivat auttamistaan näkyvämmin ja toivoisivat kumppaniltaan enemmän sen tyylistä käytöstä. Kun musta tuntuu, että useammalle naiselle tärkeämpää on pärjätä itse ja itsenäisyys kuin tällainen miehen "pelastelu".

En tiedä olenko väärässä, tällainen tunne on ja harva nainen netissä ainakaan hehkuttaa että auttaminen/ritarillisuus miehessä on turn-on.
Mulle ritarit ovat aina kuuminta hottia, ja arvostan todella sitä ominaisuutta miehessä.:heart:
Meillä mies on se ritari joka pelastaa minut hädästä.:)

En koe että en pärjäisi tai olisi itsenäinen.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
tuskin kukaan on ikinä väittänyt, että kaikki raiskaukset olisivat vältettävissä varovaisuudella.

tai että näistä pitäisi uhrille jälkiviisaasti jankata.
On myös raiskaajia jotka tappavat lopuksi naisen tai jättävät jonnekin metsän keskelle huumattuna, sidottuna jne. Hirveitä juttuja. Luulen että saamalla varhain apua nämä tunne-elämältään vaurioituneet ja empatiakyvyttömät raiskaajat voisivat parantua tai ainakin jättää osan teoistaan tekemättä. :/ Siksi olisi hedelmällisempää puhua siitä miten heidät saataisiin hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras."
Sillähän minä sinun kanssasi keskustelinkin. Ihmettelen vain sitä että jos kerran ihan asian vierestä jauhettiin niin kumman pitkään sitä jaksoit. Mä olisin keskittynyt siihen asiaan mistä olisin oikeasti halunnut puhua mielummin.
Siihen mä olen keskittynytkin. Välillä on vaan pitänyt tarttua isoimpiin aivopieruihin, kuten siihen, että nainen voi pukeutumisvalinnoillaan ehkäistä raiskauksia. Tai että raiskaajan päässä ei välttämättä ole mitään vikaa. Tai että jos raiskaaja ei koe raiskaavansa, niin silloin kyseessä on normaali yhdyntä. Esimerkiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Blue
[QUOTE="vieras.";29771272]Siihen mä olen keskittynytkin. Välillä on vaan pitänyt tarttua isoimpiin aivopieruihin, kuten siihen, että nainen voi pukeutumisvalinnoillaan ehkäistä raiskauksia. Tai että raiskaajan päässä ei välttämättä ole mitään vikaa. Tai että jos raiskaaja ei koe raiskaavansa, niin silloin kyseessä on normaali yhdyntä. Esimerkiksi.[/QUOTE]

Missä kohtaa? Ihan samasta asiasta läpi ketjun kyllä juttelit kuin minäkin.

Ja loppujen lopuksi ei sulla niihin pieruihinkaan ollut sen kummempaa kumoavaa sanottavaa vaan sitten tuppasi menemään siihen haist ite-linjalle... :) Mutta joo, antaa olla. Ei tähän tule enää mitään järkevää sanottavaa joten siirryn netflixin puolelle.
 
Tässä uudestaan vielä selvennös:

Ei ole aina jonkin tietyn uhrin alistamista ja pahoinpitelyä, vaan ensinnäkin uhri voi olla ihan joku randomtyyppi (ei joku ennaltavalittu) joka vaan tarttuu kainaloon ja toisekseen raiskaus ei aina ole väkivaltainen alistus vaan ihan normaali yhdyntä joka ei lopu toisen pyynnöstä (ja uhrille se toki on pahoinpitely) ja raiskaaja ei sitä sellaisena näe (vaikka sitä se toki on).

Siksipä juuri valistusta pitää lisätä että pojat tajuavat että puoliväkisin tehty yhdyntäkin on raiskaus, ei pelkästään se väkivaltainen teko.
Aina raiskaajan ei TARVITSE pakottamalla pakottaa, vaan joskus riittää sanallinen painostus. Ja nyt mä puhun kokemuksesta. Olen tullut lähes raiskatuksi ja vein asian eteenpäin, jossa nimenomaan opin, että vaikka mä en siinä tilanteessa tajunnut edes alkaa huutaa niin se ei haitannut! Uhri on puolustuskyvyttömässä asemassa! Hän on se heikompi osapuoli, joka menee yleensä tilanteessa täsyin shokkiin. Nuorena etenkin sä et osaa toimia niin kun oppikirjoissa lukee eikä miehen tarvitse käyttää suurta väkivaltaa.

Joten summasummarun: Sillä ei ole väliä huutaako, kiljuuko tai potkiiko uhri kunhan hän on selvästi ilmaissut, ettei halua seksiä. Sen jälkeen on ihan raiskaajasta kiinni miten hän painostaa ja mitä keinoja käyttää ja voit kuvitella, ettei se ole epäselvää kellekään, että toista pakotetaan. Toivottavasti naisena ja äitinä sä ymmärrät asian laidan kun se huomioidaan erittäin selkeästi ihan rikoslaissa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ottaa liikaa niin varmasti. Mutta toisaalta se kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja kokonaan ei myöskään terveyden kannalta ole kannattavaa luopua kohtuullisesta alkoholin käytöstä. Aina voidaan jossitella, mutta olen aika yllättänyt että miehenä puolustat epäsuorasti raiskauksia sillä nojalla että tekijä ja uhri ovat ottaneet alkoholia. Kyllä riskinsä on siinäkin, että nätti nainen liikkuu tuolla ylipäätään ulkona.
Kaikki raiskatut naiset ei ole nuoria ja nättejä, nuoria tai nättejä.

Ajattelin vain huomauttaa.
 
"vieras."
Missä kohtaa? Ihan samasta asiasta läpi ketjun kyllä juttelit kuin minäkin.

Ja loppujen lopuksi ei sulla niihin pieruihinkaan ollut sen kummempaa kumoavaa sanottavaa vaan sitten tuppasi menemään siihen haist ite-linjalle... :) Mutta joo, antaa olla. Ei tähän tule enää mitään järkevää sanottavaa joten siirryn netflixin puolelle.
Seuraa keskustelua, niin huomaat kyllä.

Ihan jokaiseen noista sun aivopieruista annoin perustellun vastauksen useampaankin kertaan, eikä yksikään ollut haistattelua.

Siirry toki, kun osaat enää vääristellä toisten sanomisia.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
On myös raiskaajia jotka tappavat lopuksi naisen tai jättävät jonnekin metsän keskelle huumattuna, sidottuna jne. Hirveitä juttuja. Luulen että saamalla varhain apua nämä tunne-elämältään vaurioituneet ja empatiakyvyttömät raiskaajat voisivat parantua tai ainakin jättää osan teoistaan tekemättä. :/ Siksi olisi hedelmällisempää puhua siitä miten heidät saataisiin hoitoon.

Tämä on niin totta!
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29771296]Seuraa keskustelua, niin huomaat kyllä.

Ihan jokaiseen noista sun aivopieruista annoin perustellun vastauksen useampaankin kertaan, eikä yksikään ollut haistattelua.

Siirry toki, kun osaat enää vääristellä toisten sanomisia.[/QUOTE]

Joo ei, ei vaan löytynyt muuta kuin yritystä kuittailla kiemurtelusta yms. Että niin, have a jolly night! Toodlydei!
 

Yhteistyössä