Raiskaukset kasvussa, vika naisissa

  • Viestiketjun aloittaja "Silja"
  • Ensimmäinen viesti
Minun on hyvin vaikea uskoa että olisin jotenkin harvinaisuus tuon suhteen ja tuttavapiirini miehet osaisivat peittää ajatuksensa niin hyvin. Epäilen että sinulle on sattunut poikkeavan paljon noita ikäviä tapauksia.
Et poikkea mitenkään muista miehistä.
Toki kannattaa sanoa, että "en mä mitään pervoja ajattele, olen ihan terve, hyi millasia miehiä sä tunnet".
Kaikki miehet on samanlaisia niljakkeita pään sisältä. Tämän tietää jokainen jolla on elämänkokemusta muustakin kuin satukirjoista. :)
 
Blue
[QUOTE="vieras.";29768874]Ja nämä eroavat toisistaan..miten?

Onko väitteesi nyt se, että pojista, joita ei erikseen ole opetettu kotona kunnioittamaan humalassakin naisia ja hakeutumaan hoitoon jos tuntee tarvetta raiskata, kasvaa raiskaajia? Vain nämä erikseen kotona opetetut eivät raiskaa?[/QUOTE]

Älä tartu yhteen lauseeseen ja yritä siitä saada jonkun ihmisen mielipidettä asiaan vaan laajenna näkökulmaasi.

Kaikki miehet eivät raiskaa. Joillekin se ei edes tule mieleen. Se jolla se on käynyt mielessä on voinut päästä ajatuksestaan esim. kotona saadun asennekasvatuksen kautta, tai sitten siksi että yhteiskunta on sen toiminnan tuominnut.

Sillä mikä on se viimeinen este sen asian toteutumisen edessä ei ole merkityksellinen, vain se että se on siinä merkitsee.
 
Jönsse
Raiskaus on aina ja joka kerta raiskaajan vika. Sitä ei kukaan kiistä. On keskustelun viemistä harhaan alkaa jankuttamaan tästä asiasta. Raiskaus on aina raiskaajan vika, kapish?

Mutta tuo mitä Tallink Siljan henkilöstöjohtaja sanoi on vain totuus. Se että nainen juo risteilyllä itsensä sammumispisteeseen, lisää todistetusti todennäköisyyttä joutua raiskatuksi. Miksi asian sanominen on tällainen tabu? Miksei asiaa joka on totta saa kuitenkaan sanoa ääneen? Se että sanoo hallitsemattoman juopottelun lisäävän todennäköisyyttä tulla raiskatuksi ja että siihen olisi hyvä kiinnittää huomiota, ei kuitenkaan tarkoita että raiskaus olisi raiskatun vika.

On se tämä maailma välillä niin kummallinen...
 
[QUOTE="vieras.";29768903]On niitä ollut. Jo peruskoulussa oli joku "Jo yksi lyönti voi tappaa" tms.[/QUOTE]

Aika vähänlaisia ja samaa luokkaa kuin älä ole ilkeä yms.

Asiaa ei pidetä juurikaan tärkeänä, vaikka tuollainen toiminta voi johtaa suuriin henkisiin ongelmiin.
 
vier
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768813:
Mua ei ällötä, koska suuriosa niistä on juuri sellaisia, varsinkin kännissä.

Miettikääpä jos kuulisimme mitä miehet ajattelevat, se se vasta olisi hienoa :x.... Ehkä ulospäin voivat näyttää ja käyttäytyä terveesti, mutta niiden aivot on silkkaa pillulimaa ja mitä iljettävimpiä perversioita täynnä. Tämän tietää jokainen joka oikeasti tuntee miehiä.
Tuon nuoruuden miesvaltaisen kaveripiirin ansiosta olen kuullut mitä miehet ajattelevat. Myös niitä perversioita, haluja ja himoja sieltä korvien välistä löytyy ja ohi menevien tissien ja takapuolien arviointia. (Sopivassa kännissä ja joskus muuten vaan sopivassa mielentilassa niistä avautuvat. Määrätyn tyyppinen porukka ei tarvitse edes känniä tai mielentilaa.)

Siltikin nämä samat miehet eivät päädy edes hirveässä kännissä käpälöimään, raiskaamaan tai muuten toteuttamaan fantasioitaan naiseen, joka ei ole ole myös halukas. Hyvin moni mies ei muuten edes innostu naisen kanssa seksistä, jos naista ei kiinnosta vaikka olisikin periaatteessa suostuvainen. (Siis tapaus "tylsistynyt peruslahna, joka antaa velvollisuudesta", vaikkei olisi kyse edes raiskauksesta.) Ei niiden perversioiden olemassaolo tarkoita normaaleille miehille, että niitä haluaisi toteuttaa oikeassa elämässä väkisin ottaen saati toteuttaisi. (Ei edes niitä "väkisin ottamis -fantasioita.)

Ja mikä saa sinut kuvittelemaan, että vain miehillä on limaisia ajatuksia ja "iljettäviä" perversioita pää täynnä? On aika monella naisellakin niitä ja tämän tietää jokainen, joka oikeasti tuntee naisia;) Tältä osin naiset eivät eroa miehistä paljoakaan: Ei niitä silti rynnätä tai edes haluta toteuttamaan ensimmäisenä kännissä eikä varsinkaan miehiin (tai naisiin, lesbofantasiat ovat aika yleisiä), jotka eivät halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768909:
Et poikkea mitenkään muista miehistä.
Toki kannattaa sanoa, että "en mä mitään pervoja ajattele, olen ihan terve, hyi millasia miehiä sä tunnet".
Kaikki miehet on samanlaisia niljakkeita pään sisältä. Tämän tietää jokainen jolla on elämänkokemusta muustakin kuin satukirjoista. :)
Miksi sitten uskot että naiset eivät olisi samanlaisia niljakkeita päänsä sisällä? Koska olet itse nainen ja tiedät mitä ajattelet? En minä voi puhua täysin varmasti kuin itsestäni, mutta ei olisi hedelmällistä ajatella että kaikki naiset haluaisivat kiduttaa miehiä kuoliaaksi mutta fyysisesti heikompina pitävät ajatuksensa kurissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jönsse;29768912:
...Mutta tuo mitä Tallink Siljan henkilöstöjohtaja sanoi on vain totuus. Se että nainen juo risteilyllä itsensä sammumispisteeseen, lisää todistetusti todennäköisyyttä joutua raiskatuksi. Miksi asian sanominen on tällainen tabu? Miksei asiaa joka on totta saa kuitenkaan sanoa ääneen? ....
tämä johtuu sitä että vaikka se on totta niin sen ääneen sanominen loukkaa naisten tunteita
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768892:
Miettikää nyt mitä kaikkea miehet tekevät salaa, runkkailevat lenkkipoluilla, nuuhkivat pyöränsatuloita, alushousuja, panevat hedelmiä, kyljyksiä... puhumattakaan mitä tekevät eläville olioille.
Mä olen varma että jos nuo asiat olis sallittuja, kaikki miehet tekisivät julkisesti niitä, nuuskisivat kaupoissa naisten perseitä ja huljuttelisivat muniaan pyörien satuloissa. Ne on oikeesti ihan pimeitä. Onneksi kuitenkin suurinosa miehistä osaa käyttäytyä ja pitää viettinsä piilossa aivokoppansa sisällä. Kuten kuuluukin.
Lunatic is back! Missä olet ollut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jönsse;29768912:
Raiskaus on aina ja joka kerta raiskaajan vika. Sitä ei kukaan kiistä. On keskustelun viemistä harhaan alkaa jankuttamaan tästä asiasta. Raiskaus on aina raiskaajan vika, kapish?

Mutta tuo mitä Tallink Siljan henkilöstöjohtaja sanoi on vain totuus. Se että nainen juo risteilyllä itsensä sammumispisteeseen, lisää todistetusti todennäköisyyttä joutua raiskatuksi. Miksi asian sanominen on tällainen tabu? Miksei asiaa joka on totta saa kuitenkaan sanoa ääneen? Se että sanoo hallitsemattoman juopottelun lisäävän todennäköisyyttä tulla raiskatuksi ja että siihen olisi hyvä kiinnittää huomiota, ei kuitenkaan tarkoita että raiskaus olisi raiskatun vika.

On se tämä maailma välillä niin kummallinen...
Mitä, jos Tallink Silja Line laatisi tiedotteen jossa lukisi, että

"rajoitamme alkoholin myyntiä ja lisäämme vartiointia vähentääksemme laivoilla tapahtuvia raiskauksia"?
 
"vieras."
Älä tartu yhteen lauseeseen ja yritä siitä saada jonkun ihmisen mielipidettä asiaan vaan laajenna näkökulmaasi.

Kaikki miehet eivät raiskaa. Joillekin se ei edes tule mieleen. Se jolla se on käynyt mielessä on voinut päästä ajatuksestaan esim. kotona saadun asennekasvatuksen kautta, tai sitten siksi että yhteiskunta on sen toiminnan tuominnut.

Sillä mikä on se viimeinen este sen asian toteutumisen edessä ei ole merkityksellinen, vain se että se on siinä merkitsee.
Sä laajennat niin paljon, että sun mielipide muuttuu koko ajan. Vähän hankala pysyä perässä.
 
[QUOTE="vieras.";29768890]Onko sinua muuten vanhemmat ihan eritoten opettaneet olemaan raiskaamatta? Jos ei olisi opetettu, raiskaisitko?[/QUOTE]

Olen saanut yleisesti hyvän moraalisen kasvatuksen jokä käsittää tuollaisetkin asiat. En osaa sanoa millainen olisin ilman moraalista kasvatusta, kyky empatiaan on kuitenkin luontaista ihmisille.
 
Blue
Mitä, jos Tallink Silja Line laatisi tiedotteen jossa lukisi, että

"rajoitamme alkoholin myyntiä ja lisäämme vartiointia vähentääksemme laivoilla tapahtuvia raiskauksia"?
Eivät voi tehdä noin koska joku raiskattu voi haastaa ne oikeuteen siitä että lupauksesta huolimatta hänet raiskattiin.

Pitää tosi tarkkaan miettiä se miten joku kampanja toteutettaisiin jotta se ei lupaa sellaista mitä ei yhtiö voi pitää. Siksi tuo lausuntokin kuulostaa niin raa´alta.
 
Miksi sitten uskot että naiset eivät olisi samanlaisia niljakkeita päänsä sisällä? Koska olet itse nainen ja tiedät mitä ajattelet? En minä voi puhua täysin varmasti kuin itsestäni, mutta ei olisi hedelmällistä ajatella että kaikki naiset haluaisivat kiduttaa miehiä kuoliaaksi mutta fyysisesti heikompina pitävät ajatuksensa kurissa.
liirumlaarumia, vailla realismin häivää. Oletko kuullut koskaan naisten sormettavan lenkkipoluilla sukka päässä, tai haistelevan pyöränsatuloita yleisellä paikalla?
 
Lähtökohtaisesti kasvatuksessa on jotain vakavasti pielessä jos poika pitää erikseen opettaa olemaan raiskaamatta. Meillä on toiminut ihan peruskasvatus toisen ihmisen huomioonottamisesta.

Aloitusviestissä oli kyse nimenomaan kohusta, joka lähti laivayhtiön edustajan kommenetista laivalla tapahtuvista raiskauksista. Ei siis kotona.

Ja raiskaajan kasvatuksessa tosiaan on menty pieleen.
Eikös raiskaajalle tyypillistä ole yleensa halu kayttaa valtaa ja puutteellinen kunnoitus naissukupuolta kohtaan, jonkinlainen naisviha etc.

Vaikka sitä itsestään selvänä pidetäänkin että raiskata ei saa, niin pitäisikö asiasta kuitenkin keskustella kotona/kouluissa enemmän?

Asiasta ollaan ihan liian hiljaa.
 
"mies1"
Noin sen pitäisikin mennä, pukeutumisen tai kampauksen ei pitäisi olla syynä väkivaltaan. Ikävä kyllä asia ei ole niin ja siksi täytyy välttää tiettyjä paikkoja tiettyinä aikoina. Ei tuo koske pelkästään naisia. Kaltaisteni ulkoisesti normaalien on aika turvallista mennä eri paikkoihin. Itsensä juominen tainnoksiin ei taas ole hyvä idea, varsinkaan julkisilla paikoilla ilman kavereita suojaamassa.
Tietenkin. Tarkoitin lähinnä sitä, kuinka vähän tuossa "mä pukeudun ihan kuten mä haluan" on taustalla pohdintaa vapauden toiminnasta ja olemuksesta. Saahan niin tehdä, ja hauskaa varmaan on. Mutta kenties muualla tiedostetaan enemmän oman vapauden rajoja eikä ole sellaista irtiottoa ja vastakkainasettelua esim. klassiseen ja perinteiseen kun juuret on enemmän näissä. Mulle tuollainen kaavamaisuudelta/säännöiltä livistäminen on köyhää ajatteluna, ja ilmiö lienee lähinnä suomalainen.

Alkoholissa on vähän vastaavaa. "Nyt mä otan, ja mä saan olla vapaa!" Me ei itse helposti nähdä meidän omaa yksinkertaisuutta tässä, mutta ulkomaisesta näkökulmasta se havaittaneen helpommin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768892:
Miettikää nyt mitä kaikkea miehet tekevät salaa, runkkailevat lenkkipoluilla, nuuhkivat pyöränsatuloita, alushousuja, panevat hedelmiä, kyljyksiä... puhumattakaan mitä tekevät eläville olioille.
Mä olen varma että jos nuo asiat olis sallittuja, kaikki miehet tekisivät julkisesti niitä, nuuskisivat kaupoissa naisten perseitä ja huljuttelisivat muniaan pyörien satuloissa. Ne on oikeesti ihan pimeitä. Onneksi kuitenkin suurinosa miehistä osaa käyttäytyä ja pitää viettinsä piilossa aivokoppansa sisällä. Kuten kuuluukin.
Naiset tunkevat itseensä ties mitä, panevat eläinten kanssa, polttavat lapsiaan tupakalla yms. En silti leimaa kaikkia naisia tuolllaisten takia.
 
Mielestäni se, että naisia kehotetaan varovaisuuteen, on kuin toteaisi että "raiskauksia nyt vain sattuu, eikä sille voi mitään". Se on kuin hyväksyttäisiin asia, että keskuudessamme on raiskaajia, ja heitä vaan tulee varoa.

Miksei etsitä syitä raiskauksille ja yrittää ennaltaehkäistä niitä esim. valistamalla miehiä? (kyllä, kategorisesti miehiä, koska heidän toimestaan tapahtuu tod. näk. 99 % raiskauksista).
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Olen saanut yleisesti hyvän moraalisen kasvatuksen jokä käsittää tuollaisetkin asiat. En osaa sanoa millainen olisin ilman moraalista kasvatusta, kyky empatiaan on kuitenkin luontaista ihmisille.
meikä ei ole saanut kasevaakaan kasvatusta mutta siitäkään huolimatta ei ole koskaan käynyt mielen vieressäkään raiskaaminen eikä oikeestaan muukaan väkivalta
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja Jönsse;29768912:
Raiskaus on aina ja joka kerta raiskaajan vika. Sitä ei kukaan kiistä. On keskustelun viemistä harhaan alkaa jankuttamaan tästä asiasta. Raiskaus on aina raiskaajan vika, kapish?

Mutta tuo mitä Tallink Siljan henkilöstöjohtaja sanoi on vain totuus. Se että nainen juo risteilyllä itsensä sammumispisteeseen, lisää todistetusti todennäköisyyttä joutua raiskatuksi. Miksi asian sanominen on tällainen tabu? Miksei asiaa joka on totta saa kuitenkaan sanoa ääneen? Se että sanoo hallitsemattoman juopottelun lisäävän todennäköisyyttä tulla raiskatuksi ja että siihen olisi hyvä kiinnittää huomiota, ei kuitenkaan tarkoita että raiskaus olisi raiskatun vika.

On se tämä maailma välillä niin kummallinen...
Se olisi täysin ok, kun laivan edustaja olisi korostanut erityisesti myös sitä, että jokaiseen laivalla tapahtuvaan raiskaukseen suhtaudutaan vakavasti ja laivasta ei poistu kukaan ilman, että yhteystiedot on poliisilla ja raiskaaja otetaan kiinni. Esimerkiksi.
 
Blue
Ja raiskaajan kasvatuksessa tosiaan on menty pieleen.
Eikös raiskaajalle tyypillistä ole yleensa halu kayttaa valtaa ja puutteellinen kunnoitus naissukupuolta kohtaan, jonkinlainen naisviha etc.

Vaikka sitä itsestään selvänä pidetäänkin että raiskata ei saa, niin pitäisikö asiasta kuitenkin keskustella kotona/kouluissa enemmän?

Asiasta ollaan ihan liian hiljaa.
Pitäisi. Pojille pitäisi opettaa ihan julkisestikin opettaa alusta asti asenne että "hyvät jatkät ei raiskaa" ja siitä todella pitäisi pitää meteliä niin koulussa kuin muuallakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Data
"mies1"
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;29768909:
Et poikkea mitenkään muista miehistä.
Toki kannattaa sanoa, että "en mä mitään pervoja ajattele, olen ihan terve, hyi millasia miehiä sä tunnet".
Kaikki miehet on samanlaisia niljakkeita pään sisältä. Tämän tietää jokainen jolla on elämänkokemusta muustakin kuin satukirjoista. :)
Musta on erikoista, jos tuomitset perverssiyden, siis jos haluat jotenkin piilottaa sen pois. Sehän on hirveän ihmismäistä.
 
Miksi jatkoit lausetta?

Raiskauksia voidaan ehkäistä muutenkin kuin varoittelemalla naisia juomasta.
Jospa mentäisiin ihan ongelman alkujuurille, eli raiskaaviin miehiin. Miksi mies raiskaa?

Nämä räjähdysmäisesti nousseet raiskausluvut kertovat aika paljon laivojen matkustajista. Sohaisen nyt muurahaispesää, mutta veikkaan että suurin osa näistä tapauksista on tapahtunut ulkomaalaissyntyisten miesten toimesta..
Luitko sen lauseen jatkon myös? On ihan mahdollista, että nainen juo itsensä muistamattomaan kuntoon, hän on saattanut olla hyvinkin aktiivisesti mukana touhussa. Aamulla sitten ei tiedä mitä on tapahtunut. Sillä tavoin voi omilla juomistavoillaan vaikuttaa tapahtumiin, että säilyttää edes jonkunlaisen kontrolin tekemisistään.

Olen itse ollut kertomassa tuossa tilanteessa heränneelle hyttikaverilleni, että kyllä sä olit ihan valmis paisti jo tanssilattialla ja lähdit hyvinkin innokkaasti sen miehen mukaan vaikka miten yritettiin muiden kavereiden kanssa estää. Siinä tapauksessa ei voi raiskauksesta puhua.
 
  • Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä